AnonymBruker Skrevet 17. september #7261 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har siden april jobbet hardt med vekta og enda hardere med hodet. Hadde legetime i slutten av juni hvor jeg fortalte om prosessen min og at jeg var livredd for å veie meg. Hadde på det tidspunktet allerede gått ned to buksestørrelser. 103kg! For ei på 165 er det vanvittig mye og startvekta må ha vært godt oppi 115+ Nå er jeg nede på 44 i buksestørrelse (fra 54!) og det er halvannen uke til ny veiing. Mål for denne er 90kg og jeg er så redd 😭 jeg vet ikke hvorfor jeg er det for jeg vet at dette er en langvarig prosess og det bare er et tall på en digital duppedings. Jeg har også satt målene helt selv for å motivere meg, men kjenner bare det knyter seg så voldsomt når jeg ser i kalender. Jeg må jo veie meg på et tidspunkt og se om jeg har god progresjon og jeg vet at om den vekta viser 91 og under kommer jeg til å være SÅ stolt. Jeg har ikke veid så lite siden tenårene. Hvordan komme seg over denne skrekken?? Jeg får så mye kommenterer om hvor bra og sterk jeg ser ut og jeg har endelig begynt å elske meg selv - men dette er liksom det siste hinderet. Anonymkode: 64fbd...52e Hmm, vet ikke om jeg har noen gode tanker om spørsmålet ditt. Hva tror du den skrekken kommer av? Har du begynt å binde opp vektnedgangen til verdien din? Husk at du er like god som menneske, venn, og hva enn andre roller du har uavhengig av om du har gått ned 0,1 kg eller 10 kg. Det er fint med lovord fra andre, samtidig gjør du dette for deg selv innerst inne. Du vet at du har hatt fremgang både i kroppen og i hodet, og det er verdt å feire uavhengig av hva vekta viser helt eksplisitt. Heier på deg. ❤️ Om du ikke kommer i mål nå, så gjør du det på sikt. Anonymkode: 43299...0b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch-22 Skrevet 18. september #7262 Del Skrevet 18. september (endret) . Endret 19. september av Catch-22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7263 Del Skrevet 20. september Jeg er med i "ned i vekt"-tråden, og har gått ned 32 kg nå. Har ikke involvert fastlegen, men lurer på om jeg skal gjøre det nå.... Er det dumt å fortelle hva jeg har drevet med, og så spørre om vi kan avtale at hvis jeg merker at det går skikkelig feil vei som trend, så kan jeg ringe? Aner jo ikke hva fastlegen kan bidra med da, men jeg vil så nødig opp igjen... Og det å ha en eller annen man kan kontakte om det går skeis, det er kanskje lurt? Men det føles jo dumt også... "Kan jeg ringe deg, også kan du fortelle meg at jeg skal skjerpe meg, også går det bra igjen"??? Noen som har noen innspill eller har hatt med fastlegen? Jørgine-Petrine Anonymkode: c7119...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7264 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er med i "ned i vekt"-tråden, og har gått ned 32 kg nå. Har ikke involvert fastlegen, men lurer på om jeg skal gjøre det nå.... Er det dumt å fortelle hva jeg har drevet med, og så spørre om vi kan avtale at hvis jeg merker at det går skikkelig feil vei som trend, så kan jeg ringe? Aner jo ikke hva fastlegen kan bidra med da, men jeg vil så nødig opp igjen... Og det å ha en eller annen man kan kontakte om det går skeis, det er kanskje lurt? Men det føles jo dumt også... "Kan jeg ringe deg, også kan du fortelle meg at jeg skal skjerpe meg, også går det bra igjen"??? Noen som har noen innspill eller har hatt med fastlegen? Jørgine-Petrine Anonymkode: c7119...1e2 Dette er en litt annen situasjon enn din fordi jeg ikke var overvektig i følge BMI (men hadde magefedme), men jeg måtte involvere fastlege på grunn av kronisk sykdom. Hun tok tak i det med en gang. Tok blodprøver, satte meg opp på faste oppfølgingstimer hver 3.mnd, og jeg fikk klar beskjed om å ta kontakt hvis jeg behøvde noe som helst. Snakk med fastlegen, fortell hva du trenger, og jeg er sikker på at fastlegen støtter deg når du trenger det. Anonymkode: 9cb77...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. september #7265 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er med i "ned i vekt"-tråden, og har gått ned 32 kg nå. Har ikke involvert fastlegen, men lurer på om jeg skal gjøre det nå... Ja det ville jeg gjort Bestill deg en time med temaet "oppfølging vektnedgang", og når du kommer dit så be om å få sjekket vitale mål som blodtrykk, og div. blodprøver. Legen vet hva som er lurt å sjekke. Fortell hvor mange kilo du har gått ned, så blir det helt sikkert en samtale omkring det. Du må ikke fortelle hvilken metode du har brukt for vektnedgangen hvis du ikke ønsker det. Det satt LANGT inne hos meg å kontakte fastlegen ang. vekt, for hadde liksom en tanke om at jeg må være synlig syk for å gå dit. Men det stemmer ikke. Legen er veldig forståelsesfull og ønsker å være med i prosessen. Etter første samtale fikk jeg en time for oppfølging 3-4 måneder senere og husker jeg lurte på hva den skulle være for... men var veldig godt å ha noe fagpersonell "med på laget", og vite at jeg hadde den timen fremme der. At noen følger med liksom. Og da timen kom var det godt å prate med henne igjen, oppsummere siste tiden osv. Jeg tror det bare vil gagne deg å ha legen med på laget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7266 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette er en litt annen situasjon enn din fordi jeg ikke var overvektig i følge BMI (men hadde magefedme), men jeg måtte involvere fastlege på grunn av kronisk sykdom. Hun tok tak i det med en gang. Tok blodprøver, satte meg opp på faste oppfølgingstimer hver 3.mnd, og jeg fikk klar beskjed om å ta kontakt hvis jeg behøvde noe som helst. Snakk med fastlegen, fortell hva du trenger, og jeg er sikker på at fastlegen støtter deg når du trenger det. Anonymkode: 9cb77...a65 Takk for innspill! Det hadde vært enklere hvis jeg visste hva jeg trenger. Jeg vet ikke helt hva jeg trenger... Annet enn at jeg er redd for å gå opp igjen, da... Men jeg vet ikke helt hva annet jeg kan bruke henne til.... Amatariel skrev (27 minutter siden): Ja det ville jeg gjort Bestill deg en time med temaet "oppfølging vektnedgang", og når du kommer dit så be om å få sjekket vitale mål som blodtrykk, og div. blodprøver. Legen vet hva som er lurt å sjekke. Fortell hvor mange kilo du har gått ned, så blir det helt sikkert en samtale omkring det. Du må ikke fortelle hvilken metode du har brukt for vektnedgangen hvis du ikke ønsker det. Det satt LANGT inne hos meg å kontakte fastlegen ang. vekt, for hadde liksom en tanke om at jeg må være synlig syk for å gå dit. Men det stemmer ikke. Legen er veldig forståelsesfull og ønsker å være med i prosessen. Etter første samtale fikk jeg en time for oppfølging 3-4 måneder senere og husker jeg lurte på hva den skulle være for... men var veldig godt å ha noe fagpersonell "med på laget", og vite at jeg hadde den timen fremme der. At noen følger med liksom. Og da timen kom var det godt å prate med henne igjen, oppsummere siste tiden osv. Jeg tror det bare vil gagne deg å ha legen med på laget! Tusen takk! Det høres veldig fornuftig ut.... Jeg har en time hos henne neste uke, egentlig for noe annet, men jeg skrev også at jeg ønsket innspill på noen medisiner jeg tar pga vektnedgang. Så jeg har jo på en måte åpnet opp for samtale om det. Men jeg vet ikke helt hva jeg trenger av henne, det er det jeg synes er vanskelig (annet enn hjelp til blodprøver for å sjekke hvordan jeg ligger an i forhold til medisineringen da...) Men hun har jo sikkert vært borti dette mange flere ganger enn jeg har, så det kan hende hun kan bidra på områder jeg ikke har tenkt på! Hun er som sagt helt super, så det forundrer meg jo egentlig ikke evt... Anonymkode: c7119...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. september #7267 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg vet ikke helt hva jeg trenger av henne, det er det jeg synes er vanskelig (annet enn hjelp til blodprøver for å sjekke hvordan jeg ligger an i forhold til medisineringen da...) Du trenger ikke mer på forhånd enn dette. Jeg er sikker på at prat om temaet vil naturlig forme seg etter du har kommet og fortalt om historikken siste året og får tatt de prøvene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7268 Del Skrevet 20. september Amatariel skrev (25 minutter siden): Du trenger ikke mer på forhånd enn dette. Jeg er sikker på at prat om temaet vil naturlig forme seg etter du har kommet og fortalt om historikken siste året og får tatt de prøvene. Takk, du har helt sikkert rett. Bare hater å være i fokus på generell basis Har også lyst til å spørre henne hva som er "bra nok" med tanke på vektnedgang, men det er kanskje vanskelig å svare på.... Altså, jeg vet ikke helt hva jeg skal ha som mål.... Vet ikke om hun kan hjelpe meg med det... Anonymkode: c7119...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 24. september #7269 Del Skrevet 24. september Tilbake fra 6 dagers ferie og gikk på vekta i dag tidlig. Ned 0,1 kg! Det er jo ikke mye, men jeg har spist og drukket det jeg har hatt lyst på uten å tenke på vektnedgang. Derfor er det helt fantastisk! Klarte å holde vekta gjennom en ferie. Klapp på skulderen til meg 😌 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 3. oktober #7270 Del Skrevet 3. oktober Ny oppdatering, er en stund siden sist. Start vekt: 93.5kg - 17 April Dagens vekt: 83.6kg - 3 oktober Jeg har gått ned så å si 10kg! 🥳🥳 Ser litt ekstremt ut med -3.6kg på 1 mnd, den ene måneden er ~5 uker, da appen tar vekta fra 24 august og bruker 😅 Jeg er syk, mye som skjer akkurat nå, føler at kroppen svikter meg 😬 har vært en tøff tid. Men passer godt at jeg har en del ekstra kilo å ta av 😅 Har enda 16.6kg igjen til målet. Jeg er snart halvveis! 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7271 Del Skrevet 3. oktober Ligger på 1000 kcal om dagen men går ikke ned i vekt 😭 hvorfor?? Anonymkode: 40964...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7272 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ligger på 1000 kcal om dagen men går ikke ned i vekt 😭 hvorfor?? Anonymkode: 40964...b4f Fordi du ikke ligger på 1000 Anonymkode: 64fbd...52e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7273 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fordi du ikke ligger på 1000 Anonymkode: 64fbd...52e Jeg veier og logger alt jeg spiser 🤔 til og med oljen jeg steker maten i. Hvor kan det evt. være at de usynlige kaloriene sniker seg inn? Anonymkode: 40964...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7274 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg veier og logger alt jeg spiser 🤔 til og med oljen jeg steker maten i. Hvor kan det evt. være at de usynlige kaloriene sniker seg inn? Anonymkode: 40964...b4f Hvor lenge har du spist 1000 kalorier per dag? Anonymkode: 64fbd...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3. oktober #7275 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg veier og logger alt jeg spiser 🤔 til og med oljen jeg steker maten i. Hvor kan det evt. være at de usynlige kaloriene sniker seg inn? Anonymkode: 40964...b4f Jeg tror absolutt at det er mulig, og synes at du burde be fastlegen din om en ordentlig sjekk. Jeg hovner ofte opp i legger og føtter pga at kroppen samler vann. Da kan jeg gå opp i vekt til tross for kaloriunderskudd. Jeg får medisiner mot dette, men det skjer likevel noen ganger. Legen måler blodtrykk og elektrolytter med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #7276 Del Skrevet 4. oktober Ariana807 skrev (På 3.10.2024 den 19.08): Ny oppdatering, er en stund siden sist. Start vekt: 93.5kg - 17 April Dagens vekt: 83.6kg - 3 oktober Jeg har gått ned så å si 10kg! 🥳🥳 Ser litt ekstremt ut med -3.6kg på 1 mnd, den ene måneden er ~5 uker, da appen tar vekta fra 24 august og bruker 😅 Jeg er syk, mye som skjer akkurat nå, føler at kroppen svikter meg 😬 har vært en tøff tid. Men passer godt at jeg har en del ekstra kilo å ta av 😅 Har enda 16.6kg igjen til målet. Jeg er snart halvveis! 🥳 Så flink du er, bra jobbet. Anonymkode: 5033d...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7277 Del Skrevet 5. oktober Ariana807 skrev (På 3.10.2024 den 19.08): Ny oppdatering, er en stund siden sist. Start vekt: 93.5kg - 17 April Dagens vekt: 83.6kg - 3 oktober Jeg har gått ned så å si 10kg! 🥳🥳 Ser litt ekstremt ut med -3.6kg på 1 mnd, den ene måneden er ~5 uker, da appen tar vekta fra 24 august og bruker 😅 Jeg er syk, mye som skjer akkurat nå, føler at kroppen svikter meg 😬 har vært en tøff tid. Men passer godt at jeg har en del ekstra kilo å ta av 😅 Har enda 16.6kg igjen til målet. Jeg er snart halvveis! 🥳 Så bra jobba! Hva tenker du gjør at du lykkes? 🥰 Anonymkode: 07e24...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 5. oktober #7278 Del Skrevet 5. oktober (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så bra jobba! Hva tenker du gjør at du lykkes? 🥰 Anonymkode: 07e24...d59 Jeg er motivert, jeg er klar for at dette skal være siste gang jeg driver med slanking på dette nivået. Jeg kan se for meg at i fremtiden kan jeg ha 4-5 kilo jeg kanskje svinger opp mot, før jeg tar grep for å gå ned. Altså ha et lite slingringsmål på 67-72 kg. Og jeg vil nok aldri være 100% ferdig med slanking, men har ingen planer om å måtte slanke bort 26.5kg igjen noen gang. Jeg er motivert for å nå målet, og da fortsetter jeg. MEN en ting som har hjulpet meg er at jeg har senket skuldrene litt. Jeg hadde ønsket å kjøre hard på for å nå målet nesten til jul. Men jeg kjente at jeg holdt på å bli noe lei. Så jeg har nå i ei uke kost meg med en is etter middag. Det er en liten ting, kos på ~200kcal. Som kanskje betyr at jeg kun ligger i 300kcal underskudd om dagen, men det er fortsatt underskudd og det vil til slutt fungere. Så det å få et mer avslappet forhold, se det at det ikke er verdens undergang å kose seg litt. Å ha helger der jeg tillater meg å spise hva jeg ønsker. Det hjelper på å holde det gående 😄 Endret 5. oktober av Ariana807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #7279 Del Skrevet 5. oktober (endret) AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 22.12): Jeg veier og logger alt jeg spiser 🤔 til og med oljen jeg steker maten i. Hvor kan det evt. være at de usynlige kaloriene sniker seg inn? Anonymkode: 40964...b4f Da må du være alvorlig syk. Kanskje oppsøke lege? For forskning viser at folk som regel underrapporterer hva de får i seg og overrapporterer fysisk aktivitet: "The failure of some obese subjects to lose weight while eating a diet they report as low in calories is due to an energy intake substantially higher than reported and an overestimation of physical activity, not to an abnormality in thermogenesis." Hvis ikke du er ekstremt liten av vekst så må du ha en eller annen alvorlig sykdom. Eller så teller du rett og slett ikke alt du får i deg. Det er umulig for et menneske innenfor "normal" størrelse å ikke gå ned i vekt på bare 1000 kalorier om dagen. Endret 5. oktober av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7280 Del Skrevet 7. oktober Perine skrev (På 3.10.2024 den 22.46): Jeg tror absolutt at det er mulig, og synes at du burde be fastlegen din om en ordentlig sjekk. Jeg hovner ofte opp i legger og føtter pga at kroppen samler vann. Da kan jeg gå opp i vekt til tross for kaloriunderskudd. Jeg får medisiner mot dette, men det skjer likevel noen ganger. Legen måler blodtrykk og elektrolytter med jevne mellomrom. Vet du hvorfor du får vann i legger og føtter? Jeg opplevde det samme for noen måneder siden (10 kg opp på 1 uke), men legene fant aldri ut hvorfor det skjedde.. Anonymkode: dae99...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå