Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Kjempegøy at hun legger ut quote på story om at hun ikke bryr seg om hva andre sier om henne fordi det de sier er en refleksjon av dem selv. Snakk om å kaste stein i glasshus når hun knapt har gjort noe annet enn å prøve å få Mads Hansen til å framstå dårlig den siste tiden. Det sier vel alt om henne. Det ser nesten ut som om det skjer noe med mange influencere når de oppnår en viss popularitet, de mister evnen til refleksjon. Det er som om de blir dummere og dummere jo flere likes de får. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men Iselin er et stjerneeksempel på dette.

• Liker 38
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotballfluen skrev (36 minutter siden):

Kjempegøy at hun legger ut quote på story om at hun ikke bryr seg om hva andre sier om henne fordi det de sier er en refleksjon av dem selv. Snakk om å kaste stein i glasshus når hun knapt har gjort noe annet enn å prøve å få Mads Hansen til å framstå dårlig den siste tiden. Det sier vel alt om henne. Det ser nesten ut som om det skjer noe med mange influencere når de oppnår en viss popularitet, de mister evnen til refleksjon. Det er som om de blir dummere og dummere jo flere likes de får. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men Iselin er et stjerneeksempel på dette.

Har tenkt det samme. Jo mer kjent de blir, jo mer idiotisk blir de. Tror det handler om penger. Jo mer penger de får, jo mer kyniske og griske blir de….? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (11 minutter siden):

Har tenkt det samme. Jo mer kjent de blir, jo mer idiotisk blir de. Tror det handler om penger. Jo mer penger de får, jo mer kyniske og griske blir de….? 

Og avhengige. Avhengige av bekreftelsen det gir. Dopamin og oxytocin. Sosiale medier trigger hjernens belønningssenter. 
Så da kan man jo tenke litt på hva det gjør med barn ?

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 minutter siden):

Skulle ønske det ble en runde to av `Debatten` etter at MH delte videoen til Iselin. Den forrige debatten i kjølvannet av at Venstre ønsker et lovverk ble tam og med `feil` deltagere (i mine øyne) 

Jeg ønsker meg Iselin Guttormsen, Mads Hansen, representant fra Kripos og representant fra Unicef. For å ha noen på "laget" til Iselin ift å kjempe for sin rett til å eksponere barn - så skulle jeg gjerne sett Lars Kristian Eriksen. Han har  også ropt med utestemme rundt omkring på nettet i lang tid og burde bli hørt. Han har tatt kampen om å få eksponere i fred helt dit at han ødela bilen til en forbruker (kunde av en av Eriksens annonsører) 

Og noen som kan fortelle om hvordan sosiale medier skaper en avhengighet. En høyst reell og skadelig avhengighet. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 minutter siden):

Og noen som kan fortelle om hvordan sosiale medier skaper en avhengighet. En høst reell og skadelig avhengighet. 

Ja, på høy tid at det også blir tatt opp. Det er skremmende og alvorlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (23 minutter siden):

Skulle ønske det ble en runde to av `Debatten` etter at MH delte videoen til Iselin. Den forrige debatten i kjølvannet av at Venstre ønsker et lovverk ble tam og med `feil` deltagere (i mine øyne) 

Jeg ønsker meg Iselin Guttormsen, Mads Hansen, representant fra Kripos og representant fra Unicef. For å ha noen på "laget" til Iselin ift å kjempe for sin rett til å eksponere barn - så skulle jeg gjerne sett Lars Kristian Eriksen. Han har  også ropt med utestemme rundt omkring på nettet i lang tid og burde bli hørt. Han har tatt kampen om å få eksponere i fred helt dit at han ødela bilen til en forbruker (kunde av en av Eriksens annonsører) 

Det er bare det at det ikke er mulig å beordre noen til å stille i Debatten. Jeg tror verken Iselin Eller Lars Kristian på noe tidspunkt ønsker å bli stilt til veggs på nasjonalt tv. Jeg tviler på om Mads Hansen er så interessert heller. Det kan bli en stor personlig belastning.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (15 minutter siden):

Ja, på høy tid at det også blir tatt opp. Det er skremmende og alvorlig. 

«Social rewards and the brain

Between the ages of 10 and 12, changes in the brain make social rewards—compliments on a new hairstyle, laughter from a classmate—start to feel a lot more satisfying. Specifically, receptors for the “happy hormones” oxytocin and dopamine multiply in a part of the brain called the ventral striatum, making preteens extra sensitive to attention and admiration from others.»

https://www.apa.org/news/apa/2022/social-media-children-teens

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er influenserkurs som faktisk hadde vært interessant: Hvordan gå fra å være et friskt pust med integritet og troverdighet til utakknemlig kjeftesmelle uten troverdighet som ikke takler konstruktiv kritikk på kortest mulig tid? Her har vi mange kandidater å bruke som eksempel føler jeg. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (5 minutter siden):

Det er bare det at det ikke er mulig å beordre noen til å stille i Debatten. Jeg tror verken Iselin Eller Lars Kristian på noe tidspunkt ønsker å bli stilt til veggs på nasjonalt tv. Jeg tviler på om Mads Hansen er så interessert heller. Det kan bli en stor personlig belastning.

I.Guttormsen AS har intet å vinne på å delta i Debatten. Så der har du nok rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (22 minutter siden):

Ren ønsketenkning fra min side.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (48 minutter siden):

Enig, syns den debatten var dårlig, egentlig. Mye bra som kom fram selvsagt, men den kunne blitt så mye bedre ved å gå dypere inn i tematikken. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Havnefogden said:

Hvis de feige foreldrene ikke vil forsvare sine valg kunne man likevel hatt en debatt om disse konkrete eksemplene. Navngi influenserne og være konkrete i debatten på nøyaktig hva som er problematisk, dra frem eksemplene og gjør en sak ut av det. Problemet nå er at influensere kan skjerme seg selv ved å nekte å uttale seg, de får selv dirigere hvilken plattform de uttaler seg på. Det må det bli en slutt på, da får heller "alle andre" diskutere på deres vegne da uten å skjerme dem på noe som helst vis. En ensidig debatt på NRK er bedre enn en ensidig debatt på influensernes egne medier. Man kan da fint diskutere hvordan man kan veilede eller tvinge Guttormsen til å ta andre valg selv om hun ikke er der selv. 

Silkehanskene bør av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djerv2020 skrev (1 time siden):

🎯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Hvis de feige foreldrene ikke vil forsvare sine valg kunne man likevel hatt en debatt om disse konkrete eksemplene. Navngi influenserne og være konkrete i debatten på nøyaktig hva som er problematisk, dra frem eksemplene og gjør en sak ut av det. Problemet nå er at influensere kan skjerme seg selv ved å nekte å uttale seg, de får selv dirigere hvilken plattform de uttaler seg på. Det må det bli en slutt på, da får heller "alle andre" diskutere på deres vegne da uten å skjerme dem på noe som helst vis. En ensidig debatt på NRK er bedre enn en ensidig debatt på influensernes egne medier. Man kan da fint diskutere hvordan man kan veilede eller tvinge Guttormsen til å ta andre valg selv om hun ikke er der selv. 

Silkehanskene bør av. 

Veldig enig. Silkehanskene må av. Ta debatten utenfor klikken av influencere og annet rask og rusk. De har ingenting å komme med. De beskytter hverandre.
Vi vet nok nå, til å kunne si at barna må beskyttes. Fordi de tar skade av det. Det er dokumentert, og vi sitter på fasiten.
Inviter kripos, og helsepersonell med faglig tyngde, de som jobber med barn og unge hver eneste dag. Inviter foreldre, lærere, og de som har logget av fordi de ble avhengige og opplevde å bli syke. Inviter dem alle. Influencerne burde ikke inviteres mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*blueberry* skrev (14 minutter siden):

The irony 🙄. Fra IGs story. 

E6199706-AE97-47FE-A2F9-07DBC568DC47.jpeg

Grandiose tanker om seg selv. En overdreven oppfatning av egen betydning. Og null selvinnsikt.
Jeg vil anbefale alle med barn om å styre unna alle råd bedriften I. Guttormsen AS gir. Jeg har selv barn, og  jeg synes måten den bedriften utnytter barn på, for å fremme egen virksomhet er helt forkastelig. Det finnes mange typer overgrep. Å utsette barn for massiv eksponering på nett er et eksempel.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (Akkurat nå):

Grandiose tanker om seg selv. En overdreven oppfatning av sin egen betydning. Og null selvinnsikt.
Jeg vil anbefale alle med barn om å styre unna alle råd bedriften I. Guttormsen AS gir. Jeg har selv barn, og  jeg synes måten den bedriften utnytter barn på, for å fremme egen virksomhet er helt forkastelig. Det finnes mange typer overgrep. Å utsette barn for massiv eksponering på nett er et eksempel.

Helt enig, men barnløs foreløpig. Iselin har jo mest sannsynlig matet mørkenettet med bilder, videoer og info om egne barn så denne podden bør vel skremme henne mest. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Helt enig, men barnløs foreløpig. Iselin har jo mest sannsynlig matet mørkenettet med bilder, videoer og info om egne barn så denne podden bør vel skremme henne mest. 

Usikker på om "Iselin" eksisterer på den måten bedriften  vil ha oss til å tro. Det er et AS, som skal tjene penger. Jeg tror ikke de lar seg skremme av noe som helst. "Man må knuse noen egg for å lage omelett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. 

Endret av Felis
  • Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...