AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4441 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ut til å gå ned 0 kilo denne måneden. Litt skuffet, for målet var 2 kilo. Samtidig var det ikke helt uventet for jeg har skeid ut en del denne måneden. Håper å klare 2 kilo neste måned. Anonymkode: 5d440...f98 Hvor mye skal du ned totalt? Anonymkode: a2262...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2021 #4442 Del Skrevet 27. mars 2021 15 hours ago, Flamme said: Ser de fleste i den påsketråden har digital vekt siden man ser gram man har gått ned også. Er det noe dere anbefaler om jeg skal være med i vekttråd? Har bare gamle vekta til bestemor, vanskelig å se der om man har gått ned eller opp noe annet enn runde tall. Bør gjerne ha digital vekt, mye mer motiverende å følge med på synes jeg. da får du jo med deg liten vektnedgang også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 27. mars 2021 #4443 Del Skrevet 27. mars 2021 Albbas skrev (47 minutter siden): Bør gjerne ha digital vekt, mye mer motiverende å følge med på synes jeg. da får du jo med deg liten vektnedgang også. Får kjøpe inn det etterhvert 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4444 Del Skrevet 27. mars 2021 On 3/25/2021 at 11:03 AM, Ms. Steele said: Hurra hurra, i dag nådde jeg målet mitt for hva jeg skulle veie innen påske Så da håper jeg at det fine tallet holder seg, slik at jeg kan rapportere det i vekttråden vår i morgen Det blir så mye mer forpliktende når jeg har et sted å melde til. Deretter gjelder det å være forsiktig i påsken. Jeg vil jo ikke øke igjen nå som jeg har jobbet så fint. Da blir det heller ikke så tungt å ta av det siste i neste vekttråd, som sikkert straks blir opprettet. Du MÅ huske at slankinga skal skje på grunn av deg selv, og ditt eget velvære. Ikke for andres del. Anonymkode: 9def9...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 27. mars 2021 #4445 Del Skrevet 27. mars 2021 Flamme skrev (4 timer siden): Får kjøpe inn det etterhvert 🙂 Jeg har bare en billig en Noen har fancy som målet fettprosent etc, jeg har bare en til 2-300 kr som har ett desimal Jeg er glad for desimalet, for jeg går i snitt ned 0,2-0,3 i uka og hadde blitt frustrert om jeg kun så vekten endre seg en gang i mnd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4446 Del Skrevet 27. mars 2021 Da har jeg inntatt min tilmålte sjokolade-bar for denne uka. Det var godt så lenge det varte. Men nå ser jeg frem til å veie meg på mandag. Har gått tur i dag også. Anonymkode: 9def9...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4447 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 11.38): Det er det som ofte er problemet mitt og som har ødelagt for meg hver bidige gang jeg har prøvd å gå ned i vekt. Så i dag er dagen hvor jeg må snu om på alt, og gå tilbake til å spise normalt. Det går nok fint. Halve potetgullposen og halve sjokoladen gikk i søpla i går (og jeg tok av papiret og kastet det i matavfallet slik at jeg ikke graver det opp igjen, for ja, jeg har gjort det før).... Er motivert til å fortsette å ligge i underskudd. Jeg var kvalm i flere timer i går, og dagen ble ikke noe bedre uansett. Anonymkode: 5a045...759 Dette er meg, og nå har jeg sprukket for tredje gang denne uken. Dessverre... Så utfordringen jeg alltid har hatt, oppstår fortsatt. To av dagene denne uka har jeg spist over 3000 kalorier(....) og den tredje dagen spiste jeg rett over 2000 kalorier eller noe sånt. Føler meg helt jævlig, fy faen. Jeg var inne i en så god periode, og så rota jeg det bare til. Jeg fatter det ikke... Må finne tilbake til driven min nå. Sitter her kvalm og jævlig. Anonymkode: 5a045...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. mars 2021 #4448 Del Skrevet 27. mars 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er meg, og nå har jeg sprukket for tredje gang denne uken. Dessverre... Så utfordringen jeg alltid har hatt, oppstår fortsatt. To av dagene denne uka har jeg spist over 3000 kalorier(....) og den tredje dagen spiste jeg rett over 2000 kalorier eller noe sånt. Føler meg helt jævlig, fy faen. Jeg var inne i en så god periode, og så rota jeg det bare til. Jeg fatter det ikke... Må finne tilbake til driven min nå. Sitter her kvalm og jævlig. Anonymkode: 5a045...759 Kan man fremdeles kalle det sprekk, når det skjer så mange ganger som tre ganger? Når det skjer så ofte, så har du ikke fått innarbeida et nytt kosthold, og ny tenkemåte omkring mat, enda. Akkurat det tar tid, og man må ha tilstrekkelig med egen motivasjon og tålmodighet for å klare den biten. Jeg er usikker på hvor sterk din motivasjon for å gå ned i vekt egentlig er? Klarer du å plassere den på en skala fra -10 til +10? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4449 Del Skrevet 27. mars 2021 Mrs. Random Nick skrev (20 minutter siden): Kan man fremdeles kalle det sprekk, når det skjer så mange ganger som tre ganger? Når det skjer så ofte, så har du ikke fått innarbeida et nytt kosthold, og ny tenkemåte omkring mat, enda. Akkurat det tar tid, og man må ha tilstrekkelig med egen motivasjon og tålmodighet for å klare den biten. Jeg er usikker på hvor sterk din motivasjon for å gå ned i vekt egentlig er? Klarer du å plassere den på en skala fra -10 til +10? Motivasjonen min er åpenbart dårlig nå. Jeg vil jo egentlig ikke leve, er veldig deprimert og hater livet mitt. Så det henger nok i tråd med at jeg "sprekker". Anonymkode: 5a045...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. mars 2021 #4450 Del Skrevet 27. mars 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Motivasjonen min er åpenbart dårlig nå. Jeg vil jo egentlig ikke leve, er veldig deprimert og hater livet mitt. Så det henger nok i tråd med at jeg "sprekker". Anonymkode: 5a045...759 Da bør du ringe Mental Helse sin telefon på 116 123 nå, og slutte å være så streng med deg selv, kjære deg! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4451 Del Skrevet 27. mars 2021 Mrs. Random Nick skrev (8 minutter siden): Da bør du ringe Mental Helse sin telefon på 116 123 nå, og slutte å være så streng med deg selv, kjære deg! ❤️ Det hjelper ikke så mye. Jeg prøver å endre på livet mitt og bli glad i å leve og glad i meg selv, men det er vanskelig noen ganger.. Anonymkode: 5a045...759 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4452 Del Skrevet 27. mars 2021 Off, sutre litt her... Jeg var så fornøyd med at jeg hadde klart å gå ned 8,5 kilo siden i september (= gått fra fedme-BMI til "bare" overvekts-BMI) og i tillegg hadde kommet så godt i gang med å trimme flere ganger i uka. Jeg følte meg både stolt og i stadig bedre form. Så ble jeg plutselig helt gåen. Trøtt, sliten, høy puls, feberfølelse (uten feber), gele i beina, småsvimmel/ustø, lett andpusten og føler meg tett i nese og hals, pluss enda flere ubehagelige symptomer. Siste jeg prøvde å trene (for et par uker siden) ble jeg dritsliten og nesten litt uvel (nesten som om jeg kunne risikert å besvime om jeg ikke hadde roet ned og avsluttet runden). Dette til tross for at jeg tok det ekstra lugnt fordi jeg følte meg litt ute av form og hadde vondt i et kne. Så nå sitter jeg her da og er livredd for at noe alvorlig feiler meg. Blir sliten av helt idiotiske ting. Bare det å puske litt rundt i huset idag, tørke støv og pynte til påske gjorde meg skikkelig sliten. Sånn gele-i-beina-sliten og andpusten. Å dra på jobb er et ork. Det eneste jeg vet ikke feiler meg er korona, siden jeg testet meg for en ukes tid siden. Har så langt fortsatt gått ned i vekt, men klarer ikke trene. Tør nesten ikke prøve heller når jeg kjenner hvor ubehagelig sliten jeg blir av selv de minste gjøremål. Utrolig irriterende når jeg følte at formen gikk oppover og at jeg endelig hadde klart å gjøre det jeg ikke har gjort på mange år; gå ned i vekt og bli mer aktiv. Har legetime på mandag og er veldig spent på hva legen tenker. Jeg slipper i hvertfall den der "spis sunt, gå ned i vekt og vær mer aktiv, så føler du deg straks mye bedre"-praten. Akkurat det har jeg jo faktisk gjort det siste halve året. Sutring slutt. Wish me luck. Håper jeg snart er tilbake igjen til medgjørlig kropp og mestringsfølelse. Jeg heier på dere alle! Anonymkode: 1e2cb...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. mars 2021 #4453 Del Skrevet 27. mars 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Det hjelper ikke så mye. Jeg prøver å endre på livet mitt og bli glad i å leve og glad i meg selv, men det er vanskelig noen ganger.. Anonymkode: 5a045...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4454 Del Skrevet 27. mars 2021 Mrs. Random Nick skrev (3 minutter siden): ❤️ Anonymkode: 5a045...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 27. mars 2021 #4455 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ikke så mye. Jeg prøver å endre på livet mitt og bli glad i å leve og glad i meg selv, men det er vanskelig noen ganger.. Anonymkode: 5a045...759 Hadde det litt sånn selv for rundt 1-2 måneder siden, ikke like ille men fant lite motivasjon og livsglede. Jeg brukte da dietten min som noe jeg *holdt meg fast i*. Det var greit å være inne hele dagen og se på netflix så lenge jeg ikke brøt dietten min, og så lenge jeg klarte å holde meg til dietten min så ville ikke disse ukene jeg bare gjorde ingenting være forgjeves. Klarte å holde ut og merker at å spise sunnere gjør at jeg føler meg mye bedre, i tillegg er det også stor mestring i å ha holdt ut i 2.5 måneder! Bare det gjør at jeg ser en del lysere på livet. Så kanskje denne "metoden" funker for deg og 😊 Men jeg kjenner jo ikke din situasjon så bare et forslag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4456 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Off, sutre litt her... Jeg var så fornøyd med at jeg hadde klart å gå ned 8,5 kilo siden i september (= gått fra fedme-BMI til "bare" overvekts-BMI) og i tillegg hadde kommet så godt i gang med å trimme flere ganger i uka. Jeg følte meg både stolt og i stadig bedre form. Så ble jeg plutselig helt gåen. Trøtt, sliten, høy puls, feberfølelse (uten feber), gele i beina, småsvimmel/ustø, lett andpusten og føler meg tett i nese og hals, pluss enda flere ubehagelige symptomer. Siste jeg prøvde å trene (for et par uker siden) ble jeg dritsliten og nesten litt uvel (nesten som om jeg kunne risikert å besvime om jeg ikke hadde roet ned og avsluttet runden). Dette til tross for at jeg tok det ekstra lugnt fordi jeg følte meg litt ute av form og hadde vondt i et kne. Så nå sitter jeg her da og er livredd for at noe alvorlig feiler meg. Blir sliten av helt idiotiske ting. Bare det å puske litt rundt i huset idag, tørke støv og pynte til påske gjorde meg skikkelig sliten. Sånn gele-i-beina-sliten og andpusten. Å dra på jobb er et ork. Det eneste jeg vet ikke feiler meg er korona, siden jeg testet meg for en ukes tid siden. Har så langt fortsatt gått ned i vekt, men klarer ikke trene. Tør nesten ikke prøve heller når jeg kjenner hvor ubehagelig sliten jeg blir av selv de minste gjøremål. Utrolig irriterende når jeg følte at formen gikk oppover og at jeg endelig hadde klart å gjøre det jeg ikke har gjort på mange år; gå ned i vekt og bli mer aktiv. Har legetime på mandag og er veldig spent på hva legen tenker. Jeg slipper i hvertfall den der "spis sunt, gå ned i vekt og vær mer aktiv, så føler du deg straks mye bedre"-praten. Akkurat det har jeg jo faktisk gjort det siste halve året. Sutring slutt. Wish me luck. Håper jeg snart er tilbake igjen til medgjørlig kropp og mestringsfølelse. Jeg heier på dere alle! Anonymkode: 1e2cb...386 Sjekk stoffskiftet ditt Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 28. mars 2021 #4457 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Off, sutre litt her... Jeg var så fornøyd med at jeg hadde klart å gå ned 8,5 kilo siden i september (= gått fra fedme-BMI til "bare" overvekts-BMI) og i tillegg hadde kommet så godt i gang med å trimme flere ganger i uka. Jeg følte meg både stolt og i stadig bedre form. Så ble jeg plutselig helt gåen. Trøtt, sliten, høy puls, feberfølelse (uten feber), gele i beina, småsvimmel/ustø, lett andpusten og føler meg tett i nese og hals, pluss enda flere ubehagelige symptomer. Siste jeg prøvde å trene (for et par uker siden) ble jeg dritsliten og nesten litt uvel (nesten som om jeg kunne risikert å besvime om jeg ikke hadde roet ned og avsluttet runden). Dette til tross for at jeg tok det ekstra lugnt fordi jeg følte meg litt ute av form og hadde vondt i et kne. Så nå sitter jeg her da og er livredd for at noe alvorlig feiler meg. Blir sliten av helt idiotiske ting. Bare det å puske litt rundt i huset idag, tørke støv og pynte til påske gjorde meg skikkelig sliten. Sånn gele-i-beina-sliten og andpusten. Å dra på jobb er et ork. Det eneste jeg vet ikke feiler meg er korona, siden jeg testet meg for en ukes tid siden. Har så langt fortsatt gått ned i vekt, men klarer ikke trene. Tør nesten ikke prøve heller når jeg kjenner hvor ubehagelig sliten jeg blir av selv de minste gjøremål. Utrolig irriterende når jeg følte at formen gikk oppover og at jeg endelig hadde klart å gjøre det jeg ikke har gjort på mange år; gå ned i vekt og bli mer aktiv. Har legetime på mandag og er veldig spent på hva legen tenker. Jeg slipper i hvertfall den der "spis sunt, gå ned i vekt og vær mer aktiv, så føler du deg straks mye bedre"-praten. Akkurat det har jeg jo faktisk gjort det siste halve året. Sutring slutt. Wish me luck. Håper jeg snart er tilbake igjen til medgjørlig kropp og mestringsfølelse. Jeg heier på dere alle! Anonymkode: 1e2cb...386 Lykke til hos legen Forhåpentligvis er det bare noe vitamin-mangel, og det er enkelt å fikse med tilskudd, men det tar litt tid. Slik du føler deg nå gjør du rett i å ikke stresse kroppen ekstra. Lytt til den og hvil. Jeg er kronisk syk og alltid utmattet, og kan ikke trene. Men jeg er også på vei ned i vekt, kun ved hjelp av å kontrollere matinntak. Det tar sin tid, men nedover er nedover. Fortsett med gode matvaner til du føler deg bedre og kan trene igjen Nå kan du praktisere det du har øvd på med å gå ned i vekt med å redusere matinntaket, og når du kan trene igjen får du en bonus der (helsefordeler og mer bevegelse) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4458 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekk stoffskiftet ditt Anonymkode: 1a888...a24 Regner med legen sjekker det, i tillegg til div vitaminer og jern og sånn. Navani skrev (3 timer siden): Lykke til hos legen Forhåpentligvis er det bare noe vitamin-mangel, og det er enkelt å fikse med tilskudd, men det tar litt tid. Slik du føler deg nå gjør du rett i å ikke stresse kroppen ekstra. Lytt til den og hvil. Jeg er kronisk syk og alltid utmattet, og kan ikke trene. Men jeg er også på vei ned i vekt, kun ved hjelp av å kontrollere matinntak. Det tar sin tid, men nedover er nedover. Fortsett med gode matvaner til du føler deg bedre og kan trene igjen Nå kan du praktisere det du har øvd på med å gå ned i vekt med å redusere matinntaket, og når du kan trene igjen får du en bonus der (helsefordeler og mer bevegelse) Takk for svar! Ja jeg tenker ikke å gi opp, jeg skal fortsette å telle kalorier og passe på mat/snop-inntaket. Jeg har hele tiden hatt som mantra at det er kostholdet som regulerer kilo, mens trening er mest for styrke og utholdenhet (sunnere og sterkere kropp). Jeg regner med legen ordner med diverse blodprøver så jeg får sjekket ståa. Har følt meg høvelig grei idag, men er fremdeles gele i beina og ekstra trøtt. Og på toppen av det hele fikk jeg øyemigrene-anfall for første gang på over 5 år. Merkelige greier. Tror kroppen min er helt på bærtur. Anonymkode: 1e2cb...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 28. mars 2021 #4459 Del Skrevet 28. mars 2021 Så gøy! 👏 Møtte familien i dag og de så kjempestor forskjell og sa at jeg så helt fantastisk ut 🤩. Det gjorde godt for motivasjonen! Har også gått fra strl 44 til 40 i bukser, og ingen valk som henger over dongeribuksa 👏🤩 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 28. mars 2021 #4460 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Off, sutre litt her... Jeg var så fornøyd med at jeg hadde klart å gå ned 8,5 kilo siden i september (= gått fra fedme-BMI til "bare" overvekts-BMI) og i tillegg hadde kommet så godt i gang med å trimme flere ganger i uka. Jeg følte meg både stolt og i stadig bedre form. Så ble jeg plutselig helt gåen. Trøtt, sliten, høy puls, feberfølelse (uten feber), gele i beina, småsvimmel/ustø, lett andpusten og føler meg tett i nese og hals, pluss enda flere ubehagelige symptomer. Siste jeg prøvde å trene (for et par uker siden) ble jeg dritsliten og nesten litt uvel (nesten som om jeg kunne risikert å besvime om jeg ikke hadde roet ned og avsluttet runden). Dette til tross for at jeg tok det ekstra lugnt fordi jeg følte meg litt ute av form og hadde vondt i et kne. Så nå sitter jeg her da og er livredd for at noe alvorlig feiler meg. Blir sliten av helt idiotiske ting. Bare det å puske litt rundt i huset idag, tørke støv og pynte til påske gjorde meg skikkelig sliten. Sånn gele-i-beina-sliten og andpusten. Å dra på jobb er et ork. Det eneste jeg vet ikke feiler meg er korona, siden jeg testet meg for en ukes tid siden. Har så langt fortsatt gått ned i vekt, men klarer ikke trene. Tør nesten ikke prøve heller når jeg kjenner hvor ubehagelig sliten jeg blir av selv de minste gjøremål. Utrolig irriterende når jeg følte at formen gikk oppover og at jeg endelig hadde klart å gjøre det jeg ikke har gjort på mange år; gå ned i vekt og bli mer aktiv. Har legetime på mandag og er veldig spent på hva legen tenker. Jeg slipper i hvertfall den der "spis sunt, gå ned i vekt og vær mer aktiv, så føler du deg straks mye bedre"-praten. Akkurat det har jeg jo faktisk gjort det siste halve året. Sutring slutt. Wish me luck. Håper jeg snart er tilbake igjen til medgjørlig kropp og mestringsfølelse. Jeg heier på dere alle! Anonymkode: 1e2cb...386 Lykke til hos legen, det der høres utrolig kjedelig ut. Og skummelt også! Krysser fingrene for at legen finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå