Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det muligheter å få boliglån som student, med samlet inntekt/studielån på rundt 150 000 i året? Har da EK på 600 000, og ser etter bolig til rundt 1,7 mill. Trenger altså lån på ca. 1,1 mill. Hva tror dere, har jeg sjanse? Kommer til å bo med kjæresten, men kjøpe alene. Blir altså to som kan dekke renter + kommunale avgifter osv, men kun jeg som eier (og betaler avdrag). Vil helst ikke spørre foreldre om å stille som kausjonist/medlånetaker. 

Bør kanskje også nevnes at jeg har to år igjen av profesjonsstudiet jeg går, med tilsynelatende gode arbeidsutsikter og fremtidig lønn. Kan også vise til en god sparehistorikk. 

Anonymkode: b67f3...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen banker har boliglån for unge, hvor dem regner studielån som en del av inntekten. 
Men du vil låne for mer enn 7x inntekt, hvor deler av inntekt er gjeld... Sjansene er nok minimale, uten medlånetaker/kausjonist. 

Anonymkode: 5a6a5...83f

Skrevet

Jeg fikk, hadde noenlunde samme inntekt som deg. Hadde 1,6 mill i egenkapital og fikk lån på 2,2 millioner (kjøpte bolig med flere soverom, så leieinntekter ble medregnet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...