Blingblingtahei Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hei. Etter fødsel fikk jeg feber bare etter noen timer, lå da på 38.2, min normal temp er 36.5 ca så alt over 37 er prefebril for meg. På sykehuset spurte de bare om jeg var i ferd med å bli syk, men har ingen andre symptomer enn forhøyet temperatur og vondt i kroppen og øynene, så sa nei. De ga meg en paracet. Når jeg Googler det så ser jeg at det er relativt vanlig med barsel feber, er nå snart en uke siden fødsel og har feber stort sett hver dag mer god effekt av paracet. Men hvor lenge varer det? Dette er ikke akkurat tidspunktet å ikke være i form, så noen som har vært borti det og som kan fortelle meg hvor lenge det varte?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Du har ikke feber før den er over 38 uansett hva du pleier å ha. Det er ingenting som heter "prefebril". Pre betyr før, da er du alltid "prefebril" da. Anonymkode: cffaa...504 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Jeg målte aldri tempen men jeg var drit varm i et par mnd etterpå. Anonymkode: d47d4...4e0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 2 hours ago, Blingblingtahei said: Hei. Etter fødsel fikk jeg feber bare etter noen timer, lå da på 38.2, min normal temp er 36.5 ca så alt over 37 er prefebril for meg. På sykehuset spurte de bare om jeg var i ferd med å bli syk, men har ingen andre symptomer enn forhøyet temperatur og vondt i kroppen og øynene, så sa nei. De ga meg en paracet. Når jeg Googler det så ser jeg at det er relativt vanlig med barsel feber, er nå snart en uke siden fødsel og har feber stort sett hver dag mer god effekt av paracet. Men hvor lenge varer det? Dette er ikke akkurat tidspunktet å ikke være i form, så noen som har vært borti det og som kan fortelle meg hvor lenge det varte? Hvis du har hatt feber i en uke burde du få komme inn på føden for en sjekk (de hsr fortsatt ansvar for deg). Ta hvertfall og ring (samme sted som før fødsel) og forhør deg litt. Det er ikke sikkert det er noe galt, man kan bla.a få litt feber av brystspreng men jeg ville forsikret meg en ekstra gang om det skyldes noe annet. Jeg var tilbake på sykehuset for en sjekk første dagen hjemme pga dette. Anonymkode: bcd9f...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvis du har hatt feber i en uke burde du få komme inn på føden for en sjekk (de hsr fortsatt ansvar for deg). Ta hvertfall og ring (samme sted som før fødsel) og forhør deg litt. Det er ikke sikkert det er noe galt, man kan bla.a få litt feber av brystspreng men jeg ville forsikret meg en ekstra gang om det skyldes noe annet. Jeg var tilbake på sykehuset for en sjekk første dagen hjemme pga dette. Anonymkode: bcd9f...f2f Brystsprengen gir seg vanligvis i løpet av en ukes tid. Anonymkode: bcd9f...f2f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Det der er ikke barselfeber. Dette er barselfeber: "Feber over 38°C som strekker seg over minst et døgn og som opptrer i løpet av de 10 første dagene etter fødselen, unntatt de første 24 timene - oppfattes som barselfeber. Tilstanden kan skyldes en rekke forhold, men infeksjon i livmoren er den vanligste årsaken. Dersom du i løpet av de første ukene etter fødselen opplever feber og slapphet, sammen med smerter og ubehag i nedre del av magen, og illeluktende utflod fra livmoren, kan du ha en livmorbetennelse. Betennelse i livmoren behandles med antibiotika - medisin som utrydder bakterier. De aller fleste er såvidt lite syke, at behandlingen gis som tabletter. Unntaksvis ved alvorlig sykdom, må behandlingen i starten gis direkte i blodet. Andre betennelser som kan oppstå i den første tidene etter fødselen, er årebetennelse og sårbetennelse. Ammer du, er det noen som får brystbetennelse. Selv om en brystbetennelse er vanligst de første ukene av ammeperioden, så kan en slik betennelse oppstå også senere." https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/barselfeber/ Anonymkode: 8e057...9df
Blingblingtahei Skrevet 3. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2018 Har sjekket ut det, men slått fra meg infeksjon eller betennelse i og med at det kom sånn 2 timer etter fødsel. Og til deg som mener at man ikke har feber før man har en temp på 38, tull. Ikke at det spiller noen rolle for har 38 pluss hver dag. Skal ta en telefon på mandag om ikke det gir seg, hadde bare håpt at det gikk over av seg selv snart, fødsel er en kraftig påkjenning på kroppen så må få litt tid til å komme seg på.. Ønsket bare svar fra noen som hadde samme opplevelse og om når det gikk over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå