Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det står i kontraken «de første 5 månedene er det 3 uker gjensidig oppsigelsestid» gjelder oppsigelsestiden fra den dagen jeg leverer den eller fra 1. Neste måned? 

Og er det nok å sende oppsigelsen på e-post? Kommer til å ha med en skriftlig også, men sjefen har ikke kontor der jeg jobber så vet ikke når jeg ser han. 

Jeg tenker å legge det med i oppsigelsen. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg burde formulere det. «Jeg kommer til å jobbe frem til 18. November i henhold til kontrakten». Men blir det feil å skrive det slik? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Heihaa said:

Og er det nok å sende oppsigelsen på e-post? Kommer til å ha med en skriftlig også,

Epost er å regne som skriftlig, i likhet med sms og annen mommunikasjon via tekst.

Anonymkode: 3915e...00e

Skrevet

Det beste er vel kanskje å formulere i oppsigelsen at du sier opp fra (også datoen du sier opp) og deretter at du blir å jobbe ut oppsigelsestiden de neste tre ukene som følger. Da får du jo både med når oppsigelsestiden din begynner å løpe og når din siste dag blir.

Det er greit å levere på e-post ja. Men du bør være sikker på at den e-posten er mottatt av arb.giver og at han har lest den. Jeg tenker også at det kan være lurt for fremtiden at du diskuterer oppsigelsen med arb.giver i god tid før du faktisk slutter, slik at de har sjans til å søke etter nye ansatte f.eks. og er noe forberedt på oppsigelsen.

Skrevet

Grunnen for oppsigelsen er at jeg har fått ett veldig bra jobbtilbud rett før helgen som jeg ikke kan takke nei til. Jeg er i ett vikariat nå, men føler selvfølgelig på det at jeg ikke har fått tatt det opp med sjefen. 

Både lønn og arbeidstider blir bedre på den nye, og det er en fast stilling så det blir alt for dumt av meg å takke nei... 

I den gamle jobben min visste sjefen at jeg søkte nye jobber så da kom ikke oppsigelsen som noe «sjokk». Denne gangen har jeg ikke søkt, men fått ett tilbud som jeg har takket ja til. Håper forsåvidt sjefen har forståelse for det, men gruer meg veldig til å sende oppsigelsen på mandag. 

Skrevet

Send oppsigelsen og tenk på deg selv. Du er det viktigste i livet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje jeg skulle ringt sjefen i morgen å fortalt at jeg har fått ett jobbtilbud som jeg blir å takke ja til. Og at jeg blir å sende oppsigelse nå på mandag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...