AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Hei, Vi fikk beskjed på oul i uke 18+5 at fosteret kan mangle hjernebro. Legen ville vi skulle gi det en uke til for å se om det utviklet seg fordi hjernen var det siste som ble utviklet. Er det noen som har fått denne beskjeden for så å få kontra beskjed? Eller har barn med lignende diagnose? Takk for svar Anonymkode: 78905...211
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Corpus callosum som mangler? Anonymkode: bba34...5a3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Corpus callosum som mangler? Anonymkode: bba34...5a3 Litt usikker, men mest sannsynlig. De kunne ikke gi oss et et sikkert svar før det hadde gått en uke til for se utviklingen. Erfaringer? Anonymkode: 78905...211
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Jeg har en slik elev på min 8. trinn (har ikke noen timer med ham da han har spesialundervisning alle timer unntatt gym/klassens time/kunst og håndverk). Virker som en veldig vanlig gutt. Veldig rolig og ganske stille. Liker å være for seg selv, deltar ikke så mye i det som skjer rundt i friminuttene/blant ungdom. Vansken hans gjør at sygnalene går treigt i hodet hans. Han forstår alt og kan lære en del. Men han tåler ikke å få mange beskjeder rett etter herandre. Dette er vel en typisk situasjon i klasseromet. Mens mange klarer å følge med, så holder jernen hans fortsatt på å avkode de beskjedene som kom først. Alle andre samler seg bare i kø. Alt tar lang tid. Anonymkode: 50786...858
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en slik elev på min 8. trinn (har ikke noen timer med ham da han har spesialundervisning alle timer unntatt gym/klassens time/kunst og håndverk). Virker som en veldig vanlig gutt. Veldig rolig og ganske stille. Liker å være for seg selv, deltar ikke så mye i det som skjer rundt i friminuttene/blant ungdom. Vansken hans gjør at sygnalene går treigt i hodet hans. Han forstår alt og kan lære en del. Men han tåler ikke å få mange beskjeder rett etter herandre. Dette er vel en typisk situasjon i klasseromet. Mens mange klarer å følge med, så holder jernen hans fortsatt på å avkode de beskjedene som kom først. Alle andre samler seg bare i kø. Alt tar lang tid. Anonymkode: 50786...858 Tusen takk for svar 🙂 Anonymkode: 78905...211 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 Har vært bort i et slikt barn jeg også. Han var veldig rigid, og slet med språket og konsentrasjonen. Ellers tror jeg det var en smart gutt. Anonymkode: d55c8...fad
Papirfly Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Tråden er ryddet for avsporinger. Papirfly, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Skrevet 5. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært bort i et slikt barn jeg også. Han var veldig rigid, og slet med språket og konsentrasjonen. Ellers tror jeg det var en smart gutt. Anonymkode: d55c8...fad Ok, takk for svar!:) Anonymkode: 78905...211
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 Hvordan gikk det på neste UL, TS? Anonymkode: 6c3f9...e43
NancyDrew Skrevet 13. november 2018 #10 Skrevet 13. november 2018 Les først det her, TS; https://vaktskjold.webnode.com/corpus-callosum-agenesi/ Så det her; https://www.motalleodds.no/2016/03/25/expect-the-unexpected/ Hadde selv en sønn med ekstra behov, som var medfødt. Innlegget ovenfor etter at jeg fant det på KK (som fortesten er en nettside du kan finne andre i samme situasjon på) hjalp meg veldig da vi lå inne på sykehuset og ikke visste hva vi gikk til. Det roet meg ned. Hva enn svar jeg søkte etter, så ville ingen ha dem. Barn blir forskjellige, uansett diagnoser. Lykke til videre i graviditeten, stor klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå