Gjest Finlay Skrevet 25. januar 2023 #2701 Skrevet 25. januar 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Jeg tror heller ikke det dreier seg om uvitenhet. De vet. Men de nekter å gi slipp på inntektskilden sin, og oppmerksomheten det gir. Jeg kan heller ikke se noen annen forklaring. Pengene ungene drar inn trumfer ubehaget ved å vite at bilder/film blir brukt som runkemateriale for pedofile. Foreldrene kan åpenbart leve med det.
mammams Skrevet 25. januar 2023 #2702 Skrevet 25. januar 2023 FruRosa skrev (8 minutter siden): Da har selveste VillaPaprika (Camilla Øvestad/Johansen) kastet segn inn i diskusjonen. Hun kaller seg nå millavic. På denne IGposten: Sikker på at det er VP? Ny mann og ny kropp ser det ut til… Hva skjedde med KR? 7 1
FruRosa Skrevet 25. januar 2023 #2703 Skrevet 25. januar 2023 mammams skrev (Akkurat nå): Sikker på at det er VP? Ny mann og ny kropp ser det ut til… Hva skjedde med KR? 100 % sikker! Kim er historie, nå er det ny mann og trening som gjelder. 19 3
mammams Skrevet 25. januar 2023 #2704 Skrevet 25. januar 2023 FruRosa skrev (1 minutt siden): 100 % sikker! Kim er historie, nå er det ny mann og trening som gjelder. Ja, jeg så det på fb nå, ikke enkelt å kjenne igjen. Håper denne har bena mer plantet på jorda da… 9
bibbis Skrevet 25. januar 2023 #2705 Skrevet 25. januar 2023 mammams skrev (2 minutter siden): Ja, jeg så det på fb nå, ikke enkelt å kjenne igjen. Håper denne har bena mer plantet på jorda da… Blir avsporing dette, men dessverre nei, ikke noen forbedring han her heller. 6 7
Chang Skrevet 25. januar 2023 #2706 Skrevet 25. januar 2023 mammams skrev (26 minutter siden): Sikker på at det er VP? Ny mann og ny kropp ser det ut til… Hva skjedde med KR? Han er på Tinder, så det må ha vært slutt en god stund 1
Gjest IreneV Skrevet 25. januar 2023 #2707 Skrevet 25. januar 2023 (endret) FruRosa skrev (48 minutter siden): Da har selveste VillaPaprika (Camilla Øvestad/Johansen) kastet segn inn i diskusjonen. Hun kaller seg nå millavic. På denne IGposten: "Netthets, mobbing og slemme mennesker"? Er det kritikken mot eksponering av barna hun mener? "At ting gjøres forskjellig fra familie- til familie"? Så da skal man ikke kunne diskutere noe som både Redd barna, kripos og ny forskning mener potensielt kan være både skadelig og farlig for barn? Jeg håper ikke stormen legger seg ennå. Endret 25. januar 2023 av IreneV
Hallepalle2 Skrevet 25. januar 2023 #2708 Skrevet 25. januar 2023 Det er jo helt supert at Guttormsen bidrar med å holde tema aktuelt. Hadde hun sittet stille i båten etter Hansen sin deling hadde det blåst over altfor fort. Med rantene sine så får hun enda flere til å ta stilling til salg av barn. 36
Isild Skrevet 25. januar 2023 #2709 Skrevet 25. januar 2023 (endret) Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): Det er jo helt supert at Guttormsen bidrar med å holde tema aktuelt. Hadde hun sittet stille i båten etter Hansen sin deling hadde det blåst over altfor fort. Med rantene sine så får hun enda flere til å ta stilling til salg av barn. Slik ser jeg det også. Hun blir selve beviset på hvorfor det er så viktig å få på plass et regelverk. Det er veldig mange der ute som knapt vet hva en influencer er, og som ikke bruker sosiale medier i noen særlig grad. Spør man de hva de mener om barn som deles i kanalene til "bloggere" så har de ikke egentlig noen mening. Forklarer man derimot hvor store reklamekanaler disse kanalene har blitt, hvor mange følgere de har, og hvor kynisk bruk av barn det er - for likes. Da reagerer de aller fleste med å mene at dette ikke er greit - ikke i hele tatt. Så takk til Iselin som går foran nå som selve eksempelet på hvorfor barna ikke har noe i influencermor (og far) sine kanaler å gjøre. Endret 25. januar 2023 av Isild 23 1
Felis Skrevet 25. januar 2023 #2710 Skrevet 25. januar 2023 lenebu skrev (4 timer siden): Var ikke klar over at de hadde historikk, mye av den samme argumentasjonen går igjen i 2018. Barn som gråter (her noen andres barn) fordi MH som er en mektig mann (på dette tidspunktet med 200.000 følgere, som er samme antall følgere som IG har nå) som mobber. Vet ikke om denne har blitt delt her før, jeg hadde i hvert fall ikke sett den https://iselinguttormsen.blogg.no/1532474672_kjre_mads_hansen.html Jeg ser hun ikke fikk særlig støtte i kommentarfeltet den gangen heller. Selv i gamledager (2018) var folk negative til eksponering av barn på foreldrenes bedriftskonto. Iselin hevder i innlegget at eksponering av barn er "feil på mange måter", og hevder selv at hun bare gjør det innimellom. En leser påpeker at hun nylig har delt nakenbilder av ungene på snap... Iselin går rett i forsvar. Eller angrep, som er hennes forsvar... Måten hun møter kritikken på den gangen, er omtrent som nå. Stråmannsargumentasjon, hersketeknikker, kallenavn, spydigheter og beskyldninger om at kritikkerne må være menn (for alle vet at menn har skyld i alt som er galt i verden). Lurer på om ungene hennes hadde nok penger i sparebøssa si til å kjøpe trøstesjokolade til henne etter dette innlegget, for hun trengte det sikkert... Hun har i hvert fall ikke lært noe som helst siden 2018, og personligheten hennes er like ustabil. Igjen må jeg si at jeg skjønner at det var vanskelig for eksen å gå, for jeg hadde aldri i verden overlatt mine barn ubevoktet til et slikt menneske 50% av tiden. Det er sjeldent jeg kritiserer noen foreldreegenskaper (tror ikke jeg har gjort det før) men dette er virkelig ikke bra! 27 5
Gjest IreneV Skrevet 25. januar 2023 #2711 Skrevet 25. januar 2023 (endret) IG og de andre som tviholder på retten til å bestemme over egne barn, bestemme hva de tåler og ikke av eksponering på nett. Hva har de av argumenter for at dette faktisk gagner barna? De taler forskning, politi og de som jobber med barns rettigheter midt i mot. Hva har de egentlig å komme med selv? at de tjener penger på det? At barna synes det er moro? Det bør være tungtveiende grunner som får dem til å utsette sine barn for noe veldig mange sier kan være potensielt skadelig og farlig. Er det feks økonomisk helt avgjørende at barna eksponeres for hundretusener på nett? Endret 25. januar 2023 av IreneV
Kollontaj Skrevet 25. januar 2023 #2712 Skrevet 25. januar 2023 Felis skrev (10 minutter siden): Jeg ser hun ikke fikk særlig støtte i kommentarfeltet den gangen heller. Selv i gamledager (2018) var folk negative til eksponering av barn på foreldrenes bedriftskonto. Iselin hevder i innlegget at eksponering av barn er "feil på mange måter", og hevder selv at hun bare gjør det innimellom. En leser påpeker at hun nylig har delt nakenbilder av ungene på snap... Iselin går rett i forsvar. Eller angrep, som er hennes forsvar... Måten hun møter kritikken på den gangen, er omtrent som nå. Stråmannsargumentasjon, hersketeknikker, kallenavn, spydigheter og beskyldninger om at kritikkerne må være menn (for alle vet at menn har skyld i alt som er galt i verden). Lurer på om ungene hennes hadde nok penger i sparebøssa si til å kjøpe trøstesjokolade til henne etter dette innlegget, for hun trengte det sikkert... Hun har i hvert fall ikke lært noe som helst siden 2018, og personligheten hennes er like ustabil. Igjen må jeg si at jeg skjønner at det var vanskelig for eksen å gå, for jeg hadde aldri i verden overlatt mine barn ubevoktet til et slikt menneske 50% av tiden. Det er sjeldent jeg kritiserer noen foreldreegenskaper (tror ikke jeg har gjort det før) men dette er virkelig ikke bra! Har ikke skjedd mye med evnen til refleksjon siden 2018, iallfall. Mulig IG har tenkt at hun er hevet over kritikk fordi hun ikke lengre er en typisk mammablogger, hva vet jeg. 13
Jobbermedbarn Skrevet 25. januar 2023 #2713 Skrevet 25. januar 2023 (endret) Jeg lurer på om Iselin forstår at flere av oss leser den historien om kjøp av sjokoladen på en helt annen måte enn det jeg regner med er hensikten. Med hele bildet i hodet (og nå også et kommentarfelt fra 5 år tilbake) er ikke bekymringen mindre for å si det forsiktig… Endret 25. januar 2023 av Jobbermedbarn 27 1
Menigesmening Skrevet 25. januar 2023 #2714 Skrevet 25. januar 2023 (endret) Vil oppfordre folk til å rapportere det som rapporten kan fra IG. Forhåpentligvis vil en midlertidig eller permanent stenging av kontoen hennes være en tanke vekker. Eventuelt mye mer underholdning for publikum. Endret 25. januar 2023 av Menigesmening 5
Djerv2020 Skrevet 25. januar 2023 #2715 Skrevet 25. januar 2023 Ler av at hun legger ut video på story om å være ekte og autentisk…. IG har jo botoxa seg både her og der, og helt tydelig forandret utseendet. Helt greit det; men ikke front «elsk deg sjæl» som du er da. 29 2
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 25. januar 2023 Populært innlegg #2716 Skrevet 25. januar 2023 Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på om Iselin forstår at flere av oss leser den historien om kjøp av sjokoladen på en helt annen måte enn det jeg regner med er hensikten. Med hele bildet i hodet (og nå også et kommentarfelt fra 5 år tilbake) er ikke bekymringen mindre for å si det forsiktig… Går faktisk ikke an å si høyt hva jeg tenker om det hun gjør, bla med en sjokoladegreia. Det er så utrolig nedrig å bruke barna, og barnas følelser, som våpen og verktøy på denne måten. 56 1 11
Gjest IreneV Skrevet 25. januar 2023 #2717 Skrevet 25. januar 2023 Djerv2020 skrev (Akkurat nå): Ler av at hun legger ut video på story om å være ekte og autentisk…. IG har jo botoxa seg både her og der, og helt tydelig forandret utseendet. Helt greit det; men ikke front «elsk deg sjæl» som du er da. Enig i det. Flere som synes nesetippen ble veldig "perfekt" og smal etter at nesa brakk også, og måtte opereres.
Gjest IreneV Skrevet 25. januar 2023 #2718 Skrevet 25. januar 2023 FruJohansen skrev (3 minutter siden): Går faktisk ikke an å si høyt hva jeg tenker om det hun gjør, bla med en sjokoladegreia. Det er så utrolig nedrig å bruke barna, og barnas følelser, som våpen og verktøy på denne måten. Istemmer. Får vondt i mellomgulvet. Når man i tillegg leser seg bakover noen år, så blir det enda mer hjerteskjærende.
*blueberry* Skrevet 25. januar 2023 #2719 Skrevet 25. januar 2023 FruJohansen skrev (18 minutter siden): Går faktisk ikke an å si høyt hva jeg tenker om det hun gjør, bla med en sjokoladegreia. Det er så utrolig nedrig å bruke barna, og barnas følelser, som våpen og verktøy på denne måten. Minner meg om min egen barndom. Viktig å ta vare på mamma sine følelser. Det er mye ansvar å legge på små barn. Mødre trenger ikke si det direkte heller, barn får med seg så mye. Spesielt om det skjer ofte. 28 12 2
Jobbermedbarn Skrevet 25. januar 2023 #2720 Skrevet 25. januar 2023 FruJohansen skrev (25 minutter siden): Går faktisk ikke an å si høyt hva jeg tenker om det hun gjør, bla med en sjokoladegreia. Det er så utrolig nedrig å bruke barna, og barnas følelser, som våpen og verktøy på denne måten. Amen. Det er så stygt at man ikke tror det man ser… Det er IKKE Iselin som er offeret her! 26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå