Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Trillian Astra skrev (56 minutter siden):

Så motiverende å lese om opp og nedturer fra alle dere gode her 😊 

Må bare dele min fremgang 😅 Nå har jeg gått ned 14 kg siden nyttår og begynner virkelig å kjenne det på kroppen. Var ute og jogget min vanlige runde igår og løp 14 minutter raskere enn jeg gjorde før jul 🎉

Å herregud så morro!

Jeg er i andre enden av skalaen, ser på formen og joggingen at jeg er i krise-dårlig form i forhold til for to år siden. Men da er det ekstra fint å lese om opplevelser og oppnåelser som dette; for en dag er det jeg som kan se den type fremgang!

Hurra for oss !

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det flere som får veldig treg mage når dere har vektplatå? 

Anonymkode: b8c83...714

Nei, det går fint så lenge jeg sikrer nok inntak av fiber og væske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har noen tips til sunne, gode og mettende mellommåltider for oss som ikke har spesielt god råd? Jeg bruker ca. 2500 kalorier per dag og jeg ser nå at jeg har spist under 800 kalorier hittil i dag, inkludert middag 😳 Snakk om håpløs, jeg er så sjukt enten eller 🙈 Så tror jeg må finne gode mellommåltider for å få en jevnere spiserytme, men jeg har et veldig anstrengt forhold til mat, så jeg blir stressa for kaloribudsjettet. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Oi, ja det er lite! Kan du legge litt mer mat inn i hovedmåltidene? Jeg er glad i epler og gulrøtter mellom måltider, hvis jeg trenger det. Eller et ekstra knekkebrød med pålegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomåltid for meg er ofte slike nøttebarer, gjerne med litt sjokolade i, det er gode, gir energi og inneholder en del kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne en banan eller en neve mandler som mellommåltid :) Mandler er ganske ok i pris utenfor julesesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Falt ut pga corona på forrige runde, men skal gjøre et forsøk nå selvom kroppen ikke er helt på topp. :) 

Har fått en rutine på måltidene, og betydelig mer fast måltidsrytme. Det er så viktig for vektnedgangen min :)

Anonymkode: 784e7...621

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg er både motivert og umotivert på samme tid om dagen. Motivert fordi jeg virkelig har begynt å se forskjellen i speilet. Umotivert fordi livet generelt er veldig trått for tiden (sykt lei av hjemmekontor og strenge restriksjoner). Da kommer alltid en slags søken etter å gjøre livet litt bedre, og en rask løsning er gode ting å spise... Føler jeg er ganske flink til å gjøre de anbefalte tingene (går tur hver dag, trener litt, gjør lystbetonte ting etc.) men det hjelper ikke stort. Alt kroppen har lyst på er instant gratification i form av kosemat, godis, søte kaffedrikker og så videre. Men jeg vet jo at det ikke løser noen ting. Det føles bare bra der og da. Så jeg biter tenna sammen og fokuserer på å komme over denne kneika. For jeg vet det er verdt det på lang sikt. 💪🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler for øvrig alle å måle seg med målebånd inni mellom :) Siden nyttår har jeg gått ned ca 2,5-3 kg. Det er ikke så mye, men jeg har vært normalvektig hele veien, så det går seint. Og det er helt ok for meg.

Målte kroppen nå. Jeg har gått ned -17,5 cm rundt forbi på kroppen siden nyttår. Det syns jeg er en del, største var -4 cm på rumpa og -3 cm på lår. Det er litt ekstra motiverende når jeg føler endring, og får det bekreftet med målebåndet, ikke bare vekta :) Jeg måler meg ikke ofte, i snitt er det hver 4-5 mnd. Neste gang blir når jeg når målvekta tror jeg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, jeg trenger motivasjon (annet enn at jeg er feit, prøver å går ned i vekt og har veiedag på fredag) til å trene. Sliten etter trening mandag og tirsdag, men skulle ha brent noen kalorier i dag og.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det! Det var blytungt, noen av de verste 60minuttene i mitt liv, men jeg gjennomførte! Hjalp å legge press på meg selv ved å skrive her, men det var ren viljestyrke..

Det ble 60 minutter og 585 kalorier forbrent 💪

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har noen tips til sunne, gode og mettende mellommåltider for oss som ikke har spesielt god råd? Jeg bruker ca. 2500 kalorier per dag og jeg ser nå at jeg har spist under 800 kalorier hittil i dag, inkludert middag 😳 Snakk om håpløs, jeg er så sjukt enten eller 🙈 Så tror jeg må finne gode mellommåltider for å få en jevnere spiserytme, men jeg har et veldig anstrengt forhold til mat, så jeg blir stressa for kaloribudsjettet. 

Yoghurt med noe granola eller bær ellernoe oppi? Meny har 20kr salg på slike store poser med yoghurt. De er supre syns jeg.. 

jeg for min del ender ofte opp med å spise de samme tingene dag på dag fordi da vet jeg hva jeg får i meg. Det går litt egg her på knekkebrødene, men fungerer også som mellommåltid med et kokt egg syns jeg. 

Anonymkode: 7ab60...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flamme skrev (10 timer siden):

-9 kg her nå siden slutten av februar. Har en ukes  "pause" pga helsemessige grunner. 

Wow, så flink du er! Hva er dine tips og triks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Yoghurt med noe granola eller bær ellernoe oppi? Meny har 20kr salg på slike store poser med yoghurt. De er supre syns jeg.. 

jeg for min del ender ofte opp med å spise de samme tingene dag på dag fordi da vet jeg hva jeg får i meg. Det går litt egg her på knekkebrødene, men fungerer også som mellommåltid med et kokt egg syns jeg. 

Takk for gode tips, skal sjekke ut Meny. Det blir veldig ofte bare et eple eller en kiwi i farta, men jeg har ikke vondt av å spise mer variert :)

Ligger nå på ca. ett kilo ned i uka. Håper jeg klarer å opprettholde det fremover, har så lyst til å klare å gå lange turer i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Wow, så flink du er! Hva er dine tips og triks? 

Telle kalorier og veie alt. 😅 Holde seg innafor tallet man skal ha. Ingen magi her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (8 timer siden):

Jeg klarte det! Det var blytungt, noen av de verste 60minuttene i mitt liv, men jeg gjennomførte! Hjalp å legge press på meg selv ved å skrive her, men det var ren viljestyrke..

Det ble 60 minutter og 585 kalorier forbrent 💪

YESS! Rått 👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg endelig kommet opp i 2-sifret tall i antall kilo jeg har gått ned siden 12. februar 😊 Utrolig deilig å se at det går nedover. Nærmer meg etterhvert første delmål som er under 3-sifret tall på vekta 👍

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (8 timer siden):

Da har jeg endelig kommet opp i 2-sifret tall i antall kilo jeg har gått ned siden 12. februar 😊 Utrolig deilig å se at det går nedover. Nærmer meg etterhvert første delmål som er under 3-sifret tall på vekta 👍

Fantastisk bra jobb!! 🙌🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig spent på vekta i morgen. Som tidligere nevnt så prøver jeg nå en periode med å kun veie meg annenhver uke. Noen helseutfordringer gjør at det går litt saktere i kombinasjon med et platå.

Å stå stille eller gå litt opp er ille nok etter en uke, men tror det er enda verre hvis det er resultatet etter to uker. Da er det liksom ikke bare naturlige svingninger lengre. Så ja, spent på i morgen.

On a sidenote: Leste en bruker som bodde i Skottland. Jeg savner Skottland og reiser generelt. Tror første ferien etter pandemien må bli til Edinburgh.

Endret av Kepaløk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned rundt 2 kilo siden januar. Det sure er at jeg egentlig har slanket meg mye mer, men noen ganger så sprekker jeg og da sprekker jeg skikkelig. Denne uka har jeg spist 5 200 grams sjokoladeplater. Det er jo ikke bra når jeg prøver å slanke meg!

Anonymkode: 5d440...f98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...