AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4421 Del Skrevet 24. mars 2021 Flamme skrev (1 minutt siden): Uff. Går fint med slankinga egentlig, ingen avvik fra planen så langt og går straks inn i uke 5. Bruker ekstremt mye energi på en krevende fysisk jobb og spiser maks 1500 kcal pr dag, så dette går så fort som det kan gå. Føler meg noen ganger så freeesh og sunn som har klart å lage en plan og holde meg til den. Helt til jeg fikk se et sidebilde av meg selv tatt i dag. Altså, ansiktet mitt er bare helt ødelagt med fett. Er bare en eneste stor dobbelthake 😔 Ingen fine ansiktstrekk, ser bare feit ut. Nesten ingen overskuddsfett på pupper, lår eller armer, alt ligger i ansiktet og på magen. Føler meg bare så tjukk og ekkel i dag etter å ha sett det bildet 😔 Her må du ta ansvar for deg selv og slutte å tenke slik om utseendet ditt. Hva er poenget med å være så selvdestruktiv og å mobbe seg selv på den måten? Tenker du sånn om andre mennesker og nedgraderer andres utseende? Get a grip woman, slutt å tråkk på deg selv på den måten. Om du tror at vektnedgang vil fikse det dårlige selvbildet du åpenbart har, så tar du feil. Det er ikke utseendet ditt som er problemet, men måten du vurderer deg selv på og bevisst peker ut ting du har bestemt deg for at ikke er pent eller bra nok. Anonymkode: 5a045...759 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 24. mars 2021 #4422 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Her må du ta ansvar for deg selv og slutte å tenke slik om utseendet ditt. Hva er poenget med å være så selvdestruktiv og å mobbe seg selv på den måten? Tenker du sånn om andre mennesker og nedgraderer andres utseende? Get a grip woman, slutt å tråkk på deg selv på den måten. Om du tror at vektnedgang vil fikse det dårlige selvbildet du åpenbart har, så tar du feil. Det er ikke utseendet ditt som er problemet, men måten du vurderer deg selv på og bevisst peker ut ting du har bestemt deg for at ikke er pent eller bra nok. Anonymkode: 5a045...759 Var kjempefornøyd med ansiktet mitt og kroppen min når jeg var slankere 🙂 Trist at jeg lot det gå så langt med spising og ødela for meg selv. 😔 Sliter ikke med dårlig selvbilde, men med overvekt og spesielt at alt havner i ansiktet og under haken. Tror du hadde forstått bedre om du hadde sett bilde av meg nå vs når jeg veier mindre. Gleder meg helt sykt til å få fettet bort. Klarer nesten ikke å vente! Men du har helt rett i at det er bortkastet energi å mobbe meg selv og være så destruktiv. Jeg gjør noe med situasjonen nå og bør heller fokusere på det. Endret 24. mars 2021 av Flamme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 24. mars 2021 #4423 Del Skrevet 24. mars 2021 1 hour ago, Flamme said: Var kjempefornøyd med ansiktet mitt og kroppen min når jeg var slankere 🙂 Trist at jeg lot det gå så langt med spising og ødela for meg selv. 😔 Sliter ikke med dårlig selvbilde, men med overvekt og spesielt at alt havner i ansiktet og under haken. Tror du hadde forstått bedre om du hadde sett bilde av meg nå vs når jeg veier mindre. Gleder meg helt sykt til å få fettet bort. Klarer nesten ikke å vente! Men du har helt rett i at det er bortkastet energi å mobbe meg selv og være så destruktiv. Jeg gjør noe med situasjonen nå og bør heller fokusere på det. Øv på å snakke fint til deg selv, skryt av alt du gjør bra og det som ser bra ut! Det gjør deg faktisk bedre i stand til å gå ned i vekt, fordi ved å være snill med deg selv blir du også innstilt på å ta snille (sunne!) valg for kroppen. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4424 Del Skrevet 24. mars 2021 Flamme skrev (1 time siden): Var kjempefornøyd med ansiktet mitt og kroppen min når jeg var slankere 🙂 Trist at jeg lot det gå så langt med spising og ødela for meg selv. 😔 Sliter ikke med dårlig selvbilde, men med overvekt og spesielt at alt havner i ansiktet og under haken. Tror du hadde forstått bedre om du hadde sett bilde av meg nå vs når jeg veier mindre. Gleder meg helt sykt til å få fettet bort. Klarer nesten ikke å vente! Men du har helt rett i at det er bortkastet energi å mobbe meg selv og være så destruktiv. Jeg gjør noe med situasjonen nå og bør heller fokusere på det. Nei, nei og atter nei. Du minner meg så sinnssykt mye om moren min. Jeg har brukt mange år på å prøve å banke vett inn i skallen hennes, men hun hører ikke etter. Når man snakker slik om seg selv til andre så projiserer man også ens egen usikkerhet over på dem, og det kan påvirke andre negativt. Noe du også burde tenke på. Du har ikke ødelagt for deg selv. Du er fortsatt den samme dama som du var når du var slankere. Forskjellen nå er at du har en del kg ekstra, men siden du forbinder det å være tjukk/overvektig med å være stygg, så tror du at du har blitt styggere. I utgangspunktet stemmer jo ikke det, for du er fortsatt samme person. Noen av ansiktstrekkene man har forandrer seg når man legger på seg, men de forsvinner ikke. Tenker du om andre at de er styggere med ekstra vekt og at man er penest når man er tynn/slank? Det er en ganske overfladisk og unødvendig tanke, hvorfor vurdere mennesker på den måten? Sorry ass, men jeg blir provosert over slik tankegang. Jeg har hatt slik tankegang i mange år selv (påvirket av mamma som alltid har hakka på seg selv), og har endelig klart å slutte med det. Så jeg blir trigga av å se at andre behandler seg selv på samme måte. Det er ikke greit, du ødelegger for deg selv. Det er helt innafor å føle seg penere når man er på en viss vekt, men å rakke ned på seg selv når man er som man er, det er ugreit. Jeg føler meg penere når jeg er slank selv, og akkurat nå er jeg overvektig, men jeg har ikke tenkt å fortsette å mobbe meg selv ned i vekt. Det er uaktuelt. Fortjener bedre. Anonymkode: 5a045...759 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 24. mars 2021 #4425 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei, nei og atter nei. Du minner meg så sinnssykt mye om moren min. Jeg har brukt mange år på å prøve å banke vett inn i skallen hennes, men hun hører ikke etter. Når man snakker slik om seg selv til andre så projiserer man også ens egen usikkerhet over på dem, og det kan påvirke andre negativt. Noe du også burde tenke på. Du har ikke ødelagt for deg selv. Du er fortsatt den samme dama som du var når du var slankere. Forskjellen nå er at du har en del kg ekstra, men siden du forbinder det å være tjukk/overvektig med å være stygg, så tror du at du har blitt styggere. I utgangspunktet stemmer jo ikke det, for du er fortsatt samme person. Noen av ansiktstrekkene man har forandrer seg når man legger på seg, men de forsvinner ikke. Tenker du om andre at de er styggere med ekstra vekt og at man er penest når man er tynn/slank? Det er en ganske overfladisk og unødvendig tanke, hvorfor vurdere mennesker på den måten? Sorry ass, men jeg blir provosert over slik tankegang. Jeg har hatt slik tankegang i mange år selv (påvirket av mamma som alltid har hakka på seg selv), og har endelig klart å slutte med det. Så jeg blir trigga av å se at andre behandler seg selv på samme måte. Det er ikke greit, du ødelegger for deg selv. Det er helt innafor å føle seg penere når man er på en viss vekt, men å rakke ned på seg selv når man er som man er, det er ugreit. Jeg føler meg penere når jeg er slank selv, og akkurat nå er jeg overvektig, men jeg har ikke tenkt å fortsette å mobbe meg selv ned i vekt. Det er uaktuelt. Fortjener bedre. Anonymkode: 5a045...759 Tusen takk for dine refleksjoner. ❤ Skal ta dette til etterrettning. 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4426 Del Skrevet 24. mars 2021 Flamme skrev (17 minutter siden): Tusen takk for dine refleksjoner. ❤ Skal ta dette til etterrettning. 👏 Det håper jeg. Trivsel i egen kropp og eget sinn er kjempe viktig. Anonymkode: 5a045...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 25. mars 2021 #4427 Del Skrevet 25. mars 2021 Flamme skrev (8 timer siden): Uff. Går fint med slankinga egentlig, ingen avvik fra planen så langt og går straks inn i uke 5. Bruker ekstremt mye energi på en krevende fysisk jobb og spiser maks 1500 kcal pr dag, så dette går så fort som det kan gå. Føler meg noen ganger så freeesh og sunn som har klart å lage en plan og holde meg til den. Helt til jeg fikk se et sidebilde av meg selv tatt i dag. Altså, ansiktet mitt er bare helt ødelagt med fett. Er bare en eneste stor dobbelthake 😔 Ingen fine ansiktstrekk, ser bare feit ut. Nesten ingen overskuddsfett på pupper, lår eller armer, alt ligger i ansiktet og på magen. Føler meg bare så tjukk og ekkel i dag etter å ha sett det bildet 😔 Huff flamme. Så trist å høre. Det må ha vært kjipt og tungt å se det bildet. Har også hatt noen sånne dager, hvor man bare ser det som kan være negativt eller kjipt med en selv. At man ser seg selv i et negativt lys. Jeg er sikkert på at du er vakker og at det er mye som et flott med deg ❤️ Du har gjort en bra innsats så langt, og bedre skal det bli. Jeg tror at du sikkert er flott som du er, og nå har du et mål du jobber mot og det blir sikkert bra det også. ❤️ Håper du føler deg litt bedre snart. Klem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 25. mars 2021 #4428 Del Skrevet 25. mars 2021 Har nådd et nytt platå. Eller. Det er selvvalgt. Jeg er nå på en vekt jeg ikke har vært siden tidlig 20-årene. Jeg har bare 5 kg igjen å gå ned. Jeg kjørte veldig strikt regime med mat, og trener også en god del. Så oppdaget jeg at hvis jeg kjører regimet mitt mandag-fredag, så kan jeg drikke øl, kose meg og spise usunn mat i helgene, men fortsatt stå stabilt på samme vekta. Det har vært deilig å slippe seg litt mer løs, og jeg tror at det er dette livet jeg kan ha når jeg går over til "maintenance" eller vedlikehold av vekta da. Det gjør meg opprømt og glad, da har jeg noe å se fram til. Det gir meg også trygghet, fordi jeg har vært litt bekymret for hvordan jeg skulle gå over til vedlikehold når jeg er blitt vant til et så lavt matinntak. Er sjeldent sulten når jeg går i underskudd. Nå er det så kort tid igjen til jeg har nådd målet mitt, kan se lyset i enden av tunnellen. Jeg vet at jeg kan klare det her nå, det har vært en så lang prosess. Av og på kaloritelling i mange år, men nå føler jeg virkelig at jeg har fått en livsstilsendring og kan skille mellom hverdag og fest. Vil finne viljestyrken til å gå ned de siste 5! Så kan jeg ha hverdag i ukedagene og fest i helgen 🥳 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 25. mars 2021 #4429 Del Skrevet 25. mars 2021 Solstrålen. skrev (7 timer siden): Har nådd et nytt platå. Eller. Det er selvvalgt. Jeg er nå på en vekt jeg ikke har vært siden tidlig 20-årene. Jeg har bare 5 kg igjen å gå ned. Jeg kjørte veldig strikt regime med mat, og trener også en god del. Så oppdaget jeg at hvis jeg kjører regimet mitt mandag-fredag, så kan jeg drikke øl, kose meg og spise usunn mat i helgene, men fortsatt stå stabilt på samme vekta. Det har vært deilig å slippe seg litt mer løs, og jeg tror at det er dette livet jeg kan ha når jeg går over til "maintenance" eller vedlikehold av vekta da. Det gjør meg opprømt og glad, da har jeg noe å se fram til. Det gir meg også trygghet, fordi jeg har vært litt bekymret for hvordan jeg skulle gå over til vedlikehold når jeg er blitt vant til et så lavt matinntak. Er sjeldent sulten når jeg går i underskudd. Nå er det så kort tid igjen til jeg har nådd målet mitt, kan se lyset i enden av tunnellen. Jeg vet at jeg kan klare det her nå, det har vært en så lang prosess. Av og på kaloritelling i mange år, men nå føler jeg virkelig at jeg har fått en livsstilsendring og kan skille mellom hverdag og fest. Vil finne viljestyrken til å gå ned de siste 5! Så kan jeg ha hverdag i ukedagene og fest i helgen 🥳 Så flink du er 👏👏 Hvor mye har du gått ned til sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 25. mars 2021 #4430 Del Skrevet 25. mars 2021 Hurra hurra, i dag nådde jeg målet mitt for hva jeg skulle veie innen påske Så da håper jeg at det fine tallet holder seg, slik at jeg kan rapportere det i vekttråden vår i morgen Det blir så mye mer forpliktende når jeg har et sted å melde til. Deretter gjelder det å være forsiktig i påsken. Jeg vil jo ikke øke igjen nå som jeg har jobbet så fint. Da blir det heller ikke så tungt å ta av det siste i neste vekttråd, som sikkert straks blir opprettet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 25. mars 2021 #4431 Del Skrevet 25. mars 2021 Ms. Steele skrev (8 minutter siden): Hurra hurra, i dag nådde jeg målet mitt for hva jeg skulle veie innen påske Så da håper jeg at det fine tallet holder seg, slik at jeg kan rapportere det i vekttråden vår i morgen Det blir så mye mer forpliktende når jeg har et sted å melde til. Deretter gjelder det å være forsiktig i påsken. Jeg vil jo ikke øke igjen nå som jeg har jobbet så fint. Da blir det heller ikke så tungt å ta av det siste i neste vekttråd, som sikkert straks blir opprettet. Gratulerer, og jeg gjorde det samme Første gang jeg når målet mitt! Vi planlegger takeaway i dag (det passer bare denne uka rett og slett), så jeg kommer til å bruke dagens vekt i morgendagens veiing. For meg er det mer realistisk å bruke det som dukker opp når jeg har spist sunt og riktig i flere dager, vs det som dukker opp dagen etter takeway. Men det er opp til hver enkelt Egentlig kan jeg bare skrive det inn med en gang, så er det unnagjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 25. mars 2021 #4432 Del Skrevet 25. mars 2021 Flamme skrev (1 time siden): Så flink du er 👏👏 Hvor mye har du gått ned til sammen? 13 kg pr nå. 😊 Men det har tatt meg ca 2 år. Først gikk jeg ned ca 10, så gikk jeg opp 4-5 over en periode på 6 mnd. Så tok jeg meg sammen igjen og er nå på 13 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 25. mars 2021 #4433 Del Skrevet 25. mars 2021 Solstrålen. skrev (5 minutter siden): 13 kg pr nå. 😊 Men det har tatt meg ca 2 år. Først gikk jeg ned ca 10, så gikk jeg opp 4-5 over en periode på 6 mnd. Så tok jeg meg sammen igjen og er nå på 13 🥳 Wow 👏👏👏👏 Utrolig bra!! Jeg vil også være med på neste vekttråd. Hvordan setter dere mål? 🙂 Litt høyt så man har noe å strekke seg etter eller litt under så man er sikker på at det går? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 25. mars 2021 #4434 Del Skrevet 25. mars 2021 Flamme skrev (3 minutter siden): Wow 👏👏👏👏 Utrolig bra!! Jeg vil også være med på neste vekttråd. Hvordan setter dere mål? 🙂 Litt høyt så man har noe å strekke seg etter eller litt under så man er sikker på at det går? Jeg setter meg et mål som er litt å strekke seg etter, men samtidig mulig så du ikke blir demotivert og lei deg underveis. Det er jo bare bonus om du kommer til målet ditt, og enda lengre Tenk litt over hva du går ned i snitt i en måned (ikke pr uke er min erfaring), og så legger du kanskje på -1 kg til. Da kan du knuse det målet om du setter inn høygiret, og du kan kanskje klare det om du fortsetter med vanene du allerede har hvis du bare gjør litt ekstra. Det gjør noe med motivasjonen på sikt å nå mål. Jeg går sakte ned, og for meg er -2,5 kg på tre måneder realistisk hvis jeg gjør alt riktig, mens for andre kan 10 kg i minus være mulig om de har en del de skal ned. Det ser ut som at de aller fleste som har litt å gå ned havnet på godt over -5 kg, så kanskje et sted mellom -5 og -8 f.eks? Det er gøy å nå målet, og jeg tror noen blir demotivert når det ikke går, som er trist selvsagt. Men man må ta høyde for f.eks mensen, ferier om man velger å stå over slanking da, og veldig mange har noen uker hvor man står på stedet hvil eller går opp litt før man går ned igjen Tenk litt over hvordan livet ditt er i dag kontra hva du forventer de neste månedene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 25. mars 2021 #4435 Del Skrevet 25. mars 2021 Flamme skrev (2 timer siden): Wow 👏👏👏👏 Utrolig bra!! Jeg vil også være med på neste vekttråd. Hvordan setter dere mål? 🙂 Litt høyt så man har noe å strekke seg etter eller litt under så man er sikker på at det går? Takk! Mitt eneste mål det siste året har vært å ikke gå opp i vekt. Så jeg må bare ta det som en seier når jeg ikke går opp 😊 Har også hatt som mål å fokusere på å bli kvitt sukkeravhengighet og å legge gode matvaner. F eks spise minimalt med brød og pasta, men spise mye rent kjøtt, ris, grønnsaker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 25. mars 2021 #4436 Del Skrevet 25. mars 2021 Kjenner jeg er spent på veiing i morgen. Føler liksom ikke at jeg går ned noen ting, men jeg vet at jeg er i underskudd. Dessuten er det jo ikke sånn at noen hundre gram nedgang i uka merkes sånn veldig. Man merker det jo først når det har gått litt tid. Men, jeg nådde målet mitt forrige uke, med 100g margin. Så hvis jeg i det minste holder den vekten i morgen så får jeg være fornøyd. 🤞🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 25. mars 2021 #4437 Del Skrevet 25. mars 2021 Solstrålen. skrev (1 time siden): Takk! Mitt eneste mål det siste året har vært å ikke gå opp i vekt. Så jeg må bare ta det som en seier når jeg ikke går opp 😊 Har også hatt som mål å fokusere på å bli kvitt sukkeravhengighet og å legge gode matvaner. F eks spise minimalt med brød og pasta, men spise mye rent kjøtt, ris, grønnsaker 😊 Vil absolutt anbefale deg å fokusere på det. Mye lettere å lage vaner du følger på automatikk enn å gå rundt og ta aktive valg om å spise sunt hele tiden. Det er lettere å ha en fast regel om å ikke spise sukker i hverdagene f.eks. enn kun ha et flåsete mål om å spise mindre sukker - For sistnevnte kommer du hele tiden ta aktive valg og vurdere om du skal kjøpe den bollen etter jobb eller si ja til det kakestykket, mens førstnevnte sier du bare nei av vane uten at det koster deg noe viljestyrke. Sammenlign det med en muslim som ikke spiser haram eller en vegetarianer som ikke spiser kjøtt - når de blir tilbudt noe de ikke spiser står de ikke og vurderer om de skal takke ja eller nei, de bare takker nei. Å takke ja er ikke et alternativ for dem engang. Hvis man bare klarer å få inn de gode vanene kan man leve kjempesunt uten å føle at man er på diett. Jeg kutta ut sukker for 2.5 mnd siden og det har gått så greit at jeg nesten føler det er urettferdig når jeg ser hvor mye andre sliter 😂 Men alle har jo muligheten til å gjøre det samme da 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 26. mars 2021 #4438 Del Skrevet 26. mars 2021 Bare innom for å takke for følget i registreringstråden 🌻 Har fokusert på vedlikehold de siste 3-4 mnd så deltar ikke i neste registreringstråd, men kommer til å titte innom og heie på dere (og så blir jeg selvsagt med videre her i denne tråden)! Utrolig givende å ha noen å registrere tall med, og å Kunne diskutere med her. Stå på videre! God påske! 😊🌞 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 26. mars 2021 #4439 Del Skrevet 26. mars 2021 Ser de fleste i den påsketråden har digital vekt siden man ser gram man har gått ned også. Er det noe dere anbefaler om jeg skal være med i vekttråd? Har bare gamle vekta til bestemor, vanskelig å se der om man har gått ned eller opp noe annet enn runde tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4440 Del Skrevet 26. mars 2021 Ser ut til å gå ned 0 kilo denne måneden. Litt skuffet, for målet var 2 kilo. Samtidig var det ikke helt uventet for jeg har skeid ut en del denne måneden. Håper å klare 2 kilo neste måned. Anonymkode: 5d440...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå