bondevett Skrevet 27. april 2021 #4841 Del Skrevet 27. april 2021 Frustrasjon!!!!! Jeg har nå holdt på i to uke og har brukt Lifesum. Jeg har med meg vekten min overalt og jeg veier ALT!! Har nemlig lest at den vanligste feilen er at man underrapportert hvor mye man spiser. Jeg legger derfor på litt hver dag for å sikre meg at jeg ihvertfall ikke noterer for lite. Jeg har gått ned fra 74,6 kg til 72,9 kg (jeg er 1,71 cm høy). Men i dag viste vekta 73,5. Jeg har ligget på snitt 1500 kcal per dag. Jeg har en time fysisk aktivitet per dag (går i fjøset og steller dyr, det er både tungt og mange steg). Jeg har gått ned et par cm rundt midjen, men forstår ikke hvorfor jeg plutselig går opp i vekt???? Jeg teller jo nitidig kalorier! Blæh! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4842 Del Skrevet 27. april 2021 Ned 3 kg på tre uker! Kun to kg igjen til målet (mål: 48 kg innen juni) Anonymkode: eab0a...ad9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4843 Del Skrevet 27. april 2021 bondevett skrev (56 minutter siden): Frustrasjon!!!!! Jeg har nå holdt på i to uke og har brukt Lifesum. Jeg har med meg vekten min overalt og jeg veier ALT!! Har nemlig lest at den vanligste feilen er at man underrapportert hvor mye man spiser. Jeg legger derfor på litt hver dag for å sikre meg at jeg ihvertfall ikke noterer for lite. Jeg har gått ned fra 74,6 kg til 72,9 kg (jeg er 1,71 cm høy). Men i dag viste vekta 73,5. Jeg har ligget på snitt 1500 kcal per dag. Jeg har en time fysisk aktivitet per dag (går i fjøset og steller dyr, det er både tungt og mange steg). Jeg har gått ned et par cm rundt midjen, men forstår ikke hvorfor jeg plutselig går opp i vekt???? Jeg teller jo nitidig kalorier! Blæh! Har du veiedag på tirsdager? Viss ikke, så ikke vei deg utenom veiedagen. Alle sin vekt varierer stort sett fra dag til dag. Til og med uke for uke.. Cm teller vèl så mye som tallet på vekta. Hos meg er det også sånn. Prøver å ikke snikveie, men det skjer alikevel.. Det ender stort sett bare i skuffelse eller falsk glede... Anonymkode: d1233...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharon90 Skrevet 27. april 2021 #4844 Del Skrevet 27. april 2021 Vekta varierer ja, til tross for kcal-underskudd... Jeg må veie en gang i uka for at det skal være "reelt", får mange ulike verdier ila uka om jeg veier meg ofte. Har ikke gjort det nå- men det er kjempelurt å bruke målebånd. Det vil slippe til slutt, bare gi ting tid og prøve å være tålmodig- ikke gi opp. Plutselig får du igjen for strevet ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 27. april 2021 #4845 Del Skrevet 27. april 2021 bondevett skrev (2 timer siden): Frustrasjon!!!!! Jeg har nå holdt på i to uke og har brukt Lifesum. Jeg har med meg vekten min overalt og jeg veier ALT!! Har nemlig lest at den vanligste feilen er at man underrapportert hvor mye man spiser. Jeg legger derfor på litt hver dag for å sikre meg at jeg ihvertfall ikke noterer for lite. Jeg har gått ned fra 74,6 kg til 72,9 kg (jeg er 1,71 cm høy). Men i dag viste vekta 73,5. Jeg har ligget på snitt 1500 kcal per dag. Jeg har en time fysisk aktivitet per dag (går i fjøset og steller dyr, det er både tungt og mange steg). Jeg har gått ned et par cm rundt midjen, men forstår ikke hvorfor jeg plutselig går opp i vekt???? Jeg teller jo nitidig kalorier! Blæh! Er du i mer fysisk aktivetet enn før? Om du får mer muskler så husk at også det veier noe, du må ikke bli opptatt av KUN vekten 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 27. april 2021 #4846 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg var borte en stund, men nå har treningssenteret endelig åpnet her, og det gir MASSE motivasjon! Samboer er også med for fullt. Vi har satt opp skikkelig dagsplan og lager masse god mat. Jeg må innrømme at jeg blir veldig sulten før kroppen venner seg til å ikke være konstant stappmett, men det skal nok gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondevett Skrevet 28. april 2021 #4847 Del Skrevet 28. april 2021 Smacky87 skrev (10 timer siden): Er du i mer fysisk aktivetet enn før? Om du får mer muskler så husk at også det veier noe, du må ikke bli opptatt av KUN vekten 😊 Litt mer fysisk enn før. Jeg får håpe det er snakk om at jeg har fått litt mer muskler. Jeg skal ikke på vekta på en uke nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 28. april 2021 #4848 Del Skrevet 28. april 2021 bondevett skrev (3 timer siden): Litt mer fysisk enn før. Jeg får håpe det er snakk om at jeg har fått litt mer muskler. Jeg skal ikke på vekta på en uke nå. Det tror jeg nok. Jeg har ikke gått ned sååå mye i vekt, men jeg ser en stor forskjell på kroppen allikevel. Nå trener jeg styrketrening med PT en dag i uka, pluss 2-3 økter utenom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 28. april 2021 #4849 Del Skrevet 28. april 2021 Mensen på vei, alltid like demotiverende da jeg gjerne går opp et par kilo vann. Men det gjør jeg av å spise reker og annet salt også da 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 28. april 2021 #4850 Del Skrevet 28. april 2021 bondevett skrev (4 timer siden): Litt mer fysisk enn før. Jeg får håpe det er snakk om at jeg har fått litt mer muskler. Jeg skal ikke på vekta på en uke nå. Mål med målebånd! Har sagt det før, og sier det igjen Når jeg var aktiv og trente mye så var målebånd det eneste som fungerte. Jeg hadde på et tidspunkt en del muskler, og vekta viste det. Så når vekta stor stille og musklene ble større var det en fin måte å finne ut at det var muskelvekt, ikke reel fettøkning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 28. april 2021 #4851 Del Skrevet 28. april 2021 Ugresset skrev (4 timer siden): Mensen på vei, alltid like demotiverende da jeg gjerne går opp et par kilo vann. Men det gjør jeg av å spise reker og annet salt også da 😂 Sånn er det alltid her også, men ikke denne mnd.. Så rart.. Tror jeg får mensen lørdag-ish, varierer ofte med et par dager fra eller til. Lurt å vente med og veie deg da 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 28. april 2021 #4852 Del Skrevet 28. april 2021 Blue Berry skrev (1 minutt siden): Sånn er det alltid her også, men ikke denne mnd.. Så rart.. Tror jeg får mensen lørdag-ish, varierer ofte med et par dager fra eller til. Lurt å vente med og veie deg da 😬 Samme her fredag/lørdag, men den lever sitt eget liv.. Veide meg i dag, kommer til å veie meg i morgen og fredag og logger laveste vekt, blir uansett ikke riktig om jeg logger full av vann😂 Fikk trent 90 minutter i dag. 907 kalorier forbrent. Jeg er veldig fornøyd 💪💪💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 28. april 2021 #4853 Del Skrevet 28. april 2021 Ugresset skrev (17 minutter siden): Samme her fredag/lørdag, men den lever sitt eget liv.. Veide meg i dag, kommer til å veie meg i morgen og fredag og logger laveste vekt, blir uansett ikke riktig om jeg logger full av vann😂 Fikk trent 90 minutter i dag. 907 kalorier forbrent. Jeg er veldig fornøyd 💪💪💪 Blir gøy å sjekke etter mensen. Har jo bare mensen i 1-2 dager for tiden også, ikke noe hormonelt heller (tatt tester hos legen). Egentlig bare veldig deilig 😅 Superbra!! Har tatt en pause i dag. Trente mye i forrige uke og syklet på ergosykkelen på mandag og i går.. Den hodepinen i dag 😫 Hva trente du? 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 28. april 2021 #4854 Del Skrevet 28. april 2021 Blue Berry skrev (12 minutter siden): Blir gøy å sjekke etter mensen. Har jo bare mensen i 1-2 dager for tiden også, ikke noe hormonelt heller (tatt tester hos legen). Egentlig bare veldig deilig 😅 Superbra!! Har tatt en pause i dag. Trente mye i forrige uke og syklet på ergosykkelen på mandag og i går.. Den hodepinen i dag 😫 Hva trente du? 😄 Greit med få dager da! Må ha hvile også, det gir bedre resultater. Merker fort jeg ikke har så mye å gi når det er mange dager med trening på rad. Jeg har en fancy elipsemaskin kjøpt fra et treningssenter som ble lagt ned, så den er god å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 28. april 2021 #4855 Del Skrevet 28. april 2021 Ugresset skrev (8 minutter siden): Greit med få dager da! Må ha hvile også, det gir bedre resultater. Merker fort jeg ikke har så mye å gi når det er mange dager med trening på rad. Jeg har en fancy elipsemaskin kjøpt fra et treningssenter som ble lagt ned, så den er god å ha. Ja, er lurt med hvile. Skal kjenne etter i morgen. Hadde 7 eller 8 treningsøkter i forrige uke, og da kan jeg ofte få en «smell» noen dager senere. Antagelig derfor jeg er SÅ sliten i dag. Blir jo litt stressa også, når jeg ser at jeg har forbrent 180 kcal utenom det «vanlige» i dag 😆 Må bare roe ned hodet litt.. Kan jeg spørre hvilken type maskin det er? Hva kan man gjøre? Er ikke så god på slikt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4856 Del Skrevet 28. april 2021 bondevett skrev (22 timer siden): Frustrasjon!!!!! Jeg har nå holdt på i to uke og har brukt Lifesum. Jeg har med meg vekten min overalt og jeg veier ALT!! Har nemlig lest at den vanligste feilen er at man underrapportert hvor mye man spiser. Jeg legger derfor på litt hver dag for å sikre meg at jeg ihvertfall ikke noterer for lite. Jeg har gått ned fra 74,6 kg til 72,9 kg (jeg er 1,71 cm høy). Men i dag viste vekta 73,5. Jeg har ligget på snitt 1500 kcal per dag. Jeg har en time fysisk aktivitet per dag (går i fjøset og steller dyr, det er både tungt og mange steg). Jeg har gått ned et par cm rundt midjen, men forstår ikke hvorfor jeg plutselig går opp i vekt???? Jeg teller jo nitidig kalorier! Blæh! Vektnedgang er ikke en lineær prosess. Jeg går selv opp og ned ganske mye i løpet av en måned, noen ganger over natten. Det er vannvekt 😊 Det kommer av igjen😄 Anonymkode: 76b85...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 28. april 2021 #4857 Del Skrevet 28. april 2021 Blue Berry skrev (3 minutter siden): Ja, er lurt med hvile. Skal kjenne etter i morgen. Hadde 7 eller 8 treningsøkter i forrige uke, og da kan jeg ofte få en «smell» noen dager senere. Antagelig derfor jeg er SÅ sliten i dag. Blir jo litt stressa også, når jeg ser at jeg har forbrent 180 kcal utenom det «vanlige» i dag 😆 Må bare roe ned hodet litt.. Kan jeg spørre hvilken type maskin det er? Hva kan man gjøre? Er ikke så god på slikt 🙈 Du må ta det rolig, bedre med et par dager hvile enn overbelastning/skade. Da jeg var syk for rant jeg mye mer enn vanlig pga høy puls fordi kroppen jobba med å bli frisk. Lytt til kroppen din. Jeg vet ikke hva annet den heter. Det er sånn maskin med bein og armer samtidig. Må nesten Google for å skjønne hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 28. april 2021 #4858 Del Skrevet 28. april 2021 Ugresset skrev (8 minutter siden): Du må ta det rolig, bedre med et par dager hvile enn overbelastning/skade. Da jeg var syk for rant jeg mye mer enn vanlig pga høy puls fordi kroppen jobba med å bli frisk. Lytt til kroppen din. Jeg vet ikke hva annet den heter. Det er sånn maskin med bein og armer samtidig. Må nesten Google for å skjønne hva det er. Det er sant... Bare ta det rolig. Blir litt avhengig av å se på klokka hele tiden, litt dumt. Ja, når man har høy puls, så forbrennes det mer. Da jeg gikk tur i afrika i 30-40 min i vanlig tempo, forbrant jeg sykt mye. Var 42-43 g og svetten bare rant. Trengte ikke og jogge der hehe. Aha, da skjønner jeg hva det er. Flink du er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 28. april 2021 #4859 Del Skrevet 28. april 2021 Er det noen her som er deprimert eller lignende, sliter med følelser av meningsløshet? Og at det påvirker spisingen. Jeg er utrolig dedikert til dette prosjektet. Er uvel i meg selv, lengter etter turer, trening, livet uten fedmen. Men så er jeg så sykt preget av følelsen av meningsløshet. Gikk på en tur i skogen i dag, noe som egentlig gjør meg glad og alt jeg følte var "whats the point". Og da hadde jeg bare lyst å gå å kjøpe 2 kilo godteri, fordi det trøster jo bittelitt akkurat av den smakseksplosjonen i munnen. Noen som kjenner seg igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4860 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg har det også slik.. Sliter skikkelig med å holde motivasjonen over tid, har bare lyst på godteri og slikt fordi det gir en umiddelbar positiv effekt på humøret, og jeg kan bortforklare for meg selv hvorfor jeg trenger det akkurat nå. Det er vanskelig, men vi bør nok begge legge mer vekt på den mentale forandringen. Har lest litt om mestringsmotivasjon og tror jeg må gå grundig inn i det, og legge en plan. Så er det noe å se på når jeg har lyst på å spise 2 kg godteri Slik som du beskrev det hørtes veldig likt ut som jeg hadde det da jeg var deprimert. Det var bare å fortsette å gjøre det som pleide å gjøre meg fornøyd og gi overskudd, så kom gleden tilbake igjen etterhvert. Men jeg forstår veldig hvordan du føler det ❤️ Anonymkode: f185a...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå