Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Nei! Rop ut, men bruk ikke noens barn som noe middel for å statuere et poeng. 

Barna var allerede brukt. Ingenting ble verre ved MHs deling. Det skapte i det minste en debatt og kanskje en oppvåkning hos mange. Det hjelper ikke barna å flytte skylden i andre retninger. IG postet denne videoen på en plattform hvor deling skaper engasjement. Deling er altså en av de viktigste funksjonene på denne plattformen. Gudene vet hvor mange som har lagret og delt denne fra hennes egen konto. 

Slik som IG mikser familieliv og seksualitet på sin konto har hun garantert mannlige følgere eller «følgere» med dårlige hensikter. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet
19 minutter siden, NettoppJa said:

Enig, målet helliger middelet her! 

:klappe:

• Liker 5
Skrevet
*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Barna var allerede brukt. Ingenting ble verre ved MHs deling. Det skapte i det minste en debatt og kanskje en oppvåkning hos mange. Det hjelper ikke barna å flytte skylden i andre retninger. IG postet denne videoen på en plattform hvor deling skaper engasjement. Deling er altså en av de viktigste funksjonene på denne plattformen. Gudene vet hvor mange som har lagret og delt denne fra hennes egen konto. 

Slik som IG mikser familieliv og seksualitet på sin konto har hun garantert mannlige følgere eller «følgere» med dårlige hensikter. 

Jo, Flere fikk se videoen. Jeg flytter ikke skylden andre steder. Det er mor sin feil, Mads Hansen gjorde det verre. 

• Liker 3
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Slutt med hva da? 

Å diskutere skylden til mads H. Det er på siden. Du kan sikkert diskutere det i tråden om mads h her inne. Poenget er at iselin G ødela for barna i det sekunder videoen ble lagt ut. Hun må eie skylden 100% selv. 

• Liker 11
  • Nyttig 14
Skrevet

Jo, Flere fikk se videoen. Jeg flytter ikke skylden andre steder. Det er mor sin feil, Mads Hansen gjorde det verre. 

Hvem vet om flere så den, hvem vet hvor den ble mest lagret fra. Hvis hun skjerper seg etter dette sjokket kan MH ha forhindret at evt nye sårbare videoer av døtrene hennes kommer på avveie. Er hun smart holder hun de privat fra nå av. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvem vet om flere så den, hvem vet hvor den ble mest lagret fra. Hvis hun skjerper seg etter dette sjokket kan MH ha forhindret at evt nye sårbare videoer av døtrene hennes kommer på avveie. Er hun smart holder hun de privat fra nå av. 

Det vet vi jo ikke, men vi vet at MH gjorde det. 

Skrevet

Det disse menneskene ikke evner å se som foreldre er at barn ikke er en kopi av foreldrene. Det er ikke « Mine» barn. De er egne individer som skal være voksne mesteparten av livet.  Det virker som de tenker at siden jeg er så «utadvent og sterk» så blir barna mine det også.

De kommer til å få sjokk når disse barna vokser til og deres virkelige personlighet kommer fram. Det er nemlig ikke gitt at et barn velger samme levevei eller utvikler samme personlighet som hverken mor eller far. To akademikere kan få barn som dropper høyere utdannelse og velger å leve av kunst. En professor kan være vokst med hippieforeldre i et kollektiv.

Dette merker man så klart ikke så godt når barna er små. Da er jo alle barn ganske like hverandre og de blir troskyldige med på alt mamma og pappa finner på. Og mor og far går ut i fra at barna liker det samme som dem  

Når de blir tenåringer så er ikke foreldrene like kule. Da skal de ut og utforske verden på egen hånd og da kan mye skje som også vil være med på å forme personligheten deres, på godt og vondt. Det er da det er viktig å ha trygge foreldre man kan stole 100% på.

Men, vil man egentlig stole fullt på foreldrene sine når man vet at de har solgt barndommen din til høystbydende?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

En mann med gode hensikter denne gangen. Det er faktisk ingenting å være sint over når mor selv har lagt den ut offentlig til deling. 

• Liker 16
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Er det som kalles "means to an end". Selv om handlingen til MH var moralsk feil, har handlingen ført til riktige endringer. MHs handling var derfor nødvendig for å få frem endringen. 

Skrevet (endret)
ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

Er det som kalles "means to an end". Selv om handlingen til MH var moralsk feil, har handlingen ført til riktige endringer. MHs handling var derfor nødvendig for å få frem endringen. 

Det var den absolutt ikke. Han kunne i det minste sladdet barna. 

Endret av Klink
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Vet alle hvordan man sladder folk på video?

Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Han kunne det, men det hadde ikke vært like effektfullt. Mads har gjort barna til iselin og mange andre influenser-barn en tjeneste. Så fremt iseling og de andre forstår alvoret nå. 

Spørs om ikke pilotsjåfør-frua, sørlandsmodellparet og nettsexologen tenker seg ekstra godt om før de poster barna fremover. Meeen man vet jo aldri. Mye tomgang der…

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Vet alle hvordan man sladder folk på video?

Han hadde nok fått det til om han ville. 

Skrevet

Han hadde nok fått det til om han ville. 

Hadde du?

Skrevet (endret)

Hadde du?

Ja , jeg hadde aldri delt den i utgangspunktet. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Ja , jeg hadde aldri delt den i utgangspunktet. 

Jeg spurte ikke om du hadde delt eller ikke. Jeg spurte om du har kunnskap til å sladde ansikter fra en video. 

Alle får det til å høres ut som den enkleste greia så da regner jeg med dere får det til. 

• Liker 5
Skrevet
Klink skrev (20 minutter siden):

"Means to an end". Foreslår du leser deg opp. 

Skrevet
*blueberry* skrev (14 minutter siden):

Jeg spurte ikke om du hadde delt eller ikke. Jeg spurte om du har kunnskap til å sladde ansikter fra en video. 

Alle får det til å høres ut som den enkleste greia så da regner jeg med dere får det til. 

Ja hvorfor skulle jeg ikke fått til det? 

Skrevet

Jeg reagerer litt på at noen hevder at å kritisere MH for hans deling av videoen er "å flytte skylden". Det er det absolutt ikke. Men til syvende og sist så er effekten den samme når både IG og MH deler videoen: barna blir eksponert for en stor mengde fremmede mennesker, og innholdet kan snappes og deles av hvem som helst, hvor som helst. At MH har et viktig poeng er det ingen som er i tvil om, men når han deler videoen videre til sine følgere på en åpen kanal, så bidrar han til problemet, uavhengig av intensjon. Barna er dem som sitter igjen med svarte-per, mer eksponert og flere som kanskje ikke følger IG fikk med seg videoen. Jeg heier på at han tar det opp, og jeg har ikke noe I mot at han bruker IG som en case study, men jeg tar avstand når barna ender opp med å bli enda mer eksponert.

Det betyr ikke at IG er uskyldig. Jeg ble fysisk uvel av å lese om saken (jeg vil ikke se videoen), og det er hennes fulle og hele ansvar som forelder å verne barna hennes sin identitet og trygghet. Det vil jeg aldri diskutere i mot. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

men hvorfor gjøre det når en vet bedre enn det? Jeg er helt enig i kritikken mot Iselin. VELDIG enig. 

For å understreke et poeng. Han gjør det jo ikke bare for å være slem eller teit. Kanskje han kan få noen til å tenke seg om både en og to ganger før de eksponerer barna sine igjen.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...