Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som alltid skal samle en gjeng hver gang noe sosialt skal skje. Hvis jeg skal treffe henne for et glass vin inviterer hun med flere. Og hun inkluderer selvsagt også meg når hun er invitert med andre. 

Men jeg synes sånt er slitsomt. Har kjent henne i ti år og vi har selvsagt våre egne historier og erfaringer. Er veldig hyggelig å treffe andre venninner også, men noen ganger synes jeg jo at det er fint å kunne snakke under fire øyne. Kanskje er det også iblant ting man vil diskutere med en som står en nær, men ikke dele med absolutt alle. 

Dere som alltid må være flere - er det kjedelig med kun to personer? Hun er slik med alle, ikke bare med meg. 

Anonymkode: ae916...928

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er en flokk og trives med å samle alle venner som kan og vil. Alenetid har jeg med samboer :)

Anonymkode: ad059...ed6

Skrevet

Synes det er en fin ting. Det er mange som er ensomme, så inkluderende mennesker burde vi hatt flere av. 

Hun har tydeligvis ikke samme behovet som en-til-en tid som du har. Så da kan du jo heller få dette i andre venner?

Sagt på en annen måte - hvorfor presse henne inn den formen som passer deg?

Anonymkode: a9de9...020

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en fin ting. Det er mange som er ensomme, så inkluderende mennesker burde vi hatt flere av. 

Jeg ser det ikke som det ene eller det andre - man kan jo både treffes som en gjeng noen ganger, og treffes to og to andre ganger. Slik har jeg inntrykk av at de fleste har det.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt på en annen måte - hvorfor presse henne inn den formen som passer deg?

Har aldri presset henne til noe som helst. Synes bare det er synd at jeg aldri kan få en god samtale med henne, iom. at vi har kjent hverandre så lenge. Og så blir jeg "kjip" om jeg sier noe på det.

TS

• Liker 13
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Synes bare det er synd at jeg aldri kan få en god samtale med henne, iom. at vi har kjent hverandre så lenge. Og så blir jeg "kjip" om jeg sier noe på det.

TS

Men det er jo tydeligvis ikke noe hun ønsker eller har behov for. 

Skrevet

Jeg velger helgene til å være sosiale med flere. Det er kjipere å sitte alene i helgen enn en torsdags kveld etter jobb. 

Skrevet

Enkelte trenger mye oppmerksomhet 

Anonymkode: 0d669...de2

• Liker 3
Skrevet

Både og. Liker godt å henge to og to hvis det er snakk om en aktivitet, for eksempel trene, se film eller handle. Skal man bare sitte i en sofa og snakke sammen så synes jeg det er digg å være flere. Da blir ikke konversasjonen like «intens» og man kan zoome litt ut uten at den andre personen er alene. 

Det er mulig det bare er jeg som er spesiell, men sånn er jeg i alle fall 🤷🏻‍♀️ Liker godt å snakke med folk, men er nok bedre som lytter og ikke en som drar samtalene videre liksom. Så da blir det mindre press 🤓

Anonymkode: 5146b...1fa

• Liker 3
Skrevet

Jeg sliter også med at noen alltid skal være en gjeng. Det er helt ok om vi skal gjøre noe, en aktivitet hvor det er gøy å være flere, men ikke hver gang man treffes. Dette har med at jeg syns det ikke er spesielt interessante samtaler når man er mange, mye støy, mye overfladisk vås. Dette kommer an på hvem som er der og hvor mange man er, men jevnt over tenker jeg ofte at det hadde vært deiligere å være alene. Jeg går ofte tidlig hjem, for å si det slik. Men jeg skjønner at andre er forskjellig fra meg og heller liker det jeg opplever som overfladisk vås enn å være alene. Jeg vet mange tenker enstøing og "kjedelig person" om meg pga dette. Det lever jeg fint med. Jeg tenker at de andre kjeder seg lett, siden de må være mange for å ha det gøy. Men jeg antar det er mer en fordom jeg har enn at det er sannheten.

Vi er forskjellige, sånn er det bare. Hva om du inviterer de gangene du ønsker å bare være deg og henne?

Anonymkode: 5b6fc...576

• Liker 5
Skrevet

Jeg er en sånn som liker å møtes to-tre stykker, og syns at det ofte er slitsomt med en hel gjeng. Jeg har også bare innsett at jeg er sånn, og at andre igjen trives best med å samle hele gjengen. Det er egentlig en fin egenskap, syns jeg, å dra med alle så ingen blir utenfor. Men inni meg håper jeg ofte at det ikke skal komme så veldig mange andre, kjenner meg godt igjen i det brukeren over skriver. Et triks er å invitere hjem til meg, for jeg bor så øde til at det er sjelden så mange på en gang som orker å ta turen :P

Anonymkode: f9c70...ae6

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også en venninne som er sånn. Hvis jeg Feks tar initiativ tilby gå på en konsert eller en kinotur,så kan hun plutselig invitere med andre folk uten å spørre meg.Synes det er ufint.

Anonymkode: f3812...54d

• Liker 5
Skrevet
På 7.11.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter også med at noen alltid skal være en gjeng. Det er helt ok om vi skal gjøre noe, en aktivitet hvor det er gøy å være flere, men ikke hver gang man treffes. Dette har med at jeg syns det ikke er spesielt interessante samtaler når man er mange, mye støy, mye overfladisk vås. Dette kommer an på hvem som er der og hvor mange man er, men jevnt over tenker jeg ofte at det hadde vært deiligere å være alene. Jeg går ofte tidlig hjem, for å si det slik. Men jeg skjønner at andre er forskjellig fra meg og heller liker det jeg opplever som overfladisk vås enn å være alene. Jeg vet mange tenker enstøing og "kjedelig person" om meg pga dette. Det lever jeg fint med. Jeg tenker at de andre kjeder seg lett, siden de må være mange for å ha det gøy. Men jeg antar det er mer en fordom jeg har enn at det er sannheten.

Vi er forskjellige, sånn er det bare. Hva om du inviterer de gangene du ønsker å bare være deg og henne?

sånn er jeg og. Jeg synes samtalene ofte blir mer givende og personlige med få tilstede. er introvert så kanskje det har med det å gjøre og, alltid likt å ikke være så mange samlet. Jeg har en slik veninne som alltid skal samle en hel gjeng, får omtrent aldri møtt henne alene. Og da er det og noen samtaleemner vi ikke kommer inn på, fordi det blir for personlig med de andre tilstede.  Hun er bare utrolig sosial og noen er bare sånn. Hun er og typen som aldri kan være alene. For meg er det helt merkelig, å ikke kunne trives i eget selskap. Noen har behov for masse liv og røre, andre er som meg. Får høre at jeg er morsom og har aldri hatt problemer med å få venner så det er ikke ensbetydende med å være kjedelig! 

Anonymkode: f6505...2b9

• Liker 1
Skrevet
På 7.11.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har innsett at de jentene jeg kjenner som er slik sjelden er de jeg har best mulig samtaler med. Sist vi så hverandre kom vi inn på bøker vi hadde lest i det siste og hun sa at hun "ikke tror hun har lest en hel skjønnlitterær bok siden videregående". Det sier jo en del om hvor ulike vi er.

Når man er min 3-4 personer holdes ofte samtalen på et mer overfladisk nivå. Noen vil ha det slik. Men jeg innser at jeg trenger flere gode venner.

Skrevet

Har også en sånn venninne, orker nesten ikke takke ja til invitasjoner for hun har alltid invitert flere på middag hjem til seg. Hennes venner som ikke jeg kjenner så godt(vi har forskjellige vennegjenger). Synes det er slitsomt å smalltalke med noen jeg såvidt vet navnet på ,når jeg egentlig vil catche up med venninnen min. Samme hvis vi skal møtes ute på restaurant, bar, kino etc. «Hei, *navn* ble også med!». 

Anonymkode: 63cd6...3a0

• Liker 3
Skrevet

Prøv å snakk med henne TS :) Jeg har også en sånn venninne og stort sett syntes jeg bare det er hyggelig med flere, men innimellom har jeg lyst til at det bare skal være oss to. Da spør jeg rett ut som vi to skal treffes alene for å catche opp. Hun har aldri tatt det ille opp. Hun er veldig sosial og hennes helger består av masse folk så jeg passer på å legge våre møter f.eks til en tirsdag :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Prøv å snakk med henne TS :) Jeg har også en sånn venninne og stort sett syntes jeg bare det er hyggelig med flere, men innimellom har jeg lyst til at det bare skal være oss to. Da spør jeg rett ut som vi to skal treffes alene for å catche opp. Hun har aldri tatt det ille opp. Hun er veldig sosial og hennes helger består av masse folk så jeg passer på å legge våre møter f.eks til en tirsdag :) 

Jeg har nevnt det så vidt, og fikk bare et "hehe" til svar. Det er jevnt over ganske dårlig kommunikasjon. Vi skulle treffes ikveld, trodde jeg i hvert fall, mens det var "løst" fra hennes side. Så får jeg vite at en gjeng jenter skal hjem til henne, jeg kan bli med eller møtes ute. Spør senere hvor de er i ruta, så finner jeg ut at de skal ikke hjem til henne likevel, men de må ha noe å spise så vi skal møtes for å gjøre det. Jeg har allerede spist og vi hadde egentlig ikke middagsplaner. Og merker jeg blir oppgitt av at denne "gjengen" som hun har slengt på er prioritert og de bestemmer hvor, når og hva vi skal.

Det er ofte en blanding av det at hun slenger på flere og flere folk og det at hun er dårlig og lite konkret i kommunikasjonen. Det ender med at jeg kan bli i litt dårlig humør og "piffen" går ut av meg mtp. kvelden. Når du har utsatt å gjøre deg klar i påvente av om opplegget blir noe av er man jo ikke i prima dansehumør..

TS

Skrevet

Be henne hjem til deg. Da kan du bare si "nei" hvis hun spør om å ta med noen.

Skrevet
På 10.11.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har nevnt det så vidt, og fikk bare et "hehe" til svar. Det er jevnt over ganske dårlig kommunikasjon. Vi skulle treffes ikveld, trodde jeg i hvert fall, mens det var "løst" fra hennes side. Så får jeg vite at en gjeng jenter skal hjem til henne, jeg kan bli med eller møtes ute. Spør senere hvor de er i ruta, så finner jeg ut at de skal ikke hjem til henne likevel, men de må ha noe å spise så vi skal møtes for å gjøre det. Jeg har allerede spist og vi hadde egentlig ikke middagsplaner. Og merker jeg blir oppgitt av at denne "gjengen" som hun har slengt på er prioritert og de bestemmer hvor, når og hva vi skal.

Det er ofte en blanding av det at hun slenger på flere og flere folk og det at hun er dårlig og lite konkret i kommunikasjonen. Det ender med at jeg kan bli i litt dårlig humør og "piffen" går ut av meg mtp. kvelden. Når du har utsatt å gjøre deg klar i påvente av om opplegget blir noe av er man jo ikke i prima dansehumør..

TS

Da tenker jeg at denne venninnen egentlig ikke er en særlig god venninne. Hun virker jo ikke interessert i deg som person i det hele tatt? Noen er jo bare sånn at de elsker å vise andre at de kan klare å samle en gjeng og være omgitt av nasse folk. Det gir jo den sikkert en egoboost og følelse av å være populære. Men jeg hadde ikke orket å være vedheng i en slik gruppe. Blir litt det samme som å være venn med noen på Facebook som kun er opptatt av å ha flest mulig «venner».

Husker jeg hadde en slik venninne. Vi gled ifra hverandre og hver gang jeg tok initiativ til ting fikk jeg ikke svar. Så plutselig fikk jeg SMS om at jeg var invitert hjem til henne på et homeparty der en bekjent av henne skulle selge sexleketøy....Da var jeg plutselig bra nok,for å få fyllt opp gjestelisten...

Anonymkode: f3812...54d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne funnet på å samle flere om en kjedelig venn jeg ikke hadde noe til felles med ønsket å møtes. Noen mennesker kan være hyggelige som bekjente eller i gruppesamtaler, men der man ikke har noe til felles om man snakker på tomannshånd. Det har ikke noe om å ønske være sentrum å gjøre, men heller være en gest der jeg forsøker fortsette inkludere vennen sosialt, selv om jeg ikke ønsker kjede meg på tomannshånd med vedkommende. Alternativet ville vært å kutte ut personen, og hvem skal det være godt for? Da ender alle opp alene på hver sin kant, og det bidrar til økt psykisk sykdom, ensomhet og isolasjon. 

Man trenger ikke være bestevenner for å tilbringe tid sammen i en felels vennegjeng

Anonymkode: 30441...c13

• Liker 1
Skrevet

vert*

Anonymkode: 30441...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...