Gå til innhold

Jeg planlegger New York til desember!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp New York. 

Det er en stor by som jeg ønsker å utforske litt av. Hvordan er budsjette der /er ting dyrere der enn i Norge taxi prisene mat osv?  Hvordan bo bra og billig midt i byen? Noen som vet evt om det går an å leie en guide som kan vise meg rundt der? Eller en nettside der man kan bli kjent med folk derfra?  

Kom gjerne med tips :)

Anonymkode: 64f47...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du et par tips andre kanskje ikke kommer med. 

Jeg anbefaler først og fremst å gjøre en ting, eller en av tre ting. Guidet tur med buss, med båt, men aller helst en tur med helikopter. Da får du virkelig se byen. Fly rundt frihetsgudinnen, Hudson river og East river. 

I Harlem bør du spise Southern Food, og du bør ta deg en tur i kirka ved Malcolm X street søndag morgen og få deg lit halleluja-stemning. 

Skrevet

Har akkurat vært der, og var overrasker over prisnivået. Mat og drikke ute koster omtrent som i Norge.

Har ikke så mange tips mtp det du spør om. Byen er så stor at det om være lurt å ta et område per dag.

Men en fantastisk by, og for en drøm å oppleve den i desember!

Skrevet (endret)

Åhh, heldiggrisen, jeg bare elsker New York! Bortsett fra hotell, er det vel mulig å få det meste til samme pris eller billigere enn her hjemme. Selvsagt mulig å gjøre det veldig dyrt, men ikke nødvendig. 

Anbefaler å planlegge en "aktivitet" hver dag, ikke mer. Deter stort og det tar litt tid å ta seg rundt. Noe av det fine i New York, synes jeg er å ta seg rundt, både å gå og med subway. Arkitektur og miljø kan skifte nesten helt fra en gate til den neste når du kommer til et nytt "neighboorhood". 

Endret av Missfitness
Skrevet

Don't use a taxi unless you have to. You can buy the same card to use for the bus and the metro. I'm not sure how much it costs now, but it was easy and simple to buy in 2012. My parents-in-law were there a couple of years ago, and stayed at the hotel near Washington Park - a very iconic park featured in a lot of movies. They said they had a great time staying there, but I'm not sure how expensive it is. 

There are many things to do in Manhattan, so based on what you like I'm sure you find something. Maybe try tripadvisor?

Skrevet

TS

Hvis dere ville gjettet. Jeg verken drikker eller kjøper mye ting som klær osv. Jeg spiser hva som helst, så det trenger ikke å være så dyre restaurantbesøk.  Målet mitt er å se byen. Hvor mye tror dere jeg kan bruke der for en 8 dagers tur? Bortsett fra hotell og fly!

Skrevet
1 time siden, Rotehodet skrev:

Her har du et par tips andre kanskje ikke kommer med. 

Jeg anbefaler først og fremst å gjøre en ting, eller en av tre ting. Guidet tur med buss, med båt, men aller helst en tur med helikopter. Da får du virkelig se byen. Fly rundt frihetsgudinnen, Hudson river og East river. 

I Harlem bør du spise Southern Food, og du bør ta deg en tur i kirka ved Malcolm X street søndag morgen og få deg lit halleluja-stemning. 

Haha. Holder at jeg ser det fra flyet :)

Skrevet
1 time siden, GlowDart skrev:

Don't use a taxi unless you have to. You can buy the same card to use for the bus and the metro. I'm not sure how much it costs now, but it was easy and simple to buy in 2012. My parents-in-law were there a couple of years ago, and stayed at the hotel near Washington Park - a very iconic park featured in a lot of movies. They said they had a great time staying there, but I'm not sure how expensive it is. 

There are many things to do in Manhattan, so based on what you like I'm sure you find something. Maybe try tripadvisor?

Ooo thx. :)

Well,  I will try to avoid using so much taxi, since I like to travel by bus and metro. But i think from and to the ariport is a must .Im thinking to stay in manhatten too.

• Liker 1
Skrevet
På 3.11.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

TS

Hvis dere ville gjettet. Jeg verken drikker eller kjøper mye ting som klær osv. Jeg spiser hva som helst, så det trenger ikke å være så dyre restaurantbesøk.  Målet mitt er å se byen. Hvor mye tror dere jeg kan bruke der for en 8 dagers tur? Bortsett fra hotell og fly!

Jeg ville planlagt med 1000,- dagen, men du kan nok knipe litt ved å  f eks bare ta et pizzastykke i hånda til lunsj etc. Spiser du på de klassiske dinerene får du mye mat for pengene, Kommer veldig an på hvor mye du vil bruke på severdigheter, teater og slike ting. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...