Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Eg held på å lære meg ein fransk sang i koret, men har ikkje peiling på kva eg syng om.. Hehe... Nokon som veit kva "Vois sur ton chemin" betyr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, det er lenge siden jeg forsøkte å lære fransk, men vois kommer vel av verbet voire, som betyr å se. Chemin betyr noe slikt som vei eller sti. Så da blir det kanskje noen slikt som Se på din vei?

Gjest gjest1
Skrevet
Tja, det er lenge siden jeg forsøkte å lære fransk, men vois kommer vel av verbet voire, som betyr å se. Chemin betyr noe slikt som vei eller sti. Så da blir det kanskje noen slikt som Se på din vei?

Det kan nok stemme! Tok eit kjapt søk på google, og då fann eg at "Look To Your Path" er den engelske tittelen på "Vois Sur Ton Chemin". Kunne vore spennande å vite kva teksten betyr også då, kanskje.. Hehe...

Nokon som har peiling?:

Donne leur la main, pour les mener, vers d`autres lendemains.

og refrenget: au coeur de la nuit, l`onde d`espoir, ardeur de la vie, de la vie, sentier de gloire.

Er litt kjekkare å synge når ein veit kva ein syng om.. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ha! Kor er gøy :-) Jeg sang i kor en stund når jeg var yngre jeg også. Gode minner :-)

Skrevet

Det første betyr i hvert fall "Gi dem hånden".

og refrenget: au coeur de la nuit l`onde d`espoir, ardeur de la vie, de la vie, sentier de gloire.

I nattens hjerte blablabla håp blablabla om livet, om livet blablabla.

JEg er visst ikke så god i fransk som jeg trodde jeg var.

Gjest LiseK
Skrevet

au coeur de la nuit l`onde d`espoir, ardeur de la vie, de la vie, sentier de gloire.

--

Gi dem hånden, for å lede(vise veien), mot den neste dag/gjennom dag etter dag

I hjertet av natten, forventningens/håpets bølger varmer livet, livet veien til "glory"(husker ikke det norske ordet :roll: )

Gjest gjest1
Skrevet

au coeur de la nuit l`onde d`espoir, ardeur de la vie, de la vie, sentier de gloire.

--

Gi dem hånden, for å lede(vise veien), mot den neste dag/gjennom dag etter dag

I hjertet av natten, forventningens/håpets bølger varmer livet, livet veien til "glory"(husker ikke det norske ordet :roll: )

Så vakker tekst! Åh, no vart det jo enda meir gøy å synge den sangen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...