Prelunia Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hei! Jeg hadde utskrapning etter MA for 4 og en halv uker siden.. etter det forsvant alle graviditetssymptomene. Og legen sa alt var ute og gikk bra. Jeg skulle på en bursdag i dag med alkohol så tok derfor en test for sikkerhetskyld. Den viste gravid 2-3. Dette forventa jeg ikke i det hele tatt. Vi hadde masse sex for 2-3 uker siden.. Men tør liksom ikke håpe / tro, kan det være at den kun er positiv etter den siste graviditeten ennå? Men trodde liksom ikke den var positiv så lenge etterpå..
Twilight_Sparkle Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Det kan nok være begge deler, men har hørt om mange som blir gravide første PP etter en MA/SA, så det er godt mulig du er gravid. Du tok ikke tilfeldigvis en graviditetstest i mellomtiden for å se om hcg var ute av kroppen? Iom at du hadde utskrapning burde det jo ikke være noen rester igjen i livmora som gjør at du fremdeles produserer hcg, men om nivået var veldig høyt i utgangspunktet kan det ta ukevis å komme ned på null igjen. (Kommer an på hvor langt graviditeten var på vei da du mista. Mener å ha lest det halverer seg ca hver dag.) Jeg tror vi mista nesten samtidig, jeg hadde også mest sannsynlig en MA men kroppen fikk det tilslutt med seg og det blødde ut av seg selv i uke 12, litt over fire uker siden nå. For meg ble en graviditetstest negativ så hcg var ute av kroppen under to uker senere, og jeg har første mens etter aborten nå. Jeg tror det er mer sannsynlig at du er gravid igjen - men måten å finne det ut på er nok å kontakte lege og få målt hcg med noen dagers mellomrom, så ser du om det stiger eller synker. Krysser fingrene 💕
Prelunia Skrevet 3. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2018 (endret) 56 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev: Det kan nok være begge deler, men har hørt om mange som blir gravide første PP etter en MA/SA, så det er godt mulig du er gravid. Du tok ikke tilfeldigvis en graviditetstest i mellomtiden for å se om hcg var ute av kroppen? Iom at du hadde utskrapning burde det jo ikke være noen rester igjen i livmora som gjør at du fremdeles produserer hcg, men om nivået var veldig høyt i utgangspunktet kan det ta ukevis å komme ned på null igjen. (Kommer an på hvor langt graviditeten var på vei da du mista. Mener å ha lest det halverer seg ca hver dag.) Jeg tror vi mista nesten samtidig, jeg hadde også mest sannsynlig en MA men kroppen fikk det tilslutt med seg og det blødde ut av seg selv i uke 12, litt over fire uker siden nå. For meg ble en graviditetstest negativ så hcg var ute av kroppen under to uker senere, og jeg har første mens etter aborten nå. Jeg tror det er mer sannsynlig at du er gravid igjen - men måten å finne det ut på er nok å kontakte lege og få målt hcg med noen dagers mellomrom, så ser du om det stiger eller synker. Krysser fingrene 💕 Nei, gjorde ikke det 😕 Jeg var 10 uker på vei , så litt mindre enn deg.. Alle symptomene mine forsvant dagen etter , men nå har jeg begynt å bli veldig trøtt igjen .. Så har et håp , samt at den viste 2-3 og ikke 1-2, og jeg tok den midt på dagen.. Endret 3. november 2018 av Prelunia
Twilight_Sparkle Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 1 hour ago, Prelunia said: Nei, gjorde ikke det 😕 Jeg var 10 uker på vei , så litt mindre enn deg.. Alle symptomene mine forsvant dagen etter , men nå har jeg begynt å bli veldig trøtt igjen .. Så har et håp , samt at den viste 2-3 og ikke 1-2, og jeg tok den midt på dagen.. Jeg syns det høres veldig rart ut at det skulle være nok hcg igjen i kroppen etter aborten så lenge etter med mindre det var rester i livmora (det var hovedgrunnen til at jeg tok et par tester for å sjekke at hcg forsvant). Men du hadde utskrapning, så kan ikke skyldes det. Jeg tror absolutt du er gravid igjen, jeg! 😊 Håper vi lykkes like fort når vi begynner å prøve igjen neste måned (dette var min første graviditet og satt på PP1).
Prelunia Skrevet 3. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2018 19 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev: Jeg syns det høres veldig rart ut at det skulle være nok hcg igjen i kroppen etter aborten så lenge etter med mindre det var rester i livmora (det var hovedgrunnen til at jeg tok et par tester for å sjekke at hcg forsvant). Men du hadde utskrapning, så kan ikke skyldes det. Jeg tror absolutt du er gravid igjen, jeg! 😊 Håper vi lykkes like fort når vi begynner å prøve igjen neste måned (dette var min første graviditet og satt på PP1). Ja, det jeg også tenker.. Og de sa at alt var ute da de sjekket etterpå.. Hadde ikke forventa å bli gravid nå så fort i det hele tatt 😱Men tar det med en klype salt.. Tar testen igjen om 1 1/2 uke og ser om det står 3+ på clearblue, da har jo HCG økt. Håper det lykkes for dere kjapt ❤️ Man føler seg liksom "tom" etter en SA/MA, og alt står litt på vent før man blir gravid igjen. Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Du kan jo ta en tur til legen å få måle i blid med noen dagers mellomrom. Da ser du det fort:) Anonymkode: a0d22...b33 1
Twilight_Sparkle Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 5 hours ago, Prelunia said: Ja, det jeg også tenker.. Og de sa at alt var ute da de sjekket etterpå.. Hadde ikke forventa å bli gravid nå så fort i det hele tatt 😱Men tar det med en klype salt.. Tar testen igjen om 1 1/2 uke og ser om det står 3+ på clearblue, da har jo HCG økt. Håper det lykkes for dere kjapt ❤️ Man føler seg liksom "tom" etter en SA/MA, og alt står litt på vent før man blir gravid igjen. Lykke til ❤️ Lykke til! Som AB sier over her, så kan du alltids få tatt blodprøver om du vil vite helt sikkert / ikke vil vente så lenge. Og takk ❤ kjenner meg veldig igjen i den følelsen! Trøster meg enn så lenge med at vi ble kjapt gravide når vi først begynte å prøve. Håper det går bedre for oss begge to neste gang! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå