Gå til innhold

Er det noen her som har peiling på akvarellmaling?

Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg forferdelig grønn her. Har alltid elsket å tegne, og anser meg som ganske flink til det, men jeg har aldri malt noe særlig. Nå har jeg form og farge som valgfag på skolen, og holder på å kjøpe inn utstyr. Vi skal ha et helt enkelt maleskrin med 12 farger i, men jeg finner ikke det læreren anbefalte (Pelikan) noe sted. Det er ikke nødvendig å kjøpe "ordentlig" akvarellskrin, men det er det eneste jeg har funnet, og det er jo ikke sååå dyrt, så...

Men det jeg lurer på er: I det skrinet læreren viste frem var det en tube med hvitt. Er det ett fett om jeg kjøper skrin med tube eller "vanlig" hvitfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skulle jeg tro.

Hvis du skal male akvarell kan det også være greit å bruke en maskeringsvæske beregnet på akvarellmaling. Husker dessverre ingen merker i farten. Maskeringsvæsken tar man på med en tannpirker eller pensel, der man ikke ønsker farge/der hvor man vil ha hvit farge. Etter at malingen er tørr viser man ganske enkelt bort maskeringsvæsken og det hvite under kommer frem. (Obs! bare hvis man bruker hvitt ark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...