AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Vi har 2 barn, og vil ha nr.3. Jeg skal til lege på mandag, for å se om alt står bra til hos meg. Har noen av dere noen tips til meg, så kom med dem Anonymkode: 0f193...722
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Foreløpig er du helt innenfor normalen, spesielt med tanke at du har blitt gravid og fullført 2 svangerskap før. Jeg kan ikke tenke at det er noen tips om alt er normalt, med mindre du har fått noen tilstander underveis. Anonymkode: a87ba...f52 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Du har fremdeles 4 måneder før det blir sett på som unormalt Anonymkode: 311b4...d14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har 2 barn, og vil ha nr.3. Jeg skal til lege på mandag, for å se om alt står bra til hos meg. Har noen av dere noen tips til meg, så kom med dem Anonymkode: 0f193...722 Nå vet jeg at jeg er krass, men helt seriøst! Jeg følger med på de fleste trådene som blir opprettet her, og aldri har jeg kommentert negativt. Men du, du og dette innlegget provoserer meg. Dere har to barn.. Nå vil dere ha nummer tre, men huffameg, er gått 8 måneder uten resultat 😱 Du spør om tips. Vel, ha sex, ikke syt. Ikke bruk tid hos lege nå, vent noen måneder. Hilsen bitter (ja, jeg er full og bitter) dame som har prøvd i flere år. Anonymkode: 93c4c...9d8 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Ettersom du har unnfanget og født to barn og bare har prøvd i 8 mnd på nr 3, vil du nok bli avvist av legen. Du har ikke rett på noen hjelp per nå. Alder, amming, vektendringer er typiske ting som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Anonymkode: a31e6...ff3 1
frk.Sanna Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 (endret) Ikke bry deg om de som er bitter. Skjønner at det er sårt for de som sliter med å få barn og at de kan få slike tanker. Jeg har følt på misunnelse selv pga jeg har mange barn og for at jeg fortsatt i en alder av 38 år er veldig fertil! Er du over 35 så anbefaler de å kontakte lege etter man har prøvd i et halvt år. Jeg skjønner at det kan føles lenge for dere med 8 mnd om det tok kort tid med de 2 barna dere har. Jeg merket selv at sist ble jeg redd for at jeg ikke kunne bli gravid igjen pga alder og ny mann. For oss tok det 7 pp noe som et helt normalt jeg vet. Er du bekymret for at noe er galt snakk med legen din eller bestill en time privat. Jeg tok blodprøver hos legen min og en time privat. Masse lykke til😊 Endret 4. november 2018 av frk.Sanna 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Man blir vel heller ikke prioritert til offentlig ivf når man har to barn. Anonymkode: 311b4...d14 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Jeg er enig med frk.Sanna, selv om vi brukte tre år på å få barn. Det må være lov å lure og bli bekymret selv om man ikke har hatt en så lang vei (Jeg hadde nok slitt mer med bitre følelser om vi ikke hadde fått barn i det hele tatt, så jeg skjønner jo det også). Hvis TS er over 35, tenker jeg også at det er lurt med den legetimen. Det kan ha oppstått et problem siden sist, som det er greit å finne ut av. Ellers må tipset mitt være å kartlegge syklusen om du ikke har gjort det. Vær sikker på at dere treffer på eggløsning. Den kan ha endret seg etter graviditetene, eller med alderen. Anonymkode: 9f1c6...aec 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med frk.Sanna, selv om vi brukte tre år på å få barn. Det må være lov å lure og bli bekymret selv om man ikke har hatt en så lang vei (Jeg hadde nok slitt mer med bitre følelser om vi ikke hadde fått barn i det hele tatt, så jeg skjønner jo det også). Hvis TS er over 35, tenker jeg også at det er lurt med den legetimen. Det kan ha oppstått et problem siden sist, som det er greit å finne ut av. Ellers må tipset mitt være å kartlegge syklusen om du ikke har gjort det. Vær sikker på at dere treffer på eggløsning. Den kan ha endret seg etter graviditetene, eller med alderen. Anonymkode: 9f1c6...aec Det er ingenting som tilsier at fertilitet faller voldsomt dramatisk etter 35, som ikke vil ha «jevnet seg ut» etter tid. Man blir ikke infertil etter 35, og TS hadde ikke fått to barn raskt om hun hadde kriselav AMH. Alle skjønner jo det helt grunnleggende som EL - og hun har uansett ikke rett på offentlig hjelp noen steder om barn uteblir etter lengre tids forsøk. Så løsningen er jo evt privat. Anonymkode: a87ba...f52
tuppa Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg at jeg er krass, men helt seriøst! Jeg følger med på de fleste trådene som blir opprettet her, og aldri har jeg kommentert negativt. Men du, du og dette innlegget provoserer meg. Dere har to barn.. Nå vil dere ha nummer tre, men huffameg, er gått 8 måneder uten resultat 😱 Du spør om tips. Vel, ha sex, ikke syt. Ikke bruk tid hos lege nå, vent noen måneder. Hilsen bitter (ja, jeg er full og bitter) dame som har prøvd i flere år. Anonymkode: 93c4c...9d8 Avorlig talt... Det er ikke rart KG har et så dårlig rykte på seg, makan til svar! Hvis du ikke har noen bedre råd enn "ikke syt", så kan du la være å skrive. Alle som har prøvd en stund (deg inkludert) vet at det kan være en slitsom prosess når man er utålmodig, og da føles 8 måneder jævla lenge ut. Slutt å sammenlign situasjoner. Skal legen også si "slutt å syt" til han som må amputere foten, fordi de som må amputere hele benet har det verre? Eller kanskje hun som bare må fjerne en kul brystet må slutte å syte fordi noen andre må fjerne hele brystet? Vi kan ikke oppføre oss sånn. Lykke til til deg, og til ts, håper ikke du tar til deg sånne svar. 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 Men helt ærlig, når man skriver et sånt innlegg som Ts.. med 2 barn og nå kun 8 mnd prøvetid.. Det blir litt dumt synes jeg. Anonymkode: 56706...876 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 Beskrivelsen av dette underforumet er "For deg som prøver å få barn, har prøvd lenge eller planlegger å begynne prøvingen." Skjønner ikke hvorfor det skal være "dumt" å spørre etter råd og erfaringer, uten at folk må hyle ut at det er mer synd på dem og at TS ikke fortjener hjelp eller svar fordi de har klart å få barn før. Heldigvis er de fleste her inne ok folk som klarer å svare på en ordentlig måte, og de som ikke har noe mer konstruktivt å si enn "ikke syt, det er mer synd på oss" burde sannsynligvis holde seg unna internett når de er på fylla 😉 Lykke til, TS! Anonymkode: 4d5af...dfe 2
tuppa Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men helt ærlig, når man skriver et sånt innlegg som Ts.. med 2 barn og nå kun 8 mnd prøvetid.. Det blir litt dumt synes jeg. Anonymkode: 56706...876 Hvorfor? Kan man ikke få lov til å være åpen om sin situasjon uten å bli fordummet? Dette forumet er for prøvere og ufrivillig barnløse, det står ingenting om at man må ha prøvd så og så lenge for å kunne delta. Eller at det må være barn nr 1. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå