smilo Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Jeg har nå kikket på Myfitnesspal den står på reduksjon på 0.5 kg pr uke. Da beregner den at jeg skal ligge på maks 1200 kcal pr dag før aktivitet. Ved nedgang på 0,25 kg pr uke skal jeg ha maks 1270 kcal. Nå justerte jeg den til å ligge stabilt. Da beregner den 1570 kcal pr dag. Jeg synes alle disse tallene må være veldig lave. I følge dette forumet/anbefalt kalorier skal man ikke under 1500 pr dag. Jeg har BMI på 25,7 når jeg sjekker. Er denne appen misvisende?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Kjenner ikke til appen. Hva er din vekt, høyde, alder og aktivitetsnivå? Jeg bruker denne nettsiden og har synes den treffer veldig godt: https://www.freedieting.com/calorie-calculator Anonymkode: 26ed6...05d
domimik Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Tallene er før aktivitet. På en vanlig dag uten trening brenner du jo fort 1000 til. Så ligger du plutselig på 2500 for vedlikehold. Hvis du bare skal ligge i senga hele dagen holder det med 1500.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Finn ut din BMR, så kan du finne ut din TDEE (tror jeg det heter). Jeg går ned masse i vekt ved å ligge på 1800 kalorier hver dag, men jeg har mye å ta av (veier 85 kg), og trener styrke 3 ganger i uka. Anonymkode: bba32...bd4
smilo Skrevet 3. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2018 4 timer siden, domimik skrev: Tallene er før aktivitet. På en vanlig dag uten trening brenner du jo fort 1000 til. Så ligger du plutselig på 2500 for vedlikehold. Hvis du bare skal ligge i senga hele dagen holder det med 1500. Jeg skrev jo at det var før aktivitet. Jeg er aldri så aktiv at jeg kan legge til 1000 kcal. Max 3-500. Så hvis jeg skal gå ned må jeg ligge på et snitt på ca 1600. Så mye spiser jeg sjelden. Max 1 gang i uka og da inkl godis.
HanDerreRåbert Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Jeg syns ikke tallene høres helt ville ut, men ikke no ekspert på område. Bruker myfitnesspal selv, men kun til å telle kallorier og loggføre vekt-nedgang (Altså jeg plotter ikke inn trening eller noe annet enn det jeg spiser,drikker hver dag fordi jeg syns ikke det ble riktig når jeg gjorde det ) Jeg er en ganske kraftig mann (ikke feit, men trente masse før, slutta å trene og har est litt ut) på 35 år og ligger på underkant av 2000 kallorier per dag i skrivende stund. Og greia er at for å gå ned i vekt må du ha redusert kallori-inntak, så om du syns tallene blir for høye (altså i settingen "hvordan kan jeg spise så mye") så kan du fint regne at du ligger godt ann. trikset er å ikke spise for mye, spiser du for lite over tid er ikke det bra heller selvfølgelig, men finns mye "riktig" mat med mye kallorier.
HanDerreRåbert Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 (endret) unødvendig tilleggs-info Endret 3. november 2018 av HanDerreRåbert
Brimi Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Finn ut din BMR, så kan du finne ut din TDEE (tror jeg det heter). Jeg går ned masse i vekt ved å ligge på 1800 kalorier hver dag, men jeg har mye å ta av (veier 85 kg), og trener styrke 3 ganger i uka. Anonymkode: bba32...bd4 OT: Hvordan finner man ut TDEE? Jeg har en BMR på ca. 1400. Forstår det slik at jeg bør spise ihvertfall 1400 kcal, men da går jeg ikke ned. Går heller ikke opp om jeg ligger mellom 1500 og 1800 kcal.
HanDerreRåbert Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 (endret) Aldri prøvd før selv , men her er en kalkulator du kan prøve https://tdeecalculator.net/ Endret 3. november 2018 av HanDerreRåbert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå