Gjest supernova_87 Skrevet 18. mars 2021 #4361 Del Skrevet 18. mars 2021 Elysian skrev (11 minutter siden): Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... Opplever at flere rundt meg reagerer på at jeg har blitt mer aktiv og noen kommer med kommentarer som "du kommer til å gå på en smell" eller "nå må du ikke overdrive". Blir lei meg fordi jeg føler at jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å gjøre noe som gir meg mye mentalt sett (spesielt i denne Korona-tiden). Har gått fra å vere aktiv i den forstand at jeg har gått 5+ km hver dag til å i stedet trene 4-5 på treningssenter (kardio, styrke, yoga). Ja, jeg er mer aktiv enn før, men jeg føler ikke at jeg overdriver. Går mye på mølla (mest rask gange, noen ganger jogging), ellipse og trener styrke. Trener ikke for å gå ned i vekt, men ønsker å vedlikeholde. Normalvektig. Spiser mer enn før uten at det plager meg på noen måte. Jeg har følt meg så fin på en måte. Fin som i mindre stresset og mer energisk. Føler meg lettere til sinns når jeg kan gå en time på mølla og høre på musikk og bare koble av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men... Har så lyst til å spørre dem hva de egentlig mener med kommentarene, men er konfliktsky som bare det 🙄 Er de redd jeg skal trene meg syk eller? Bli spiseforstyrret? Noen som har opplevd det samme? Uff, kjenner jeg blir flau her. Skammer meg liksom litt for at de tenker et eller annet om meg nå. De sier det at fysisk aktivitet nettopp gjør det du beskriver at man føler seg finere, helt uavhengig av om man endrer kroppssammensetningen eller går ned i vekt og sånne ting. Effekten av trening gjør det helt uavhengig av om man går opp eller ned. Jeg håper du greier å holde fast i det dette har gitt deg, du gjør det for deg selv og ikke noen andre. Ingen trenger egentlig å bekrefte det, eller engang skjønne det. Det er kjipt når andre kommer med sånne kommentarer, men egentlig så betyr de ingenting, for de er DIN ting. Noen perioder har man overskudd til å trene mer, sånn som du har nå, og det er fint! Og andre perioder igjen vil det dabbe av, og det er også helt naturlig, uten at det betyr at man har gått på en smell. Fortsett å gjøre det for deg. Selvsagt passer man på at man ikke begynner å få et problem med overtrening eller spisevegring, men dette er jo noe voksne mennesker passer på selv. Jeg har erfart det samme som sykelig overvektig, men da var jeg ganske sikker på at det måtte handle om deres egne dårlige samvittighet for å ikke evne å ta tak i sine egne spiseproblemer eller mangel på aktivitet. Nå omgås jeg mer mennesker som sier "så bra at du greier å gjøre dette for deg selv". Legg det på de, sikkert ikke vondt ment, men de skjønner ikke hvor unødvendig. Så bra at du gjør dette for deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 18. mars 2021 #4362 Del Skrevet 18. mars 2021 Rainstorm skrev (32 minutter siden): De sier det at fysisk aktivitet nettopp gjør det du beskriver at man føler seg finere, helt uavhengig av om man endrer kroppssammensetningen eller går ned i vekt og sånne ting. Effekten av trening gjør det helt uavhengig av om man går opp eller ned. Jeg håper du greier å holde fast i det dette har gitt deg, du gjør det for deg selv og ikke noen andre. Ingen trenger egentlig å bekrefte det, eller engang skjønne det. Det er kjipt når andre kommer med sånne kommentarer, men egentlig så betyr de ingenting, for de er DIN ting. Noen perioder har man overskudd til å trene mer, sånn som du har nå, og det er fint! Og andre perioder igjen vil det dabbe av, og det er også helt naturlig, uten at det betyr at man har gått på en smell. Fortsett å gjøre det for deg. Selvsagt passer man på at man ikke begynner å få et problem med overtrening eller spisevegring, men dette er jo noe voksne mennesker passer på selv. Jeg har erfart det samme som sykelig overvektig, men da var jeg ganske sikker på at det måtte handle om deres egne dårlige samvittighet for å ikke evne å ta tak i sine egne spiseproblemer eller mangel på aktivitet. Nå omgås jeg mer mennesker som sier "så bra at du greier å gjøre dette for deg selv". Legg det på de, sikkert ikke vondt ment, men de skjønner ikke hvor unødvendig. Så bra at du gjør dette for deg selv! Tusen takk for fine og gode ord! Dette betyr mye for meg! Mitt innlegg og frustrasjon kommer nok mye pga det faktum at jeg blir sint på meg selv som lar meg påvirke av andres meninger; særlig negative meninger. Det er vanskelig å la være, men jeg skal prøve. Lot være å trene i dag pga 2 dumme kommentarer og jeg ser jo selv at hadde jeg faktisk holdt meg til planen min så hadde jeg nok klart å "gå det her av meg". Jeg skal holde meg til ukens og neste ukes plan nå. Det lover jeg meg selv. ❤ Takk!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 18. mars 2021 #4363 Del Skrevet 18. mars 2021 Elysian skrev (3 minutter siden): Tusen takk for fine og gode ord! Dette betyr mye for meg! Mitt innlegg og frustrasjon kommer nok mye pga det faktum at jeg blir sint på meg selv som lar meg påvirke av andres meninger; særlig negative meninger. Det er vanskelig å la være, men jeg skal prøve. Lot være å trene i dag pga 2 dumme kommentarer og jeg ser jo selv at hadde jeg faktisk holdt meg til planen min så hadde jeg nok klart å "gå det her av meg". Jeg skal holde meg til ukens og neste ukes plan nå. Det lover jeg meg selv. ❤ Takk!! ❤️ Det er helt menneskelig å påvirkes av andres meninger, og spesielt de som betyr noe for oss. Og så er det så bra når man greier å riste det av seg og la hva en selv mener bli det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 19. mars 2021 #4364 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Elysian skrev (12 timer siden): Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... Opplever at flere rundt meg reagerer på at jeg har blitt mer aktiv og noen kommer med kommentarer som "du kommer til å gå på en smell" eller "nå må du ikke overdrive". Blir lei meg fordi jeg føler at jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å gjøre noe som gir meg mye mentalt sett (spesielt i denne Korona-tiden). Har gått fra å vere aktiv i den forstand at jeg har gått 5+ km hver dag til å i stedet trene 4-5 på treningssenter (kardio, styrke, yoga). Ja, jeg er mer aktiv enn før, men jeg føler ikke at jeg overdriver. Går mye på mølla (mest rask gange, noen ganger jogging), ellipse og trener styrke. Trener ikke for å gå ned i vekt, men ønsker å vedlikeholde. Normalvektig. Spiser mer enn før uten at det plager meg på noen måte. Jeg har følt meg så fin på en måte. Fin som i mindre stresset og mer energisk. Føler meg lettere til sinns når jeg kan gå en time på mølla og høre på musikk og bare koble av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men... Har så lyst til å spørre dem hva de egentlig mener med kommentarene, men er konfliktsky som bare det 🙄 Er de redd jeg skal trene meg syk eller? Bli spiseforstyrret? Noen som har opplevd det samme? Uff, kjenner jeg blir flau her. Skammer meg liksom litt for at de tenker et eller annet om meg nå. Høres litt ut som de driver med ubevisst sabotage, det er en del av menneskelig psykologi og vanlig å oppleve fra venner/kollegaer/familie når man gjør endringer. Det er da to hovedgrunnene til at de vanligvis holder på sånn. Den ene er fordi de er redde for forandring og at det skal endre dynamikken i gruppa. Legger ved litt forskjellige eksempler her: Hvis person A alltid har fått mest oppmerksomhet av guttene også plutselig går du ned i vekt og begynner å få mer oppmerksomhet fra gutter, det truer A sin posisjon som den "peneste." A vil derfor kanskje (ubevisst) komme med kommentarer for å sabotere din vektnedgang i et forsøk på å beholde sin posisjon i gruppa. Et annet eksempel er en vennegjeng på bare overvektige. Så tar Person B grep om livsstilen og begynner å gå ned i vekt. Dette også truer gruppedynamikken, de som fortsatt er overvektige føler kanskje at B begynner å bli bedre eller mer vellykket enn dem fordi hun lykkes med det de ikke klarer å lykkes med. De ønsker ikke denne endringen av gruppedynamikken og saboterer derfor ubevisst. Det er flere overvektige som har gått ned i vekt som har måtte kuttet totalt ut vennegjengen sin og funnet mye venner på grunn av dette. Og dette gjelder ikke bare på vekt, kan f.eks. også gjelde rikdom. Faren min hadde noen veldig gode aksjer men ble oppmuntret av vennene sine til å selge de (han innså år etter at dette var jo selvsabotage - de var redde for at han skulle bli rikere enn dem.) Så det er ene grunnen, andre grunnen er at de ser på dine endringer som et "angrep" mot seg selv. Utfra det du skriver virker det som det er denne du opplever. De føler rett og slett at du kritiserer dem ved å gjøre noe annet enn dem. Hvis du skal se film med en venninne og du spiser gulrøtter og hun spiser godteri kan venninnen oppleve det som at du kritiserer henne for å spise godteri ved at du gjør noe annet selv. Eller ved å dele at du har begynt å jogge 5 ganger i uka kan vennene dine oppleve det som at du kritiserer dem for å ikke jogge 5 ganger i uka. De vil derfor prøve å snu det rundt, det er ikke de som er problemet, det er du som er overhysterisk, kommer til å gå på en smell, lever et trist liv der du ikke kan unne deg noe, osv osv. Alt i et forsøk på å beskytte seg selv fra kritikk. Løsningen på det siste er veldig enkelt, du må bare forsikre dem om at du gjør dette for deg selv og at dine handlinger ikke er et angrep på deres handlinger. Jeg har jo slutta å spise gluten og sukker i tillegg til at jeg faster og opplever ofte kommentarer som "det må jo være fryktelig trist", " det kan ikke være bra å faste", osv. Sier bare at alle kropper er forskjellige og man må finne en løsning som passer for seg selv, og dette passer for meg, men jeg skjønner at andre har andre ting som funker. Da bruker folk å gi seg. Så bare si noe sånt. Du kan også gi en falsk forklaring, jeg sier av og til at jeg har cøliaki for å slippe gluten spørsmål, så der kunne jo du sagt at du har vondt i ryggen og derfor trener så mye. Det og bruker å gjøre at folk holder kjeft, for de føler seg ikke truffet hvis du har en grunn som ikke gjelder dem selv. Ble langt det her, men jeg synes menneskelig psykologi er så fryktelig spennende 😅 Hvis flere har opplevd lignende eksempler som de jeg trakk frem så del de gjerne! 😊 Endret 19. mars 2021 av helloAdele 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4365 Del Skrevet 19. mars 2021 Elysian skrev (13 timer siden): Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... Opplever at flere rundt meg reagerer på at jeg har blitt mer aktiv og noen kommer med kommentarer som "du kommer til å gå på en smell" eller "nå må du ikke overdrive". Blir lei meg fordi jeg føler at jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å gjøre noe som gir meg mye mentalt sett (spesielt i denne Korona-tiden). Har gått fra å vere aktiv i den forstand at jeg har gått 5+ km hver dag til å i stedet trene 4-5 på treningssenter (kardio, styrke, yoga). Ja, jeg er mer aktiv enn før, men jeg føler ikke at jeg overdriver. Går mye på mølla (mest rask gange, noen ganger jogging), ellipse og trener styrke. Trener ikke for å gå ned i vekt, men ønsker å vedlikeholde. Normalvektig. Spiser mer enn før uten at det plager meg på noen måte. Jeg har følt meg så fin på en måte. Fin som i mindre stresset og mer energisk. Føler meg lettere til sinns når jeg kan gå en time på mølla og høre på musikk og bare koble av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men... Har så lyst til å spørre dem hva de egentlig mener med kommentarene, men er konfliktsky som bare det 🙄 Er de redd jeg skal trene meg syk eller? Bli spiseforstyrret? Noen som har opplevd det samme? Uff, kjenner jeg blir flau her. Skammer meg liksom litt for at de tenker et eller annet om meg nå. Jeg tror de mener at du tar vann over hodet og gjør for mye på en gang, og at du snart kommer til å gå lei. Det er ganske vanlig når man plutselig begynner å trene nesten hver dag at man ender opp med å gå på en smell, og så ikke trene i det hele tatt. Derfor er det anbefalt at når man er nybegynner med trening at man skal legge lista på 1-2 ganger i uka i en lengre periode, og så øke etter hvert. Går man for hardt ut er man dømt til å feile, fordi det blir for vanskelig å opprettholde. Nå vet jeg ikke hvilken intensitet du har på disse treningsøktene dine og hvor tung en slik gåtur er, men alt i alt er det viktig å ikke slite seg ut med for hard aktivitet over lengre tid. Ingenting galt i å være aktiv i det hele tatt, men å overdriving kan fort føre til at du skyter deg selv i foten. Dette sier jeg ikke for å demotivere, men kan være greit å vite om du plutselig skulle gå på denne smellen. Har gjort det selv mange ganger tidligere! Anonymkode: 5a045...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. mars 2021 #4366 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 20.17): Spiser dere ekstra kalorier i helgen? Altså en dag, ikke hele helgen Anonymkode: 2ee4e...36b Ja, lørdager velger jeg å kose meg ekstra. -- Håh. Periodisk fasting er åpenbart noe for meg. På tre uker har jeg gått ned 6,6 kg! Endelig har vektnedgangen kickstartet igjen, det føles så godt! Jeg er nå godt over -90. Fortsetter det på denne måten vil jeg være -100 kg om noen måneder. Det er jo faktisk litt sinnsykt! Det som også er deilig er jo at jeg ikke sulter meg selv i prosessen, dette er ingen diett for mitt vedkommende, det er en livsprosjekt som er tilpasset kroppen. Jeg spiser stort sett kun to måltider om dagen nå (jeg har aldri vært glad i mellommåltider og slike ting), hvor jeg spiser lunsj i 11-12-tiden og middag rundt kl 18-19. Og for de som lurer: jeg spiser ca 1800-2000 kalorier om dagen. Ergo spiser jeg ikke veldig lite. Men jeg går jo mye da (minst 10 000 skritt om dagen). Det som nå hjelper mye er at jeg kun spiser over 2000 kalorier på lørdager. Jeg nekter meg dog ingenting, så jeg kan finne på å spise en liten sjokolade til dessert etter middag om det er innenfor kaloriene mine. Endret 19. mars 2021 av SPOCA 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 19. mars 2021 #4367 Del Skrevet 19. mars 2021 Elysian skrev (16 timer siden): Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... Opplever at flere rundt meg reagerer på at jeg har blitt mer aktiv og noen kommer med kommentarer som "du kommer til å gå på en smell" eller "nå må du ikke overdrive". Blir lei meg fordi jeg føler at jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å gjøre noe som gir meg mye mentalt sett (spesielt i denne Korona-tiden). Har gått fra å vere aktiv i den forstand at jeg har gått 5+ km hver dag til å i stedet trene 4-5 på treningssenter (kardio, styrke, yoga). Ja, jeg er mer aktiv enn før, men jeg føler ikke at jeg overdriver. Går mye på mølla (mest rask gange, noen ganger jogging), ellipse og trener styrke. Trener ikke for å gå ned i vekt, men ønsker å vedlikeholde. Normalvektig. Spiser mer enn før uten at det plager meg på noen måte. Jeg har følt meg så fin på en måte. Fin som i mindre stresset og mer energisk. Føler meg lettere til sinns når jeg kan gå en time på mølla og høre på musikk og bare koble av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men... Har så lyst til å spørre dem hva de egentlig mener med kommentarene, men er konfliktsky som bare det 🙄 Er de redd jeg skal trene meg syk eller? Bli spiseforstyrret? Noen som har opplevd det samme? Uff, kjenner jeg blir flau her. Skammer meg liksom litt for at de tenker et eller annet om meg nå. Jeg hadde spurt dem, jeg. "Hva mener du med den kommentaren? Du vet at det anbefales å være aktiv i 30 min hver dag, ikke sant, og at kanskje jeg har godt mentalt av det? Er du redd for at jeg skal bli bedre trent enn deg?". Jeg hadde blitt sur altså Har tidligere fått kommentarer på "så mye du trener", og da har jeg bare svart at ja, jeg trener fordi jeg liker å holde meg aktiv. Sammen med "du er jo så tynn, du trenger ikke å trene!". Da ble jeg faktisk sur, og sa at "det at jeg er normalvektig (ikke i nedre del av BMI engang, men lå vel på 21 og hadde muskler) og liker å trene er bare sunt for meg. Kanskje du også skal prøve?" Det kom alltid fra de som var litt overvektige eller hatet å trene. Helt konsekvent. For de, som meg, som likte å trene så heiet vi bare på hverandre og støttet hverandre. Det er en mye bedre måte å gjøre det på. Ikke bry deg, de er bare ute etter å skape tvil hos deg, og det må du ikke la dem få til Jeg skulle ønske jeg kunne trene, savner det så! Unner deg det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 19. mars 2021 #4368 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg har hatt en elendig uke, og lot vær å gå på vekta i dag. Jeg kjente at den ikke har gått ned noe, og jeg har spist ris de siste dagene, da holder kroppen min litt ekstra vann. Når jeg er så kvalm som jeg har vært må jeg fokusere på å få i meg noe, uansett hva. Men det er helt ok, jeg skal heller passe godt på og ikke overdrive denne helga (slik jeg gjorde sist helg), så håper jeg på en bedre uke som kommer. Håper kroppen spiller litt mer på lag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4369 Del Skrevet 19. mars 2021 Elysian skrev (18 timer siden): Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... Opplever at flere rundt meg reagerer på at jeg har blitt mer aktiv og noen kommer med kommentarer som "du kommer til å gå på en smell" eller "nå må du ikke overdrive". Blir lei meg fordi jeg føler at jeg liksom skal ha dårlig samvittighet for å gjøre noe som gir meg mye mentalt sett (spesielt i denne Korona-tiden). Har gått fra å vere aktiv i den forstand at jeg har gått 5+ km hver dag til å i stedet trene 4-5 på treningssenter (kardio, styrke, yoga). Ja, jeg er mer aktiv enn før, men jeg føler ikke at jeg overdriver. Går mye på mølla (mest rask gange, noen ganger jogging), ellipse og trener styrke. Trener ikke for å gå ned i vekt, men ønsker å vedlikeholde. Normalvektig. Spiser mer enn før uten at det plager meg på noen måte. Jeg har følt meg så fin på en måte. Fin som i mindre stresset og mer energisk. Føler meg lettere til sinns når jeg kan gå en time på mølla og høre på musikk og bare koble av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men... Har så lyst til å spørre dem hva de egentlig mener med kommentarene, men er konfliktsky som bare det 🙄 Er de redd jeg skal trene meg syk eller? Bli spiseforstyrret? Noen som har opplevd det samme? Uff, kjenner jeg blir flau her. Skammer meg liksom litt for at de tenker et eller annet om meg nå. Trener disse folkene selv? Har de selv hatt en spiseforstyrrelse eller blitt utbrent av å trene for mye? Jeg løper 5-12 km hver eneste dag, og får bare skryt😅 Når jeg trener mye kan jeg spise mer, og det tar jeg bokstavelig😋 Anonymkode: 76b85...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 19. mars 2021 #4370 Del Skrevet 19. mars 2021 helloAdele skrev (10 timer siden): Høres litt ut som de driver med ubevisst sabotage, det er en del av menneskelig psykologi og vanlig å oppleve fra venner/kollegaer/familie når man gjør endringer. Det er da to hovedgrunnene til at de vanligvis holder på sånn. Den ene er fordi de er redde for forandring og at det skal endre dynamikken i gruppa. Legger ved litt forskjellige eksempler her: Hvis person A alltid har fått mest oppmerksomhet av guttene også plutselig går du ned i vekt og begynner å få mer oppmerksomhet fra gutter, det truer A sin posisjon som den "peneste." A vil derfor kanskje (ubevisst) komme med kommentarer for å sabotere din vektnedgang i et forsøk på å beholde sin posisjon i gruppa. Et annet eksempel er en vennegjeng på bare overvektige. Så tar Person B grep om livsstilen og begynner å gå ned i vekt. Dette også truer gruppedynamikken, de som fortsatt er overvektige føler kanskje at B begynner å bli bedre eller mer vellykket enn dem fordi hun lykkes med det de ikke klarer å lykkes med. De ønsker ikke denne endringen av gruppedynamikken og saboterer derfor ubevisst. Det er flere overvektige som har gått ned i vekt som har måtte kuttet totalt ut vennegjengen sin og funnet mye venner på grunn av dette. Og dette gjelder ikke bare på vekt, kan f.eks. også gjelde rikdom. Faren min hadde noen veldig gode aksjer men ble oppmuntret av vennene sine til å selge de (han innså år etter at dette var jo selvsabotage - de var redde for at han skulle bli rikere enn dem.) Så det er ene grunnen, andre grunnen er at de ser på dine endringer som et "angrep" mot seg selv. Utfra det du skriver virker det som det er denne du opplever. De føler rett og slett at du kritiserer dem ved å gjøre noe annet enn dem. Hvis du skal se film med en venninne og du spiser gulrøtter og hun spiser godteri kan venninnen oppleve det som at du kritiserer henne for å spise godteri ved at du gjør noe annet selv. Eller ved å dele at du har begynt å jogge 5 ganger i uka kan vennene dine oppleve det som at du kritiserer dem for å ikke jogge 5 ganger i uka. De vil derfor prøve å snu det rundt, det er ikke de som er problemet, det er du som er overhysterisk, kommer til å gå på en smell, lever et trist liv der du ikke kan unne deg noe, osv osv. Alt i et forsøk på å beskytte seg selv fra kritikk. Løsningen på det siste er veldig enkelt, du må bare forsikre dem om at du gjør dette for deg selv og at dine handlinger ikke er et angrep på deres handlinger. Jeg har jo slutta å spise gluten og sukker i tillegg til at jeg faster og opplever ofte kommentarer som "det må jo være fryktelig trist", " det kan ikke være bra å faste", osv. Sier bare at alle kropper er forskjellige og man må finne en løsning som passer for seg selv, og dette passer for meg, men jeg skjønner at andre har andre ting som funker. Da bruker folk å gi seg. Så bare si noe sånt. Du kan også gi en falsk forklaring, jeg sier av og til at jeg har cøliaki for å slippe gluten spørsmål, så der kunne jo du sagt at du har vondt i ryggen og derfor trener så mye. Det og bruker å gjøre at folk holder kjeft, for de føler seg ikke truffet hvis du har en grunn som ikke gjelder dem selv. Ble langt det her, men jeg synes menneskelig psykologi er så fryktelig spennende 😅 Hvis flere har opplevd lignende eksempler som de jeg trakk frem så del de gjerne! 😊 Veldig interessant det du skriver her. Det kan nok stemme på noen av dem som har gitt meg disse kommentarene. Jeg tror kanskje jeg har noen i hver leir faktisk 🤣 Har egentlig bestemt meg for å spørre noen av dem neste gang om hva de mener med kommentarene. En av dem har jeg allerede forsøkt å spørre, men det er dessverre et tapsprosjekt uten like, men innlegget ditt fikk meg til å huske noen episoder der vedkommende kommenterte hva jeg spiste og jeg innser at hun er veldig selvbevisst på hva hun selv spiser og hvor mye hun trener. Hun stresser nok en del med (mer enn jeg har innsett tidligere). Tror jeg må prøve og tenke at det er de som har et problem; det er ikke mitt problem. Jeg gjør det jeg trives med og tar vare på meg selv. De får ta vare på seg selv. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 19. mars 2021 #4371 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror de mener at du tar vann over hodet og gjør for mye på en gang, og at du snart kommer til å gå lei. Det er ganske vanlig når man plutselig begynner å trene nesten hver dag at man ender opp med å gå på en smell, og så ikke trene i det hele tatt. Derfor er det anbefalt at når man er nybegynner med trening at man skal legge lista på 1-2 ganger i uka i en lengre periode, og så øke etter hvert. Går man for hardt ut er man dømt til å feile, fordi det blir for vanskelig å opprettholde. Nå vet jeg ikke hvilken intensitet du har på disse treningsøktene dine og hvor tung en slik gåtur er, men alt i alt er det viktig å ikke slite seg ut med for hard aktivitet over lengre tid. Ingenting galt i å være aktiv i det hele tatt, men å overdriving kan fort føre til at du skyter deg selv i foten. Dette sier jeg ikke for å demotivere, men kan være greit å vite om du plutselig skulle gå på denne smellen. Har gjort det selv mange ganger tidligere! Anonymkode: 5a045...759 Tusen takk for svar! 🙂 Forstår veldig godt at du skriver det du gjør, men det rare er at jeg har holdt på nå i over et halvt år og har gradvis trappet opp treningen. Trener både harde og lette økter; alt fra 20 til 90 minutter. Får veiledning fra Pt. Hun ene har nok gått på smellen selv, så det er nok godt ment, men jeg tok meg nær av det hun sa siden hun ikke er den eneste som har hatt noe å mene om meg og treningen. Jeg har kanskje litt hårsår. Jeg skal absolutt forsøke å passe på så det ikke blir for mye trening. Føler jeg har en fin balansegang nå. Tvinger ikke meg selv til å trene om jeg er for sliten og spiser godt. Kan fint hvile uten at det ødelegger opplegget eller humøret mitt 🙂 Navani skrev (5 timer siden): Jeg hadde spurt dem, jeg. "Hva mener du med den kommentaren? Du vet at det anbefales å være aktiv i 30 min hver dag, ikke sant, og at kanskje jeg har godt mentalt av det? Er du redd for at jeg skal bli bedre trent enn deg?". Jeg hadde blitt sur altså Har tidligere fått kommentarer på "så mye du trener", og da har jeg bare svart at ja, jeg trener fordi jeg liker å holde meg aktiv. Sammen med "du er jo så tynn, du trenger ikke å trene!". Da ble jeg faktisk sur, og sa at "det at jeg er normalvektig (ikke i nedre del av BMI engang, men lå vel på 21 og hadde muskler) og liker å trene er bare sunt for meg. Kanskje du også skal prøve?" Det kom alltid fra de som var litt overvektige eller hatet å trene. Helt konsekvent. For de, som meg, som likte å trene så heiet vi bare på hverandre og støttet hverandre. Det er en mye bedre måte å gjøre det på. Ikke bry deg, de er bare ute etter å skape tvil hos deg, og det må du ikke la dem få til Jeg skulle ønske jeg kunne trene, savner det så! Unner deg det. Du har helt rett! Jeg skal jammen meg spørre neste gang! Tror ikke de forventer at jeg tørr spørre så det kan bli spennende 🙂 tusen takk for fine ord! Jeg er så takknemlig for at jeg har muligheten til å trene! Håper du også får anledningen til det snart ❤ AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trener disse folkene selv? Har de selv hatt en spiseforstyrrelse eller blitt utbrent av å trene for mye? Jeg løper 5-12 km hver eneste dag, og får bare skryt😅 Når jeg trener mye kan jeg spise mer, og det tar jeg bokstavelig😋 Anonymkode: 76b85...af0 😄 Jeg tar det også ganske bokstavelig! Spiser mye mer enn før og digger energien som treningen har gitt meg! Noen av dem trener en del selv ja, mens andre kanskje kjenner litt på det at de ikke trener. Så fantastisk flink du er! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 19. mars 2021 #4372 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Elysian skrev (1 time siden): Veldig interessant det du skriver her. Det kan nok stemme på noen av dem som har gitt meg disse kommentarene. Jeg tror kanskje jeg har noen i hver leir faktisk 🤣 Har egentlig bestemt meg for å spørre noen av dem neste gang om hva de mener med kommentarene. En av dem har jeg allerede forsøkt å spørre, men det er dessverre et tapsprosjekt uten like, men innlegget ditt fikk meg til å huske noen episoder der vedkommende kommenterte hva jeg spiste og jeg innser at hun er veldig selvbevisst på hva hun selv spiser og hvor mye hun trener. Hun stresser nok en del med (mer enn jeg har innsett tidligere). Tror jeg må prøve og tenke at det er de som har et problem; det er ikke mitt problem. Jeg gjør det jeg trives med og tar vare på meg selv. De får ta vare på seg selv. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg 🙂 Bare hyggelig. Bare det å vite at de kommentarene kommer fra et sted med usikkerhet gjør det jo også litt lettere å ikke bry seg om det. 😊 Endret 19. mars 2021 av helloAdele 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 21. mars 2021 #4373 Del Skrevet 21. mars 2021 Woho! Skimtet 82-tallet på vekta i morgest. 👏👏 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 21. mars 2021 #4374 Del Skrevet 21. mars 2021 Så gøy Flamme! Jeg har følt meg dårlig og oppblåst i det siste, og kom på at mannen har lagt opp mat til meg og vi har spist litt mer ferdigretter enn vi pleier. Formen min har vært dårlig generelt, og da følger jeg ikke så mye med på hva jeg spiser. Min feil, skylder ikke på han. Uansett, nå er det fokus igjen, og det startet med en god grønnsakssuppe til middag i dag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4375 Del Skrevet 21. mars 2021 Sorry for sutreinnlegg, bare å hoppe over. Trenger bare et sted å lufte. Nå ligger jeg under dyna, stappmett, sliten og jeg gruer meg til uka. Vektnedgangen har egentlig gått veldig fint, da jeg har tatt det som en livsstilsendring. Men med økt press på jobben, pga covid, så har det vært bom stille i to måneder nå. Jeg trøstespiser og ser det selv, men har ikke energi til å stoppe det. Og etter to harde uker, hvor det har vært mye sykdom på jobben, og dertil ekstra på meg, har det tikket inn med beskjeder denne helgen om nye tiltak og omstillinger til uka. Så alt jeg har orket å gjøre denne helgen er å sove og trøstespise alt som ikke er bra for meg. Har sikkert gått opp to kilo over helgen. Mannen min gjør som menn flest, han prøver å løse problemet, men det kan jo ikke løses. Må jo bare stå i det, til krisa er over. Er jo tross alt takknemlig over å ha en jobb. Håper ingen kjenner seg igjen i situasjonen, men om det er noen, så er vi iallfall flere. Skal prøve å ta meg sammen kostholdsmessig til uka, prøve å komme på rett spor, men veit ikke om jeg orker. Anonymkode: 04d5c...5d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4376 Del Skrevet 21. mars 2021 Jeg er dritlei Jeg har gått pp 1400-1500 kalorier siden starten av februar. Vekta rikker seg ikke! Jeg aner ikke hva som skker med kroppen min. Stress? Overgangsalder? Jeg forstår det ikke! Loggfører ALT! Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4377 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er dritlei Jeg har gått pp 1400-1500 kalorier siden starten av februar. Vekta rikker seg ikke! Jeg aner ikke hva som skker med kroppen min. Stress? Overgangsalder? Jeg forstår det ikke! Loggfører ALT! Anonymkode: 1a888...a24 Hva veier du? Anonymkode: 76b85...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4378 Del Skrevet 22. mars 2021 Har ligget i underskudd i 2 uker nå, og i dag kjenner jeg at livet er svært utfordrende. Har sovet i 14 timer og alt jeg vil ha er sjokolade og potetgull nå. Er deppa, lei, demotivert og alt er bare møkk. Har hatt flere dager som har vært dritt den siste tiden men i dag er står det dårlig stilt til med meg. Tenker at jeg kan ta èn dag "off" og fråtse... Men jeg kommer til å gå i så kraftig overskudd at det ødelegger for meg i mange dager. Tanken på sjokolade gir meg sommerfugler i magen. Har lyst på en stor sjokoladeplate, en pose potetgull og pizza fra den lokale pizzarestauranten. Det blir 1000 kcal (sjokolade, er nok litt over) + 500 kcal (kjøper sånn 100 g pose) + kanskje 1600 kcal (pizza og dressing). Det er over 3000 kcal.... 3000 kcal på en dag og da har jeg nok ikke forbrent mer enn 1500 kcal siden jeg ikke har gjort noe som helst. 1500 kalorier i OVERSKUDD. Helvete altså, tenk å ha et slikt forhold til noe så enkelt som mat. Anonymkode: 5a045...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4379 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ligget i underskudd i 2 uker nå, og i dag kjenner jeg at livet er svært utfordrende. Har sovet i 14 timer og alt jeg vil ha er sjokolade og potetgull nå. Er deppa, lei, demotivert og alt er bare møkk. Har hatt flere dager som har vært dritt den siste tiden men i dag er står det dårlig stilt til med meg. Tenker at jeg kan ta èn dag "off" og fråtse... Men jeg kommer til å gå i så kraftig overskudd at det ødelegger for meg i mange dager. Tanken på sjokolade gir meg sommerfugler i magen. Har lyst på en stor sjokoladeplate, en pose potetgull og pizza fra den lokale pizzarestauranten. Det blir 1000 kcal (sjokolade, er nok litt over) + 500 kcal (kjøper sånn 100 g pose) + kanskje 1600 kcal (pizza og dressing). Det er over 3000 kcal.... 3000 kcal på en dag og da har jeg nok ikke forbrent mer enn 1500 kcal siden jeg ikke har gjort noe som helst. 1500 kalorier i OVERSKUDD. Helvete altså, tenk å ha et slikt forhold til noe så enkelt som mat. Anonymkode: 5a045...759 Da lager du deg en lompepizza, kjøper en proteinbar med sjokolade og popcorn for eksempel. Halvparten av kaloriene, og mye bedre for både samvittighet og helse. Anonymkode: 3c679...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4380 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da lager du deg en lompepizza, kjøper en proteinbar med sjokolade og popcorn for eksempel. Halvparten av kaloriene, og mye bedre for både samvittighet og helse. Anonymkode: 3c679...a73 Jeg syns ikke lompepizza er godt og jeg liker ikke proteinbarer, heller ikke popcorn. Å kjøpe og spise noe jeg ikke har lyst på for å dekke over for noe jeg vil ha, det fungerer ikke her i gården. Anonymkode: 5a045...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå