AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hei! er i gang med julegaver og skal bestille noen tskjorter fra usa men blir så usikker på betalingen for det var jo så mange å velge mellom. Det er paypal, Visa checkout, google pay og checkout å velge mellom... hva er den beste og enkleste løsningen å bruke?? Er det noen som kan anbefale hva som er best? Anonymkode: f551a...bd4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 De fleste elektroniske betalingsmidler er jo ganske raske i dag, ville valgt noe som ikke har masse avgifter. Er man opptatt av trygghet, så kan paypal benyttes siden det også beskytter litt (det koster litt for hver transaksjon dog). Men husk at du for klær både må betale både norsk mva og toll (det er toll på klesprodukter importert fra utlandet), fort gjort å brenne seg på å glemme det (been there, done that - de tingen jeg bestilte fra overseas ble plutselig litt dyrere en forventet...) Anonymkode: a1655...fd3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Jeg syns paypal er det beste alternativet. Kan ikke huske at jeg har måtte betale for transaksjoner heller. Må isåfall være et ubetydelig lite beløp. Husk at du må betale både mva og toll, så det blir kanskje ikke så billig likevel Anonymkode: 6c88f...4d6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns paypal er det beste alternativet. Kan ikke huske at jeg har måtte betale for transaksjoner heller. Må isåfall være et ubetydelig lite beløp. Husk at du må betale både mva og toll, så det blir kanskje ikke så billig likevel Anonymkode: 6c88f...4d6 Du har nok for det meste rett i det: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees Men de tar, som skrevet på siden over, et gebyr for valutakonvertering. Lenge siden jeg har betalt med paypal nå, men etter hva jeg husker, så er det mye bedre å betale i den lokale valutaen i landet nettbutikken tilhører, enn å la paypal konvertere (i praksis er det da sin egen bank som står for konverteringen i stedet), siden sin egen bank som regel har bedre kurs og. evt. billigere gebyr enn paypal. Anonymkode: a1655...fd3
T-Rex Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Kjøper du fra en stor og anerkjent aktør, kan du trygt bruke kredittkortet ditt direkte. Er du derimot usikker på seriøsiteten til den/firmaet du handler fra, er det sikrere med PayPal, fordi selgeren da ikke ser kredittkortinformasjonen din, og kortet dermed ikke kan misbrukes. Jeg velger å ha et eget kort til netthandel, med laveste kredittgrense. Da er det begrenset hvor galt det kan gå, om kortinfo'en havner i gale hender.
SPOCA Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har nok for det meste rett i det: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees Men de tar, som skrevet på siden over, et gebyr for valutakonvertering. Lenge siden jeg har betalt med paypal nå, men etter hva jeg husker, så er det mye bedre å betale i den lokale valutaen i landet nettbutikken tilhører, enn å la paypal konvertere (i praksis er det da sin egen bank som står for konverteringen i stedet), siden sin egen bank som regel har bedre kurs og. evt. billigere gebyr enn paypal. Anonymkode: a1655...fd3 Dette er kun delvis korrekt. Man kan nemlig velge å ikke bruke valutakonvertering, jeg gjør dette selv på de fleste kjøp. Personlig gjør jeg litt hipp som happ, bruker kredittkort og Paypal om hverandre, men valutakonvertering er ikke en problemstilling om man er klar over dette. Mange butikker bruker heller ikke valutakonvertering når det er sagt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå