AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:22 #7421 Del Skrevet mandag kl 11:22 Jeg som skrev om stress-spising over her. Nå har jeg nettopp bestilt meg denne boka: https://www.norli.no/boker/hobby-og-fritid/mat-og-drikke/kokeboker/desirees-sunne-matprepp-9788234722486 Håper den kan hjelpe meg litt på vei med å overkomme stress, og ha gode alternativ tilgjengelig. Jobben må jo fortsatt gjøres selvsagt. Men denne virker veldig konkret og grei å følge. Anonymkode: 75372...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:17 #7422 Del Skrevet mandag kl 21:17 Hadde litt cravings for første gang i går siden jeg startet den 30.12.24. Tenkte at å nei, nå starter det med det jeg må kalle "grinding" der man pusher og pusher og bare såvidt klarer å holde koken med et nødskrik, men uten å få resultater, og med påfølgende sprekk. Men det har heldigvis gitt seg i dag. Det hjelper for meg å ha noe å henge fingrene i på kveldene, slik at de er for opptatt til å pakke noe i kjeften God unnskyldning for å game;) Men håndarbeid, tegning el. gjør nok samme nytten så jeg fikk litt lyst til å prøve sånne fargeleggingsbøker for voksne. Skal innom byen på fredag så kan smette innom en bokhandel da. Anonymkode: 6e29d...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet tirsdag kl 07:31 #7423 Del Skrevet tirsdag kl 07:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeg fikk litt lyst til å prøve sånne fargeleggingsbøker for voksne. Skal innom byen på fredag så kan smette innom en bokhandel da. Ja det er veldig mindfullness å fargelegge en slik Kan anbefale det, gjerne med en podcast eller lydbok på øret også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:04 #7424 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 Nå har jeg mest lyst til å gjøre som noen lengre opp i tråden her, å hyle i ei pute. Prøver å gå ned i vekt, har gradvis økt aktiviteten, og så ble jeg sykehusinnlagt med en mysterie infeksjon. Forsvant av seg selv. Så ble jeg forkjøla etterpå, trening gikk ut av vinduet . Så var det greit i en uke eller to, men så har jeg i dag våknet opp nå til kne som ser ut som en tømmerstokk. Har vann i kneet, og muligens litt i ankel på samme side... Sluuuuuutt! 😭 Ikke trena hardt, skada meg eller noe. "Verste" jeg har gjort var å gå en times tur på søndag! Her prøver jeg å bygge gode vaner, og gjøre det gradvis, og dette er hva jeg får?! (Ja, jeg har bestilt legetime😉) Anonymkode: 6e29d...8d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:10 #7425 Del Skrevet tirsdag kl 16:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå har jeg mest lyst til å gjøre som noen lengre opp i tråden her, å hyle i ei pute. Prøver å gå ned i vekt, har gradvis økt aktiviteten, og så ble jeg sykehusinnlagt med en mysterie infeksjon. Forsvant av seg selv. Så ble jeg forkjøla etterpå, trening gikk ut av vinduet . Så var det greit i en uke eller to, men så har jeg i dag våknet opp nå til kne som ser ut som en tømmerstokk. Har vann i kneet, og muligens litt i ankel på samme side... Sluuuuuutt! 😭 Ikke trena hardt, skada meg eller noe. "Verste" jeg har gjort var å gå en times tur på søndag! Her prøver jeg å bygge gode vaner, og gjøre det gradvis, og dette er hva jeg får?! (Ja, jeg har bestilt legetime😉) Anonymkode: 6e29d...8d2 Dette hadde jeg også blitt frustrert over, sender deg styrketanker 🌷 Anonymkode: b5902...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet tirsdag kl 17:17 #7426 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hadde litt cravings for første gang i går siden jeg startet den 30.12.24. Tenkte at å nei, nå starter det med det jeg må kalle "grinding" der man pusher og pusher og bare såvidt klarer å holde koken med et nødskrik, men uten å få resultater, og med påfølgende sprekk. Men det har heldigvis gitt seg i dag. Det hjelper for meg å ha noe å henge fingrene i på kveldene, slik at de er for opptatt til å pakke noe i kjeften God unnskyldning for å game;) Men håndarbeid, tegning el. gjør nok samme nytten så jeg fikk litt lyst til å prøve sånne fargeleggingsbøker for voksne. Skal innom byen på fredag så kan smette innom en bokhandel da. Anonymkode: 6e29d...8d2 Dette var løsningen for meg også da jeg startet samme reisen for ett år siden. For å kutte snacksing på kvelden måtte jeg finne på noe. Så jeg strikket - masse! Og det var helt supert! Hvem orker fettete potetgullfingre i strikketøyet? Det funket som bare det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:10 #7427 Del Skrevet onsdag kl 16:10 Nå har jeg gått ned 38 kg. Gått fra 5XL til L - smetter også inn i M i overdeler. Fra 56 i bukser til 42. Jeg har fortsatt 20 kg til før jeg har bmi normalvektig. DET er demotiverende når man egentlig er kjempe motivert og lykkelig over reisen som har vært. For nå går det sakte. Raste ned i starten. Nå er det 200-400 gram i uka. Men alt ned er ned - prøver jeg å si til meg selv. Det skal jo gå tilslutt. Men er i en liten grop der jeg må skru om hjernen litt. og apropos hjernen. Er det ikke ganske sykt at jeg fortsatt ser den samme, feite hvalen i speilet, når jeg VET at det har skjedd masse? At når jeg holder buksene foran meg tenker «ikke faen at jeg får på meg den?!» men joda. Og allikevel føler meg feit. jeg er jo per definisjon ikke tynn. Ennå. Men hva er tynn liksom? 🥲 gleder meg til den dagen jeg våkner opp og ikke tenker disse tankene. at kroppen min og hjernen min er enige. ingen mening med dette, ei heller behov for svar. Bare litt hjerneflyt. Godt å få det ut 😅 Anonymkode: 40964...b4f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:51 #7428 Del Skrevet onsdag kl 18:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg gått ned 38 kg. Gått fra 5XL til L - smetter også inn i M i overdeler. Fra 56 i bukser til 42. Jeg har fortsatt 20 kg til før jeg har bmi normalvektig. DET er demotiverende når man egentlig er kjempe motivert og lykkelig over reisen som har vært. For nå går det sakte. Raste ned i starten. Nå er det 200-400 gram i uka. Men alt ned er ned - prøver jeg å si til meg selv. Det skal jo gå tilslutt. Men er i en liten grop der jeg må skru om hjernen litt. og apropos hjernen. Er det ikke ganske sykt at jeg fortsatt ser den samme, feite hvalen i speilet, når jeg VET at det har skjedd masse? At når jeg holder buksene foran meg tenker «ikke faen at jeg får på meg den?!» men joda. Og allikevel føler meg feit. jeg er jo per definisjon ikke tynn. Ennå. Men hva er tynn liksom? 🥲 gleder meg til den dagen jeg våkner opp og ikke tenker disse tankene. at kroppen min og hjernen min er enige. ingen mening med dette, ei heller behov for svar. Bare litt hjerneflyt. Godt å få det ut 😅 Anonymkode: 40964...b4f Gratulerer med minus 38kg! Kjempeimponerende! Det vil nok ta litt tid, men hjernen kommer etter kroppen etterhvert:) Hos meg har heldigvis hevelsen i kneet gått kraftig ned i løpet av natta. En dag eller to til så er jeg nok fin igjen! Men tror jeg hopper over trening denne uka, vil ikke provosere til at dette blir en fast greie. Hadde gleda meg til å dra i bassenget i morra:( Som plaster på såret skal mannen lage en av mine favoritt retter i morgen, og fredag skal jeg treffe ei venninne:) Anonymkode: 6e29d...8d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:16 #7429 Del Skrevet onsdag kl 19:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har jeg gått ned 38 kg. Gått fra 5XL til L - smetter også inn i M i overdeler. Fra 56 i bukser til 42. Jeg har fortsatt 20 kg til før jeg har bmi normalvektig. DET er demotiverende når man egentlig er kjempe motivert og lykkelig over reisen som har vært. For nå går det sakte. Raste ned i starten. Nå er det 200-400 gram i uka. Men alt ned er ned - prøver jeg å si til meg selv. Det skal jo gå tilslutt. Men er i en liten grop der jeg må skru om hjernen litt. og apropos hjernen. Er det ikke ganske sykt at jeg fortsatt ser den samme, feite hvalen i speilet, når jeg VET at det har skjedd masse? At når jeg holder buksene foran meg tenker «ikke faen at jeg får på meg den?!» men joda. Og allikevel føler meg feit. jeg er jo per definisjon ikke tynn. Ennå. Men hva er tynn liksom? 🥲 gleder meg til den dagen jeg våkner opp og ikke tenker disse tankene. at kroppen min og hjernen min er enige. ingen mening med dette, ei heller behov for svar. Bare litt hjerneflyt. Godt å få det ut 😅 Anonymkode: 40964...b4f Jeg har gått ned 33 kilo og det har virkelig stagnert nå, uansett hvor høyt eller lavt jeg ligger i kalorier... Skjønner godt frustrasjonen, og også det med å ikke helt matche speilbildet med hodet Anonymkode: c7119...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet i går, 08:54 #7430 Del Skrevet i går, 08:54 AnonymBruker skrev (16 timer siden): og apropos hjernen. Er det ikke ganske sykt at jeg fortsatt ser den samme, feite hvalen i speilet, når jeg VET at det har skjedd masse? At når jeg holder buksene foran meg tenker «ikke faen at jeg får på meg den?!» men joda. Og allikevel føler meg feit. JA det er ganske sykt! Hjernen er ikke vår beste venn alltid. Det er nok derfor det er så høyt fokus - at det er så viktig - å jobbe med det mentale når man skal endre livsstilen sin. For vi mennesker er vanedyr, og vi som har vært overvektige i lang tid (og vært misfornøyd med det) ofte har svært lavt selvbilde. Det er nok ikke bare å endre det på 1-2-3... Jeg ser på bilder av meg selv for 20 år tilbake i tid nå, og det er helt psyko at jeg følte meg tjukk da! Husker det så godt. Mistrivdes på sommerferien, gjemte meg i klær, var på slankekur osv. Ser et bilde av meg fra da og husker at jeg styrte med dette og hva hjernen tenkte. Nå føles det helt sprøtt... jeg var jo så slank! Jeg hadde kanskje syns det den gangen også hvis jeg visste at jeg om 20 år skulle være 20 kg tyngre enn jeg var da... men det kunne jeg aldri forestille meg! Jeg var på mitt tyngste den gangen da, så da følte jeg meg tjukk... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 3 timer siden #7431 Del Skrevet 3 timer siden I dag har jeg i hvert fall klart å gi beskjed om min samboer om å IKKE kjøpe mer snop til meg på butikken. Jeg har fortsatt sjokolade og sjokoladekjeks igjen fra forrige helg. Det klarer seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå