Gå til innhold

Hund Sverige Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster en rasehund som feks. Koster 16.000, ca. 4.000 mer om jeg kjøper den i Sverige kontra i Norge? Pluss omregistrering på hvor mye? Kommer det over 20.000-21.000 å kjøpe en renraset hund i Sverige da? Er det mere? Stopper jeg bare i tollen da?

Anonymkode: 6da15...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjelder?

Skrevet

Må jeg kontakte Mattilsynet før jeg reiser for å få godkjennelse av dem å ta med en valp inn til Norge?

Skrevet

Står pga. Smitte. Men valpen kommer fra en godkjent kennel og er registrert i SKK med stamtavle og alt. Pleier de fleste kenneler ordne vaksiner ol.? 

Trodde jeg bare skulle kjøre på rødt inn i tollen jeg og betale der pluss vise stamtavle, chip, kjøpekontrakt, helsesjekken fra vetrinær mens valpen er hos oppdretteren.

Er sikkert ikke så vanskelig. Er bare jeg som er redd for å gjøre noe feil. Vil at alt skal gjøre lovlig for seg.

Skrevet

Det er ikke en ulovlig rase altså som det står på den siden der.

Skrevet

Du må selv sjekke at alle vaksiner er i orden. Hunden må også være behandlet mot revens dvergbendelorm før du tar den med inn i Norge.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står pga. Smitte. Men valpen kommer fra en godkjent kennel og er registrert i SKK med stamtavle og alt. Pleier de fleste kenneler ordne vaksiner ol.? 

Trodde jeg bare skulle kjøre på rødt inn i tollen jeg og betale der pluss vise stamtavle, chip, kjøpekontrakt, helsesjekken fra vetrinær mens valpen er hos oppdretteren.

Er sikkert ikke så vanskelig. Er bare jeg som er redd for å gjøre noe feil. Vil at alt skal gjøre lovlig for seg.

Hva mener du her?

Anonymkode: 188a4...f9b

Skrevet

De må jo chippes og helseattest før de blir levert ut mente jeg. Men jeg må bekrefte det hos oppdretter uansett. Men vil ikke mase på dem nå.

Hvorfor må man si ifra til Mattilsynet på forhånd egentlig? Når det er en lovlig rase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...