Wit Skrevet 16. april 2021 #4641 Del Skrevet 16. april 2021 PM75 skrev (10 timer siden): Fantastisk bra jobb!! 🙌🏻 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 16. april 2021 #4642 Del Skrevet 16. april 2021 Dette har vært en bra uke slankemessig - jeg har spist sunt, vært lite sulten & gått fire lange turer. Fornøyd! Vekten viste en god nedgang på 1,6 kg. Jeg tror en del av det skyldes innkjøp av ny vekt, men er fornøyd likevel. Kjenner på kroppen at ting går i positiv retning 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. april 2021 #4643 Del Skrevet 16. april 2021 Hei! Slenger meg inn her. Har spist sukkerfritt i lang tid. 9 mnd i strekk i fjor å begynte igjen 1.jan. Har spist sukkerfrie alternativer, men er jo mye skjulte kalorier som jeg ikke har tenkt så mye på. Skjønte ikke hvorfor vekten ikke rikket på seg. Stått stille i maaange mnd’er. Strammet inn fra forrige mandag (har vært syk, så har ikke fått gått så mye som jeg gjør til vanlig). Har gått ned fra 90,4 til 89,2. Hurra 😄 Hva skal dere kose dere med i helgen? Har kjøpt meg en Barebell’s sjokolade og sjokoladepudding og vaniljesaus uten tilsatt sukker. Får bli en porsjon i kveld og en i morgen tenker jeg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giggi Skrevet 16. april 2021 #4644 Del Skrevet 16. april 2021 -1 kg denne uken, veldig fornøyd 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 16. april 2021 #4645 Del Skrevet 16. april 2021 (endret) Blue Berry skrev (9 minutter siden): Hei! Slenger meg inn her. Har spist sukkerfritt i lang tid. 9 mnd i strekk i fjor å begynte igjen 1.jan. Har spist sukkerfrie alternativer, men er jo mye skjulte kalorier som jeg ikke har tenkt så mye på. Skjønte ikke hvorfor vekten ikke rikket på seg. Stått stille i maaange mnd’er. Strammet inn fra forrige mandag (har vært syk, så har ikke fått gått så mye som jeg gjør til vanlig). Har gått ned fra 90,4 til 89,2. Hurra 😄 Hva skal dere kose dere med i helgen? Har kjøpt meg en Barebell’s sjokolade og sjokoladepudding og vaniljesaus uten tilsatt sukker. Får bli en porsjon i kveld og en i morgen tenker jeg Jeg kommer sannsynligvis til å kose meg med vin, men ikke for mye for da mister jeg viljestyrken og spiser alt for mye tull. Litt selvinnsikt som har kommet etterhvert. Ellers er jeg glad i bær og gresk yoghurt som blandes med sukrin gold og ekte vanilje. Det går også en del frukt Blir jeg saltsyk er planen selleri med hjemmelaget dipp. Dette er altså planen men det får vise seg om jeg klarer å holde meg til den. Jeg har liggende noen plater (200 g) sjokolade og annen snacks, så fristelser i kø. Man kan jo ikke nekte andre lørdagsgodt og snop. Endret 16. april 2021 av 2ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. april 2021 #4646 Del Skrevet 16. april 2021 2ro skrev (31 minutter siden): Jeg kommer sannsynligvis til å kose meg med vin, men ikke for mye for da mister jeg viljestyrken og spiser alt for mye tull. Litt selvinnsikt som har kommet etterhvert. Ellers er jeg glad i bær og gresk yoghurt som blandes med sukrin gold og ekte vanilje. Det går også en del frukt Blir jeg saltsyk er planen selleri med hjemmelaget dipp. Dette er altså planen men det får vise seg om jeg klarer å holde meg til den. Jeg har liggende noen plater (200 g) sjokolade og annen snacks, så fristelser i kø. Man kan jo ikke nekte andre lørdagsgodt og snop. Gresk yoghurt med bær og sukrin gold må testes. Hvor mye sukrin bruker du da? Tenkte også litt på gulrot og dip, er så glad i det. Lenge siden sist Her har jeg kjøpt inn smash og pringles til ungene.. Klarer fint å holde meg unna det. Det klarte jeg ikke før. Så litt selvkontroll har jeg fått 😄 Pleide og stå opp på natten for å spise sjokolade og drikke brus... Og da mener jeg HVER natt! Skammer meg over og si det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 16. april 2021 #4647 Del Skrevet 16. april 2021 Blue Berry skrev (7 minutter siden): Gresk yoghurt med bær og sukrin gold må testes. Hvor mye sukrin bruker du da? Tenkte også litt på gulrot og dip, er så glad i det. Lenge siden sist Her har jeg kjøpt inn smash og pringles til ungene.. Klarer fint å holde meg unna det. Det klarte jeg ikke før. Så litt selvkontroll har jeg fått 😄 Pleide og stå opp på natten for å spise sjokolade og drikke brus... Og da mener jeg HVER natt! Skammer meg over og si det Jeg smaker meg til med søtning.. jeg vil si at vanilje er nesten like viktig. Et dryss med kanel kan også løfte. Det er mange som sliter med mat om kveld/natt, så det er der ingenting å skamme seg over. Er ikke lett å være rasjonell når man er trøtt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. april 2021 #4648 Del Skrevet 16. april 2021 2ro skrev (Akkurat nå): Jeg smaker meg til med søtning.. jeg vil si at vanilje er nesten like viktig. Et dryss med kanel kan også løfte. Det er mange som sliter med mat om kveld/natt, så det er der ingenting å skamme seg over. Er ikke lett å være rasjonell når man er trøtt heller. Takk for tips. Skal kjøpe inn dette neste gang jeg handler. Liker også godt epler med vaniljekesam og litt kanel også. Mektig er det! Er det mange som spiser på nettene? Kjenner ingen, eller så vil de ikke innrømme det 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 16. april 2021 #4649 Del Skrevet 16. april 2021 Blue Berry skrev (Akkurat nå): Takk for tips. Skal kjøpe inn dette neste gang jeg handler. Liker også godt epler med vaniljekesam og litt kanel også. Mektig er det! Er det mange som spiser på nettene? Kjenner ingen, eller så vil de ikke innrømme det 😄 Mange av de som jobber eller har jobbet som nattevakt virker det som har tendenser. Vet om en pensjonert som fortsatt ikke har klart å legge det helt fra seg. Jeg tror at har man først begynt, kan det være vanskelig å slutte. Har selv hatt en episode denne uken, men da spiste jeg et lite eple (og det var det rom for i følge planen). Det er også noe som heter nattspisesyndrom... Men det er litt mer komplisert. Det skal nok en del til før å spise om natten bikker over til et syndrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 16. april 2021 #4650 Del Skrevet 16. april 2021 Blue Berry skrev (23 minutter siden): Her har jeg kjøpt inn smash og pringles til ungene.. Klarer fint å holde meg unna det. Det klarte jeg ikke før. Så litt selvkontroll har jeg fått 😄 Pleide og stå opp på natten for å spise sjokolade og drikke brus... Og da mener jeg HVER natt! Skammer meg over og si det Samme her, i perioder over flere år. Ble ekstra ille da jeg gikk på noen medisiner som skulle hjelpe meg å sovne. Skikkelig uggen følelse å våkne kvalm av sjokoladen man så vidt husker man har spist. Huff. Men av en eller annen grunn har jeg sluttet helt med nattespisinga, og godt er det! Jeg skal kose meg med rødvin i helgen og salt chips hvis jeg føler for noe salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 16. april 2021 #4651 Del Skrevet 16. april 2021 Fy flate...det er så sykt demotiverende når vekten ikke gir mening. Har spist 1600kcal i dagsgjennomsnitt i uken som har gått (ja, jeg teller alle kalorier) og likevel har jeg gått opp nesten en hel kilo! Det er INGEN logisk grunn for dette. Ikke vann heller egentlig, for jeg spiste ikke noe unormalt i går. Men det må jo likevel være vann. Jeg har helt åpenbart ikke økt en kilo fett eller en kilo muskler denne uka. Jeg vet egentlig godt at vekten kan svinge og at det ikke alltid gir mening på sånne enkeltveiinger. Så jeg burde vite bedre enn å bli irritert for dette. Men jeg klarer bare ikke hjelpe for det. Aaaaaaarrrrggghhh! Sånn...da var jeg ferdig med den ranten. Nå ser jeg frem mot ny uke. 👊🏻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 16. april 2021 #4652 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg er litt nysgjerrig... Hvor mange av oss holder på å slanke "de samme kiloene"? Kroppen ser ut til å trives best 5 kg over det jeg trives med. Ikke rart det er en jobb. Det går også så fryktelig tregt at det begynner å haste litt. Jeg trives så mye bedre definert og solbrun, enn "myk og bleik". Jeg er litt spent på om "vår kategori" klarer målet innen tidsfristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 16. april 2021 #4653 Del Skrevet 16. april 2021 Sessan_ skrev (1 time siden): Fy flate...det er så sykt demotiverende når vekten ikke gir mening. Har spist 1600kcal i dagsgjennomsnitt i uken som har gått (ja, jeg teller alle kalorier) og likevel har jeg gått opp nesten en hel kilo! Det er INGEN logisk grunn for dette. Ikke vann heller egentlig, for jeg spiste ikke noe unormalt i går. Men det må jo likevel være vann. Jeg har helt åpenbart ikke økt en kilo fett eller en kilo muskler denne uka. Jeg vet egentlig godt at vekten kan svinge og at det ikke alltid gir mening på sånne enkeltveiinger. Så jeg burde vite bedre enn å bli irritert for dette. Men jeg klarer bare ikke hjelpe for det. Aaaaaaarrrrggghhh! Sånn...da var jeg ferdig med den ranten. Nå ser jeg frem mot ny uke. 👊🏻 Det der kjenner jeg så utrolig godt igjen! Det er så lett å si at det er naturlige variasjoner i vekta, og andre tilfeldigheter som spiller inn. Det er allikevel dritkjipt å ikke få uttelling for det man vet har vært en god uke. Jeg har hatt det sånn i et par måneder nå. Går ekstremt sakte ned. Jeg vet at muskelvekt øker og centimeter minsker, men det er ofte en liten trøst for meg. Så lett å si - hold ut. Du får betalt for det før eller senere. Du er kjempeflink! Og det er lov å rante. Det er hvertfall tusen ganger bedre enn å sprekke (selv om det også er lov, uansett utfordring er det bare å fortsette med gode vaner). God helg, og lykke til neste uke alle sammen! God eller dårlig uke som har vært, nye valg og muligheter frem til neste fredag! ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 16. april 2021 #4654 Del Skrevet 16. april 2021 Kepaløk skrev (41 minutter siden): Det der kjenner jeg så utrolig godt igjen! Det er så lett å si at det er naturlige variasjoner i vekta, og andre tilfeldigheter som spiller inn. Det er allikevel dritkjipt å ikke få uttelling for det man vet har vært en god uke. Jeg har hatt det sånn i et par måneder nå. Går ekstremt sakte ned. Jeg vet at muskelvekt øker og centimeter minsker, men det er ofte en liten trøst for meg. Så lett å si - hold ut. Du får betalt for det før eller senere. Du er kjempeflink! Og det er lov å rante. Det er hvertfall tusen ganger bedre enn å sprekke (selv om det også er lov, uansett utfordring er det bare å fortsette med gode vaner). God helg, og lykke til neste uke alle sammen! God eller dårlig uke som har vært, nye valg og muligheter frem til neste fredag! ✨ Takk for svar. ❤️ Det er godt å kunne klage litt her, og møte forståelse fra andre som kjenner seg igjen og vet hvordan du har det. God helg og god uke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 16. april 2021 #4655 Del Skrevet 16. april 2021 Blue Berry skrev (3 timer siden): Hei! Slenger meg inn her. Har spist sukkerfritt i lang tid. 9 mnd i strekk i fjor å begynte igjen 1.jan. Har spist sukkerfrie alternativer, men er jo mye skjulte kalorier som jeg ikke har tenkt så mye på. Skjønte ikke hvorfor vekten ikke rikket på seg. Stått stille i maaange mnd’er. Strammet inn fra forrige mandag (har vært syk, så har ikke fått gått så mye som jeg gjør til vanlig). Har gått ned fra 90,4 til 89,2. Hurra 😄 Hva skal dere kose dere med i helgen? Har kjøpt meg en Barebell’s sjokolade og sjokoladepudding og vaniljesaus uten tilsatt sukker. Får bli en porsjon i kveld og en i morgen tenker jeg Det er fort gjort å spise mer av de sukkerfrie alternativene, fordi det virker så mye sunnere. For meg er det bedre å spise et sunt kosthold og så en liten mengde usunt av det jeg har lyst på istedenfor erstatninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4656 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg er en følelsesspiser og nå har jeg endelig klart å begynne å jobbe meg ut av det mønsteret. I dag ble det en liten seier, så jeg må bare skrive om den. Jeg har helseangst og får ganske kraftige reaksjoner på små kroppslige ting. I går klarte jeg å skade meg, kun litt og ikke noe å gå til legen for, og istedet for å få totalt hetta over alt som kan gå galt så har jeg klart å overbevise meg selv om at skaden leger seg selv og vil ikke medføre noen mén. Og hvis det gjør det så tar jeg det når det kommer. Vanligvis ville jeg ha hatt veldig høyt stressnivå og spist for å takle det. Men i dag har jeg ikke det behovet. Det er så deilig å føle på! Anonymkode: 8b53d...4e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 16. april 2021 #4657 Del Skrevet 16. april 2021 3 hours ago, 2ro said: Jeg er litt nysgjerrig... Hvor mange av oss holder på å slanke "de samme kiloene"? Kroppen ser ut til å trives best 5 kg over det jeg trives med. Ikke rart det er en jobb. Det går også så fryktelig tregt at det begynner å haste litt. Jeg trives så mye bedre definert og solbrun, enn "myk og bleik". Jeg er litt spent på om "vår kategori" klarer målet innen tidsfristen. Jeg gjør det. Greide målet mitt før jul, gikk opp 3 kg i jula, greide ikke gå de ned igjen før påske og i påska kom enda et kilo på. 🙄 Ligger på en vekt jeg har hatt i flere år (utenom periodene hvor jeg veide enda mer), men vil helst under 70 kg. For min del er det krevende å gå ned fordi det krever stålkontroll. De første 5 kiloene jeg gikk ned tillot at jeg kunne kose meg mer i helgene, men nå er det ikke rom for utskeielse. Og det sliter jeg med. Burde jo ikke det, skjønner ikke hvorfor det er et så stort offer for meg å ikke spise potetgull og ost og vin noen helger fremover liksom. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 16. april 2021 #4658 Del Skrevet 16. april 2021 2ro skrev (4 timer siden): Jeg er litt nysgjerrig... Hvor mange av oss holder på å slanke "de samme kiloene"? Kroppen ser ut til å trives best 5 kg over det jeg trives med. Ikke rart det er en jobb. Det går også så fryktelig tregt at det begynner å haste litt. Jeg trives så mye bedre definert og solbrun, enn "myk og bleik". Jeg er litt spent på om "vår kategori" klarer målet innen tidsfristen. Jeg har drevet med det lenge... kroppen trives best på 62, jeg trives best på 57 (det kroppen også trivdes på før jeg fikk barn). Har strevd med de kiloene i 4 år, med varierendemotivasjon (de er jo bare pyntekilo). Nå i korona-perioden har det sneket seg på ytterligere noen kilo da, så nå er det først noen "nye" kilo, før jeg begynner på de "samme gamle". Tipper at de som har kommet fort på er enklere å ta av også... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. april 2021 #4659 Del Skrevet 16. april 2021 2ro skrev (6 timer siden): Mange av de som jobber eller har jobbet som nattevakt virker det som har tendenser. Vet om en pensjonert som fortsatt ikke har klart å legge det helt fra seg. Jeg tror at har man først begynt, kan det være vanskelig å slutte. Har selv hatt en episode denne uken, men da spiste jeg et lite eple (og det var det rom for i følge planen). Det er også noe som heter nattspisesyndrom... Men det er litt mer komplisert. Det skal nok en del til før å spise om natten bikker over til et syndrom Ååååh, det kan forklare en del. Jeg har jobbet natt mye gjennom livet. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før 🙈 Har heldigvis roet seg nå, minus at jeg kan våkne og drikke litt pepsi max 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. april 2021 #4660 Del Skrevet 16. april 2021 Ugresset skrev (6 timer siden): Samme her, i perioder over flere år. Ble ekstra ille da jeg gikk på noen medisiner som skulle hjelpe meg å sovne. Skikkelig uggen følelse å våkne kvalm av sjokoladen man så vidt husker man har spist. Huff. Men av en eller annen grunn har jeg sluttet helt med nattespisinga, og godt er det! Jeg skal kose meg med rødvin i helgen og salt chips hvis jeg føler for noe salt. Litt godt å høre at vi er flere 😄 Ja, gjorde det i søvne... Seriøst. Så det plutselig dagen etterpå at store deler av melkesjokoladen var spist 😅 Rødvin hørtes veldig godt ut. Hvor mange kcal er det ca i 1 dl rødvin forresten? Kan google det egentlig, men gadd ikke haha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå