AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg har vært i forhold en del år. vi har ikke prøvd å få barn, men jeg har ikke gått på pillen på kanskje 2 år. Det skjer når det skjer har vi blitt enig om men det skjer jo aldri har sex kanskje 2-3 ganger i uka og det ender alltid opp med at han kommer inni meg. jeg har også slurvet veldig med pillen helt siden jeg var 16 år og hatt en god del sex, begynner å bli bekymret over at jeg kanskje ikke kan få barn.. noen som har noen tips ? Er 25 år Anonymkode: 14642...df9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Det kan tyde at det er noe galt et sted når dere har hatt så regelmessig sex uten prevensjon i to år uten at det har skjedd noe. Har du regelmessig menstuasjon? Det er bare noen få dager hver syklus man kan bli gravid, så det er ikke utenkelig at dere alltid "bommer" litt på disse også. Hvis dere vil ha barn nå, er det kanskje en mulighet å kartelgge syklusen, f.eks. med billige EL-tester, og finne ut om dere treffer? Vi gjorde som dere, droppet prevensjonen, og tenkte at skjer det så skjer det. Det skjedde ikke, så etter to år uten prevensjon og ett år til med aktiv prøving, ba vi om hjelp. De fant ikke noe galt med oss, men vi blir altså ikke gravide naturlig. Vi har fått et barn med prøverør nå. Anonymkode: 58f7d...ead 2
Gjest Katteelskeren Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Det kan være så mange grunner. Jeg og mannen har vært uten prevensjon siden 2013/2014 og har aldri opplevd å bli gravid. Nå er vi endelig i gang med utredning, så dette blir spennende. Syns du og din partner skal dra til legen for å finne ut hva som kan være årsaken.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Vi gjorde også sånn. Droppet prevensjon og sa, skjer det så skjer det. Men det skjedde jo ikke. Endte opp med IVF og fikk tvillinger da. Anonymkode: de233...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Følger du med på syklusen din? Hvis ikke ville jeg startet der, gjerne med en app og så tatt eggløsningstest når du burde hatt el for å sjekke om det stemmer. Anonymkode: 46b30...b72 2
Maleficenta Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i forhold en del år. vi har ikke prøvd å få barn, men jeg har ikke gått på pillen på kanskje 2 år. Det skjer når det skjer har vi blitt enig om men det skjer jo aldri har sex kanskje 2-3 ganger i uka og det ender alltid opp med at han kommer inni meg. jeg har også slurvet veldig med pillen helt siden jeg var 16 år og hatt en god del sex, begynner å bli bekymret over at jeg kanskje ikke kan få barn.. noen som har noen tips ? Er 25 år Anonymkode: 14642...df9 Det kan jo være han som har dårlig sædkvalitet. Irriterer meg at man automatisk tenker at det er damen som er problemet 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 Jeg hadde sex sånn i 9 år uten å bli gravid. Tok ca 7-9 pp å bli gravid første gang når vi prøvde bevist etter ELkalkulator. Nå er vi langtidprøvere på søsken, men jeg har nå fått påvist endometriose. Sex generelt = kam bomme omtrent hver syklus. Anonymkode: 7d17c...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå