Mia00 Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hei! Har problemer med noe rødt som sprer seg i vasken. Vasker det bort med klor, men så kommer det tilbake etter noen dager og sprer seg oppover hver dag. Har holdt på slik flere omganger. Er temmelig lei og vet ikke hva som kan ta knekken på dette...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Jern i vannet. Helt vanlig, men sjeldent jeg har sett det så ille som hos deg. Anonymkode: b458a...2f1 2
Mia00 Skrevet 3. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2018 Tusen takk for svar. Tenkte det først, men trodde det var for voldsomt. Dette er kun fra i dag, så ikke «så ille» på bildene faktisk, har vært i hele vasken tidligere. Sprer seg fort. Hva kan man gjøre med det?
Mia00 Skrevet 3. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Ser ut som blod. Er nok lite sannsynlig at det er blod som kommer opp fra vasken. Men ellers takk for innspill.
ajarRun Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Mia00 skrev: Er nok lite sannsynlig at det er blod som kommer opp fra vasken. Men ellers takk for innspill. Det kommer selvsagt ikke opp fra vasken men ned fra springen.
Mia00 Skrevet 3. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Det kommer selvsagt ikke opp fra vasken men ned fra springen. Ønsker ikke useriøse svar her som ødelegger tråden. Jeg vil finne ut av dette. På forhånd, takk. 5
Drakan Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 (endret) Hvis det er et hotell så har folk opplevd at vannet ble rart av lik i vanntanken... https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/05e1J/elisa-21-funnet-doed-i-hotellets-vanntank Endret 3. november 2018 av Drakan 1
Mia00 Skrevet 3. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jern i vannet. Helt vanlig, men sjeldent jeg har sett det så ille som hos deg. Anonymkode: b458a...2f1 Hva kan man gjøre mot jern i vannet? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 Hvor lenge har det vært slik? Er det slik hos naboene også? Har du kontaktet kommunen og spurt? Anonymkode: c9af5...d0e 2
Mia00 Skrevet 3. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har det vært slik? Er det slik hos naboene også? Har du kontaktet kommunen og spurt? Anonymkode: c9af5...d0e Hm. Har vært slik i flere mnd nå, kanskje helt siden jeg flyttet inn. Men min leieboer bor i samme hus, ovenfor, og hun har det ikke sånn. Så vet ikke hva det er eller hva jeg skal gjøre mot det... 1
ajarRun Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 13 minutter siden, Mia00 skrev: Ønsker ikke useriøse svar her som ødelegger tråden. Jeg vil finne ut av dette. På forhånd, takk. Det så jo ut som du inbilte deg at jernet klatret ut av sluken. Det kommer selvsagt fra vannet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 rød muggsopp Anonymkode: ebdf8...a9d 3
Perelandra Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Muggsopp? Har også opplevd å få rødaktig misfarging i dusjen og vaskeservanten. Jeg fikk det bort ved å vaske med Jif skurekrem. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, Mia00 skrev: Hm. Har vært slik i flere mnd nå, kanskje helt siden jeg flyttet inn. Men min leieboer bor i samme hus, ovenfor, og hun har det ikke sånn. Så vet ikke hva det er eller hva jeg skal gjøre mot det... Eier du boligen? Jeg ville kontaktet kommunen og spurt om det er noe problemer med vannet. Evt kan det være lekkasje i en vannledning som fører vann inn til boligen din, og at vannledningen tar med seg tilsmusset jord eller jern/rust eller annet i vannet. Jeg ville ikke drukket vann fra springen før dette er ordnet opp i. Anonymkode: c9af5...d0e 4
ajarRun Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Perelandra skrev: Muggsopp? Har også opplevd å få rødaktig misfarging i dusjen og vaskeservanten. Jeg fikk det bort ved å vaske med Jif skurekrem. Den derre dassvaskegreia fra Europris er fantastisk. ingen skrubbing og vasker vask, dusj og alt egentlig. skiten bare etser bort og så skyller du av.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 29 minutter siden, Mia00 skrev: Tusen takk for svar. Tenkte det først, men trodde det var for voldsomt. Dette er kun fra i dag, så ikke «så ille» på bildene faktisk, har vært i hele vasken tidligere. Sprer seg fort. Hva kan man gjøre med det? Her er det noen som skriver bl.a. dette: (se mer i tråden) Sitat Vokser mye snadder i rør og tanker... Gammel varmtvannstank? Om tempen der er litt for lav kan en få en interesant flora. Brønnvann? Hør med komunen eller mattilsynet, de kan veillede deg videre. Mest sannysnlig er det rødalger-heslige men ufarlige. https://www.kammeret.no/topic/52604-rosa-belegg-av-vannet/ Anonymkode: c9af5...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 13 minutter siden, Mia00 skrev: Hm. Har vært slik i flere mnd nå, kanskje helt siden jeg flyttet inn. Men min leieboer bor i samme hus, ovenfor, og hun har det ikke sånn. Så vet ikke hva det er eller hva jeg skal gjøre mot det... Se denne tråden angående brudd på vannledning https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875946 Anonymkode: c9af5...d0e
Djungelvrål Skrevet 4. november 2018 #19 Skrevet 4. november 2018 For meg så så det ut som sminke. Jeg kakker kosten på kanten av vasken før jeg leger rouge og da blir det litt sminke i vasken. 1
Mia00 Skrevet 4. november 2018 Forfatter #20 Skrevet 4. november 2018 3 timer siden, Peonjenta skrev: For meg så så det ut som sminke. Jeg kakker kosten på kanten av vasken før jeg leger rouge og da blir det litt sminke i vasken. Takk for svar, men ellers takk. Er nok ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå