AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Kommer an på kompensasjonsgraden din, som står i vedtaket. De fleste har 66%. Noen mer, noen mindre. Anonymkode: 604db...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Det skal også nevnes at NAV har en merkelig praksis på dette. Går man på AAP, så er det det antall timer jobbet som avgjør om en mister AAP. Uansett hva man har i lønn de timene man jobber, om det er 100 kr timen eller 1000 kr spiller ingen rolle. Jobber an over 60% på meldekortet, forsvinner AAP. Når man er ufør er det et annet sett regler som gjelder. Her kan man jobbe så mange timer en vil, men inntekt skal ikke passere 0.4G før en trekkes i trygd. Jobber man for 100 kr timen vil det gå 380 timer (ca) før man når grensen. Jobber man for 1000 kr timen når man samme grense kun ved å jobbe 38 timer. Leverer man et enkeltoppdrag, kan en nå grensen på enda mindre enn dette. Så på AAP er det timer jobbet en skal hensynta, på uføretrygd er det mengden penger man tjener. Anonymkode: 604db...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Jeg synes de skulle trekke fra 1. krone, som de gjør på dagpenger. Hvorfor skal uføre få dobbelt opp liksom, de får jo mer enn nok fra før uten å løfte en finger. Anonymkode: 16833...f78 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de skulle trekke fra 1. krone, som de gjør på dagpenger. Hvorfor skal uføre få dobbelt opp liksom, de får jo mer enn nok fra før uten å løfte en finger. Anonymkode: 16833...f78 Uten å løfte en finger. Hahaha. De er SYKE. Det koster dem så mye mer enn deg som er frisk å gjøre tilsvarende jobb. Hva er egentlig dette med å misunne andres sykdom og aldri kunne ønske dem noe godt? Anonymkode: 44fd8...ecb 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de skulle trekke fra 1. krone, som de gjør på dagpenger. Hvorfor skal uføre få dobbelt opp liksom, de får jo mer enn nok fra før uten å løfte en finger. Anonymkode: 16833...f78 De får nok ikke dobbelt opp De som er reelt uføre bidrar med det de kan og vil da komme opp på en lønn som er ok for å klare seg i hverdagen. Om et er snyltere du henviser til, er det en annen historie. Anonymkode: 604db...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uten å løfte en finger. Hahaha. De er SYKE. Det koster dem så mye mer enn deg som er frisk å gjøre tilsvarende jobb. Hva er egentlig dette med å misunne andres sykdom og aldri kunne ønske dem noe godt? Anonymkode: 44fd8...ecb Hvis de skal pårope seg å være så syke at de må ha uføretrygd så er de ikke i stand til å jobbe. Kan de jobbe så får de si fra seg trygden å jobbe istedenfor. Forresten så vet ikke du hva det koster meg å jobbe. Anonymkode: 16833...f78 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis de skal pårope seg å være så syke at de må ha uføretrygd så er de ikke i stand til å jobbe. Kan de jobbe så får de si fra seg trygden å jobbe istedenfor. Forresten så vet ikke du hva det koster meg å jobbe. Anonymkode: 16833...f78 Dette er isf noe du må ta med regjeringen som har åpnet opp og bifaller at uføre kan jobbe. De kan faktisk jobbe 100% i 10 år og samtidig beholde full rett til den uføregrad de har fått tildelt. Anonymkode: 604db...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de skal pårope seg å være så syke at de må ha uføretrygd så er de ikke i stand til å jobbe. Kan de jobbe så får de si fra seg trygden å jobbe istedenfor. Forresten så vet ikke du hva det koster meg å jobbe. Anonymkode: 16833...f78 Tror du virkelig man lever fett på uføretrygd? Selv om man kan få lov å jobbe bittelitt i tillegg? For hver 100 lapp de tjener får de kanskje beholde 20-30 kroner når fribeløp er nådd. Så kommer det faktum at tilleggstønader faller bort og ekstra utgifter ifb med jobb tilkommer. Slutt å misunne, vær glad du kan jobbe, leve godt økonomisk OG sosialt. Alle «friske» er slitne etter jobb, men de færreste må bruke flere dager på å hente seg inn igjen. Anonymkode: 44fd8...ecb 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig man lever fett på uføretrygd? Selv om man kan få lov å jobbe bittelitt i tillegg? For hver 100 lapp de tjener får de kanskje beholde 20-30 kroner når fribeløp er nådd. Så kommer det faktum at tilleggstønader faller bort og ekstra utgifter ifb med jobb tilkommer. Slutt å misunne, vær glad du kan jobbe, leve godt økonomisk OG sosialt. Alle «friske» er slitne etter jobb, men de færreste må bruke flere dager på å hente seg inn igjen. Anonymkode: 44fd8...ecb Jeg jobber i butikk å får utbetalt omtrent det samme som uføretrygd, noen mnd mindre også. Tar alt jeg kan få av vakter osv. Uføre som klager får null sympati fra meg. Anonymkode: 2c545...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk å får utbetalt omtrent det samme som uføretrygd, noen mnd mindre også. Tar alt jeg kan få av vakter osv. Uføre som klager får null sympati fra meg. Anonymkode: 2c545...3c5 Og hva ligger uføretrygd på da? Anonymkode: 44fd8...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk å får utbetalt omtrent det samme som uføretrygd, noen mnd mindre også. Tar alt jeg kan få av vakter osv. Uføre som klager får null sympati fra meg. Anonymkode: 2c545...3c5 Glimrende. Da står du fritt til å ta utdannelse og få deg en svært godt betalt jobb. Uføre har ikke denne muligheten, så du får heller ikke noe sympati fra meg:-) Anonymkode: 604db...2f5 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de skal pårope seg å være så syke at de må ha uføretrygd så er de ikke i stand til å jobbe. Kan de jobbe så får de si fra seg trygden å jobbe istedenfor. Forresten så vet ikke du hva det koster meg å jobbe. Anonymkode: 16833...f78 Hvis du er så sliten etter jobb er det muligens på tide å finne ny jobb. Anonymkode: 44fd8...ecb
Vera Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Er det her det er party!! Kjære Ts, du må aldri, under noen omstendighet nevne uførepensjon her inne! Du vet hvordan mygg svermer mot lyset? Og fluer svermer mot bæsj? Det er slik de mest lavpannede svermer mot uføretrygde her inne. Og desverre er det ganske mange av dem 😞 Men hey, du fikk i hvert fall laget litt liv! Råder deg til å ta direkte kontakt med de som virker å ha litt peil her inne istedenfor. 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glimrende. Da står du fritt til å ta utdannelse og få deg en svært godt betalt jobb. Uføre har ikke denne muligheten, så du får heller ikke noe sympati fra meg:-) Anonymkode: 604db...2f5 Er ikke alle som har den muligheten nei. Vi har mange gode mennesker som rett og slett ikke fikser å sitte på rumpa og jobbe teori. Anonymkode: 96bf0...abf 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke alle som har den muligheten nei. Vi har mange gode mennesker som rett og slett ikke fikser å sitte på rumpa og jobbe teori. Anonymkode: 96bf0...abf Og da da er det sammenlignbart med uføre? Dere har et valg! Dere er ikke «dømt» til å leve på et minimum resten av livet. Anonymkode: 44fd8...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på kompensasjonsgraden din, som står i vedtaket. De fleste har 66%. Noen mer, noen mindre. Anonymkode: 604db...2f5 Hvor har du 66% fra? Jeg har lest en del vedtak, men aldri sett et så lav kompensasjonsgrad. Min erfaring er at de fleste ligger mellom 72 og 75%. Anonymkode: 389b1...fdb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle «friske» er slitne etter jobb, men de færreste må bruke flere dager på å hente seg inn igjen. Anonymkode: 44fd8...ecb Du snakker som du har vett til det. Jeg kan informere deg om at jeg er frisk, men sliten hele tiden. Etter 2 vakter trenger jeg ihvertfall 3 dager på å komme meg. De dagene sitter jeg bare og koper og har null energi. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er så sliten etter jobb er det muligens på tide å finne ny jobb. Anonymkode: 44fd8...ecb Ny jobb er ikke aktuelt da jeg er såpass oppi årene og ikke orker tanken på å begynne på nytt. Har igrunnen mer en nok med å klare å holde ut til pensjon, og når man trodde man nærmet seg så må man jaggu jobbe 5 år til før man kan pensjonere seg. Anonymkode: 16833...f78 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #19 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du snakker som du har vett til det. Jeg kan informere deg om at jeg er frisk, men sliten hele tiden. Etter 2 vakter trenger jeg ihvertfall 3 dager på å komme meg. De dagene sitter jeg bare og koper og har null energi. Ny jobb er ikke aktuelt da jeg er såpass oppi årene og ikke orker tanken på å begynne på nytt. Har igrunnen mer en nok med å klare å holde ut til pensjon, og når man trodde man nærmet seg så må man jaggu jobbe 5 år til før man kan pensjonere seg. Anonymkode: 16833...f78 Stakkers deg! Anonymkode: 44fd8...ecb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #20 Skrevet 3. november 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de skulle trekke fra 1. krone, som de gjør på dagpenger. Hvorfor skal uføre få dobbelt opp liksom, de får jo mer enn nok fra før uten å løfte en finger. Anonymkode: 16833...f78 Det er vanskelig å si at dagpenger trekkes fra første krone. Dagpenger fungerer på samme måte som AAP, slik som anonym 604db...2f5 beskrev over. På dagpenger blir du trukket for hver time du jobber, uavhengig av hva du tjener. Har du en timelønn på 100 kroner blir du trukket like mye i dagpenger som om du har en timelønn på 1000 kroner. Dersom man da mister en godt betalt jobb vil man ha mindre utbetalt om man får seg en ny, dårlig betalt jobb enn om man fortsatte på dagpenger. Anonymkode: 389b1...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå