Gå til innhold

Kva slags by er best?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm. Jeg har bodd på vestlandet, nærmere bestemt Sunnøre, og kan ikke si jeg minnes noen imponerende skimuligheter. Det måtte i så fall være godt planlagte turer med bil eller buss langt opp i fjellheimen for å bedrive ekstremsport. nedi bygda var det mest regn og klisterføre. Og hvis man er villig til å dra med bil i en time eller to finnes det skimuligheter rundt Oslo også...

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Neida, eg vil ikkje ha snø utforbi døra, men i fjellet. Det eg meinar er at austlandet har ikkje dei litt tøffare bakkane, som det vest har. Pga høge fjell....

Føler tryvann blir litt familiepark.

Skrevet

Jeg likte meg godt i Trondheim da jeg studerte der :-)

Skrevet

Har hørt mye bra om å studere i Tromsø og Trondheim.

Oslo er upersonlig helt til man får et forhold til den, da er den nok like personlig som de andre byene.

Mht ski: meg bekjent kan man da ikke stå ski midt i Bergen heller, man må vel kjøre litt. Og Norefjell, Hafjell mm er ikke så langt unna Oslo.

Selv angrer jeg på at jeg studerte i den byen som var nærmest, hadde vært kjekt å lære et nytt sted å kjenne!

Gjest gjest1
Skrevet
Mht ski: meg bekjent kan man da ikke stå ski midt i Bergen heller' date=' man må vel kjøre litt. [/quote']

¨

Å neida! Dersom ein tar fløibanen (eller går, om ein er så sprek) opp på Fløifjellet kjem ein til fin-fine forhold, både for langrenn og off-piste telemark-køyring! ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine meninger om byene er :

Stavanger : Terningkast 4

Greit nok om sommeren, flott under glamat festivalen. Ellers trasikt generelt på kaldere årstider, tenker da på utesteder.

Bergen: Terningkast 3

Greit nok, litt vanskelig å komme i kontakt med bergenserene. Ellers en ok by, med norges dyreste øl på Zak bryggen.

Tromsø: Terningkast 5+

En perle i nord, helt konge på byliv, her tirvdes jeg sist gang jeg var der, noen uker siden. Lett å komme i kontakt med folk på byen, koselige café og resturanter, og ikke minst norges beste hotell ligger der i sentrum, Grand, helt utrolig bra betjening og kjempe flotte rom i norsk hytte/bonde stil.

Trondheim: Terningkast 2

Tja, hva skal jeg si, litt egoistiske folk på byen, vanskelig å komme i kontakt med ukjente. Føler alle gjermmer seg med seg og sine, overhode ikke intressert i å komme i prat/kontakt med ukjente.

Oslo: Terningkast 4

Var min favoritt by inntil jeg kom til tromsø.

Flott om sommeren på AkerBrygge med en pils.

På sene nattekvelder må man passe seg for hvor man går i sentrum, det trekker veldig ned, og lenger ned trekkes det at myndighetene nå har sendt alle narkomane og hjemløse ned til KarlJohan.

Mine meninger og rangering av byene er basert på egenopplevelse over flere år, og grunnlaget for meningen er stort sett utelivet, vet det finnes masse mer å vurdere ut fra, men jeg valgte utelivets selvopplevelser siden det er det jeg bruker å gjøre i byene nå jeg er der.

Bor nær stavanger men favoriserer ikke den for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...