Blue Berry Skrevet 24. april 2021 #4761 Del Skrevet 24. april 2021 Ugresset skrev (9 minutter siden): Skeier dere ut i helgen eller følger dere diett? Følger diett, men spiser sukkerfri sjokolade og sukkerfri is (moderate mengder). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4762 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du fortelle litt mer om hva du gjør? Trekker du feks fra aktive kalorier fra en pulsklokke? Anonymkode: 76b85...af0 Jeg har fitbit Jeg trekker fra forbrente kalorier fra spiste kalorier. Jeg bruker lifesum. Jeg er klar over at det er en liten feilmargin på pulsklokker, men uansett burde jeg gått ned. Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 24. april 2021 #4763 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har fitbit Jeg trekker fra forbrente kalorier fra spiste kalorier. Jeg bruker lifesum. Jeg er klar over at det er en liten feilmargin på pulsklokker, men uansett burde jeg gått ned. Anonymkode: 1a888...a24 Fitbit har ganske stor feilmargin på å telle forbrente kalorier, så den hadde jeg ikke stolt på. Ser du på Fitbiten på totalt forbrente kalorier hele dagen, eller for kun en treningsøkt?Har Fitbit selv og føler den alltid overdriver. Jeg følger vanlig kaloritelling hver eneste dag, uavhengig av om jeg har trent eller ikke. Dvs at jeg ligger på samme antall kalorier nesten uansett hvor aktiv dagen har vært. Kun de dagene jeg har PT-time å kjører meg helt ut på økten, slenger jeg på ekstra 200-300 kalorier om jeg føler behov for det 😊. (Dvs, føler kroppen trenger mer mat/energi) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4764 Del Skrevet 24. april 2021 Blue Berry skrev (3 timer siden): Skjønner deg veldig godt! Trist at noen bare tror de kan kommentere andres kropper slik Ja, veldig artig 😄 takk og i like måte må jeg si da. Første delmålet mitt er 85, deretter 80. Håper og se noe med 70 tallet, det har jeg ikke gjort siden jeg var i 20-årene 😬 Hva er ditt mål? Idag jogget jeg i 30 min og gikk fort i 15 min. Pleier og gå ca 1,5-3 t 4-5 ganger i uken å jogger når jeg får det over meg 😀 Du er jo nesten i mål til første delmål🥳 Gratulerer! Og i tillegg klarer du å løpe i 30 min (!), det er veldig veldig bra!Det er noe magisk å se 7-tallet først, gleder meg enormt til det øyeblikket selv. Har veldig lyst til å klare å se noe på 6-tallet, men er også veldig fornøyd med alt under 75😅 Anonymkode: 89888...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4765 Del Skrevet 24. april 2021 Smacky87 skrev (1 time siden): Fitbit har ganske stor feilmargin på å telle forbrente kalorier, så den hadde jeg ikke stolt på. Ser du på Fitbiten på totalt forbrente kalorier hele dagen, eller for kun en treningsøkt?Har Fitbit selv og føler den alltid overdriver. Jeg følger vanlig kaloritelling hver eneste dag, uavhengig av om jeg har trent eller ikke. Dvs at jeg ligger på samme antall kalorier nesten uansett hvor aktiv dagen har vært. Kun de dagene jeg har PT-time å kjører meg helt ut på økten, slenger jeg på ekstra 200-300 kalorier om jeg føler behov for det 😊. (Dvs, føler kroppen trenger mer mat/energi) Ja, jeg er klar over feilmarginen, men jes spiser 1500 kalorier hver dag uavhengig av hvor mye fitbiten sier jeg forbrenner. Vet du hvor mye frilmargin den har? Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 25. april 2021 #4766 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, jeg er klar over feilmarginen, men jes spiser 1500 kalorier hver dag uavhengig av hvor mye fitbiten sier jeg forbrenner. Vet du hvor mye frilmargin den har? Anonymkode: 1a888...a24 Nei. Men Fitbit sier jeg har forbrent 2000 kalorier ca, mens Lifesum sier 365 (så da stoler jeg er på den). Igår hadde jeg ikke noe trening eller særlig fysisk aktivitet utenom de vanlige skrittene man får som småbarnsmor 😉. Husker du å ta med alt av kalorier i Lifesum? Feks olje du bruker for å steke maten i. Mange brenner seg på at de ikke tar med absolutt alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 25. april 2021 #4767 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du er jo nesten i mål til første delmål🥳 Gratulerer! Og i tillegg klarer du å løpe i 30 min (!), det er veldig veldig bra!Det er noe magisk å se 7-tallet først, gleder meg enormt til det øyeblikket selv. Har veldig lyst til å klare å se noe på 6-tallet, men er også veldig fornøyd med alt under 75😅 Anonymkode: 89888...6c9 Kan jeg spørre om hvordan beinbygning du har? Jeg er kraftig bygd, så når jeg veier 70 er jeg veldig slank. Rart kroppene er så forskjellige. Jeg vil kalle meg normalvektig på 80 også 😄 Jeg elsker og jogge, men fikk en beinhinnebetennelse her for et par mnd siden, så jeg starter litt rolig igjen. Er så deilig å løpe Trener du noe? Er ikke lenge til du er noe med 70, det går fort 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4768 Del Skrevet 25. april 2021 8. april: 107.9 kg 25. april: 102.8 kg Jeg føler ikke at det går fremover i det hele tatt, men for litt over to uker siden bestemte jeg meg for å ta grep. Teller kalorier, går masse tur og trener med egen kroppsvekt. Har ikke veid så lite på over to år og det verste er at jeg bruker mindre penger på mat og spiser mye bedre mat nå enn før! Er helt alene i vektnedgangen, så godt å ha et sted å poste 🥰 Jobber hardere enn noen gang før og ser nå at det har en effekt, er så utrolig stolt! Anonymkode: 4a599...6c0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 25. april 2021 #4769 Del Skrevet 25. april 2021 Blue Berry skrev (14 timer siden): Følger diett, men spiser sukkerfri sjokolade og sukkerfri is (moderate mengder). Flink du er 👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 25. april 2021 #4770 Del Skrevet 25. april 2021 Ugresset skrev (Akkurat nå): Flink du er 👏👏 Tusen takk Var vanskelig da jeg lagde gulrotkake til mann og barn på fredag haha. Må bare stå imot Synes vi alle er flinke 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 25. april 2021 #4771 Del Skrevet 25. april 2021 Blue Berry skrev (Akkurat nå): Tusen takk Var vanskelig da jeg lagde gulrotkake til mann og barn på fredag haha. Må bare stå imot Synes vi alle er flinke 😄 Skjønner det, man blir utsatt for mange fristelser 🙈🤪 Jeg jobber med å endre livsstil, ikke bare diett, så hos meg må jeg unne meg litt her og litt der. Ikke nødvendigvis kun i helgene, kan fint kose meg med noe godt i ukedagene i stedet, men aldri dagen før veiing, haha 🙈😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 25. april 2021 #4772 Del Skrevet 25. april 2021 Ugresset skrev (7 minutter siden): Skjønner det, man blir utsatt for mange fristelser 🙈🤪 Jeg jobber med å endre livsstil, ikke bare diett, så hos meg må jeg unne meg litt her og litt der. Ikke nødvendigvis kun i helgene, kan fint kose meg med noe godt i ukedagene i stedet, men aldri dagen før veiing, haha 🙈😂😂 Da er du veldig flink også Jeg er så sukkeravhengig, så for meg er det alt eller ingenting. I fjor spiste jeg ikke noe søtt fra mars til jul, da bestemte jeg meg for å kose meg 2 uker i jula å gikk opp flere kg. Så er ikke verdt det for min del. Da står jeg opp på natta og spiser etc 😫 Hvor mye spiser du av godteri f.eks da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4773 Del Skrevet 25. april 2021 Ok, hvor vanlig er det å ha store jojo-svingninger i vekten? Jeg går gradvis nedover, men fra dag til dag kan vekten endre seg ganske mye. Ta denne uken for eksempel! Onsdag var jeg 65,3, det laveste jeg hadde vært til da i vektnedgangen. Torsdag var jeg plutselig oppe på 65,7, og fredag toppet jeg med 66,3. Lørdag er jeg nede på 66, og i dag bom! 65,1! En annen gang opplevde jeg å gå opp 1 kilo i løpet av et døgn, og ned igjen 1,3 til dagen etterpå. I begynnelsen var vektnedgangen stabil, og vekten gikk kun ned. Nå jojoer den hele tiden, og jeg har ikke endret hverken diett eller trening. Er det noen som har samme erfaring? Er dette "farlig" for kroppen og forbrenningen? Noen som vet hvordan jeg kan få vektnedgangen stabil igjen? Anonymkode: c50bc...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4774 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er ned 6 kg på tre måneder nå😁 Gått fra 58,5 kg til 52,5 kg og det synes godt! Nå er jeg endelig på en vekt jeg vil beholde, og føler meg litt "ferdig" For meg har det fungert å slavisk telle kalorier, og kun legge til for skritt gått i løpet av en dag. Så har typisk spist 1500-1600 kcal om dagen og vært i et 200 kcal underskudd. Har spist kake, sjokolade, chips og is hver dag på kveldstid, men bare passet på at det passer inn i kaloribudskjettet. Endelig en metode som har fungert for meg 😄 (etter å hvert år drevet med enten et for ekstremt kaloriunderskudd og endt opp med å binge, eller å ha kuttet ut matgrupper totalt) Alt i moderasjon har vært løsningen😇 Anonymkode: 9f825...781 Det er denne løsningen jeg går for også. Startet for et par uker siden og tatt av to av de fem kg jeg skal ned. Anonymkode: eab0a...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 25. april 2021 #4775 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 8. april: 107.9 kg 25. april: 102.8 kg Jeg føler ikke at det går fremover i det hele tatt, men for litt over to uker siden bestemte jeg meg for å ta grep. Teller kalorier, går masse tur og trener med egen kroppsvekt. Har ikke veid så lite på over to år og det verste er at jeg bruker mindre penger på mat og spiser mye bedre mat nå enn før! Er helt alene i vektnedgangen, så godt å ha et sted å poste 🥰 Jobber hardere enn noen gang før og ser nå at det har en effekt, er så utrolig stolt! Anonymkode: 4a599...6c0 Heier på deg!! 🥰💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 25. april 2021 #4776 Del Skrevet 25. april 2021 Blue Berry skrev (1 time siden): Da er du veldig flink også Jeg er så sukkeravhengig, så for meg er det alt eller ingenting. I fjor spiste jeg ikke noe søtt fra mars til jul, da bestemte jeg meg for å kose meg 2 uker i jula å gikk opp flere kg. Så er ikke verdt det for min del. Da står jeg opp på natta og spiser etc 😫 Hvor mye spiser du av godteri f.eks da? Jeg var samme, alt eller ingenting, men jeg har mistet søtsuget av en eller annen grunn. Er svak for chips og rødvin da, men godteri trenger jeg ikke så mye av lengre. De sukkerfrie alternativene begrenser seg naturlig, i hvertfall hos meg, da det gir enorme magesmerter selv etter lite inntak. Men for meg tilfredsstiller ikke disse feks "sjokoladesuget" når det er der, kun "ekte" vare er godt nok. Jeg er glad i proteinbarer da, kan virkelig koooose meg med en proteinbar. Haha. Ting har endret seg med årene, før levde jeg på godteri og la ikke på meg, nå kan jeg tenke på sjokolade og legge på meg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 25. april 2021 #4777 Del Skrevet 25. april 2021 Uka som var ble en vedlikeholdsuke rett og slett, men ser frem til å fortsette med nedgang i ukene som kommer Formen min var veldig dårlig, og da er det kun salt mat som går ned. Merker at vannet har holdt seg i kroppen. Men jeg er klar for å forsette, og all erfaring til nå tilsier at en uke med pause er helt ok når kroppen min trenger det Jeg spiser ikke noe mer i pauseuka, og det var jo ikke en planlagt pause heller. Forskjellen er at fokus går fra vektnedgang til å få i seg næringsrik mat, uten å tenke så mye over hva. Jeg velger å tilgi meg selv i stedet for å bli irritert, for det kommer jeg ingen vei med. Det er ikke min feil at kroppen min slår seg vrang, og da velger jeg å være snill noen dager til en uke, og så fortsette. Det viktigste er å fortsette, ikke gi opp selv om ikke alle uker er perfekte! Heier på alle sammen, ny uke og nye muligheter straks! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 25. april 2021 #4778 Del Skrevet 25. april 2021 Ugresset skrev (12 minutter siden): Jeg var samme, alt eller ingenting, men jeg har mistet søtsuget av en eller annen grunn. Er svak for chips og rødvin da, men godteri trenger jeg ikke så mye av lengre. De sukkerfrie alternativene begrenser seg naturlig, i hvertfall hos meg, da det gir enorme magesmerter selv etter lite inntak. Men for meg tilfredsstiller ikke disse feks "sjokoladesuget" når det er der, kun "ekte" vare er godt nok. Jeg er glad i proteinbarer da, kan virkelig koooose meg med en proteinbar. Haha. Ting har endret seg med årene, før levde jeg på godteri og la ikke på meg, nå kan jeg tenke på sjokolade og legge på meg 😂 Hehe, samme her Jeg kan fint spise sukkerfri is og proteinbarer, koser meg også skikkelig med det, og godt er det 😂 Får sykt magesmerter av sukkerfritt smågodt, kan kun spise 4-5 biter og da er det ikke noe vits egentlig. Kjipt, men kanskje like greit. Liker også godt sugarfree redbull eller battery, så koser meg med 2-4 slike i uka også Så bra at sukkersuget har gitt seg. Vin er veldig godt, men har ikke drukket noe siden i sommer tror jeg. Frister ikke så mye mer. Skal med en venninne i pinsehelga, så da blir det nok 2-3 glass vin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4779 Del Skrevet 25. april 2021 På fredag gikk jeg på en smell og spiste både en hel Japp, av den doble typen, en liten pose Maarud (sånn som bensinstasjoner gjerne har), samt ca en halv plate mørk sjokolade. I går drakk jeg en boks øl. Prøver derfor så godt jeg kan å leve sparsomt med kalorier denne helga, og å bevege meg en del ekstra. Var også så glup at jeg presterte å veie meg i dag tidlig, selv om det ikke er veiedag. Ikke bra. Har bestilt treningsmatte sånn at jeg forhåpentligvis skal få en kortere dørstokkmil angående hjemmetrening. 😕 Anonymkode: 9def9...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirrikas Skrevet 25. april 2021 #4780 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, hvor vanlig er det å ha store jojo-svingninger i vekten? Jeg går gradvis nedover, men fra dag til dag kan vekten endre seg ganske mye. Ta denne uken for eksempel! Onsdag var jeg 65,3, det laveste jeg hadde vært til da i vektnedgangen. Torsdag var jeg plutselig oppe på 65,7, og fredag toppet jeg med 66,3. Lørdag er jeg nede på 66, og i dag bom! 65,1! En annen gang opplevde jeg å gå opp 1 kilo i løpet av et døgn, og ned igjen 1,3 til dagen etterpå. I begynnelsen var vektnedgangen stabil, og vekten gikk kun ned. Nå jojoer den hele tiden, og jeg har ikke endret hverken diett eller trening. Er det noen som har samme erfaring? Er dette "farlig" for kroppen og forbrenningen? Noen som vet hvordan jeg kan få vektnedgangen stabil igjen? Anonymkode: c50bc...7a5 Tror det er veldig vanlig. Her hadde jeg stabil vektnedgang første 2 månedene ca, der jeg nesten hver dag hadde lavere tall på vekta enn dagen før. Nå derimot kan svingningene være store. For min del tror jeg det har med trening å gjøre og vesketap som fører til en urealistisk lav vekt dagen etter og andre veien med mer usunn mat som samler vann i kroppen. Jeg er sikkert også litt slakkere på kostholdet nå etter 2 måneder. Denne uka var jeg ned på 92,1 på torsdag, fredag var den på 92,9 og lørdag 93,6, i dag var den nede på 92,7 igjen. Trening onsdag og så spiste jeg alt for mye taco og sjokolade fredag 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå