Gå til innhold

Ullsokker til barn innerst mot huden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

VI har alltid brukt Trysil/Ulvang-sokker. Ikke bare ull, men de varmer godt og har fungert veldig fint både på barna her og på meg som jobber i barnehage. Bruker dem fra oktober til mars, omtrent...

Trysilsokker fra Europris koster en brøkdel av Ulvang og funker like fint! Da er det ikke krise om et par forsvinner feks!

Akkurat nå, Ulrikke skrev:

VI har alltid brukt Trysil/Ulvang-sokker. Ikke bare ull, men de varmer godt og har fungert veldig fint både på barna her og på meg som jobber i barnehage. Bruker dem fra oktober til mars, omtrent...

Trysilsokker fra Europris koster en brøkdel av Ulvang og funker like fint! Da er det ikke krise om et par forsvinner feks!

Takk for tips! :) Ts

Anonymkode: 955aa...691

Vi bruker også disse som har ullfrotte - virker som de funker bedre for bein som har tendens til å bli litt svette? Trysil-sokken som før nevnt, eller norges-sokken som selges i 3 pk på coop har vi brukt mye ifjor, også kjempegode til ok pris :)

Anonymkode: ded26...914

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bruker også disse som har ullfrotte - virker som de funker bedre for bein som har tendens til å bli litt svette? Trysil-sokken som før nevnt, eller norges-sokken som selges i 3 pk på coop har vi brukt mye ifjor, også kjempegode til ok pris :)

Anonymkode: ded26...914

Her er erfaringen at ullfrotte blir kaldt.

Anonymkode: 1519f...507

Har best erfaring med tynne ullsokker innerst, hjemmestrikket ullsokk av 100% ull ytterst. Har dårlig erfaring med trysil-sokk eller lignende når temperaturen synker. I tillegg er det viktig at skoene ikke er for store, altså slik at det blir god plass til kald luft fremme ved tærne og skoen bør heller ikke være akkurat passe. 

10 minutter siden, Kvartz skrev:

Har best erfaring med tynne ullsokker innerst, hjemmestrikket ullsokk av 100% ull ytterst. Har dårlig erfaring med trysil-sokk eller lignende når temperaturen synker. I tillegg er det viktig at skoene ikke er for store, altså slik at det blir god plass til kald luft fremme ved tærne og skoen bør heller ikke være akkurat passe. 

Har ikke erfaring med at han blir kald ute, da tar vi på et ekstra lag. Men inne blir han derimot kald hvis vi bruker tynne ullsokker i 100 % ull. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke erfaring med at han blir kald ute, da tar vi på et ekstra lag. Men inne blir han derimot kald hvis vi bruker tynne ullsokker i 100 % ull. 

Har du prøvd andre sokker? Tøfler? Hjemmestrikket ullsokker? 

Barna mine (og jeg) bruker ullsokker rett på huden hele vinteren, både tynne typer og de med såle i ullfrotté. Ser etter en god andel ull i sokkene når jeg kjøper. Har vært borti at enkelte sokker bare har litt ull, men mye syntetisk. Og jeg merker stor forskjell på disse sokkene, som absolutt ikke er like varme som de med mye ull i, og blir lettere klam også. 

• Liker 1

Annonse

Bruker Janus ullsokker. Tynne og tykke. Men ikke de strikkete da blir barna kalde på bena. Og trysil sokken. og XXL har noen knallgode ullsokker t 19kr pr stk. Bruker de selv og. Aldri kald :)

Anonymkode: e5e0f...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...