Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til og ta noen kurs/skoler om et halvtårstid.

Og noen av de kursene/skolene er godkjent av Statens Lånekasse.

De tre første kursene jeg vil ta koster ca femti tusen pluss pluss.

Hvor mye kan man låne, og hvordan klarer dere dere utgiftene deres når dere studerer og ikke jobber?

Min mann tjener godt, men vi har tross alt gjeld, to biler, hus og tre unger.

Kan dere som har studert etter og fått barn/hus og gjeld, fortelle meg hvordan dere har løst den biten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du finne ut om du kan få støtte til de kursene du ønsker å gå på fra Lånekassen. Kursene må være godkjente for støtte. Sjekk hjemmesidene deres på www.lanekassen.no

Er du i jobb allerede? I så fall: Har du undersøkt om din arbeidsgiver er villig til å helt eller delvis betale for din videreutdanning?

Skrevet

Hei!

Jeg sa opp jobben min mens jeg gikk gravid. To av kursene er godkjent av Statens Lånekasse og gir lån til de som studerer ved denne skolen.

Men var det ett eller to av de andre kursene som ikke var godkjent? Og da må jeg ta av egen lomme.

Regner med at jeg må i banken for og låne til noe, men hadde håpet og få jobb nå med sikte på og legge meg opp noe før jeg begynte på studiene.

Men hva lever man av ved siden av skolen? Man må ha en ekstrajobb? Disse kursene jeg ønsker og ta er

Skrevet

Jeg skriver på bærbar pc med seks fingre plastrede, så her postet jeg før jeg var ferdig.

Jo, de kursene jeg ønsker og ta er over et års tid, syv intensive dager tre ganger i halvåret pluss langweekender.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så det er fullt mulig og jobbe når jeg ikke går på skolen.

Skrevet

Jeg ville definitivt jobbet litt ved siden av studiene, men det er viktig å ikke jobbe så mye at det går ut over tiden du har til å lese. Da får man heller knipe inn på pengeforbruket der det er mulig for å klare seg greit.

Jeg har tatt deltidsstudier selv og da jobbet jeg på Vinmonopolet som vikar (greit betalt ekstrajobb for den bakgrunnen jeg hadde da). Samtidig hadde jeg lagt meg opp litt penger på forhånd. Jeg klarte meg uten lån i banken og uten støtte fra Lånekassen, men da bodde jeg svært rimelig.

Som heltidsstudent med lån fra Lånekassen jobbet jeg kun i feriene mine. Det er slitsomt nok; man trenger fri innimellom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...