Drakan Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 De skrek noe faenskap på et arabisk. Noen som vet hva de demonstrerer for i regnværet? Så de med iranske flag og islamistisk flag demonstrere noe ekstremt, og skrek om "al shabab" da jeg gikk forbi, vet ikke helt hva resten de sa var, men det var noe som var tydelig og gjentatt. 😕 En tilfeldig person kalte dem terrorister som myrder Amerikanere til forbipasserende da han syklet forbi. Han ropte det utover i det han passerte. Så... Noen som vet hva som er på gang? Ikke funnet noe i aviser om dette siden jeg kom hjem.
minikrølla Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Kanskje de demonstrerer mot OD dagen? I år går aksjonen til ungdommer i Palestina
Drakan Skrevet 3. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2018 Tok dette bilde og filmet en dårlig video. Ville ikke stoppe opp og ta et bedre bilde. Men så hvite flag med måner og stjerner på. I tillegg til det iranske flagg. Tror noen hadde arabisk skrift på? Anner ikke hva Al Shahab betyr. 😕
Drakan Skrevet 3. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2018 (endret) https://no.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab betyr virkelig Al Shahab dette? Var det derfor sykelisten kalte dem terrorister? O_O (fult mulig de skrek al shabaab og ikke al Shahab, de hadde litt tung tale, og mulig jeg hørte feil) Endret 3. november 2018 av Drakan litt usikker hva jeg hørte
Madame Butterfly Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Siden jeg sitter langt unna Oslo, klikket jeg inn på VG.no for å se om det sto noe... Vel, det sto ingen ting, men det sto om en annen demonstrasjon, i en by langt unna. Galskapen lenge leve 😳 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/MgG00K/blasfemi-frikjent-pakistansk-kvinne-faar-utreiseforbud?utm_content=row-7&utm_source=vgfront (ikke meningen å spore av, skulle sikkert ha startet ny tråd, men det kan jo ha sammenheng?) 1
Drakan Skrevet 3. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2018 10 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Siden jeg sitter langt unna Oslo, klikket jeg inn på VG.no for å se om det sto noe... Vel, det sto ingen ting, men det sto om en annen demonstrasjon, i en by langt unna. Galskapen lenge leve 😳 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/MgG00K/blasfemi-frikjent-pakistansk-kvinne-faar-utreiseforbud?utm_content=row-7&utm_source=vgfront (ikke meningen å spore av, skulle sikkert ha startet ny tråd, men det kan jo ha sammenheng?) Jeg så den saken også, men tror ikke det er relatert? 🤔 Prøvd å se om jeg fant saker før jeg spurte her. Håper hun kan rømme landet.
Madame Butterfly Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Nei, det er sikkert ikke det... Iran, de er jo Shia, og Al shabab er vel Sunni og også et helt annet sted i verden.. Sunni Pakistan har sikkert ikke så mye med det å gjøre. Tenkte bare at slike store demonstrasjoner ofte får støtte i alle verdenshjørner.. Har de ikke lokalaviser i Oslo? Der de kanskje skriver om ting som ikke blir ansett til å ha nasjonal interesse? Det ser jo ikke ut til å bære en stor demonstrasjon?
Drakan Skrevet 3. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2018 42 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Nei, det er sikkert ikke det... Iran, de er jo Shia, og Al shabab er vel Sunni og også et helt annet sted i verden.. Sunni Pakistan har sikkert ikke så mye med det å gjøre. Tenkte bare at slike store demonstrasjoner ofte får støtte i alle verdenshjørner.. Har de ikke lokalaviser i Oslo? Der de kanskje skriver om ting som ikke blir ansett til å ha nasjonal interesse? Det ser jo ikke ut til å bære en stor demonstrasjon? Ikke sikkert det var iransk. Etter å ha sett på bilde mitt, ser jeg grønt, hvit og rødt. Tenkte det lignet det iranske flag, men er ikke flag ekspert. 🤔
TrekStar Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 5 hours ago, Drakan said: Tok dette bilde og filmet en dårlig video. Ville ikke stoppe opp og ta et bedre bilde. Men så hvite flag med måner og stjerner på. I tillegg til det iranske flagg. Tror noen hadde arabisk skrift på? Anner ikke hva Al Shahab betyr. 😕 Husk å være forsiktig med å ta bilder fra demonstrasjoner. Politiet kan be deg forlate hvis du tar bilder eller video, grunnet å hindre ordensforstyrrelse, i tilfelle personer som deltar i demonstrasjonen blir forbannet fordi du tar bilde. Politiet kan også tro at du registrerer dem som er med i demonstrasjonen, for å bruke dette til å forfølge dem. F.eks, så er det bevist at iranske spioner førfølger demonstranter, hvor spesielt deres egne borgere er medvirkende i evt. demonstrasjoner. Det er forsåvidt helt gret å ta bilder offentlig, men politiet kan være på vakt ved slike organiserte oppmøter for å hindre bråk. Men politiet kan ikke be en slette bilder eller konfiskere noe, uten rettens kjennelse. Uansett, så er det en terrorgruppe som heter "Al-Shabaab", nede i Somalia. 1
Drakan Skrevet 4. november 2018 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2018 1 minutt siden, TrekStar skrev: Husk å være forsiktig med å ta bilder fra demonstrasjoner. Politiet kan be deg forlate hvis du tar bilder eller video, grunnet å hindre ordensforstyrrelse, i tilfelle personer som deltar i demonstrasjonen blir forbannet fordi du tar bilde. Politiet kan også tro at du registrerer dem som er med i demonstrasjonen, for å bruke dette til å forfølge dem. F.eks, så er det bevist at iranske spioner førfølger demonstranter, hvor spesielt deres egne borgere er medvirkende i evt. demonstrasjoner. Det er forsåvidt helt gret å ta bilder offentlig, men politiet kan være på vakt ved slike organiserte oppmøter for å hindre bråk. Men politiet kan ikke be en slette bilder eller konfiskere noe, uten rettens kjennelse. Uansett, så er det en terrorgruppe som heter "Al-Shabaab", nede i Somalia. Fikk uansett veldig dårlig bilde og film. Var ikke planlagt, gikk bare igjennom byen, og der sto de og skrek >_< Giddet ikke stoppe for å se skikkelig heler, så ikke politi noe sted heler. Vet ikke om det var en lovlig demonstrasjon. 🤔
TrekStar Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 1 minutt siden, Drakan said: Fikk uansett veldig dårlig bilde og film. Var ikke planlagt, gikk bare igjennom byen, og der sto de og skrek >_< Giddet ikke stoppe for å se skikkelig heler, så ikke politi noe sted heler. Vet ikke om det var en lovlig demonstrasjon. 🤔 Siden politiet ikke stoppet deg på noen måte, så er det jo greit. Intet sett, intet hørt. Men noen politifolk kan være pågående og oppsøke dem som tar video eller bilder fra demonstrasjoner, mens bildene tas. Men jeg sa det bare i tilfelle, slik at andre er obs på at politiet følger gjerne ekstra med ved slike demonstrasjoner, slik at ingen skal få seg et ubehagelig møte med onkel og tante politi. Men uansett så er bildene og videoene en tar, ens egen privat eiendom og ingen kan be en slette dem. Det er ikke ulovlig å ta bilder eller video uansett, så ingenting gæli her i den forstand.
Madame Butterfly Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 https://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5bde5f3e5152f72754a7e3b6 Kan det være dette massedlsgsmålet det var snakk om? Var det nært Storgata?
NordicViking Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 2 timer siden, Madame Butterfly skrev: https://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5bde5f3e5152f72754a7e3b6 Kan det være dette massedlsgsmålet det var snakk om? Var det nært Storgata? Men det var sent på natta. Demonstrasjonen som omtales av trådstarter hendte vel en god tid før dette? 1
ops2 Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 (endret) Her ser dere hvorfor alternative nettsteder blomstrer opp. Hvis noen kommer til å dekke dette skikkelig, inkludert å fortelle hvem og hvorfor, så blir det steder som Resett, Rights eller Document. (De har ikke noe ennå, de har ikke offentlige midler og reportere i haugevis som etablert media. Kanskje utpå dagen) Jeg har vært inne på de vanlige norske nettavisene. Ingen har dette som toppsak, bortsett fra Nettavisen. Og det er bare en overskrift og noen sparsommelige detaljer. Var denne demonstrasjonen det som startet masseslagsmålet? Var den politisk motivert? Var det to grupperinger som sloss mot hverandre? Se det, det får vi kanskje vite. Kanskje. Hvis mainstream media finner ut at de vil beære oss med informasjon. Uansett blr den etablerte presse utrolig varsom med å antyde annet enn "ungdommer". Det er ikke dette som er fake news, men selektive news er det ihvertfall. Derfor blir også alternative media selektive, men til motsatt side.. Begge sider må leses for å få med alt. Den som avviser den ene delen, blir sittende fast i et ekkokammer som demoniserer den andre siden. Endret 4. november 2018 av ops2 3
Drakan Skrevet 4. november 2018 Forfatter #15 Skrevet 4. november 2018 Tror ikke masseslagsmålet er relevant. Noen av demonstrantene hadde små barn, men de aller fleste var godt voksne mennesker. Det var sannsynligvis fra tidligere på dagen til 17:59, vet de var der i alle fall en time, da jeg gikk forbi tidligere på dagen også.
kikkana Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 2 timer siden, ops2 skrev: Her ser dere hvorfor alternative nettsteder blomstrer opp. Hvis noen kommer til å dekke dette skikkelig, inkludert å fortelle hvem og hvorfor, så blir det steder som Resett, Rights eller Document. (De har ikke noe ennå, de har ikke offentlige midler og reportere i haugevis som etablert media. Kanskje utpå dagen) Jeg har vært inne på de vanlige norske nettavisene. Ingen har dette som toppsak, bortsett fra Nettavisen. Og det er bare en overskrift og noen sparsommelige detaljer. Var denne demonstrasjonen det som startet masseslagsmålet? Var den politisk motivert? Var det to grupperinger som sloss mot hverandre? Se det, det får vi kanskje vite. Kanskje. Hvis mainstream media finner ut at de vil beære oss med informasjon. Uansett blr den etablerte presse utrolig varsom med å antyde annet enn "ungdommer". Det er ikke dette som er fake news, men selektive news er det ihvertfall. Derfor blir også alternative media selektive, men til motsatt side.. Begge sider må leses for å få med alt. Den som avviser den ene delen, blir sittende fast i et ekkokammer som demoniserer den andre siden. Det er vel ikke i norge at alternative nettsider blomstrer opp? Annet en små rene propaganda sider med konstant politisk vinkling til eget ønske har ikke jeg sett noe i allefall. Er vel liten vits å skrive om et tog bestående av 10-20 stk.
ops2 Skrevet 4. november 2018 #17 Skrevet 4. november 2018 2 hours ago, kikkana said: Det er vel ikke i norge at alternative nettsider blomstrer opp? Annet en små rene propaganda sider med konstant politisk vinkling til eget ønske har ikke jeg sett noe i allefall. Er vel liten vits å skrive om et tog bestående av 10-20 stk. De nettsidene jeg nevnte, har større lesekrets enn lokalaviser. Ofte er saker fra de mer delt enn saker fra dagsavisene. Nei, hva er vitsen i å skrive om småhistorier. Akkurat nå, mens jeg skriver dette, er saken øverst på VGs nettavis "Derfor viste hun finger'n til Trump". Veldig relevant siden det hendte for månedesvis siden. Hadde det vært 30 nynazister med hakekorsflagg i en uannonsert demonstrasjon? Man skal alltid sammenligne slikt med det motsatte, og spørre: Hadde dette fått oppmerksomhet hvis det var noen andre? Media har nok av historier å ta av, det er de som de velger å ikke løfte fram, som sier hva media ikke vil skal fram i lyset. 1
Migle90 Skrevet 4. november 2018 #18 Skrevet 4. november 2018 38 minutter siden, ops2 skrev: De nettsidene jeg nevnte, har større lesekrets enn lokalaviser. Ofte er saker fra de mer delt enn saker fra dagsavisene. Nei, hva er vitsen i å skrive om småhistorier. Akkurat nå, mens jeg skriver dette, er saken øverst på VGs nettavis "Derfor viste hun finger'n til Trump". Veldig relevant siden det hendte for månedesvis siden. Hadde det vært 30 nynazister med hakekorsflagg i en uannonsert demonstrasjon? Man skal alltid sammenligne slikt med det motsatte, og spørre: Hadde dette fått oppmerksomhet hvis det var noen andre? Media har nok av historier å ta av, det er de som de velger å ikke løfte fram, som sier hva media ikke vil skal fram i lyset. Det er stadig vekk demonstrasjoner i Oslo, sjeldent jeg leser noe om dem i avisene. Det er ikke fordi media ikke vil ha det frem i lyset, men fordi ikke alle har en nyhetsverdi, de skriver kun om dem om saken tiltrekker seg lesere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå