Gå til innhold

Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende". (Sitat fra retningslinjene på Diskusjon.no)

Står dette også i KGs retningslinjer? Jeg tenker at det hadde vært lurt. Hva mener dere?

Anonymkode: 02085...177

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er greit å spørre om vedkommende skriver så dårlig at man ikke kan forstå hva som menes, ellers er jeg enig

Anonymkode: 2992b...213

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Nettvenn
  • Liker 7
Skrevet

Har du nettopp blitt rettet på, ts?

Anonymkode: 9e2de...5a5

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Nettvenn skrev:

Sende pm til noen pga skrivefeil? Bevare meg vel! Dyslektikere,slagrammede med 'skrivefeil' = send pm ,for hva da? Fortelle dem at de har en skrivefeil?😂

Du har rett. Men samtidig er det kanskje bedre med en pm enn å avspore tråder (som mange gjør) ved å skrive innlegg som består av "Det heter ikke hvem bil. Det heter HVILKEN (!) bil" :) 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du nettopp blitt rettet på, ts?

Neineinei :) jeg blir aldri rettet på

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett. Men samtidig er det kanskje bedre med en pm enn å avspore tråder (som mange gjør) ved å skrive innlegg som består av "Det heter ikke hvem bil. Det heter HVILKEN (!) bil" :) 

MEN DET HETER VIRKELIG IKKE HVEM BIL! Aldri!

Anonymkode: 0caa3...fba

• Liker 13
Skrevet

MEN DET HETER VIRKELIG IKKE HVEM BIL! Aldri!

Anonymkode: 0caa3...fba

Du mener hvems bil?

• Liker 6
Skrevet

Så lenge det kommer klart frem hva som menes med det man skriver syns jeg andre kan holde seg for gode for å plukke på skrivefeil. Det lukter litt hersketeknikk for min del, og det er ikke nødvendig å rakke ned på noen for måten de skriver på. Man vet tross alt ingen ting om hvilke utfordringer vedkommende måtte ha når det gjelder rettskriving, og det er viktig at alle slags mennesker føler at de har en reell mulighet til å ytre seg i en debatt. 

Dersom det er uklart hva vedkommende mener med det de skriver må det være greit å be dem forklare hva de mener. Det syns jeg burde gjøres i selve tråden, og ikke på PM, slik at alle kan se forklaringen. 

• Liker 6
Skrevet

Det har vært prøvd. På en pen måte. Og du verden sånn drittkjeft som kom.

Anonymkode: e893f...762

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På personlig melding?

Skrevet
4 minutter siden, SkjultBruker skrev:

Så lenge det kommer klart frem hva som menes med det man skriver syns jeg andre kan holde seg for gode for å plukke på skrivefeil. Det lukter litt hersketeknikk for min del, og det er ikke nødvendig å rakke ned på noen for måten de skriver på. Man vet tross alt ingen ting om hvilke utfordringer vedkommende måtte ha når det gjelder rettskriving, og det er viktig at alle slags mennesker føler at de har en reell mulighet til å ytre seg i en debatt. 

Dersom det er uklart hva vedkommende mener med det de skriver må det være greit å be dem forklare hva de mener. Det syns jeg burde gjøres i selve tråden, og ikke på PM, slik at alle kan se forklaringen. 

Enig :) 

Skrevet (endret)

.

Endret av Nettvenn
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nettvenn skrev:

Avsporing av tråder er ikke den som har en 'skrivefeil' sin feil, men de som henger seg opp i slike bagateller og lager 'drama'.

Det har du rett i :) 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er greit å spørre om vedkommende skriver så dårlig at man ikke kan forstå hva som menes, ellers er jeg enig

Anonymkode: 2992b...213

Enig :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Neineinei :) jeg blir aldri rettet på

:)

Jeg må innrømme at jeg kan gjøre oppmerksom på feil bruk av ord eller et hinsides feilstavet ord, men da gjerne i en fotnote. Svare gjerne på det vedkommende lurer på, da.

Innlegg med mange skrivefeil orker jeg ikke å svare på.

• Liker 9
Skrevet

:)

Jeg må innrømme at jeg kan gjøre oppmerksom på feil bruk av ord eller et hinsides feilstavet ord, men da gjerne i en fotnote. Svare gjerne på det vedkommende lurer på, da.

Innlegg med mange skrivefeil orker jeg ikke å svare på.

Slik du gjør det, er helt greit synes jeg :) 

Skrevet

En ting er skrivefeil, men enkelte skriver så dårlig at det er til å bli sprø av. Jeg takler folk som skriver fort og det blir en og annen feil, men seriøst enkelte må ha sovet gjennom skolen. Det høres virkelig ikke bra ut. 

Dems i istedet for deres. Hvem bil osv. Og så er det en jeg kjenner som ikke klarer å skrive for, neida det er uten unntak får.
Som, jeg er så glad for gaven. Det blir, jeg er så glad får gaven. Og dette går igjen hele tiden.

Det er utrolig slitsom når språket nesten bli uforståelig og uleselig på grunn av grove grammatiske feil gjennom hele teksten.
Og det har ingen ting med dysleksi å gjøre.

Prøver å gå ut av trådene uten å si noe

Anonymkode: 437d0...f1d

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Slik du gjør det, er helt greit synes jeg :) 

Takk for det. Nå gjør jeg det ikke på PM, men i tråden.

Jeg ble selv rettet på av flere (på en hyggelig måte) i en tråd om rettskriving for lenge siden. Det var et ord jeg hadde skrevet feil lenge og jeg var bare takknemlig for at jeg ble gjort oppmerksom på det så jeg lærte å stave det riktig.

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha 😂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...