Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Iselin Guttormsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Ja, la merke til at hun sa dette flere ganger; «det er mine barn»… Ja, det er det Iselin, og som mor er det ditt ansvar å beskytte de, også er det du som velger å sette de i en slik situasjon… Det er så sykt at man nesten ikke tror det…

Ja, helt sykt..hun er moren, så det er HUN som burde beskytte barna fra akkurat det der! 

• Liker 16
Skrevet

Jeg lurer på om hun spør pappaen til disse barna om samtykke hver gang de blir eksponert på hennes plattform…

Må være vondt å få beskjed at nå er barna våre ute på VG uten at han evt. har vært klar over hva hun har lagt ut til verden. Forkastelig og hårreisende.

Det siste hun skal tenke på er at Mads Hansen har delt videoen… 

• Liker 28
Skrevet (endret)
3 hours ago, Lineaaa said:

Kanskje helliger middelet målet? Ja, kjipt å gi mer eksponering til denne grenseoverskridende videoen. Samtidig må jo dette være en så vond lærepenge for Iselin, og til avskrekkelse for andre, at det kan være verdt det? Filmen fantes jo uansett (dog med flere seere nå). Tenk på all fremtidig deling som er forhindret nå, pga re-postingen til Mads Hansen. 

Du har helt rett :klappe: Dette er forhåpentligvis en vekker. 

Tenker at det vil ha en rive-av-plasteret-effekt. Det er kjipt der og da, og kanskje særlig fordi Mads Hansen, begynner å bli en respektert profil. Det virker å være mer bittert og problematisk at det er han, enn selve delingen. Om hun aldri så mye fremstiller det, som noe hèlt forferdelig.  

Endret av Tradegy
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er det sykeste. Slike samtaler skal for faen ikke filmes og legges ut!!! Stakkars unger

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Finnes videoen noe sted nå? Type imgur eller hva det heter?

Skrevet

Det er jo helt gjennomtrekk i topplokket på disse influenserne. 

Slutt å legg ut bilder av barna dine, Iselin, så slipper du at andre deler dem. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

All den tid IG har åpen instaprofil er det ikke bare "følgerne" hun deler dette med. Jeg følger henne ikke, men kan fint se alt innhold på kanalen hennes. Tror hun virkelig på at det kun er hennes trofaste følgere som følger med der inne? 

Synes det var rått av MH å dele det jeg, håper virkelig hun fikk seg en støkk og slutter å eksponere ungene sine på nett! Håper du leser her Iselin, det er egoistisk, smålig og stakkarslig å dele uskyldige små jenter på nett på den måten. Nei, du er dessverre ikke den eneste. 

• Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg sliter med å forstå at Iselin trenger en lov som forteller henne at det ikke er lurt å legge ut en sånn video på IG.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har alltid likt IG, og følger henne på Instagram. Fikk mildt sagt sjokk da jeg så denne sårbare videoen av barna hennes i en høyst personlig samtale.

Når jeg setter meg i situasjonen til døtrene til IG får jeg skikkelig vondt i magen. Om jeg som tenåring hadde sett en slik video av meg hadde jeg hvert utrolig flau. 

Det er absolutt ikke gøy at en slik video ligger ute på nett for alle og enhver. Som tenåringer blir man utrolig sårbare og alt kritiseres. Det er gøy når de er små, men man må se lenger enn sin egen nesetipp. Og jeg tror faktisk Iselin forstod at hun tabbet seg ut. Og derfor ble hun så påvirket av dette.

Det er ikke morsomt for disse jentene om 10 år å se videoer av seg selv hvor de prater om tiss, vulva etc. Og det kan lett bli brukt mot dem. Uff som mamma selv stikker dette langt inn i hjerterota. Hun kunne heller ha fortalt følgerne om hvordan dette såkalte lyset hun snakket om startet en slik samtale. Måtte hun dele videoen? 

At hun fokuserer på Mats Hansen er for meg irrelevant. Hun må snu fokuset på seg selv å de valgene hun tar. Mads Hansen viste tydelig hvordan slike videoer misbrukes selv om det ikke var den rette måten å gjøre det på. Men kanskje det er storyen til Mads Hansen som måtte til for at IG tar dette på alvor. 

Endret av Sool
  • Liker 37
Skrevet
Felis skrev (6 minutter siden):

Jeg kjører like gjerne et resyme på forsvarstalen til Iselin også. Jeg tar kortversjonen, siden den varer en halv evighet

Iselin innleder med å refse Mads Hansen for å ha delt en video av barna hennes. Barna hennes!!! Hun hopper elegant bukk over at det er hun som delte den i utgangspunktet.

Så fortsetter hun med å fortelle at dette ikke var et betalt samarbeid. Hun merket det bare med reklame, siden hun har et samarbeid med aktørene (Lyko og DeoDoc). Iselin mener derfor at hun har feilmerket videoen. Iselin: Du har et pågående samarbeid med DeoDoc, du viste frem produktene til DeoDoc, ergo er reklamen (for det er det denne pseudo-seksualundervisningen av barn er) merket riktig.

Iselin drar i gang en lang lovprising av firmaet DeoDoc. Tenk at det er leger og what not, som har laget SÅ fine produkter som vi kvinner trenger, bla bla bla. De eneste produktene jeg kjenner til fra Deodoc er dåsesprayen til Caroline Berg Eriksen (med kokosgduft) og Iselins favorittintimvask som tilsynelatende anbefales fra ca 5 års alder. Ingen av disse produktene er flotte eller nødvendige. Men Iselin snakker engasjert og varmt om samarbeidspartneren sin, det skal hun ha. Faktisk såpass varmt at dette også burde vært merket som reklame...

Over til selve samtalen: Dette var en fin og åpen samtale med barna, hvor de turte å stille spørsmål om et vanskelig tema. Hensikten var å vise at det er de voksne som synes det er mest kleint og rart og prate om kjønnsorganer. Når barna åpner opp til dialog, med spørsmål og nysgjerrighet, synes Iselin at det eneste rette er å dele det med sine 200 000 følgere. Og resten av internet (inkludert Mads Hansen). 

Iselin tar selvkritikk og tenker at hun muligens har gjort noe feil. Feilen er, i følge Iselin, at annonsørene ikke skulle vært tagget...

"Vi lever i en verden hvor livene våre styres av sosiale medier, hvor vi deler smått og stort", sier Iselin.  Nei, Iselin, VI gjør ikke det! DU gjør det! Iselin har tydeligvis sett på Debatten og blitt fryktelig imponert over Monica Nyhus' intellekt. Det er den samme ordsalaten med at "hun ønsker debatten velkommen"

Så vingler hun tilbake til reklame/ikke reklame igjen. Disse fantastiske produktene sto tilfeldigvis bare fremme etter at Iselin hadde gjort seg ferdig med det betalte samarbeidet (Nevnte jeg at produktene er fantastiske? For dere som ikke har fått det med dere: Produktene er fantastiske...). Og så liker ungene å herme etter mamma, så derfor laget de sin egen reklame. Og selv om det er samme produkter og samme samarbeidspartner, så er det altså ikke reklame...

Iselin tjener helt fint egne penger, uten å bruke barna sine...

Hun runder av med at hun ikke sitter på fasiten og at ungene hennes kanskje konfronterer henne med denne delingen senere. I likhet med alle andre barn... Vel, barn flest får ikke sine åpne og nysgjerrige samtaler om vulva og vagina delt på en kommersiell kanal...

Hun sammenligner overtrampet med foreldre som flytter til Oslo Vest, eller foreldre som sender barna sine på kristenleir.

Jeg orket dessverre bare å se halvparten av storyen hennes, men jeg er ganske sikker på at hun bare fortsetter i de samme sirklene dere ser over. For dere som ikke orker å lese hele, her er kortversjonen:

Mads Hansen er slem

Det betalte samarbeidet skulle ikke vært merket

Deodoc lager fantastiske produkter

Det er viktig å dele nære samtaler med barna sine med hele verden

Å dele nære samtaler om kjønnsorganer er ikke verre enn å flytte med barn til Oslo Vest

https://www.instagram.com/stories/iselinguttormsen/3014847160566737013/

Skjermbilde 2023-01-13 kl. 19.08.38.png

Vet det er på siden, men botoxen her… kjære vene… 

• Liker 14
Skrevet

Hadde hun ikke produsert dette materialet så hadde dette aldri skjedd!

At det ikke går an å se poenget .... ta det innover seg... Lære og handle ...

Ikke ok at Mads Hansen har gjort dette sånn sett, men hvordan få slike folk til å innse problematikken uten at de får kjenne på problemet 🤷

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg følger henne ikke, men er klar over at hun har eksponert barna sine i årevis. Trodde likevel at hun skulle være hakket mer reflektert og vise selvinnsikt når denne kritikken banket på døren. Her går hun etter den ene personen hun vet om som har delt videoen, samtidig som hun hevder seg angrepet av en MANN (kjønn understeker hun flere ganger, som om det har noe å si i denne saken..) , men hun syns tilsynelatende det er helt i orden at videoene og bildene får vandre fritt på nett og potensielt forville seg i de mørkeste kroker så lenge hun ikke vet om det. For det er det eneste hun faktisk hisser seg opp for - det hun vet, ikke det hun ikke har anelse om. Det er jo dette som er selve kjernen i kritikken - Føre-var-prinsippet. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 15
  • Nyttig 10
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor noen her synes det er greit at Mads Hansen legger ut andre sine uskyldige barn på sin instagram konto? Hvorfor skal barna straffes ytterligere fordi mor har gjort noe dumt. 

Dersom man ønsker et forbud, burde man også ta avstand fra eksponering uavhengig av hvem som legger ut. Altså jeg liker Mads Hansen, og digger at han kritiserer influensere, men her gikk han langt over streken. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Sool skrev (19 minutter siden):

Og jeg tror faktisk Iselin forstod at hun tabbet seg ut. Og derfor ble hun så påvirket av dette.

Det hadde vært fint om hun gjorde, men ingenting indikerer på det. Som @Felis skriver, hun er mer opptatt av Mads, merking av reklame og få frem hvorfor hun la ut innlegget. Ansvarsfraskrivelse desverre. 

Håper med tiden hun forstår alvoret. 

Skrevet

Iselin hadde ikke sagt en dritt hvis han hadde delt og skrevet noe hyggelig .. det hadde vært klikk og cash til mamma 

• Liker 24
  • Nyttig 10
Gjest Hoppetau
Skrevet

Så videoen med lyden på mens min ti åring satt i sofaen. Hun snudde seg ganske kjapt og sjokkert og lurte på hva dette var. Det var jo superflaut at jeg bare så på dette. Når jeg fortalte at en mamma hadde delt dette åpent på nett fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde gjort noe slikt hadde hun aldri! Snakket til meg igjen. 

Reaksjonen hennes når hun hørte at dette var en samtale (uten å vite noe om konteksten eller kritikken) som var lagt ut på nett talte virkelig for seg selv

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

👏👍

Selv om det selvfølgelig ikke er bra at barna blir brukt av Mads H heller, de blir ofret her, så kan man i alle fall håpe at noen og enhver av verstingene har fått noe å tenke på og kanskje det blir mindre utlevering også før reguleringer/lover kommer. 

Er redd dette ikke hjelper.. disse influencere gir egentlig bLaffen i barna bare de kan tjene penger 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...