Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2781 Skrevet 28. januar 2023 (endret) Menigesmening skrev (11 timer siden): Håper noen tok vare på det! 2:35:00 ut i videoen under forøvrig. Kleint. https://tv.vg.no/video/256510/se-alt-fra-vixen-awards-her?fbclid=PAAaZ933zv_C3gdxkQsdias1wH2pIALWZh3Gx-HkfBRI2ckBfzEALwtmN-LVQ Det som er skummelt med influensere er at de havner i et ekkokammer. Hadde IG vært en mor i klassen eller en medelev så ville miljøet korrigert henne og holdningene hennes. Når de får opptre fritt i sosiale medier finner de raskt likesinnede som bekrefter oppførselen deres. Jeg plasserer hun og mange andre influensere i samme kategori som incels, konspirasjonsfanatikere og så videre. Bygdas idiot som de aller fleste holder seg unna. Det er en skummel industri, som skaper avhengighet i begge ender. De har fått holde på uten regelverk av noe slag i mange år, og det lille som er kommet på plass er ikke nok. Nå kjemper de sammen om å få fortsette som før, og vi må ikke undervurdere den makten de har, som medieaktører, men også det nettverket de har klart å bygge blant mektige mediemoguler, politikere og milliardærer. Endret 28. januar 2023 av IreneV
Menigesmening Skrevet 28. januar 2023 #2782 Skrevet 28. januar 2023 IreneV skrev (6 minutter siden): Det er en skummel industri, som skaper avhengighet i begge ender. De har fått holde på uten regelverk av noe slag i mange år, og det lille som er kommet på plass er ikke nok. Nå kjemper de sammen om å få fortsette som før, og vi må ikke undervurdere den makten de har, som medieaktører, men også det nettverket de har klart å bygge blant mektige mediemoguler, politikere og milliardærer. "Makten" de har er basert på klikk. Slutt å besøk Some-profilene, slutt å klikk på nyheter om de og rett søkelyset mot annonsørene. Jeg har sendt e-post til alle samarbeidspartnerne til IG i lys av denne debatten for å markere at jeg tar avstand fra produkter som er assosiert med henne. Mange bekker små gjør en stor å og forhåpentligvis er IG ute i kulden for godt. 23 2
Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2783 Skrevet 28. januar 2023 Menigesmening skrev (Akkurat nå): "Makten" de har er basert på klikk. Slutt å besøk Some-profilene, slutt å klikk på nyheter om de og rett søkelyset mot annonsørene. Jeg har sendt e-post til alle samarbeidspartnerne til IG i lys av denne debatten for å markere at jeg tar avstand fra produkter som er assosiert med henne. Mange bekker små gjør en stor å og forhåpentligvis er IG ute i kulden for godt. Har sansen for at MH, FruJohansen og noen andre varsler om klare etiske brudd. Jeg tror ikke oppmerksomheten IG har fått siste tiden har vært bra. Selv om det har skapt flere klikk.
Menigesmening Skrevet 28. januar 2023 #2784 Skrevet 28. januar 2023 IreneV skrev (35 minutter siden): Har sansen for at MH, FruJohansen og noen andre varsler om klare etiske brudd. Jeg tror ikke oppmerksomheten IG har fått siste tiden har vært bra. Selv om det har skapt flere klikk. I mine øyne har det vært en markant nedgang av betalte innlegg og innlegg med barn hos IG den siste tiden 6
*blueberry* Skrevet 28. januar 2023 #2785 Skrevet 28. januar 2023 Menigesmening skrev (12 timer siden): Håper noen tok vare på det! 2:35:00 ut i videoen under forøvrig. Kleint. https://tv.vg.no/video/256510/se-alt-fra-vixen-awards-her?fbclid=PAAaZ933zv_C3gdxkQsdias1wH2pIALWZh3Gx-HkfBRI2ckBfzEALwtmN-LVQ Det som er skummelt med influensere er at de havner i et ekkokammer. Hadde IG vært en mor i klassen eller en medelev så ville miljøet korrigert henne og holdningene hennes. Når de får opptre fritt i sosiale medier finner de raskt likesinnede som bekrefter oppførselen deres. Jeg plasserer hun og mange andre influensere i samme kategori som incels, konspirasjonsfanatikere og så videre. Bygdas idiot som de aller fleste holder seg unna. Den latteren fra de to var usmakelig. Jeg tror det skal spesielle personligheter til for å være livsstilsinfluencer/ mammainfluencer (ala Sara Emilie, Sophie Elise, Iselin Guttormsen, fam Nyhus, CBE, Funky, Kristin Gjeldsvik og de der). Ser ikke samme trekk hos f.eks. matinfluencere og reiseinfluencere for å si det sånn. Og ja, jeg plasserte Funky med livsstilsfolka fordi hun utlever ekstremt mye barn og privatliv selv om hun er en god treningsprofil. 26
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2786 Skrevet 28. januar 2023 Jeg så bilde i VG fra Vixen i går, og der var et bilde av IG på rød løper. Alvorlig talt, jeg kjente ikke dama igjen? Nå har ikke jeg særlig med SoMe, så følger svært lite med, men hun ligner ikke på seg selv lengre. 8
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2787 Skrevet 28. januar 2023 Anonyym97 skrev (13 timer siden): Hun ler etter hun har sagt MadsHansen sitt navn på finalistene.. Voksent Menigesmening skrev (12 timer siden): Håper noen tok vare på det! 2:35:00 ut i videoen under forøvrig. Kleint. https://tv.vg.no/video/256510/se-alt-fra-vixen-awards-her?fbclid=PAAaZ933zv_C3gdxkQsdias1wH2pIALWZh3Gx-HkfBRI2ckBfzEALwtmN-LVQ Det som er skummelt med influensere er at de havner i et ekkokammer. Hadde IG vært en mor i klassen eller en medelev så ville miljøet korrigert henne og holdningene hennes. Når de får opptre fritt i sosiale medier finner de raskt likesinnede som bekrefter oppførselen deres. Jeg plasserer hun og mange andre influensere i samme kategori som incels, konspirasjonsfanatikere og så videre. Bygdas idiot som de aller fleste holder seg unna. Wow.. Bare wow! Tenk å være såpass usikker på seg selv, at man som en voksen kvinne holder på slik? Hun er ikke noe annet enn en mobber, skikkelig grelle holdninger. Blir helt kvalm i kroppen, at mennesker som dette faktisk får spalteplass er uforståelig - men må er mange fan av hjernetomt innhold, så.. 16 1
Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2788 Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Jeg så bilde i VG fra Vixen i går, og der var et bilde av IG på rød løper. Alvorlig talt, jeg kjente ikke dama igjen? Nå har ikke jeg særlig med SoMe, så følger svært lite med, men hun ligner ikke på seg selv lengre. Alle er like. OG unike. Forstå det den som kan. Eller vil. Det er en vits alt sammen. Promoterer skjønnhetsindustrien hele gjengen. Synes synd på de yngste, som får kommentarer som "Sykt pen, hjerteemoji x3" osv.av de eldre, de som skal vite bedre. Det er så mange man også ser helt klart lider av alvorlige spiseforstyrrelser. Jeg blir nesten på gråten.
*blueberry* Skrevet 28. januar 2023 #2789 Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (4 minutter siden): Wow.. Bare wow! Tenk å være såpass usikker på seg selv, at man som en voksen kvinne holder på slik? Hun er ikke noe annet enn en mobber, skikkelig grelle holdninger. Blir helt kvalm i kroppen, at mennesker som dette faktisk får spalteplass er uforståelig - men må er mange fan av hjernetomt innhold, så.. Sebastian er like ille og han er vel under samme management. Ekkelt å se hvordan de støtter opp under hverandre uansett kritikk. 15
Fredrik29 Skrevet 28. januar 2023 #2790 Skrevet 28. januar 2023 Følger henne ikke, men Har sett litt på storyene hennes de siste dagene, ang. Mats Hansen-saken. Blir rett og slett skremt av hvor lite reflektert hun er. Rett og slett null selvinnsikt og ingen rundt henne korrigerer henne. Null å hente hos management heller. Helt tomt. Ser at mange jeg kjenner følger henne, liker innlegg og kommenterer. Skremmende. Mats Hansen fortjener blomster på døra. 36 8
Emmelise Skrevet 28. januar 2023 #2791 Skrevet 28. januar 2023 Jeg stusser litt på disse påstandene hun kommer med. Hun påstår hun har taushetsplikt. Men det finnes ingen informasjon om hvilken taushetsplikt hun henviser til. Hun er ikke tilknyttet noe helsevesen, offentlig eller privat. Til og med kundesupport av ymse slag har en form for taushetsplikt, spesielt vedrørende personinformasjon. Men der er det også inneforstått at personinformasjon skal beskyttes, for det er tross alt loven. Men Iselin er ikke tilknyttet noe av dette. Hun snakker om sex, onanering og barna sine på instagram. Ingen med hodet skrudd riktig på ville tro det var en naturlig taushetsplikt tilknyttet. I tillegg tilbyr hun ingen informasjon, noe som helst sted, som informerer om hva slags taushetsplikt hun har. Hva av min informasjon plikter hun til å beskytte sånn egentlig? Alle innenfor helsevesenet har meldeplikt. Advokater har meldeplikt. Til og med ymse slag av kundesupport har meldeplikt når det dukker opp noe som ser ulovlig ut. I tillegg syntes jeg det er direkte hårreisende at hun nå gjemmer seg bak barn som har opplevd overgrep. "Jeg vil bare hjelpe dem med å finne et språk". Vel, vulgariteter er for det første neppe svaret. Ikke er hun på noen måte kvalifisert heller. Har man opplevd overgrep, enten som barn eller voksen, bør man snakke med noen profesjonelle som kan virkelig hjelpe deg. Det er til de profesjonelle hun burde veilede dem skulle de noensinne bli desperate nok til å kontakte Iselin. Fullstendig latterlig å tro at en botoxa instababe som snakker om hvor mye hun gleder seg til å runke i dusjen på jobb skal på noen måte ha evnene til å møte overgrepsofre på en god måte. 35 12
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2792 Skrevet 28. januar 2023 (endret) Dagsrevyen har en reporter på Vixen, faktisk. Ser på gårsdagens Dagsrevyen episode. 🥺 Skuffende, men de intervjuer Senneset og Kjelsvik og snakker om å være kritisk mot influencing - så det var jo bra. Endret 28. januar 2023 av kraftwerk 5
Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2793 Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Dagsrevyen har en reporter på Vixen, faktisk. Ser på gårsdagens Dagsrevyen episode. 🥺 Skuffende.. Pengene rår. Hele veien. Vi vil få en tsunami av unge jenter med alvorlige psykiske lidelser.
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2794 Skrevet 28. januar 2023 Emmelise skrev (4 minutter siden): Jeg stusser litt på disse påstandene hun kommer med. Hun påstår hun har taushetsplikt. Men det finnes ingen informasjon om hvilken taushetsplikt hun henviser til. Hun er ikke tilknyttet noe helsevesen, offentlig eller privat. Til og med kundesupport av ymse slag har en form for taushetsplikt, spesielt vedrørende personinformasjon. Men der er det også inneforstått at personinformasjon skal beskyttes, for det er tross alt loven. Men Iselin er ikke tilknyttet noe av dette. Hun snakker om sex, onanering og barna sine på instagram. Ingen med hodet skrudd riktig på ville tro det var en naturlig taushetsplikt tilknyttet. I tillegg tilbyr hun ingen informasjon, noe som helst sted, som informerer om hva slags taushetsplikt hun har. Hva av min informasjon plikter hun til å beskytte sånn egentlig? Alle innenfor helsevesenet har meldeplikt. Advokater har meldeplikt. Til og med ymse slag av kundesupport har meldeplikt når det dukker opp noe som ser ulovlig ut. I tillegg syntes jeg det er direkte hårreisende at hun nå gjemmer seg bak barn som har opplevd overgrep. "Jeg vil bare hjelpe dem med å finne et språk". Vel, vulgariteter er for det første neppe svaret. Ikke er hun på noen måte kvalifisert heller. Har man opplevd overgrep, enten som barn eller voksen, bør man snakke med noen profesjonelle som kan virkelig hjelpe deg. Det er til de profesjonelle hun burde veilede dem skulle de noensinne bli desperate nok til å kontakte Iselin. Fullstendig latterlig å tro at en botoxa instababe som snakker om hvor mye hun gleder seg til å runke i dusjen på jobb skal på noen måte ha evnene til å møte overgrepsofre på en god måte. Helt enig. Hun har null innsikt og ingen refleksjonsevne, og jeg tviler uansett veldig sterkt på at barn eller ungdom kontakter henne vedrørende noen ting, men det er min mening. Som influencer burde flere av dem, sette seg i litt mer respekt og faktisk ta del i samfunnsdebatten. Kristin Gjeldsvik liker jeg godt, for dette har hun alltid gjort, men Iselin har faktisk ingen antenner eller evne til å være konstruktiv. Jeg håper bare at mediene og pressen snart kan begynne med mer kritisk journalistikk når det gjelder influencere, for jeg begynner å se meg rimelig lei av at influencere som IG skal få spalteplass med sin absurde tankegang. Det kommer ingen kritiske spørsmål, ingen blir satt på plass - journalistene feiler når det gjelder influencere. 16 2
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2795 Skrevet 28. januar 2023 (endret) IreneV skrev (16 minutter siden): Alle er like. OG unike. Forstå det den som kan. Eller vil. Det er en vits alt sammen. Promoterer skjønnhetsindustrien hele gjengen. Synes synd på de yngste, som får kommentarer som "Sykt pen, hjerteemoji x3" osv.av de eldre, de som skal vite bedre. Det er så mange man også ser helt klart lider av alvorlige spiseforstyrrelser. Jeg blir nesten på gråten. Jeg syntes det ser ut som at hun har operert nesa og øyenbrynene sine (face lift). Hun ligner absolutt ikke på seg selv, syntes hun var veldig naturlig og vakker før. Endret 28. januar 2023 av kraftwerk 8 1
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #2796 Skrevet 28. januar 2023 IreneV skrev (8 minutter siden): Pengene rår. Hele veien. Vi vil få en tsunami av unge jenter med alvorlige psykiske lidelser. Det har vi jo allerede. Ungdom og barn står i lange køer for psykologhjelp, og aldri har det vært høyere statistikk i Norge når det gjelder mobbing. 14 1
Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2797 Skrevet 28. januar 2023 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): Det har vi jo allerede. Ungdom og barn står i lange køer for psykologhjelp, og aldri har det vært høyere statistikk i Norge når det gjelder mobbing. Det vil bli enda verre. Mulig eldrebølgen ikke kommer med GenzZ for som du sier, de får ikke hjelp. https://www.businessinsider.com/cdc-teenage-gen-z-american-suicide-epidemic?r=US&IR=T "The suicide rate for people aged 10 to 24 increased by 56% between 2007 to 2017, according to new data from the CDC. For children aged 10 to 14, the suicide rate tripled between 2007 to 2017 after years of decline. Suicide had increased among millennials, but the data suggests Gen Z might be most at risk for mental illness." " https://www.waltonfamilyfoundation.org/stories/foundation/generation-z-is-waging-a-battle-against-depression-addiction-and-hopelessness Gen Z (42%) is about twice as likely as Americans over 25 (23%) to battle depression and feelings of hopelessness. Gen Z is three times as likely (18% to 5%) as Americans over 25 to say their challenges are so severe that they thought they might be better off dead. More than half of Zoomers (52%) know someone battling depression. 1 in 4 have someone close to them dealing with drug addiction. 1 in 5 know someone who has died by suicide." Endret 28. januar 2023 av IreneV
Gjest IreneV Skrevet 28. januar 2023 #2798 Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (13 minutter siden): Jeg syntes det ser ut som at hun har operert nesa og øyenbrynene sine (face lift). Hun ligner absolutt ikke på seg selv, syntes hun var veldig naturlig og vakker før. Og lag på lag med "contouring sminke", som gjør alle like. Nese og øyenbryn er også likt på de fleste, ja.
miss spjåk Skrevet 28. januar 2023 #2799 Skrevet 28. januar 2023 ziljemor skrev (18 timer siden): Det er ikke reell valgfrihet dersom et Nei medfører konsekvenser. For å kunne si ja og virkelig mene det må man kunne si et trygt nei. Påført skyldfølelse, overdreven ansvarsfølelse for en forelder, eller påført ansvar som et lite barn for å tjene penger til familiens økonomi er konsekvenser som kan medvirke til at barn sier ja til eksponering. Og selv om barna skulle være trygge og oppriktig ønske å eksponeres for resten av verden, så burde voksne mennesker i dag ha nok kjennskap til Internettets mørke kriker og kroker, og kjendismedaljenes bakside, til å sette grenser på vegne av barna og be dem vente til de er gamle nok. Vil de fortsatt være i rampelyset? Meld dem på kurs i Kulturskolen, la dem delta i idrett eller sceneaktivitet, la dem kjenne på kreativiteten og eksponering i nærmiljøet først. Det er ihvertfall eksponering på barnas egne premisser, under trygge rammer, uten profitt som går i mammas lomme. Gode og reflekterte argumenter. Skulle så gjerne ha sett at influensere som eksponerer barna sine kunne lest og svart på alt dette. Dette med lojalitet som du og nevner i resten av innlegget er et punkt mange ikke tar helt innover seg. "Så lenge barna samtykker" blir ofte brukt som argument, men man glemmer samtidig at barn er lojale mot foreldrene. Jeg synes det burde vært fokusert mer på det i eksponeringsdebatten. 10
J.. Skrevet 28. januar 2023 #2800 Skrevet 28. januar 2023 miss spjåk skrev (4 minutter siden): "Så lenge barna samtykker" blir ofte brukt som argument, men man glemmer samtidig at barn er lojale mot foreldrene. De glemmer også at barn kan ikke samtykke. 15 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå