AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Er de også mindreverdige pga de ikke er helt norske? Anonymkode: 03e9a...994
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Mindreverdige? Selv om man ikke er for fri innvandring er det vel særdeles få som mener at noen mennesker er mindre verdt enn andre? Anonymkode: 284fd...7b1 17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Vel, jeg ble mobbet fordi jeg ikke var norsk nok til å regnes som menneske. Jeg var visst mere ape eller mere neger i noen tillfeller. Er halvt italiensk. Dette var på barne og ungdomsskolen (1994-1998). Tror det varierer fra rasist til rasist, hvor den grensen går. Anonymkode: 7be74...1c8 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ble mobbet fordi jeg ikke var norsk nok til å regnes som menneske. Jeg var visst mere ape eller mere neger i noen tillfeller. Er halvt italiensk. Dette var på barne og ungdomsskolen (1994-1998). Tror det varierer fra rasist til rasist, hvor den grensen går. Anonymkode: 7be74...1c8 Italienere er jo hvite. Anonymkode: 284fd...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Italienere er jo hvite. Anonymkode: 284fd...7b1 Stemmer det, men ikke hvite nok visstnok. Forstå det den som vil 😕 Anonymkode: 7be74...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stemmer det, men ikke hvite nok visstnok. Forstå det den som vil 😕 Anonymkode: 7be74...1c8 Merkelige greier. Jeg er jo en av de som ofte blir stemplet som rasist, men jeg har funnet meg en mann fra sør i Europa. Tanken har ikke slått meg engang av noen kan tenke på ungene som annet enn norske. De er jo hvite og har trekk fra meg og fra han, men ingen kan jo se at de ikke er 100% norske bare ved å se på de. Han er riktignok ganske lys vinterstid da, men blir ganske brun om sommeren, i motsetning til meg som kanskje får en antydning til farge i slutten av juli 😂 Anonymkode: 284fd...7b1 1
Hedy Lamarr Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 Hvis noen påstår og mener at de "ikke liker utlendinger", så sier det så mye om dem at jeg håper dodraugen tar dem. 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ble mobbet fordi jeg ikke var norsk nok til å regnes som menneske. Jeg var visst mere ape eller mere neger i noen tillfeller. Er halvt italiensk. Dette var på barne og ungdomsskolen (1994-1998). Tror det varierer fra rasist til rasist, hvor den grensen går. Anonymkode: 7be74...1c8 Men man kan ikke bruke barndomstiden som grunnlag for noe som helst. Folk blir jo mobbet fordi de har feil genser, utstående ører eller ut ifra ingen årsak overhodet. Det er gruppedynamikk, og årsakene for mobbing er alltid irrasjonelle. Det har ingenting med rasisme blant voksne å gjøre. Anonymkode: 00364...1a5 1
isw Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Jeg er vel en av de som ser at innvandringen til Norge (uavhengig av rase) medfører mange utfordringer for samfunnet. - Jeg synes det er problematisk med kvinnediskriminerende holdninger. - Jeg synes det er problematisk at religion og steinalderholdninger skal gjennomsyre samfunnet - Jeg synes det er problematisk med utnyttelse av velferdssamfunnet - Jeg synes det er problematisk med kriminalitet (inkl overfallsvoldtekter) - Jeg synes det er problematisk med svart arbeid utført av (hvite) personer fra Øst-Europa og at dette skal utkonkurrere lovlig norsk arbeidskraft Dette betyr ikke at jeg ser ned på mennesker som Barack Obama fordi han er mørkhudet. Hudfarge har virkelig ingenting med saken å gjøre. Det handler om kulturen i Norge vs. kulturen som en del innvandrere bringer til Norge. 15
marsiglia Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ble mobbet fordi jeg ikke var norsk nok til å regnes som menneske. Jeg var visst mere ape eller mere neger i noen tillfeller. Er halvt italiensk. Dette var på barne og ungdomsskolen (1994-1998). Tror det varierer fra rasist til rasist, hvor den grensen går. Anonymkode: 7be74...1c8 Jeg også hadde feil hudfarge og hårfarge som ung og jeg ser ut som en vikingkvinne. “Alle“ lyse nordmenn er sjalu på de som får den nydelige solbrune hudfargen. Meg inkludert, har dog ikke mobbet noen...
Gjest theTitanic Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg ble mobbet fordi jeg ikke var norsk nok til å regnes som menneske. Jeg var visst mere ape eller mere neger i noen tillfeller. Er halvt italiensk. Dette var på barne og ungdomsskolen (1994-1998). Tror det varierer fra rasist til rasist, hvor den grensen går. Anonymkode: 7be74...1c8 I mobbemiljøer så finner de jo den minste lille ting å mobbe for. Er man for tynn, for tykk, har rødt hår, teit navn, tenna på tørk, ikke smart, er liten, er høy ... bare fantasien satte grenser. Og selvsagt andre ting ved utseendet som gjorde deg det minste anerledes. Ingen hadde mobbet en halvitaliener i dag.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelige greier. Jeg er jo en av de som ofte blir stemplet som rasist, men jeg har funnet meg en mann fra sør i Europa. Tanken har ikke slått meg engang av noen kan tenke på ungene som annet enn norske. De er jo hvite og har trekk fra meg og fra han, men ingen kan jo se at de ikke er 100% norske bare ved å se på de. Han er riktignok ganske lys vinterstid da, men blir ganske brun om sommeren, i motsetning til meg som kanskje får en antydning til farge i slutten av juli 😂 Anonymkode: 284fd...7b1 Hvorfor blir du stemplet som rasist? Hva slags holdninger viser du? Anonymkode: d7fcb...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du stemplet som rasist? Hva slags holdninger viser du? Anonymkode: d7fcb...1b4 Jeg er imot all innvandring fra ikke-vestlige land. Anonymkode: 284fd...7b1 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, isw skrev: Jeg er vel en av de som ser at innvandringen til Norge (uavhengig av rase) medfører mange utfordringer for samfunnet. - Jeg synes det er problematisk med kvinnediskriminerende holdninger. - Jeg synes det er problematisk at religion og steinalderholdninger skal gjennomsyre samfunnet - Jeg synes det er problematisk med utnyttelse av velferdssamfunnet - Jeg synes det er problematisk med kriminalitet (inkl overfallsvoldtekter) - Jeg synes det er problematisk med svart arbeid utført av (hvite) personer fra Øst-Europa og at dette skal utkonkurrere lovlig norsk arbeidskraft Dette betyr ikke at jeg ser ned på mennesker som Barack Obama fordi han er mørkhudet. Hudfarge har virkelig ingenting med saken å gjøre. Det handler om kulturen i Norge vs. kulturen som en del innvandrere bringer til Norge. Amen
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, isw skrev: Jeg er vel en av de som ser at innvandringen til Norge (uavhengig av rase) medfører mange utfordringer for samfunnet. - Jeg synes det er problematisk med kvinnediskriminerende holdninger. - Jeg synes det er problematisk at religion og steinalderholdninger skal gjennomsyre samfunnet - Jeg synes det er problematisk med utnyttelse av velferdssamfunnet - Jeg synes det er problematisk med kriminalitet (inkl overfallsvoldtekter) - Jeg synes det er problematisk med svart arbeid utført av (hvite) personer fra Øst-Europa og at dette skal utkonkurrere lovlig norsk arbeidskraft Dette betyr ikke at jeg ser ned på mennesker som Barack Obama fordi han er mørkhudet. Hudfarge har virkelig ingenting med saken å gjøre. Det handler om kulturen i Norge vs. kulturen som en del innvandrere bringer til Norge. Alt du ramser opp er det også nordmenn som bedriver, bortsett fra å gjennomsyre samfunnet med religion. Men det er det ikke uansett. Og hvorfor øst-europeere jobber her, er fordi nordmenn ikke lenger vil ha såkalte lavstatusyrker! Dessuten har øst-europeere langt bedre arbeidsmoral enn nordmenn. Så du har ingen gode argumenter i det hele tatt. Slutt å slå deg på brystet og tro at nordmenn har en så mye bedre kultur enn andre. Det stemmer ikke i det hele tatt. Tvert i mot har en mye å lære av utlendinger som kommer hit. Det eneste problemet jeg kan irritere meg over er at endel muslimske foreldre i visse områder ikke kan ha kontroll på de drittungene som leker, og forsåvidt er gangstergjrnger. Men her får Norge og norsk skole samt politi få ut fingeren og slutte med å være silkemyke også. Og det ble vi før innvandring! Anonymkode: 0ca51...750 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt du ramser opp er det også nordmenn som bedriver, Så fordi vi allerede har problemer i Norge så burde vi importere enda fler? Fin logikk! Anonymkode: 284fd...7b1 5
zaco Skrevet 3. november 2018 #19 Skrevet 3. november 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er de også mindreverdige pga de ikke er helt norske? Anonymkode: 03e9a...994 Synes dette høres forskrudd ut. Jeg er mot masseinnvandring, og spesielt innvandring fra fremmede kulturer, uten at jeg ser på disse som mindreverdige, eller hater fremmedkulturelle mennesker. Poenget er den fremmede kulturen, som er så fremmed fra vår egen, at de aller fleste vil få store problemer med å tilpasse seg. Dessverre er det mange som kaller et slikt standpunkt for rasisme, men dette er ikke rasisme, jeg vil i hvert fall heller kalle det realisme. Til ts vil jeg si at dersom noen har tilpasset seg det norske samfunnet, kan norsk, og lever et normalt liv stort sett etter norske lover og regler, er de norske nok for meg. Endret 3. november 2018 av zaco 4
isw Skrevet 3. november 2018 #20 Skrevet 3. november 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt du ramser opp er det også nordmenn som bedriver, bortsett fra å gjennomsyre samfunnet med religion. Men det er det ikke uansett. Og hvorfor øst-europeere jobber her, er fordi nordmenn ikke lenger vil ha såkalte lavstatusyrker! Dessuten har øst-europeere langt bedre arbeidsmoral enn nordmenn. Så du har ingen gode argumenter i det hele tatt. Slutt å slå deg på brystet og tro at nordmenn har en så mye bedre kultur enn andre. Det stemmer ikke i det hele tatt. Tvert i mot har en mye å lære av utlendinger som kommer hit. Det eneste problemet jeg kan irritere meg over er at endel muslimske foreldre i visse områder ikke kan ha kontroll på de drittungene som leker, og forsåvidt er gangstergjrnger. Men her får Norge og norsk skole samt politi få ut fingeren og slutte med å være silkemyke også. Og det ble vi før innvandring! Anonymkode: 0ca51...750 Å, fint at du drar «det gjør nordmenn også-kortet». Det er riktig at nordmenn også gjør slikt. Men når innvandrere til tross for andelen er grovt overrepresentert, holder virkelig ikke argumentet ditt. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå