Gå til innhold

Enda jeg har sluttet med sukker, og begynt å trene mer så har jeg ikke gått ned.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det seg? Sykt demotiverende. Har «normal BMI» men jeg vil ha vekk overskudds-fett og få muskler. Hvor mye diett og trening må på plass ? Vurderer så klart styrketrening og ketose nå. Må komme inn i kjolene til jul. 

Anonymkode: a77b3...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fått muskler i stedet. Muskler veier mer.

Selv om du ikke har gått ned ser du bedre ut og er på god vei til en sunnere kropp.

Anonymkode: b35ba...54f

• Liker 5
Skrevet

Man legger ikke på seg av sukker: man legger på seg av å ta inn mer energi enn det man bruker på basalforbrenning+aktivitetsforbrenning. Hvis du fjerner sukker fra kosten og spiser mer sunn mat, kan det fort gå opp i opp kalorimessig=>går ikke ned. 

Det fins ingen regel for hvor mye du må trene og hva du skal spise: du må bare gå i kaloriunderskudd for din kropp, om du ønsker å få ned underhudsfettet og du må trene (og spise) for å bygge muskler. Ville ABSOLUTT ikke gått over på ketose-kurer, når du ønsker å trene og bygge muskler. Man trenger karbohydrater til trening.

Anonymkode: a8eb2...5a0

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bmi på 22.5 nå. Kan være riktig det personen øverst svarer , at jeg Har mistet litt fett. Har feks en jakke som passer mye bedre nå. Jeg hater hvalpe-fettet mitt. Blir kvalm av å se meg selv i speilet og kjenner fettet rundt om kring. Jeg vil være helt stram. Er over 30 år. Har aldri følt meg vel. Alltid litt svak og i dårlig form. Er det fortsatt mulig å få en sterkere sunnere kropp ? Hva må jeg gjøre ? 

Takk 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man legger ikke på seg av sukker: man legger på seg av å ta inn mer energi enn det man bruker på basalforbrenning+aktivitetsforbrenning. Hvis du fjerner sukker fra kosten og spiser mer sunn mat, kan det fort gå opp i opp kalorimessig=>går ikke ned. 

Det fins ingen regel for hvor mye du må trene og hva du skal spise: du må bare gå i kaloriunderskudd for din kropp, om du ønsker å få ned underhudsfettet og du må trene (og spise) for å bygge muskler. Ville ABSOLUTT ikke gått over på ketose-kurer, når du ønsker å trene og bygge muskler. Man trenger karbohydrater til trening.

Anonymkode: a8eb2...5a0

Føler ikke jeg har spist mye mer egentlig motsatt 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bmi på 22.5 nå. Kan være riktig det personen øverst svarer , at jeg Har mistet litt fett. Har feks en jakke som passer mye bedre nå. Jeg hater hvalpe-fettet mitt. Blir kvalm av å se meg selv i speilet og kjenner fettet rundt om kring. Jeg vil være helt stram. Er over 30 år. Har aldri følt meg vel. Alltid litt svak og i dårlig form. Er det fortsatt mulig å få en sterkere sunnere kropp ? Hva må jeg gjøre ? 

Takk 

Selvfølgelig er det fortsatt mulig! Tren styrke! Gå turer. Drit i mølla. Husk at muskler veier mer enn fett. Ville nok lagt meg på et vedlikeholdsnivå ifht. kalorier slik at du får «overskuddet» til å bygge muskler. Er bare å få inn gode vaner. Bevegelse, bevegelse. Spis 1,5-2 g proteiner per kg kroppsvekt per dag. 

Anonymkode: 4ffee...d99

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det fortsatt mulig! Tren styrke! Gå turer. Drit i mølla. Husk at muskler veier mer enn fett. Ville nok lagt meg på et vedlikeholdsnivå ifht. kalorier slik at du får «overskuddet» til å bygge muskler. Er bare å få inn gode vaner. Bevegelse, bevegelse. Spis 1,5-2 g proteiner per kg kroppsvekt per dag. 

Anonymkode: 4ffee...d99

Jøss ! 2*70 kg ??? Wow . Hørtes mye ut :) Hva er det ? 140 gram protein per dag. Kan du eller andre gi forslag på hvor jeg kan finne de proteinene ? Altså fordelt i matvarer Takk ! 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det seg? Sykt demotiverende. Har «normal BMI» men jeg vil ha vekk overskudds-fett og få muskler. Hvor mye diett og trening må på plass ? Vurderer så klart styrketrening og ketose nå. Må komme inn i kjolene til jul. 

Du må ha kaloriunderskudd. Du kan godt spise sukker hver dag, så lenge du kommer i kaloriunderskudd. Det er alt det handler om. Du må vite hva vedlikeholdsmengden er og ligge under det. Trening gjør deg ikke slank i seg selv. Ikke et sunt kosthold heller. Du spiser antageligvis for mye. 

Anonymkode: 560f6...604

Skrevet

Hvor lenge har du holdt på?

Anonymkode: 7c1f9...722

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha kaloriunderskudd. Du kan godt spise sukker hver dag, så lenge du kommer i kaloriunderskudd. Det er alt det handler om. Du må vite hva vedlikeholdsmengden er og ligge under det. Trening gjør deg ikke slank i seg selv. Ikke et sunt kosthold heller. Du spiser antageligvis for mye. 

Anonymkode: 560f6...604

Så sant. Jeg gikk ned 60 kg, og levde stort sett kun på smågodt, trente ikke engang. Det var ikke før jeg hadde gått ned at jeg begynte å spise sunt og trene, og da gikk jeg kjapt opp ti kg. Men ti gode, sunne kg.

Anonymkode: 47f6e...b07

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du holdt på?

Anonymkode: 7c1f9...722

Snart 3 måneder 

Skrevet

Jeg begynte å trene i Juni, spise sunt i August - September, og gikk ned i vekt først etter jeg innså at selv om jeg spiste sunn mat, så spiste jeg for mye. Magesekken kan både utvides og krympes. Jeg har krympet magesekken min ved å spise mindre porsjoner, og gått over til knekkebrød :)

Det viktigste tror jeg, er tålmodighet. Du kommer ikke til å få stram kropp i løpet av 1 måned, det kan ta flere år før du får kroppen du ønsker det, men det viktigste er å starte ved og ha riktig tankesett. Jeg spiser sunt, og har kaloriunderskudd, og har til nå gått ned en del i vekt allerede. Jeg vet det høres kjedelig og kjipt ut, men tell kalorier! Det hjalp meg.

Anonymkode: 49f39...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...