Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne virka så glad på mine vegne da jeg fortalte at baby var på vei. Vi bor 10 min unna hverandre. Baby er nesten 8 mnd gammel. På disse månedene (inkludert dåp osv) har hun sett baby 6-7 ganger. Går ikke inn på mye detaljer, men kan forsikre dere om at jeg har vært hos henne gjennom tykt og tynt over mange mange år.

Er det flere som har opplevd det samme?

Anonymkode: b24fe...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er venninne med deg, ikke barnet. 

Har du tatt initiativ til å møtes uten baby? Hva har dere snakket om de gangene dere møtes? 

Jeg har venninner som snakker mest baby, barnehageplass, bytter bleie, må amme litt, småsnakker litt med baby, også videre. Jeg synes ikke disse møtene er så hyggelige, den gode praten vi hadde før er ikke-eksisterende, og man kan ikke ha en sammenhengende samtale da det er avbrytelser hele tiden. 

Anonymkode: 5af03...cf0

• Liker 44
Skrevet

Jeg har vært på den andre siden, og for mitt vedkommende handlet det om at livet til venninnen min forandret seg drastisk, og at vårt vennskap derfor også endret seg, på den måten at hun ikke hadde så mye tid til å pleie vennskapet som før. Det ble derfor viktig for meg å pleie andre vennskap, slik at jeg ikke ble sittende alene og føle meg «forlatt». Vi er fortsatt bestevenninner, men ting måtte naturligvis forandre seg som følge av den store forandringen i livet hennes. Kanskje føler venninnen din noe av det samme som meg? 

Anonymkode: fefa1...e93

• Liker 15
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt initiativ til å møtes uten baby? Hva har dere snakket om de gangene dere møtes? 

Jeg har venninner som snakker mest baby, barnehageplass, bytter bleie, må amme litt, småsnakker litt med baby, også videre. Jeg synes ikke disse møtene er så hyggelige, den gode praten vi hadde før er ikke-eksisterende, og man kan ikke ha en sammenhengende samtale da det er avbrytelser hele tiden. 

Ja, har tatt initiativ til det flere ganger. Hun ville ikke engang trene på samme senter som meg. Jeg er ingen babyperson som bare snakker om bleier og amming. Har full forståelse for at andre syns det er veldig kjedelig å høre på!

Hun har vært på besøk her hos meg tre ganger etter baby kom. Da har vi så og si bare snakket om hva som foregår i hennes liv.

Hun har derimot brukt masse masse tid på en annen venninne som har hele to barn. Gjort masse tjenester for henne som å kjøre henne og barna hit og dit, handla for de osv.

Jeg tror problemet ligger i at vi glir fra hverandre. Men hun er ikke snau med å komme til meg med sine problemer. Men det skjer da på meldinger.

Har ingen problemer med å være der for henne, men syns det er rart at alt må skje på meldinger når vi heller kan møtes. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha droppet henne. Det er tydelig at du har blitt hennes nr 2 etter hun andre venninen.

Anonymkode: 16923...55c

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 3.11.2018 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Endret av Lundii
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tatt initiativ til det flere ganger. Hun ville ikke engang trene på samme senter som meg. Jeg er ingen babyperson som bare snakker om bleier og amming. Har full forståelse for at andre syns det er veldig kjedelig å høre på!

Hun har vært på besøk her hos meg tre ganger etter baby kom. Da har vi så og si bare snakket om hva som foregår i hennes liv.

Hun har derimot brukt masse masse tid på en annen venninne som har hele to barn. Gjort masse tjenester for henne som å kjøre henne og barna hit og dit, handla for de osv.

Jeg tror problemet ligger i at vi glir fra hverandre. Men hun er ikke snau med å komme til meg med sine problemer. Men det skjer da på meldinger.

Har ingen problemer med å være der for henne, men syns det er rart at alt må skje på meldinger når vi heller kan møtes. 

Forstår, da er nok ikke babyen i seg selv problemet. 

Vanskelig for oss å gjette. Ville nok enten konfrontert henne, sagt rett ut at du savner å se henne mer, spurt om det er noe du kan gjøre annerledes. Eller bare la det utvikle seg naturlig. 

Jeg har erfart at vennskap aldri er konsistente over tid. De endres form og nærhet. Innimellom har jeg funnet tilbake til venninner etter å ikke ha snakket med dem på årevis. Så kan jo være det er en periode. 

• Liker 2
Skrevet

Hæ? 6-7 ganger og en baby på 8 mnd. Det er jo i snitt 1 gang i måneden. Det er jo faktisk like ofte som jeg og mannen har sex.

Anonymkode: 9e592...da4

• Liker 15
Skrevet

Synes ikke 6-7 ganger er så lite? Med en ny baby har vel du nok å henge fingrene i. 

Anonymkode: 95d20...6c2

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 6-7 ganger og en baby på 8 mnd. Det er jo i snitt 1 gang i måneden. Det er jo faktisk like ofte som jeg og mannen har sex.

Anonymkode: 9e592...da4

Det har gått flere mnd imellom. I tillegg vet hun at jeg har vært mye ensom. Hun har vært på besøk her 3 ganger. Vi bor under 10 min fra hverandre. Har ikke tatt en fest sammen på årevis. Hun har festet hver helg med andre venninner..

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har gått flere mnd imellom. I tillegg vet hun at jeg har vært mye ensom. Hun har vært på besøk her 3 ganger. Vi bor under 10 min fra hverandre. Har ikke tatt en fest sammen på årevis. Hun har festet hver helg med andre venninner..

Har du vært på besøk hos henne da? Har du invitert? Har du foreslått fest?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på besøk hos henne da? Har du invitert? Har du foreslått fest?

Jeg spør om å komme på besøk, det passer aldri. Har spørt om fest utallige ganger. Jeg inviterer og inviterer. Hvis hun først skal komme på besøk, så kommer hun alltid en-tre timer for sent..

Skrevet

Altså. Din beste venninne har fått en annen bestevenninne. 

Hun vil fortsatt være venn med deg, men det er kommet andre inn i livet hennes som hun prioriterer foran deg. 

Vennskapet er ikke over, men som andre sier, vennskap forandres over tid. 

Anonymkode: bd59e...fc4

• Liker 1
Skrevet

Da mine venninner fikk barn var det alt de snakket om. Det var skikkelig energitappende å møte dem. Jeg bryr meg faktisk ikke om hvordan bæsjen til ungen har vært i lukt og konsistens siden sist.

Du sier du ikke er sånn, så da må det være noe annet. Har hun selv prøvd å få barn? Er dette sårt for henne?

Jeg hadde spurt dirkete. På en fin måte selvfølgelig. :)

Skrevet

Spot on hva jeg skulle skrive, loveli.

Jeg gikk gjennom en ganske sen spontanabort ca dagen før jeg fikk høre at min venninne skulle ha barn. Vi var/er ikke bestevenninner, men bodde nært hverandre som du skriver over. Spontanaborten min var veldig sår for meg, spesielt siden jeg visste vi var akkurat like langt på vei, selv om jeg ikke enda hadde fortalt henne det. Jeg valgte å ikke fortelle henne(noen) om dette, men kjenner det stikker veldig når hun ber meg på besøk. Det er sårt, spesielt siden mitt barn hadde vært nøyaktig like gammel om alt hadde gått bra.

Kanskje du skal ta initiativet å dra på besøk til henne uten baby? :) Og husk å ikke snakk om baby før hun stiller spørsmål også, kanskje hun trenger bare ei venninne en dag!

Anonymkode: 2a509...6c6

Skrevet

Selv om du ikke ser at du har forandret deg selv, så kan det jo faktisk være at du har det? Trenger ikke bety at du kun snakker om ungen din, men at du ikke er mentalt tilstede i samtalene deres? Jeg synes selv det er vanskelig å være på besøk hos folk som har barn, med mindre jeg har en veldig energisk dag. Dessuten vet jeg ikke hva jeg skal si eller gjøre med en baby, og blir faktisk ukomfortabel rundt de. Kan det være noe der?

• Liker 5
Skrevet
På 3.11.2018 den 13.22, AnonymBruker skrev:

støtter denne. alt for mange småbarnsmødre klager over at de aldri ser vennene sine. men noen av mine er ikke akkurat flinke til å invitere oss barnløse heller. de inviterer omtrent kun andre venner med barn. vi som er barnløse blir sjeldent spurt om å være med på ting.

Anonymkode: 608da...129

Skrevet
På 3.11.2018 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Min bestevenninne virka så glad på mine vegne da jeg fortalte at baby var på vei. Vi bor 10 min unna hverandre. Baby er nesten 8 mnd gammel. På disse månedene (inkludert dåp osv) har hun sett baby 6-7 ganger. Går ikke inn på mye detaljer, men kan forsikre dere om at jeg har vært hos henne gjennom tykt og tynt over mange mange år.

Er det flere som har opplevd det samme?

Har en venninne som er helt uinteressant i barna mine. Hun besøker meg aldri hjemme og later som om barna ikke eksisterer.

Anonymkode: 7aa81...63c

Skrevet

Hvis du ikke har særlig mye tid til vennskap lenger, så gidder vel ikke venninner å bruke særlig tid på deg heller. 

Anonymkode: e22e2...142

Skrevet

Jeg vet ikke med venninnen din... men jeg føler jeg blir mest i veien når jeg er på besøk hos venninner med babyer/små barn. 

Anonymkode: cfd4d...02f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...