Gå til innhold

Julebord - respekterer dere et "nei takk" til mat og drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg som helst unnlater å spise både ribbe og pinnekjøtt er denne årstiden et mareritt. Kollegene mine har store problemer med å godta et "nei takk" til mat. Siden  jeg gjerne tar meg en øl eller fire så merker jeg ikke problemer i forbindelse med drikke, men regner med de er enda større på det området.

Respekterer dere et "nei takk"?

Anonymkode: 60fe8...2d8

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, jeg respekterer et, nei.

Skrevet

Jeg pleier å si "nei takk, jeg har ikke lyst på". Det funker bra, for da er det alltid en eller annen som slenger seg på min side og sier noe sånt som "hvis hun ikke har lyst på, trenger hun jo ikke ta, da". 

Anonymkode: 002ee...a58

• Liker 2
Skrevet

Hva med å overse at de forventer en forklaring?

Anonymkode: 1d8ba...a6b

• Liker 1
Skrevet

Har absolutt respekt for at man ikke vil spise! Hvorfor skulle man ikke det, tenker jeg? :)

Skrevet

Du trenger ikke spise. 
Er jo ulike årsaker til at noen kanskje ikke spiser eller har lyst på. 
Man kan da ikke tvinge noen til å spise uansett. ^_^
Så lenge folk koser seg så gjør det ingenting tenker jeg. Med mindre magen din rumler. O_O
Da hadde jeg sikkert fulgt opp med om du har lyst på en banan eller noe (tenkt at du kanskje var vegetarianer eller ikke tålte noe i kjøttet), med mindre du fulgte opp med at du ikke spiser grunnen religion, og da ville jeg beklaget meg. 🙃

Skrevet

Aksepterer selvsagt et "nei takk", men hvis jeg skal ha gjester hjemme hos meg selv, vil jeg gjerne at de sier i fra på forhånd om det er bestemte ting de ikke spiser, slik at jeg kan lage noe annet til dem :) Har selv laktoseintoleranse og har familiemedlemmer som er vegetarianere, men det er aldri noen problemer å spise julemiddag sammen av den grunn.

Skrevet

Selvfølgelig. Har aldri mast på noen, uansett om det gjelder mat, kake eller drikke. 

Har ei venninne som ikke spiser svin. Når venninnegjengen er på besøk koster det meg ingenting å lage kalkun, torsk eller annet i stedet. Både jeg og de andre får nok ribbe ellers i jula. 

På julebord med jobben er det ofte litt vanskeligere, da det er mange med stort ønske om akkurat dette. Men har aldri vært borti et sted som ikke har et vegansk alternativ. Og mener at de som har sterke preferanser, religiøse hensyn og så videre, da bør gå for dette i stedet for å klage på at ting ikke er mer tilpasset for den ene. 

Anonymkode: 6035a...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...