AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4581 Del Skrevet 11. april 2021 helloAdele skrev (På 10.4.2021 den 19.02): Lørdag kveld. Sitter her og koser meg med pepsi max og salte mandler 😁 Hva spiser dere andre som snacks i helgene? Sjokoladepudding uten sukker med zero sjokoladetopping, sukkerfri gele, tørket aprikos, dadler med lakrisrotpulver, Nyt is, solo super, pepsi max, sukkerfri Brænne saft. Anonymkode: d1233...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 11. april 2021 #4582 Del Skrevet 11. april 2021 I dag var jeg på butikken og så det var tilbud på Grandiosa. Har vanligvis ikke noe problemer med å gå forbi "nei-mat ", men tanken om å kjøpe og bare spise toppingen fristet og jeg kjøpte med meg to stykker. Må innrømme at jeg er litt redd for at jeg skal lage pizzaen og ende opp med å spise bunnen og. Har ingen planer om det, men du vet jo aldri når du står der i øyeblikket. Jeg står jo imot "fristelser" (er blitt så lett nå at jeg ikke egentlig vil kalle det fristelser en gang) hver gang jeg er på butikken uten problemer, men det er jo noe annet når du har det rett foran deg. Har også stått imot "fristelser" i anledning besøk/selskap, men det føler jeg og er annerledes siden da har jeg informert på forhånd om at jeg ikke kommer til å spise noe høykarbo hvis jeg får det servert, og jeg kan jo liksom ikke gå tilbake på ordet mitt, så da har det gått fint å unngå. I denne situasjonen kommer jeg til å ha den fristende maten (pizzabunnen) rett foran meg, og ingen trenger noen gang å vite om jeg spiser den eller ikke. Det synes jeg er litt skummelt. Er redd for at jeg skal få stemmer i hodet som prøver å overtale meg til å spise den, si ting som at jeg har vært så flink og spist sunt så lenge nå at jeg kan unne meg det eller hvilken forskjell den ene pizzabunnen har å si... Skriver derfor ned litt argumenter for meg selv som jeg skal ta frem i tilfelle det skulle friste å spise bunnen: 1. Jeg er en veldig alt eller ingenting person. Jeg føler at hvis jeg ikke klarer å gjøre noe 100% er det ingen vits. Det er ikke bare å spise den pizzabunnen og så fortsette som før, jeg vet at det også vil påvirke motivasjonen min sterkt negativt siden jeg da ikke vil føle at jeg er "all in" lengre. 2. Alle andre ganger jeg har vært godt i gang med lavkarbo og spist ét eneste cheat meal har det sendt meg tilbake på høykarbokjøret. Hvorfor skal denne gangen være noe annerledes? 3. Frem til nå har det vært veldig lett for meg å kutte ut raske karbohydrater siden jeg ikke har latt det være et valg for meg selv. Jeg går forbi søtsakene på butikken uten å vurdere å kjøpe det, jeg takker nei til søtsaker jeg blir tilbudt uten ettertanke, "stemmen i hodet" har skjønt at det ikke er noe vits å prøve å overtale meg til å gi etter og har derfor sluttet å prøve (for det meste i hvert fall.) Gir jeg etter for stemmen i hodet denne gangen åpner jeg for muligheten at dette er et valg, og jeg ser for meg at stemmen i hodet vil komme mye oftere og prøve å overtale meg til å skeie ut mer, fordi den fikk gjennom viljen sin den ene gangen... 4. Vil jeg virkelig risikere å ødelegge 3 måneders arbeid med livsstilsendring for 10 minutter med nytelse? NEI! Wow, føler meg mer motivert bare ved å skrive det her 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4583 Del Skrevet 11. april 2021 Gode refleksjoner, HelloAdele! For meg er også en holdningsendring jeg må få printa inn i skallen at det er en belønning for meg å IKKE spise alt øya synes frister. Jeg får en friskere kropp jeg trives bedre i, sjanser til å leve lenger og det er godt for lommeboka. Jeg er helt håpløs på å finne på unnskyldninger for å unne meg noe godt, men jeg har vært på "sukker-rehab" en stund nå og du døtte det hjelper 😄 Anonymkode: 4a599...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4584 Del Skrevet 12. april 2021 Noe av det fine med at det er vår er at solen er oppe lenger. Synes det er lettere å motivere meg til å gå turer etter jobb når det fortsatt er lyst. Håper på 3 gåturer denne uka. Anonymkode: 5d440...f98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4585 Del Skrevet 12. april 2021 Når i syklus veier dere mest? (Dere som ikke er kommet i overgangsalder eller bruker hormonell prevensjon) Anonymkode: eab0a...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giggi Skrevet 12. april 2021 #4586 Del Skrevet 12. april 2021 I går kveld tryna jeg i brødboksen, var frøsen og sulten. Endte opp på 2800 kalorier istedenfor 1600 så er ingen nasjonal krise. Det morsomme er jo at vekta ofte går er hopp nedover etter en slik dag, forutsatt at det skjer sjelden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. april 2021 #4587 Del Skrevet 12. april 2021 Nå har jeg gått ned 4 kilo! 😃 Alle monner drar! 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. april 2021 #4588 Del Skrevet 12. april 2021 1 hour ago, Giggi said: I går kveld tryna jeg i brødboksen, var frøsen og sulten. Endte opp på 2800 kalorier istedenfor 1600 så er ingen nasjonal krise. Det morsomme er jo at vekta ofte går er hopp nedover etter en slik dag, forutsatt at det skjer sjelden. Det kan skje den beste. I går var i går, og i dag er i dag. Nye muligheter kommer ved hvert måltid i dag. Dette ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giggi Skrevet 12. april 2021 #4589 Del Skrevet 12. april 2021 Mrs. Random Nick skrev (4 minutter siden): Det kan skje den beste. I går var i går, og i dag er i dag. Nye muligheter kommer ved hvert måltid i dag. Dette ordner seg! Sant, er bare å fortsette. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 12. april 2021 #4590 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når i syklus veier dere mest? (Dere som ikke er kommet i overgangsalder eller bruker hormonell prevensjon) Anonymkode: eab0a...ad9 Jeg veier mest når jeg har mensen. Kan da være opptil 2 kg mer enn vanlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 12. april 2021 #4591 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når i syklus veier dere mest? (Dere som ikke er kommet i overgangsalder eller bruker hormonell prevensjon) Anonymkode: eab0a...ad9 Det ser ut som jeg veier mest under mensen (av og til i midten av syklusen også, men da bare et par dager). Påfallende ofte ligger jeg ekstra høyt på fredager 🤔 Så ofte jeg lurer på å flytte på veiedagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4592 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når i syklus veier dere mest? (Dere som ikke er kommet i overgangsalder eller bruker hormonell prevensjon) Anonymkode: eab0a...ad9 Dag 2-3 under mensen/dagen etter jeg blør mest. Går lett opp 2 kilo som forsvinner på dag 5 ca. Anonymkode: 676d2...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4593 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dag 2-3 under mensen/dagen etter jeg blør mest. Går lett opp 2 kilo som forsvinner på dag 5 ca. Anonymkode: 676d2...74a 2ro skrev (6 timer siden): Det ser ut som jeg veier mest under mensen (av og til i midten av syklusen også, men da bare et par dager). Påfallende ofte ligger jeg ekstra høyt på fredager 🤔 Så ofte jeg lurer på å flytte på veiedagen. Wit skrev (6 timer siden): Jeg veier mest når jeg har mensen. Kan da være opptil 2 kg mer enn vanlig.... Takk for svar jenter 🤩 Det forklarer (muligens) saken her! Opp 0,5 kg på et døgn (ja, vet jet ikke burde veie hver dag) Anonymkode: eab0a...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4594 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): (ja, vet jet ikke burde veie hver dag) Anonymkode: eab0a...ad9 Jeg sier ikke at du skal veie deg hver dag, for det skal du selvfølgelig få bestemme selv, men jeg synes det er veldig fint å veie meg hver dag og bruke ukesgjennomsnitt i stedet for veiedag for å sammenligne progresjonen (har en app som synker med vekta og regner ut for meg, ellers hadde jeg nok ikke orket). På den måten slipper jeg å stresse eller spekulere i væskebalanse på selve veiedagen. Om jeg veier noen hundre gram mer en dag enn en annen så har ikke det noe å si, det er tendensen i det litt større bildet jeg ser etter. Skjønner at det kanskje ikke funker for alle, men det er en fin måte å føle at hele uka blir "ødelagt" bare man er litt oppblåst på selve veiedagen. Anonymkode: 166b8...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 12. april 2021 #4595 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar jenter 🤩 Det forklarer (muligens) saken her! Opp 0,5 kg på et døgn (ja, vet jet ikke burde veie hver dag) Anonymkode: eab0a...ad9 Ingen regel for hvor ofte man skal veie seg. Men det er dumt å gjøre det på ulike tider (etter måltid etc). Hadde jeg ikke veid meg hver dag i perioder har jeg mistet motivasjonen når jeg ser det går opp. Noe som kan være hormonelt, salt mat dagen før osv osv. 😉 Gjør det som føles riktig, men ikke bli besatt...det er heller ikke bra Endret 12. april 2021 av 2ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 12. april 2021 #4596 Del Skrevet 12. april 2021 Sikkert ingen som bryr seg men jeg klarte i hvert fall å unngå å spise pizzabunn, den er kastet og posen knyttet sammen nå 😄 Det er de små seieren i hverdagen ikke sant? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 12. april 2021 #4597 Del Skrevet 12. april 2021 helloAdele skrev (21 minutter siden): Sikkert ingen som bryr seg men jeg klarte i hvert fall å unngå å spise pizzabunn, den er kastet og posen knyttet sammen nå 😄 Det er de små seieren i hverdagen ikke sant? Så bra! Heier på deg 👏👏👏 Jeg klarte 90 minutter på tredemølla i dag, med høy puls. Det er en stor seier for meg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 12. april 2021 #4598 Del Skrevet 12. april 2021 Ugresset skrev (15 minutter siden): Så bra! Heier på deg 👏👏👏 Jeg klarte 90 minutter på tredemølla i dag, med høy puls. Det er en stor seier for meg! Ååå håper å komme meg dit en dag 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 13. april 2021 #4599 Del Skrevet 13. april 2021 I går kom jeg meg ut på tur til tross for våt snø som lavet ned. Det er virkelig en fremgang og viser at det går an å få inn den vanlige fysiske aktiviteten uavhengig av vær. Fant ut at det ikke var noen unnskyldning. Turen SKULLE gjennomføres uansett. Sååååå deilig når jeg var ferdig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. april 2021 #4600 Del Skrevet 13. april 2021 (endret) I går hadde vi litt utfordringer på hjemmebane. Jeg fikk utrolig lyst til å trøstespise godteri. Klarte å la være. 😀 Slike ting er en måloppnåelse i seg selv! Det er ikke kun tallene på vekta som er det! I dag er det en ny dag! Endret 13. april 2021 av Mrs. Random Nick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå