Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg innså akkurat at det er rundt 1 mnd til 17. mai og nå fikk jeg helt panikk :icon_frown:

Jeg er på vei ned i vekt, men jeg tror jeg må ned 4-5 kg før bunaden min passer! Jeg skal besøke foreldrene mine på 17. mai og da må jeg ha på bunaden jeg har fått av dem.
De er alltid veldig kritiske til utseende mitt og de kommer garantert til å kommentere vekta :cry3:

Jeg hadde gledet meg skikkelig til å møte dem, men nå vurderer jeg å late som om jeg er syk... 

Anonymkode: 39db1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg innså akkurat at det er rundt 1 mnd til 17. mai og nå fikk jeg helt panikk :icon_frown:

Jeg er på vei ned i vekt, men jeg tror jeg må ned 4-5 kg før bunaden min passer! Jeg skal besøke foreldrene mine på 17. mai og da må jeg ha på bunaden jeg har fått av dem.
De er alltid veldig kritiske til utseende mitt og de kommer garantert til å kommentere vekta :cry3:

Jeg hadde gledet meg skikkelig til å møte dem, men nå vurderer jeg å late som om jeg er syk... 

Det er ca 5 uker til 17. mai, så du kan sikkert klare å gå ned 4-5kg til den tid om du er motivert for det 😊 Jeg må også ned ca samme for å komme inn i bunaden min, så det er målet mitt nå fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, bunaden har jeg ikke tenkt på engang! Den passet fint i fjor, men da var jeg nesten 10 kg lettere også. Får ta å prøve den en dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lagt bunaden på is enn så lenge. Blir nok å dra den frem når den sitter behagelig på igjen, men det er nok tjue kilo dit. Vurderte faktisk å sy meg en til bunad, men blir nok å vente til operasjon vektnedgang er over :) 

Skal snart ut og gå tur i det nydelige været, kroppen er SÅ vond akkurat nå, men må nesten bare pushe meg gjennom det. Satt inne i hele går. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig sovna minsten, skal ned å trene styrke i kjellerstua, men den dørstokkmila ble enorm... skulle egentlig lest på studier også. Men er jeg rask rekker jeg jo det etter å ha trent litt.

Ikke alle dager er like lette- stikkordet blir som nevnt over; pushe seg igjennom det. :duskedame:

Endret av Sharon90
Feil smiley på slutten der
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg gått halvannen times tur 4 ganger. Veldig fornøyd! Satser på tur i morgen også. Fra stillesittende til aktivitet kjennes bra på kroppen 💪🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag kveld. Sitter her og koser meg med pepsi max og salte mandler 😁 Hva spiser dere andre som snacks i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helloAdele skrev (6 minutter siden):

Lørdag kveld. Sitter her og koser meg med pepsi max og salte mandler 😁 Hva spiser dere andre som snacks i helgene?

Jeg spiser lørdagsgodt og i dag ble der is. En sånn bøtte med 320 kalorier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
helloAdele skrev (5 minutter siden):

Jeg er jo ny i dette her, men jeg spiste popcorn, sjokolade og Pepsi Max i går. I dag blir det nok enten smågodt eller potetgull og Pepsi Max igjen 😛 Jeg har har høyere underskudd av kcal i ukedagene enn helg. Tenkte å prøve det som en strategi. Altså gå ned 0,5-1 kg per uke i perioden mandag-fredag og holde vekten stabil gjennom helgen. Mål om 5 kg ned på 8 uker (fra 53-48)

Anonymkode: eab0a...ad9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner meg en ekstra iskaffi uten sukker, fremdeles nærmere 200kcal. akkurat i kveld 😀

Men veier ofte opp litt non-stop eller annet godt, eventuelt knekker opp noen ruter med mørk sjokolade ol. Spiser litt av det meste så lenge det er noenlunde plass i budsjettet 😜

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har totalforbud mot godteri og snacks i ukedager og unner meg noe godt på lørdag. Har begynt å telle kalorier og er egentlig litt overrasket over hvor enkelt det er å holde seg under 1900 kalorier per dag hvis jeg bare tar litt fornuftige valg. I dag unnet jeg meg en burger i farta, det blir litt chips som kos i kveld og middagen er ikke av de sunneste den heller, men jeg går likevel i null (eller, ca. 1300 kalorier i minus faktisk da jeg har gått langtur i dag). 

Og herregud jeg gleder meg til sentrene åpner igjen! Trenger desperat å trene på en måte beina tåler bedre. Flytta også nylig til andre siden av byen og savner å ha treningsvenner, vet noen om det finnes noen fb-grupper eller noe hvor man kan finne noen å trene med? :)

Anonymkode: 4a599...6c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/10/2021 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Det kommer en tid der også du klarer å stå opp imot dine foreldre. Det kommer nok til å føles tøft for begge parter, men du kan ikke la dem hakke på deg. Bare du vet når du er klar for det. :klem:

Anonymkode: 9def9...3d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 hours ago, Sharon90 said:

Unner meg en ekstra iskaffi uten sukker, fremdeles nærmere 200kcal. akkurat i kveld 😀

Men veier ofte opp litt non-stop eller annet godt, eventuelt knekker opp noen ruter med mørk sjokolade ol. Spiser litt av det meste så lenge det er noenlunde plass i budsjettet 😜

Du er sterk som klarer det! Selv elsker jeg toffifee, men klarer ikke å motstå akkurat det tror jeg, hvis jeg først skulle kjøpe inn en hel slik pakke. Så det unngår jeg. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er sterk som klarer det! Selv elsker jeg toffifee, men klarer ikke å motstå akkurat det tror jeg, hvis jeg først skulle kjøpe inn en hel slik pakke. Så det unngår jeg. :( 

Ja, noen ting må jeg også unngå å kjøpe.

Noen ganger er det lett å holde seg unna, andre ganger, gjerne ifbm. lange studieøkter eller en lang og kjedelig dag på hjemmekontoret, er det veldig vanskelig. 

Altså smash har jo et poeng; "det skal godt gjøres å bare spise en", og sleng på tilbud på tre poser. Hehe.. nei, er noe jeg ikke kan ha i huset heller.

Bare det å veie opp hjelper litt da, man ser hvor mye kcal det faktisk er i det, og da blir det litt enklere å redusere mengden i allefall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nedtur å gå opp i stedet for ned. Det har virkelig vært en elendig måned på så mange områder, men at vekten skulle øke så mye hadde jeg ikke trodd. Jeg er skikkelig skuffet. Det er bare en ting å gjøre, og det er å gjøre mer av det som virker (og mindre av det som ødelegger). Så lett, men også så veldig vanskelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2ro skrev (46 minutter siden):

For en nedtur å gå opp i stedet for ned. Det har virkelig vært en elendig måned på så mange områder, men at vekten skulle øke så mye hadde jeg ikke trodd. Jeg er skikkelig skuffet. Det er bare en ting å gjøre, og det er å gjøre mer av det som virker (og mindre av det som ødelegger). Så lett, men også så veldig vanskelig. 

Sender gode klemmer, det er tøft å bli skuffet slik. Jeg heier på deg - fortsette selvom det er vanskelig 🙌🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg på en smell matmessig 🙈

Jeg laget en ny og sunn middagsrett med reker og mye snadder.. trodde jeg.. for det smakte skikkelig vondt! Og jeg er ikke av den kresne sorten, så det var virkelig ikke godt! Så da ble det take-away med rullekebab. Veldig godt, men ikke akkurat slankevennnlig. Så det må strammes inn skikkelig neste par dagene for å balanse ut kebaben 🤯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in business. 6,1kg i pluss siden sist. Men fortsatt nesten 10 kg mindre enn utgangspunktet :) Så nå sier jeg hei for å holde meg selv ansvarlig 🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tirius said:

Back in business. 6,1kg i pluss siden sist. Men fortsatt nesten 10 kg mindre enn utgangspunktet :) Så nå sier jeg hei for å holde meg selv ansvarlig 🤣

Velkommen tilbake! :hug:

Nettopp tilbake selv etter et par "false starts" de siste månedene, men NÅ skal jeg klare det altså!

Og det gjør du også! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...