Gå til innhold

Jenta mi vil plutselig ikke drikke melk...

lidia

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre. Datteren min er ca 4 1/2 måned gammel, og nå de siste dagene vil hun nesten ikke ha melk i det hele tatt. Jeg ammer ikke, og hun får derfor kun MME. Jeg har begynt så smått med litt grøt, og dette liker hun, men melk er tydeligvis ikke så godt lenger. Det er sikkert en av disse periodene de har, men hun spiser veldig mye mindre nå, enn det hun gjorde før.

Er det noen som har tips til meg, om hva jeg kan gjøre for å få henne til å drikke melk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

prøv en annen type mme da vel. Du får bare følge med egentlig,de sier ifra når de vil noe.

Så lenge allmenntilstanden er god at hun er våken,aktiv ,klar osv så er det ikke farlig.

Er du i tvil så kontakt helsesøster eller lege.

Unga får sånne perioder av og til,det er veldig frustrerende for man blir jo redd og bekymret.

Om hun spiser grøt så er det jo veske i det.

Flaske med vann på kan du prøve,la den stå fremme og tilgjengelig så kan du prøve ofte.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke så lett dette nei. Men det er vel som gjesten over skriver at barn er slik i perioder så du må vel bare fortsette å prøve. Har egentlig ikke noen andre råd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden var sånn en periode... men det viste seg at han var tett i nesa - og da sier det seg selv at det ikke var særlig enkelt å drikke melk fra flaske eller pupp. Stakkars. Datteren din er ikke tett i nesa hun da? Man trenger jo ikke være forkjøla eller lign. for at det skal tette seg til litt der oppe... Det går i tilfelle relativt fort over... Går eventuelt an å bruke litt nesedråper inntil videre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...