AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Hei, jeg kjøpte nylig PC fra Elkjøp og har tenkt til å heve kjøpet. Jeg får hevet kjøpet, men vil Elkjøp slette filene mine for meg eller må jeg gjøre det selv. Slik jeg har forstått det kommer de til å selge min PC videre som B vare og selv om jeg ikke har noe veldig personlig på PCen så ønsker jeg jo ikke at de skal kunne lese dokumentene mine. Ordner Elkjøp alt dette for meg? Det er ikke spesielt personlige filer så har ikke noe i mot at de ansatte der ser filene. Anonymkode: a1f8c...49a
ajarRun Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Ingen garanti for at de gjør det skikkelig. Formater den 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Formater disken og tilbakestill til fabrikkinnstillinger før du returnerer den. Som regel er det en såkalt "recovery" partisjon/del av harddisken som inneholder installasjonsfiler for å installere pc'en fra scratch slik at den igjen fremstår som at den ikke har vært brukt før. Sjekk supportsidene for din pc og modell Anonymkode: 720f6...c65
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 On 11/4/2018 at 4:23 AM, abrasiveRefraction said: Ingen garanti for at de gjør det skikkelig. Formater den On 11/4/2018 at 6:33 AM, AnonymBruker said: Formater disken og tilbakestill til fabrikkinnstillinger før du returnerer den. Som regel er det en såkalt "recovery" partisjon/del av harddisken som inneholder installasjonsfiler for å installere pc'en fra scratch slik at den igjen fremstår som at den ikke har vært brukt før. Sjekk supportsidene for din pc og modell Anonymkode: 720f6...c65 Da jeg gikk inn og skulle "Reset this PC" fikk jeg opp: Skal jeg likevel fortsette? Tenkte siden butikken skal ha tilbake PCen. Jeg ødelegger ikke noe for dem ved å å låse maskinen til Windows 10? Anonymkode: a1f8c...49a
ajarRun Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da jeg gikk inn og skulle "Reset this PC" fikk jeg opp: Skal jeg likevel fortsette? Tenkte siden butikken skal ha tilbake PCen. Jeg ødelegger ikke noe for dem ved å å låse maskinen til Windows 10? Anonymkode: a1f8c...49a Sikkert ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, abrasiveRefraction said: Sikkert ikke. Svarte du sikkert ikke til første eller det andre spørsmålet? Anonymkode: a1f8c...49a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 Spørsmål 2. Holder det å kun bruke "Reset this PC" eller må man gjøre noe mer avansert for at neste person som får PCen ikke kan lese filene en har hatt? Anonymkode: a1f8c...49a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Skrevet 5. november 2018 http://www.cw.no/artikkel/lagring/slik-sletter-du-trygt-sikkert Lykke til! 😉 Anonymkode: b4d69...b81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå