Marisia Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Har nettopp startet å jobbe i en barnehage. Jeg er egentlig en ganske introvert og sensitiv person, og jeg bryr meg mye om barna og liker jobben. Samtidig er det en krevende jobb for meg, nettopp på grunn av introversjonen/sensitiviteten min. Jeg tar liksom med meg jobben hjem. Jeg tenker på barna også etter at jeg har kommet hjem, det føles av og til nesten som om jeg kan høre stemmene deres, og får opp bilder av ansiktene deres før jeg skal sove om kvelden, selv om jeg prøver å konsentrere meg om andre ting. Det høres kanskje litt sprøtt ut, men sånn er det faktisk. Jeg lurer på om det finnes noe slags teknikk eller psykologisk verktøy for å "legge fra seg jobben" på jobb, sånn at man ikke tar den med hjem? En meditasjon, eller en tanke, eller ett eller annet, som kan hjelpe meg å liksom lukke jobben før jeg drar hjem, sånn at jeg kan hvile ordnetlig hjemme?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Ser det er en gammel tråd, men svarer likevel. Ja, det gjør det faktisk. Google metakognitiv terapi. Anonymkode: ce3aa...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå