Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som opplever at man kan veie m in re lost på dagen etter å ha spist og sånn enn man gjør om morgenen rett etter toalettbesøk? Skjønner det ikke! 

Anonymkode: 9ed56...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er naturlig variasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flere som opplever at man kan veie m in re lost på dagen etter å ha spist og sånn enn man gjør om morgenen rett etter toalettbesøk? Skjønner det ikke! 

Anonymkode: 9ed56...589

Jepp. Jeg veide meg i dag morges. Sov en time til. Veide meg igjen - da veide jeg 300 gram mer 😹 så det går begge veier. Ikke bra å veie seg flere ganger om dagen tror jeg 😹

Skrevet

Da er mitt gigantiske påskeegg nesten tomt😂 Føler meg så ekkel nå som har slukt såå mye godteri(ingen kaloritelling) siden fredag, men føles litt godt å være ferdig og. Regner med oppgang denne uken, men det går greit siden jeg er forberedt på det. Begynner å telle kalorier igjen i morgen. Andre som er klar til det nå?🤓 Blir nok en litt tung uke da kroppen min bare vil ha mer sukker etter en periode med utskeielser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
sminkebord skrev (1 time siden):

Da er mitt gigantiske påskeegg nesten tomt😂 Føler meg så ekkel nå som har slukt såå mye godteri(ingen kaloritelling) siden fredag, men føles litt godt å være ferdig og. Regner med oppgang denne uken, men det går greit siden jeg er forberedt på det. Begynner å telle kalorier igjen i morgen. Andre som er klar til det nå?🤓 Blir nok en litt tung uke da kroppen min bare vil ha mer sukker etter en periode med utskeielser.

Helt likt her også. Jeg har ikke hatt noen begrensninger nå i påsken på verken godis eller mat, og det har heldigvis den effekten at jeg har kost meg - men at jeg også nå er skikkelig mettet og veldig klar for hverdag. Har heldigvis fått trent godt gjennom påsken og hatt masse hverdagsaktivitet. Så vektmessig kunne det nok vært verre enn hva det blir! 

Anonymkode: 75372...66f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt likt her også. Jeg har ikke hatt noen begrensninger nå i påsken på verken godis eller mat, og det har heldigvis den effekten at jeg har kost meg - men at jeg også nå er skikkelig mettet og veldig klar for hverdag. Har heldigvis fått trent godt gjennom påsken og hatt masse hverdagsaktivitet. Så vektmessig kunne det nok vært verre enn hva det blir! 

Anonymkode: 75372...66f

Samme her når det kommer til trening! Føles litt godt å kunne trøste seg med at det kunne vært enda verre! Viktig å kose seg litt i ny og ne også :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok tøft med hverdag og mager kost igjen. Vil tro sukkersuget melder seg i morgen ettermiddag *grøss*. 

Anonymkode: c444a...275

Skrevet

Samme her, masse påskesnop! Heldigvis fikk jeg til å begrense størrelsen på måltidene da, men det ble en del godis... venter nok en ukes tid før jeg går på vekta.

AnonymBruker
Skrevet
veslemøy skrev (3 minutter siden):

Veslemøy

Koste meg skikkeleg siste påskeveka med god samvittighet, so derfor litt opp denne veka. Null stress sidan eg er på rett kjøl att no, samt skal gjennomføre mitt første 10 km løp imorgon. Noko som er ein seier for meg, sidan det var heilt utenkeleg for eit lite halvår sidan når vektreisa starta. 

Jeg siterte dette fra vednedgangstråden fordi jeg syntes dette var imponerende, og ønsket å si "Lykke til" og "Godt jobbet" til @veslemøy

Anonymkode: 9cb77...a65

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg siterte dette fra vednedgangstråden fordi jeg syntes dette var imponerende, og ønsket å si "Lykke til" og "Godt jobbet" til @veslemøy

Tusen takk for gode ord!❤️

Har slitt med overvekt heile livet og prøvd å gått ned fleire gonger med delvis hell, mens no går det irriterende lett med kun å ha fokus på 16:8 fasting. Trener ikkje hardt og teller ikkje kalorier samt kan ete alt, men prøver å halde meg til reine matvarer i hovedsak. Så håper det sklir like godt dei siste 10 kiloene ein skal av og☺️

Nesten irriterende at ein ikkje prøvde dette før, men haldt på med ulike strenge regime so ikkje funka i lengda med meg😅

• Liker 3
Skrevet

Lykke til med løpet i morgen Veslemøy!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
veslemøy skrev (16 minutter siden):

Tusen takk for gode ord!❤️

Har slitt med overvekt heile livet og prøvd å gått ned fleire gonger med delvis hell, mens no går det irriterende lett med kun å ha fokus på 16:8 fasting. Trener ikkje hardt og teller ikkje kalorier samt kan ete alt, men prøver å halde meg til reine matvarer i hovedsak. Så håper det sklir like godt dei siste 10 kiloene ein skal av og☺️

Nesten irriterende at ein ikkje prøvde dette før, men haldt på med ulike strenge regime so ikkje funka i lengda med meg😅

Det tar ofte litt tid før man finner sin vei, men nå har du knekt koden for hva som fungerer for deg, og da er jeg sikker på at du klarer deg godt fremover! 

Igjen, lykke til i morgen!  Jeg heier på deg.  :heiajente:

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tråkket på vekta i påska for første gang på en del måneder, og fikk mistanken min bekreftet: jeg har gått opp noen kilo. Det er ikke snakk om mye, men det er nok til at buksene mine strammer litt. 

Jeg vet egentlig hva som må til, men ble litt tatt av livet og hverdagen, og det har blitt mye lettvinte løsninger og dårlig planlegging. Det har også blitt mye sjokolade og annet snop.

Begynte å ta grep etter påske: mer frukt og grønt, skikkelig middag, mindre godis. Jeg har lett for å skeie ut mye når jeg først skeier ut, og kan ikke ha visse ting i hus. Kjøper kun det jeg skal spise i den mengden jeg faktisk vil spise.

Anonymkode: 9098b...b96

Skrevet

Jeg falt også litt av de gode vanene i/etter påsken. Det er så kjipt at jeg må ta meg helt sammen «på nytt». Men har begynt igjen i dag, og nå skal jeg ikke spise noe mer etter middag. Håper å «rette litt opp» igjen før veiing på fredag🤞🏻

Skrevet

Jeg var på fest på lørdag i helgen og ble litt noen enheter alkohol. Så kommer alt i tillegg med snacks på bordet og servering av mat. Uff! Godt det ikke er hver uke og måned det er fest! Håper det ikke gir store utslag på vekten 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Føler med dere. Vekta gikk opp og opp. Først i dag var det positiv trend igjen. Man må bare prøve hardt etter ferie å komme inn i gode vaner igjen.

Anonymkode: c444a...275

Skrevet

Jeg gikk på vekten i morges og fikk hakeslepp! 6,7 kg ned på ei uke! Veide flere ganger og viste det samme! Synes det var veldig urealistisk og merker ikke akkurat på klærne at de er så mye løsere. Så skulle min samboer veie seg og han ler nesten når han ser tallet. Det er alt for lavt. Bytter batteri, og vekten viser 5-6 kg mer. Så da var det ikke så dramatisk vektnedgang som jeg trodde. Da må jeg veie meg på nytt i morgen. Håper bare at den har gått litt ned fra forrige uke 🤞🏼

• Hjerte 1
Skrevet
Rigdgen skrev (7 minutter siden):

Jeg gikk på vekten i morges og fikk hakeslepp! 6,7 kg ned på ei uke! Veide flere ganger og viste det samme! Synes det var veldig urealistisk og merker ikke akkurat på klærne at de er så mye løsere. Så skulle min samboer veie seg og han ler nesten når han ser tallet. Det er alt for lavt. Bytter batteri, og vekten viser 5-6 kg mer. Så da var det ikke så dramatisk vektnedgang som jeg trodde. Da må jeg veie meg på nytt i morgen. Håper bare at den har gått litt ned fra forrige uke 🤞🏼

Opplevde det samme for en stund siden, rimelig frustrerende minutter😅

Skrevet
Rigdgen skrev (1 time siden):

Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle begynne mitt prosjekt med å gå ned i vekt. Da jeg først veide med syns jeg egentlig ikke at det var sååå høy vekt i forhold til hvordan jeg følte meg i egen kropp. Begynte å gå ned noen kilo og var fornøyd med det. Så ble eg frista av å gå på vekta hos svigers etter et par uke, da viste den hele 6 kilo mer enn den hjemme. Stor skuffelse og måtte begynne på nytt med et høyere tall. Heldigvis kommet over det nå, men den var hard og svelge 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trykka i meg søtt og sukker siden priskrigen på julevarer, også kom priskrig på påskevarer, påskeegg og påskeditt og datt. Jeg skammer meg, men har klart å altså spise meg opp flere kg i bare drittmat 🤮 nå må jeg ta grep, kjøper ikke 2-3 nye fjellreven bukser bare fordi ræva har vokst!!

Anonymkode: 1e676...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...