Perine Skrevet 7. oktober #7281 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du hvorfor du får vann i legger og føtter? Jeg opplevde det samme for noen måneder siden (10 kg opp på 1 uke), men legene fant aldri ut hvorfor det skjedde.. Anonymkode: dae99...d95 Jeg skjønner ikke alt, men det er noe med hjertet og blodtrykket som spiller inn. Økte du 10 kg på en uke? Det var voldsomt. Jeg kan ikke huske at det har samlet seg så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7282 Del Skrevet 8. oktober Perine skrev (22 timer siden): Jeg skjønner ikke alt, men det er noe med hjertet og blodtrykket som spiller inn. Økte du 10 kg på en uke? Det var voldsomt. Jeg kan ikke huske at det har samlet seg så fort. Takk for svar, ja kroppen er kompleks, ikke alt man forstår. Stemmer at jeg økte med 10 kg/liter vann på en uke. Tok en rekke tester av hjertet etc, men fant ikke ut hvorfor. Forsvant iløpet av et par-tre uker med vanndrivende medisiner. Satser på det var et engangstilfelle... Nå er jeg på vei ned i vekt. Er redd det var relatert til overvekten, så jeg vil kvitte meg med den (pluss mange andre grunner til å gå ned i vekt såklart). Anonymkode: dae99...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7283 Del Skrevet 8. oktober Jeg øker og øker i vekt. Fastet i to mnd og gikk ned nesten tre kg for å øke med en kg mer enn utgangspunkt. Sliter noe veldig med vekten som øker på nå. Tror det er stress som gjør det. Jeg stoppet fastingen og begynte på treningssenter og trener ca 2 ganger i uken da det er alt jeg rekker. Jeg har tidligere forsøkt vegansk og vegetarisk også uten nytte. Men nå er jeg nesten litt redd, siden jeg fortsetter å øke i vekt og jeg spiser nok for store porsjoner for å gå ned, men burde da ligge der jeg er, ikke øke i vekt, jeg begrenser meg så det burde gå nedover, ikke oppover i vekt. Jeg har sluttet med tobakk samtidig som jeg begynte å faste. Det er snakk om nesten 20 kg opp på litt over 8 mnd. Drikker heller aldri alkohol. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3ee71...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7284 Del Skrevet 9. oktober Har ikke lest gjennom tråden siden den er flere hundre sider. Har kjempet mot overvekt hele livet, er i 40 årene nå. Alt har mislyktes helt til jeg begynte å finne litt glede i styrketrening uten å forandre kosten. Virker jo på den måten at jeg kjenner meg sterkere men ikke så mye tynnere (er mann). Kom over denne forskningen som forteller at høyt inntak med animalske proteiner kombinert med styrketrening kan være en god løsning https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2858200/ Noen som har lykkes med den måten? Over tid? Anonymkode: b7df1...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7285 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg øker og øker i vekt. Fastet i to mnd og gikk ned nesten tre kg for å øke med en kg mer enn utgangspunkt. Sliter noe veldig med vekten som øker på nå. Tror det er stress som gjør det. Jeg stoppet fastingen og begynte på treningssenter og trener ca 2 ganger i uken da det er alt jeg rekker. Jeg har tidligere forsøkt vegansk og vegetarisk også uten nytte. Men nå er jeg nesten litt redd, siden jeg fortsetter å øke i vekt og jeg spiser nok for store porsjoner for å gå ned, men burde da ligge der jeg er, ikke øke i vekt, jeg begrenser meg så det burde gå nedover, ikke oppover i vekt. Jeg har sluttet med tobakk samtidig som jeg begynte å faste. Det er snakk om nesten 20 kg opp på litt over 8 mnd. Drikker heller aldri alkohol. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3ee71...1a5 Du spiser for mye i forhold til det du forbruker, så enkelt er det! Om du har slutta med sigg/snus så småspiser du sikkert også helt ubevisst. Hold deg 30min aktiv hver dag, noen ordentlige treningsøkter ila uka og 1300-1500kcal daglig over minimum 6 måneder så skal du se vekta går ned. Det er ikke rakettforskning, men det er hardt og man må holde ut! Du må velge den maten som du kan leve med lenge, vegansk og vegetarmat er på ingen måte noen "dietter" og verktøy for å gå ned i vekt. Anonymkode: 64fbd...52e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7286 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du spiser for mye i forhold til det du forbruker, så enkelt er det! Om du har slutta med sigg/snus så småspiser du sikkert også helt ubevisst. Hold deg 30min aktiv hver dag, noen ordentlige treningsøkter ila uka og 1300-1500kcal daglig over minimum 6 måneder så skal du se vekta går ned. Det er ikke rakettforskning, men det er hardt og man må holde ut! Du må velge den maten som du kan leve med lenge, vegansk og vegetarmat er på ingen måte noen "dietter" og verktøy for å gå ned i vekt. Anonymkode: 64fbd...52e Det er veldig hardt, tror du har rett angående vegetarisk. Jeg har også testet glutenfritt, men det var også nytteløst. Skal prøve å følge oppskriften din. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut. Vanskelig å holde fokus. Tusen takk. Mulig det er «så enkelt» tok meg selv i å småspise uten å nesten registrere det. Anonymkode: 3ee71...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelle Skrevet 20. oktober #7287 Del Skrevet 20. oktober Nå har jeg vært superstreng på kosten noen ukers tid, og har gått ned ca halvannen kilo i uka. Forrige uke gikk jeg «kun» ned en kilo, men da jeg veide meg i dag, to dager etter forrige veiing, hadde jeg gått ned ytterligere en kilo. Det er etter store mengder nachos, pizza og brød de siste to dagene. Derimot har jeg ikke trent, så ligger sikkert noe der. Vekt er altså ikke det beste verktøyet for å måle fremgang, blir min konklusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7288 Del Skrevet 20. oktober Prelle skrev (2 timer siden): Nå har jeg vært superstreng på kosten noen ukers tid, og har gått ned ca halvannen kilo i uka. Forrige uke gikk jeg «kun» ned en kilo, men da jeg veide meg i dag, to dager etter forrige veiing, hadde jeg gått ned ytterligere en kilo. Det er etter store mengder nachos, pizza og brød de siste to dagene. Derimot har jeg ikke trent, så ligger sikkert noe der. Vekt er altså ikke det beste verktøyet for å måle fremgang, blir min konklusjon Enig! Selv om vekta for meg har blitt det viktigste verktøyet for å se fremgang så vipper det meg ikke av pinnen om den viser et annet tall enn jeg forventer. Jeg har også opplevd at vekta går ned én dag eller to etter en voldsom utskeielse, men samtidig at den også kan stå på stedet hvil selv om jeg er aldri så flink. MEN så lenge jeg ser at vekten går stabilt nedover så er jeg fornøyd! Anonymkode: a99ed...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7289 Del Skrevet 20. oktober Jeg pleide å veie meg mange ganger om dagen. Har gått ned 30 kg og er redd for å gå opp igjen. Men ble så trist og sliten av det, for det var så ofte tallene ikke svarte til forventningene. 400 g opp plutselig, enda jeg har vært så flink? Nå står vekten i skapet og det er så deilig å ikke veie seg. Ser og kjenner på kroppen sånn ca. hvordan det ligger an, det får være godt nok. Anonymkode: b5902...e4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober #7290 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 0.04): Jeg øker og øker i vekt. Fastet i to mnd og gikk ned nesten tre kg for å øke med en kg mer enn utgangspunkt. Sliter noe veldig med vekten som øker på nå. Tror det er stress som gjør det. Jeg stoppet fastingen og begynte på treningssenter og trener ca 2 ganger i uken da det er alt jeg rekker. Jeg har tidligere forsøkt vegansk og vegetarisk også uten nytte. Men nå er jeg nesten litt redd, siden jeg fortsetter å øke i vekt og jeg spiser nok for store porsjoner for å gå ned, men burde da ligge der jeg er, ikke øke i vekt, jeg begrenser meg så det burde gå nedover, ikke oppover i vekt. Jeg har sluttet med tobakk samtidig som jeg begynte å faste. Det er snakk om nesten 20 kg opp på litt over 8 mnd. Drikker heller aldri alkohol. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3ee71...1a5 Fasting kan være negativt fordi det kan gjøre at du spiser enda mer når du først spiser. For å gå ned i vekt må du innta færre kalorier enn du forbrenner. Hvis du fortsatt går opp i vekt, så inntar du for mange kalorier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober #7291 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 4.17): Har ikke lest gjennom tråden siden den er flere hundre sider. Har kjempet mot overvekt hele livet, er i 40 årene nå. Alt har mislyktes helt til jeg begynte å finne litt glede i styrketrening uten å forandre kosten. Virker jo på den måten at jeg kjenner meg sterkere men ikke så mye tynnere (er mann). Kom over denne forskningen som forteller at høyt inntak med animalske proteiner kombinert med styrketrening kan være en god løsning https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2858200/ Noen som har lykkes med den måten? Over tid? Anonymkode: b7df1...63e Altså... for å gå ned i vekt må du ha et kaloriunderskudd. Legg merke til at de i studien du viser til var på en "energy-restricted diet". Det er veldig sunt å trene styrke, og det kan gi økt muskelmasse (som øker basalforbrenningen), men effekten er ikke voldsomst stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober #7292 Del Skrevet 20. oktober (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg pleide å veie meg mange ganger om dagen. Har gått ned 30 kg og er redd for å gå opp igjen. Men ble så trist og sliten av det, for det var så ofte tallene ikke svarte til forventningene. 400 g opp plutselig, enda jeg har vært så flink? Nå står vekten i skapet og det er så deilig å ikke veie seg. Ser og kjenner på kroppen sånn ca. hvordan det ligger an, det får være godt nok. Anonymkode: b5902...e4f Noen hundre gram er "naturlig variasjon". Du kan ha mer vann i kroppen, kanskje du nettopp har spist, eller andre ting. Du må se på trenden over tid. Endret 20. oktober av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 20. oktober #7293 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg pleide å veie meg mange ganger om dagen. Har gått ned 30 kg og er redd for å gå opp igjen. Men ble så trist og sliten av det, for det var så ofte tallene ikke svarte til forventningene. 400 g opp plutselig, enda jeg har vært så flink? Nå står vekten i skapet og det er så deilig å ikke veie seg. Ser og kjenner på kroppen sånn ca. hvordan det ligger an, det får være godt nok. Anonymkode: b5902...e4f Mange sier også at det ikke er lurt å veie seg hver dag, men det funker veldig bra for meg i en periode hvor jeg vil ned i vekt. Jeg går ikke i kjelleren om vekten går opp fra en dag til en annen for jeg ser jo også at jeg går jevnt nedover selv om jeg plutselig skulle være 1 kilo tyngre enn dagen før. Jeg veier meg alltid på morgenen på tom mage. Får jeg ikke veid meg da så venter jeg til dagen etter. Jeg veier meg aldri etter jeg har spist eller drukket morgenkaffen min, eller senere på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessie87 Skrevet 22. oktober #7294 Del Skrevet 22. oktober Hei alle sammen ☺️ Meldt meg inn i ned i vekt tråden hovedsaklig fordi jeg prøver å bli gravid, noen andre som prøver på det samme ? De første dagene har gått greit selv om viljestyrken sliter litt! Håper på resultater til helgen for mer motivasjon 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #7295 Del Skrevet 22. oktober nessie87 skrev (9 minutter siden): Hei alle sammen ☺️ Meldt meg inn i ned i vekt tråden hovedsaklig fordi jeg prøver å bli gravid, noen andre som prøver på det samme ? De første dagene har gått greit selv om viljestyrken sliter litt! Håper på resultater til helgen for mer motivasjon 😎 Hei der, og velkommen hit. 🌸 Min største drøm er å bli gravid. Nå er jeg sykelig overvektig og jeg har bestemt meg for at jeg kan ikke begynne å prøve før jeg er under 35 på BMI, (pluss litt annet jeg må ta tak i) og det er ganske mange kilo til. Jeg er også over 30 så jeg kan kjenne på at klokken tikker, og at det faktisk er en mulighet for at jeg ikke greier å få barn. Og det å faktisk innse det er en stor motivasjon for meg. I det siste har det kommet en fin tanke til meg, og det er tanken om å ha et lite spedbarn som er mitt barn liggende på brystet. Den følelsen av å bare forestille meg det fyller meg med en sånn varme, og det gir mye motivasjon. 🥰 (i perioder, i andre perioder så er det mye følelsesregulering og strev). Anonymkode: 43299...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober #7296 Del Skrevet 22. oktober nessie87 skrev (2 timer siden): Hei alle sammen ☺️ Meldt meg inn i ned i vekt tråden hovedsaklig fordi jeg prøver å bli gravid, noen andre som prøver på det samme ? De første dagene har gått greit selv om viljestyrken sliter litt! Håper på resultater til helgen for mer motivasjon 😎 Heia Jeg er ferdig med barn nå, men sist jeg var gravid (prøvde i ett år), så gikk jeg ned 6 kg på de to månedene før jeg ble gravid. Om det var dèt som skulle til får jeg vel ikke vite (tok medisiner og sånt også da altså), men jeg liker å tro at det hjalp på! Å føle seg sunnere og mer energirik er i alle fall ikke feil for kroppen. Lykke til til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessie87 Skrevet 24. oktober #7297 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 11.16): Hei der, og velkommen hit. 🌸 Min største drøm er å bli gravid. Nå er jeg sykelig overvektig og jeg har bestemt meg for at jeg kan ikke begynne å prøve før jeg er under 35 på BMI, (pluss litt annet jeg må ta tak i) og det er ganske mange kilo til. Jeg er også over 30 så jeg kan kjenne på at klokken tikker, og at det faktisk er en mulighet for at jeg ikke greier å få barn. Og det å faktisk innse det er en stor motivasjon for meg. I det siste har det kommet en fin tanke til meg, og det er tanken om å ha et lite spedbarn som er mitt barn liggende på brystet. Den følelsen av å bare forestille meg det fyller meg med en sånn varme, og det gir mye motivasjon. 🥰 (i perioder, i andre perioder så er det mye følelsesregulering og strev). Anonymkode: 43299...0b1 Takk for det 😍 Er 37 og kjenner klokken tikker selv pga det. Har du jobbet lenge med motivasjonen/prosjekt baby? 🙂 Tankene/følelsene kan rote til så mye, hadde en sprekk i dag etter en hel uke med stress fra morgen til midnatt hver dag, da får jeg prøve å holde meg unna søtsakene i helgen. bmi på 38 nå, var til gynekolog som sa jeg får hjelp til støttemedisiner når jeg har kommet ned til bmi på 34 så jeg har et klart mål å jobbe etter 😊 Hjalp veldig på stresset å dra til gynekolog da han sa jeg hadde bra med egg igjen enda da jeg har vært usikker på om jeg kan bli gravid igjen, spontanabort i mai og ingen ny graviditet etterpå 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessie87 Skrevet 24. oktober #7298 Del Skrevet 24. oktober Amatariel skrev (På 22.10.2024 den 13.15): Heia Jeg er ferdig med barn nå, men sist jeg var gravid (prøvde i ett år), så gikk jeg ned 6 kg på de to månedene før jeg ble gravid. Om det var dèt som skulle til får jeg vel ikke vite (tok medisiner og sånt også da altså), men jeg liker å tro at det hjalp på! Å føle seg sunnere og mer energirik er i alle fall ikke feil for kroppen. Lykke til til deg! Hei 😊 Tusen takk for lykkeønskninger 😍 Trodde jeg også var ferdig da frøkna mi er 9 år men tankene har endret seg etter etablering med samboer og så vil hun sannsynligvis ikke få noen søskenbarn heller 😔Synes kroppen har fungert ganske greit siste dagene selv med fullspekket program, om det er pga kostholdet så er det helt supert 😁 Gynekologen mente jeg skulle klare å bli gravid bare jeg gikk ned noen kilo så håper det stemmer! Nå har planene endret seg for helgen så jeg har ikke tilgang til vekt før neste helg etter der igjen, kjedelig å ikke se om noe har skjedd siste uka 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #7299 Del Skrevet 25. oktober nessie87 skrev (10 timer siden): Takk for det 😍 Er 37 og kjenner klokken tikker selv pga det. Har du jobbet lenge med motivasjonen/prosjekt baby? 🙂 Tankene/følelsene kan rote til så mye, hadde en sprekk i dag etter en hel uke med stress fra morgen til midnatt hver dag, da får jeg prøve å holde meg unna søtsakene i helgen. bmi på 38 nå, var til gynekolog som sa jeg får hjelp til støttemedisiner når jeg har kommet ned til bmi på 34 så jeg har et klart mål å jobbe etter 😊 Hjalp veldig på stresset å dra til gynekolog da han sa jeg hadde bra med egg igjen enda da jeg har vært usikker på om jeg kan bli gravid igjen, spontanabort i mai og ingen ny graviditet etterpå 😪 Så vondt med spontanabort i mai. BMI på 34 er ikke så langt unna, heiaheia! Kanskje jeg skulle spurt om hvordan det står til med eggene hos gynekologen, for å få en ro angående det. To år har jeg vært bevisst at jeg drømmer veldig om barn, og brukt det som en motivasjon. Før det så tenkte jeg at det var en umulighet for meg pga diverse skader jeg har, bare avskrev det, våget ikke tenke tanken. Etter jeg tillot meg å drømme har det vært ekstra motivasjon til å ta de gode valgene. Så jeg har kommet langt med andre ting som må på plass, men vekta strever jeg med. Det henger jo sammen med alt. Av og til tenker jeg at siden vekta fremdeles er så høy så har jeg ikke kommet noen vei, men det biter jeg i meg, for fremgangen på andre områder er stor. Vi får alltid til mer enn vi tror, bare at livet er komplekst og mye. Dette med stress er en så viktig faktor, at sprekken kommer etter mange dager uten fri fra stresset høres ikke så rart ut. Ønsker deg stressfrie dager fremover! 😊 Anonymkode: 43299...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. oktober #7300 Del Skrevet 25. oktober Jeg hadde time hos PT denne uken, og i den forbindelse fikk jeg en BodyScan. Det var en interessant opplevelse! Noen andre som har gjort dette? Det var jo litt gruspennende når fettprosenten krøp lenger og lenger opp Endte med en litt høyere fettprosent enn normalen (men bare litt), men også en litt høyere muskelmasse enn normalen, og det var jo kjempekjekt å høre! Jeg har litt mer fett og musker i underkroppen kontra overkroppen, ikke overraskende mtp at jeg løper og ellers har en godt utviklet "underdel" Det som var litt overraskende, var at jeg hadde litt lav metabolisme/forbrenning. Hvorfor det, liksom? Det var visst ikke så lett å finne konkrete årsaker til dette. Noen andre som har fått høre dette? Ellers var det meste heldigvis på stell, ikke noe veldig alarmerende enn å bare tenke på sukkerinntak og alkoholinntak. Alkoholinntaket er helt uproblematisk, sukkerinntaket derimot ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå