AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #41 Skrevet 3. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her... Jeg har ikke fordommer. Jeg har ønske om en saksbehandler som jeg ikke trenger skjems over i møter. fordi jeg er i en sektor hvor slike ting betyr MYE. Jeg føler denne saksbehandleren bør få kunder med andre behov enn jeg har. Anonymkode: 83580...391 Saksbehandleren er i jobb, du er ikkei jobb. Gjett hvem som bør skjems. Anonymkode: 46487...e18 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #42 Skrevet 3. november 2018 Er det noen som har skikkelige råd? Hilsen ts Anonymkode: 83580...391
Søgni Skrevet 3. november 2018 #43 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det noen som har skikkelige råd? Hilsen ts Anonymkode: 83580...391 Ja. Kontakt NAV og be om et møte, si du vil avklare forventningene til NAV. Helt ærlig, jeg ser på dette "beintøff bransje"-pratet ditt som tull, og helt ærlig, et tegn på at du ikke kjenner markedet, eller krav og forventninger i arbeidslivet. Jeg syns også det du skriver vitner om manglende kjennskap til det moderne samfunn. Kan ikke tenke meg en eneste bransje, hvor en veileder med nedsatt funksjonsevne vil ødelegge for deg. Men ja, spør om et møte, og si at du gjerne vil lære mer om arbeidslivet. 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #44 Skrevet 3. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har skikkelige råd? Hilsen ts Anonymkode: 83580...391 Du har fått beskjed om at ønsket ditt ikke lar seg gjennomføre, og at det beste håpet ditt (uansett saksbehandlers funksjonsnivå) er å dra på møte alene. Noe særlig bedre råd enn det er det vanskelig å gi. Anonymkode: 6c336...9a4 4
Drakan Skrevet 3. november 2018 #45 Skrevet 3. november 2018 Hva er problemet? 🤔 TS, rådet mitt til deg blir dette. Aksepter at alle er forskjellige. Burde inspirere deg at noen kan få jobb og hjelpe andre 😄 Er selv i Nav, men jeg har aldri dømt noen fra livsproblemer, religion eller annet. Kommer overens med alle. Tenk positivt her. I stede for "det er noen i rullestol, hvordan skal de komme til de jobbene jeg har intervju på", så tenk heler "dette er en mulighet til å lære mye". Har selv hatt saksbehandlere med i intervju, så kan forstå frykten for å være i ett intervju hvor saksbehandler ikke har mulighet til å være på lokasjon, men dette løser man da lett. ^_^ Intervju kan gjøres utfor bedrift. På en kaffe som er tilrettelagt eller lignende. Det er alltid løsninger. Også, om du drar på intervju alene kan du fremstå langt mer seriøs i søken etter jobb. Tenk heler alle mulighetene, og alt du kan lære, fremfor å fokusere på det negative. innstillingen din er din eneste hindring. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #46 Skrevet 4. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste at det ville bli sånn når jeg tok opp et tabubelagt tema. Jeg vil ha en saksbehandler som minimum klarer håndhilse i møter. Jeg vil ha en saksbehandler som ikke vekker oppsikt på grunn av hjelpemidler . Jeg er også meget redd for at hen ikke klarer jobbe effektivt. Anonymkode: 83580...391 Men gjør nå for svarte jobben selv da. Skaff deg en jobb på egenhån siden du er så mye mer kompetent enn saksbehandleren! Anonymkode: e9e1f...efb 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #47 Skrevet 4. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger en saksbehandler som kan selge meg inn hos en arbeidsgiver. Saksbehandler skal være med til bedrifter. Jeg trenger en saksbehandler som ser profesjonell ut. Det er en vanskelig bransje. Jeg er så fortvilet. Anonymkode: 83580...391 Seriøst?! Tror du har misforstått noe alvorlig om arbeidslivet. Saksbehandler hos Nav er ikke ansvarlig for å selge deg inn, det er det du som er. Det er deg vi skal ansette, deg vi skal se hver dag, deg vi skal spise lunsj med. Hvordan saksbehandler ser ut eller opptrer, er høyst irrelevant. Anonymkode: d559b...689 7
Annihilator Skrevet 4. november 2018 #48 Skrevet 4. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her... Jeg har ikke fordommer. Jeg har ønske om en saksbehandler som jeg ikke trenger skjems over i møter. fordi jeg er i en sektor hvor slike ting betyr MYE. Anonymkode: 83580...391 Du har fordommer fordi du sier DU ikke vil ha med noen DU skjemmes over. Ærlig talt. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste at det ville bli sånn når jeg tok opp et tabubelagt tema. Jeg vil ha en saksbehandler som minimum klarer håndhilse i møter. Jeg vil ha en saksbehandler som ikke vekker oppsikt på grunn av hjelpemidler . Jeg er også meget redd for at hen ikke klarer jobbe effektivt. Anonymkode: 83580...391 Reagerer null på at det er et "tabubelagt" tema. Jeg må selv ha med NAV å gjøre og kunne ikke ,uansett hvilket yrke jeg hadde, sett ned på noen i rullestol. Fordommer du viser i dette innlegget: En person som ikke kan håndhilse pga en nedsatt funksjonsevne, blir ikke tatt på alvor. En person som må bruke rullestol/hjelpemidler er ikke et like fullverdig menneske som en som ikke trenger det? En person som har en nedsatt funksjonsevne kan ikke arbeide like godt/raskt som andre. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #49 Skrevet 4. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har skikkelige råd? Hilsen ts Anonymkode: 83580...391 Å få på nav er skam, ikke å sitte i rullestol. Hun klarte å skaffe seg en jobb tross alt, det gjorde ikke du. Tenk deg om litt før du rakker ned på andre. Anonymkode: e9e1f...efb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #50 Skrevet 4. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har skikkelige råd? Hilsen ts Anonymkode: 83580...391 Ja, jeg nevnte Jobbspesialist for deg. De drar rundt og de hjelper deg med det du trenger hjelp til. Spør veilederen din om det er en mulighet. Anonymkode: 3f2a8...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #51 Skrevet 4. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få på nav er skam, ikke å sitte i rullestol. Hun klarte å skaffe seg en jobb tross alt, det gjorde ikke du. Tenk deg om litt før du rakker ned på andre. Anonymkode: e9e1f...efb Seriøst! Skal vi skambelegge folk som er i navsystemet? Virkelig? Alle de som virkelig ønsker seg en jobb, som sender søknad etter søknad, men ikke får napp. Skal vi si det er en skam å gå på nav, til dem? Ærlig talt, skjerp deg! Anonymkode: 3f2a8...5b2 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #52 Skrevet 4. november 2018 Skaff deg jobb sjæl da! NAV kan jo i grunn ikke hjelpe deg med så mye. Anonymkode: 5a237...383
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #53 Skrevet 4. november 2018 Jeg blir litt forvirret av hele tråden jeg, selv uten saksbehandleren i rullestol. Dette er altså snakk om en beintøff bransje, der alt må være perfekt for at man skal ha sjans på jobb. Hvis det er så utrolig strengt og "slike ting betyr mye", skulle man i utgangspunktet tro at en som har med seg Nav-veileder på jobbintervjuet var utelukket uansett. At de i det hele tatt åpner for folk via Nav, betyr nok at arbeidsplassen ikke er så "beintøff" og slike ting "ikke betyr så mye" som TS later til å tro. Hjelper i det hele tatt Nav deg med veiledning inn mot en så spesifikk og vanskelig bransje? Jeg trodde de som fikk hjelp fra Nav måtte være "åpne for det meste", det er jo ikke akkurat et byrå som skal hjelpe en å få drømmejobben sin akkurat. Din holdning overfor saksbehandleren er jo helt forkastelig. Bare fordi vedkommende sitter i rullestol kan han selvsagt gjøre en topp jobb. Han har jo fått jobben... Uavhengig av hans funksjonsnivå virker det uansett som du har urealistiske forventninger til hva veilederen din skal gjøre for deg. "Et profesjonelt ansikt utad mot bedrifter?" Vedkommende skal ikke selge deg inn. Det må du gjøre selv. Det er en veileder fra Nav, ikke agenten din. Anonymkode: 10ea4...bdb 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #54 Skrevet 4. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil be om bytte. Jeg bryr meg ikke om hen er fra Bergen eller Ankara. Om hen er gul, svart, rød eller hvit. Om hen er 65 årig kvinne eller 22 årig mann. Klarer hen ikke løfte armen og gi et håndtrykk uten en seremoni så går det utover meg som kunde. Hilsen ts Anonymkode: 83580...391 Du anses ikke som en kunde, du er en bruker. En kunde betaler for seg, du får betalt i form av dagpenger. Du skal selv skaffe deg jobb, nav gjør ikke det. De kan vise til steder hvor du kan finne jobb, men salgsbiten er ditt ansvar. Anonymkode: 4bf84...ba6 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #55 Skrevet 4. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst! Skal vi skambelegge folk som er i navsystemet? Virkelig? Alle de som virkelig ønsker seg en jobb, som sender søknad etter søknad, men ikke får napp. Skal vi si det er en skam å gå på nav, til dem? Ærlig talt, skjerp deg! Anonymkode: 3f2a8...5b2 Nå misforstod du, mulig jeg formulerte meg uklart. Mente at TS burde skamme seg som diskriminerer folk i rullestol, som faktisk gjør en jobb for at TS skal få seg en jobb. Anonymkode: e9e1f...efb 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #56 Skrevet 5. november 2018 På 3.11.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev: Jeg trenger en saksbehandler som kan selge meg inn hos en arbeidsgiver. Saksbehandler skal være med til bedrifter. Jeg trenger en saksbehandler som ser profesjonell ut. Det er en vanskelig bransje. Jeg er så fortvilet. Anonymkode: 83580...391 Altså, det kan umulig være så vanskelig bransje når du skal få hjelp av NAV til å få jobben. Anonymkode: e2b62...61a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #57 Skrevet 5. november 2018 På 4.11.2018 den 10.35, AnonymBruker skrev: Seriøst! Skal vi skambelegge folk som er i navsystemet? Virkelig? Alle de som virkelig ønsker seg en jobb, som sender søknad etter søknad, men ikke får napp. Skal vi si det er en skam å gå på nav, til dem? Ærlig talt, skjerp deg! Anonymkode: 3f2a8...5b2 Dette er løgn. Jeg sliter med å få meg jobb innen bransjen jeg ønsker og som er relatert til utdannelsen min, jeg har sendt 150 søknader omtrent, men jeg har da likevel jobb. Det er bare moderne sytepaver som ikke jobber i påvente av «riktig» jobb. Anonymkode: e2b62...61a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #58 Skrevet 5. november 2018 Så du tror at du ikke får noen jobb fordi saksbehandleren din sitter i rullestol? Hvorfor skulle arbeidsgiver bry seg om det? Saksbehandleren min fant en bedrift, JEG gikk på intervju, JEG snakket, JEG solgte meg inn. Han var der mer som moralsk støtte fordi jeg hadde behov for det. Hvis arbeidsgiver ikke vil ansette meg pga rullestolen til saksbehandleren min og fordi han sliter litt med å håndhilse er ikke det et sted jeg ønsker å jobbe. Anonymkode: 41faa...080 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #59 Skrevet 5. november 2018 På 3.11.2018 den 21.44, AnonymBruker skrev: Har jeg krav på bytte av saksbehandler hvis hen er meget fysisk funksjonshemmet og jeg trenger en saksbehandler som kan hjelpe meg ut mot bedrifter? Det er politisk ukorrekt og ville, men jeg har en spesiell og sammensatt situasjon som trenger et profesjonellt ansikt ut mot arbeidsgivere. Merk at dette ikke er på grunn av diskriminering men et virkelig behov. Hva kan jeg skrive til navleder for og skaffe ny saksbehandler? Anonymkode: 83580...391 Nei, du får ikke en ny saksbehandler utfra at saksbehandler har et fysisk handicap. Arbeidslivet er regulert i Lov mot diskriminering på grunn av fysisk funksjonsnedsettelse (Diskriminering og tilgjengelighetsloven) I feks §4 kan du lese dette mer inngående. https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2008-06-20-42 "Direkte og indirekte diskriminering på grunn av nedsatt funksjonsevne er forbudt. Med direkte diskriminering menes at en handling eller unnlatelse har som formål eller virkning at personer på grunn av nedsatt funksjonsevne blir behandlet dårligere enn andre blir, er blitt eller ville blitt behandlet i en tilsvarende situasjon." Denne saksbehandleren har blitt ansatt av NAV på grunnlag av sine kvalifikasjoner og personlig egnethet og det vil være diskriminering om en leder nekter en ansatt å utføre jobben sin på grunn av en funksjonsnedsettelse. Du har rett og slett ingenting du skal ha sagt. Det er ingen som holder en pistol mot tinningen din. Om du ikke ønsker å bruke denne saksbehandleren, så står du fritt til å ordne opp alene. Anonymkode: 6445f...257 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #60 Skrevet 5. november 2018 ... Og nei, du har ikke krav på noe som helst. Anonymkode: 6445f...257 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå