Gjest Albbas Skrevet 23. mars 2021 #4401 Del Skrevet 23. mars 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: I dag, ja. Vanligvis ligger jeg på 1500-1700 kalorier. Dette er første sprekken jeg har hatt siden jeg startet å telle kalorier for noen uker siden, og alle dagene har vært tøffe psykisk. Dette kunne vært verre faktisk (før spiste jeg 3000+ kalorier daglig), jeg syns ikke noe om at du shamer meg for å ha sprukket... 2300 kalorier er det jeg trenger for å holde vekta, så jeg har gått i overskudd med 200 kalorier. Anonymkode: 5a045...759 Det er jo strengt tatt ikke en sprekk, men en planlagt utskeielse. Går helt fint, det er rom for det i ethvert kosthold, bare man begrenser antallet og ikke lar det skli ut til dagevis med dårlig spising (...det har jeg en tendens til 🙄). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 23. mars 2021 #4402 Del Skrevet 23. mars 2021 Flamme skrev (14 timer siden): Veide meg i morgest, 82 kg.. Kommer hjem fra jobb, 85kg?! Er det virkelig mulig at vekta varierer så mye fra dag til dag eller må jeg kjøpe ny vekt? Man skal kun veie seg på morgen etter man har tisset. Vekta varierer utover dagen og du får kun et korrekt mål på mårran. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 23. mars 2021 #4403 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg er 100 gram unna påske-målet mitt Vekta bikket mellom målvekt og 100 gram over. Får være superflink i dag og imorgen, så går det kanskje. Veldig gøy, ikke nådd de målene før, men periodisk faste fungerer virkelig for meg! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4404 Del Skrevet 23. mars 2021 Albbas skrev (3 timer siden): Det er jo strengt tatt ikke en sprekk, men en planlagt utskeielse. Går helt fint, det er rom for det i ethvert kosthold, bare man begrenser antallet og ikke lar det skli ut til dagevis med dårlig spising (...det har jeg en tendens til 🙄). Det er det som ofte er problemet mitt og som har ødelagt for meg hver bidige gang jeg har prøvd å gå ned i vekt. Så i dag er dagen hvor jeg må snu om på alt, og gå tilbake til å spise normalt. Det går nok fint. Halve potetgullposen og halve sjokoladen gikk i søpla i går (og jeg tok av papiret og kastet det i matavfallet slik at jeg ikke graver det opp igjen, for ja, jeg har gjort det før).... Er motivert til å fortsette å ligge i underskudd. Jeg var kvalm i flere timer i går, og dagen ble ikke noe bedre uansett. Anonymkode: 5a045...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 23. mars 2021 #4405 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det som ofte er problemet mitt og som har ødelagt for meg hver bidige gang jeg har prøvd å gå ned i vekt. Så i dag er dagen hvor jeg må snu om på alt, og gå tilbake til å spise normalt. Det går nok fint. Halve potetgullposen og halve sjokoladen gikk i søpla i går (og jeg tok av papiret og kastet det i matavfallet slik at jeg ikke graver det opp igjen, for ja, jeg har gjort det før).... Er motivert til å fortsette å ligge i underskudd. Jeg var kvalm i flere timer i går, og dagen ble ikke noe bedre uansett. Anonymkode: 5a045...759 Dette er det du må gjøre ja, snu igjen så fort som mulig Samme dag, dagen etter, så fort som mulig. Tenke at nå er det ny dag og ny mulighet, og være stolt over at du klarte å snu igjen så fort denne gangen. Da er skaden minimal, hvis noe. Jeg kan fint spise mer snacks en helgedag og likevel gå ned i vekt, så lenge det ikke blir flere dager. Jeg er generelt imot matsvinn, men man må iblant bare gjøre slikt for å la vær å spise mer. Når man spiser seg kvalm er det ikke gøy lengre, da er det egentlig bare godt å spise litt ekstra sunt dagen etter syns jeg, til magen føles mer stabil. Var det jeg gjorde i helga, våknet og følte meg uggen søndag, bestemte meg for å spise mye bedre igjen, og nå føles alt bra ut et par dager senere. Håper du føler deg bedre i dag og klarer å fortsette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 23. mars 2021 #4406 Del Skrevet 23. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er det som ofte er problemet mitt og som har ødelagt for meg hver bidige gang jeg har prøvd å gå ned i vekt. Så i dag er dagen hvor jeg må snu om på alt, og gå tilbake til å spise normalt. Det går nok fint. Halve potetgullposen og halve sjokoladen gikk i søpla i går (og jeg tok av papiret og kastet det i matavfallet slik at jeg ikke graver det opp igjen, for ja, jeg har gjort det før).... Er motivert til å fortsette å ligge i underskudd. Jeg var kvalm i flere timer i går, og dagen ble ikke noe bedre uansett. Anonymkode: 5a045...759 Kjempegodt jobba! 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. mars 2021 #4407 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Må også presisere at jeg sulter meg ikke de dagene jeg spiser i underskudd. Det går veldig bra, jeg er flink til å planlegge måltidene og har knapt kjent på sultfølelse de siste ukene. Denne sprekken kom ene og alene fordi jeg er vandt til å trøstespise. Jeg angrer nå da, for endte jo bare opp med å være kvalm som faen.... Anonymkode: 5a045...759 Så bra! Jeg mente ikke å insinuerer at du hadde det problemet, jeg bare delte en erfaring fra hvordan det fungerer, og noe som jeg i alle fall har lært av, å fokusere på for å unngå sprekker. Det er jo mestringsstrategier som er ganske logiske, man har spist for mye og starter neste dag med å spise lite, tipper mange her kan kjenne seg igjen, eller kjenne igjen tanken. Men forskningen viser at dette ødelegger i en spiral, for det baller på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4408 Del Skrevet 23. mars 2021 15 hours ago, Svennis said: IKKE vei deg på ettermiddag, gjør det på morgen. Vekta varierer noe sykt, drikker du vann, går du opp endel. Enig! Vei deg alltid ca samtidig på dagen, og helst etter at "nr 2" er gjort på morgenen. Anonymkode: 9def9...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. mars 2021 #4409 Del Skrevet 23. mars 2021 Hei. Melder meg på denne tråden. Skal ned en god del kilo, og har klart å gå ned i underkant av 7 kg siden midten av februar. Spiser mye mindre enn tidligere og jevnt utover dagen. I tillegg drikker jeg mye vann. Går turer stort sett hver dag på minimum 40 minutter. Måtte finne meg en lenger løype på den korteste turen, for den ble litt kort etter hvert som formen steg Gruer meg litt til påsken, for det er litt vanskeligere da å holde seg unna alt som er godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. mars 2021 #4410 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Snakket med ernæringsfysiologen i dag, og hun sa jeg skulle skaffe meg pulsklokke for å finne ut hvileforbrenningen. Det var ikke sikkert jeg forbrente det som kommer opp på nettet (1445). Også legge meg 500 under det. Høres ikke det rart ut. På rolige dager må jeg jo ligge under 1000 kalorier. Jeg gikk ikke ned da jeg lå på 1200- 1400 kalorier Anonymkode: 1a888...a24 Nei, det høres ikke rart ut. Hvis du skal ned i vekt, så må du jo spise mindre enn du forbrenner. Med hennes oppskrift vil du gå ned et halvt kg i uka. Syns du det blir mye, så spis 200 kalorier mindre enn du forbrenner. Da vil du gå ned 200 gram per uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4411 Del Skrevet 23. mars 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Nei, det høres ikke rart ut. Hvis du skal ned i vekt, så må du jo spise mindre enn du forbrenner. Med hennes oppskrift vil du gå ned et halvt kg i uka. Syns du det blir mye, så spis 200 kalorier mindre enn du forbrenner. Da vil du gå ned 200 gram per uke. Rart med tanke på at jeg da må under 1000kalorier (feks nå når jeg er syk og ligger på sofaen) Takk for svar! Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 23. mars 2021 #4412 Del Skrevet 23. mars 2021 Har klaget på dette før men... det går altså bare så sakte for meg 😂 Synes det er litt vanskelig å vurdere hvor mye jeg har gått ned siden vekta viser så mye forskjellig men tror 3-4 kg er et riktig anslag. Så 3-4 kg på 10 uker. Litt småskuffa, men samtidig har jeg jo gjort dette uten kaloritelling, karbotelling eller økt hverdagsaktivitet (følger lavkarbo og faste.) Kanskje jeg rett og slett bare må gjøre litt mer drastiske endringer. Samtidig prøver jeg å minne meg selv på at vekt bare er en av mange grunner til at jeg gjør denne livsstilsendringen, og sånn jeg lever nå er hvordan jeg ser for meg at jeg skal leve etter jeg har nådd idealvekten. Så hvis jeg har funnet en livsstil som jeg kan holde i lengden og tallet går nedover - hva er egentlig hastverket? Måtte bare lufte litt tanker her. Tror jeg egentlig bare er sur for at alle andre går ned så mye i starten på lavkarbo og faste og jeg ikke gjør det 😂 Mulig det er fordi jeg har vært av og på lavkarbo og faste i mange år (ikke av vektgrunner) før jeg startet denne vektnedgangsreisen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4413 Del Skrevet 23. mars 2021 helloAdele skrev (3 minutter siden): Har klaget på dette før men... det går altså bare så sakte for meg 😂 Synes det er litt vanskelig å vurdere hvor mye jeg har gått ned siden vekta viser så mye forskjellig men tror 3-4 kg er et riktig anslag. Så 3-4 kg på 10 uker. Litt småskuffa, men samtidig har jeg jo gjort dette uten kaloritelling, karbotelling eller økt hverdagsaktivitet (følger lavkarbo og faste.) Kanskje jeg rett og slett bare må gjøre litt mer drastiske endringer. Samtidig prøver jeg å minne meg selv på at vekt bare er en av mange grunner til at jeg gjør denne livsstilsendringen, og sånn jeg lever nå er hvordan jeg ser for meg at jeg skal leve etter jeg har nådd idealvekten. Så hvis jeg har funnet en livsstil som jeg kan holde i lengden og tallet går nedover - hva er egentlig hastverket? Måtte bare lufte litt tanker her. Tror jeg egentlig bare er sur for at alle andre går ned så mye i starten på lavkarbo og faste og jeg ikke gjør det 😂 Mulig det er fordi jeg har vært av og på lavkarbo og faste i mange år (ikke av vektgrunner) før jeg startet denne vektnedgangsreisen... Jeg skjønner akkurat hva du mener! Har gått på lavkarbo i 6-7 uker nå og gått ned 2 kg Selvfølgelig fornøyd med at det går nedover, men det ser jo ut som om alle andre går ned det samme i løpet av 2 uker Anonymkode: 39db1...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4414 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart med tanke på at jeg da må under 1000kalorier (feks nå når jeg er syk og ligger på sofaen) Takk for svar! Anonymkode: 1a888...a24 Syns ikke det er rart matematisk hvis du skal gå ned en halv kilo i uken samtidig som du ligger helt stille. Anonymkode: 76b85...af0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4415 Del Skrevet 23. mars 2021 Navani skrev (9 timer siden): Dette er det du må gjøre ja, snu igjen så fort som mulig Samme dag, dagen etter, så fort som mulig. Tenke at nå er det ny dag og ny mulighet, og være stolt over at du klarte å snu igjen så fort denne gangen. Da er skaden minimal, hvis noe. Jeg kan fint spise mer snacks en helgedag og likevel gå ned i vekt, så lenge det ikke blir flere dager. Jeg er generelt imot matsvinn, men man må iblant bare gjøre slikt for å la vær å spise mer. Når man spiser seg kvalm er det ikke gøy lengre, da er det egentlig bare godt å spise litt ekstra sunt dagen etter syns jeg, til magen føles mer stabil. Var det jeg gjorde i helga, våknet og følte meg uggen søndag, bestemte meg for å spise mye bedre igjen, og nå føles alt bra ut et par dager senere. Håper du føler deg bedre i dag og klarer å fortsette Alt går fint og jeg er i underskudd i dag. Har ikke lyst på sjokolade eller potetgull. Så jeg har allerede brutt det destruktive mønsteret jeg har slitt med før. Albbas skrev (8 timer siden): Kjempegodt jobba! 👏 Takk! Rainstorm skrev (8 timer siden): Så bra! Jeg mente ikke å insinuerer at du hadde det problemet, jeg bare delte en erfaring fra hvordan det fungerer, og noe som jeg i alle fall har lært av, å fokusere på for å unngå sprekker. Det er jo mestringsstrategier som er ganske logiske, man har spist for mye og starter neste dag med å spise lite, tipper mange her kan kjenne seg igjen, eller kjenne igjen tanken. Men forskningen viser at dette ødelegger i en spiral, for det baller på seg. Skjønner, og takk for at du delte, kjente meg igjen i det, bare at jeg overspiser ikke helt enorme mengder. Jeg spiser litt for mye ja, men ikke så mye at det er et stort problem for meg. Det er trøstespisingen og at jeg da tar dårlige valg, som er verst. Anonymkode: 5a045...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. mars 2021 #4416 Del Skrevet 24. mars 2021 Skikkelig deppe uke siden vekta ikke rikker seg. Har gått ned ca 7 kg på 7 uker til nå, men nå har det stoppet. Spiser ikke mer og er like aktiv som normalt. Men det vises bare ikke på vekta. Blir skikkelig umotivert når dette skjer. Håper det snart rikker seg litt igjen. Særlig er dette frustrerende nå når påsken nærmer seg. Kjenner at det blir litt vanskeligere å være "flink" gjennom påsken når jeg ikke går ned et eneste gram..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 24. mars 2021 #4417 Del Skrevet 24. mars 2021 Wit skrev (3 timer siden): Skikkelig deppe uke siden vekta ikke rikker seg. Har gått ned ca 7 kg på 7 uker til nå, men nå har det stoppet. Spiser ikke mer og er like aktiv som normalt. Men det vises bare ikke på vekta. Blir skikkelig umotivert når dette skjer. Håper det snart rikker seg litt igjen. Særlig er dette frustrerende nå når påsken nærmer seg. Kjenner at det blir litt vanskeligere å være "flink" gjennom påsken når jeg ikke går ned et eneste gram..... Det er helt normalt at man når et vektplatå. Det sies at det er kroppens måte å gjøre et forsøk på å stabilisere og venne seg til den nye vekten. Så se heller på det som positivt. Nå jobber kroppen din for å venne seg til at du faktisk er hele 7 kg lettere. Det som også er fint er at denne perioden ikke trenger å vare så lenge. Noen ganger tar det én uke, mens andre ganger noen flere. Vi er jo ulike der også, som på så mye annet. Ikke tillat å la det bli vanskelig i påsken pga dette. Belønningen for at du er flink kommer sannsynligvis raskere enn du tror. Heier på deg og oss 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. mars 2021 #4418 Del Skrevet 24. mars 2021 Ms. Steele skrev (2 timer siden): Det er helt normalt at man når et vektplatå. Det sies at det er kroppens måte å gjøre et forsøk på å stabilisere og venne seg til den nye vekten. Så se heller på det som positivt. Nå jobber kroppen din for å venne seg til at du faktisk er hele 7 kg lettere. Det som også er fint er at denne perioden ikke trenger å vare så lenge. Noen ganger tar det én uke, mens andre ganger noen flere. Vi er jo ulike der også, som på så mye annet. Ikke tillat å la det bli vanskelig i påsken pga dette. Belønningen for at du er flink kommer sannsynligvis raskere enn du tror. Heier på deg og oss Tusen takk 😊 Jo, jeg vet om disse vektplatåene, men det kom på et litt mindre gunstig tidspunkt 🤪 Skal klare meg gjennom påsken uten utskeielser. Det vil jo være dumt å bare gi opp alt nå. Jeg heier også på deg og oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4419 Del Skrevet 24. mars 2021 Wit skrev (1 time siden): Tusen takk 😊 Jo, jeg vet om disse vektplatåene, men det kom på et litt mindre gunstig tidspunkt 🤪 Skal klare meg gjennom påsken uten utskeielser. Det vil jo være dumt å bare gi opp alt nå. Jeg heier også på deg og oss Tenk mestringsfølelsen når påska er forbi og du klarte å motstå! Det er det som gir meg "energi" Anonymkode: 1a888...a24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 24. mars 2021 #4420 Del Skrevet 24. mars 2021 Uff. Går fint med slankinga egentlig, ingen avvik fra planen så langt og går straks inn i uke 5. Bruker ekstremt mye energi på en krevende fysisk jobb og spiser maks 1500 kcal pr dag, så dette går så fort som det kan gå. Føler meg noen ganger så freeesh og sunn som har klart å lage en plan og holde meg til den. Helt til jeg fikk se et sidebilde av meg selv tatt i dag. Altså, ansiktet mitt er bare helt ødelagt med fett. Er bare en eneste stor dobbelthake 😔 Ingen fine ansiktstrekk, ser bare feit ut. Nesten ingen overskuddsfett på pupper, lår eller armer, alt ligger i ansiktet og på magen. Føler meg bare så tjukk og ekkel i dag etter å ha sett det bildet 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå