Sharpa VinterBerg Skrevet 17. januar 2023 #2041 Skrevet 17. januar 2023 Sunfl0wer skrev (19 minutter siden): Og hun skulle åpenbart ikke tilgitt han siden han ikke klarer å holde slangen inni buksa. Hun tilgav ham tydeligvis ikke da hun fortsatte å melke utroskapen for å tjene penger. Å tilgi handler om å gå videre i livet, ikke henge ut mannen til stadighet i sosiale medier. 17 3
Gjest Sunfl0wer Skrevet 17. januar 2023 #2042 Skrevet 17. januar 2023 Misselue skrev (Akkurat nå): Hun tilgav ham tydeligvis ikke da hun fortsatte å melke utroskapen for å tjene penger. Å tilgi handler om å gå videre i livet, ikke henge ut mannen til stadighet i sosiale medier. Mente at hun gjorde feil i å prøve på nytt med han.
Sharpa VinterBerg Skrevet 17. januar 2023 #2043 Skrevet 17. januar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Guttormsen "svarer" MH ved å vise at hun gjør akkurat som hun vil med sine barn. Hun viser at han ikke kan fortelle henne hva hun bør gjøre og ikke gjøre! Hun lar seg ikke pille på nesen av litt kritikk 💪 Vel. Her er en av mange alarmerende historier om hva som kan skje når barna eksponeres på nett: https://www.goodmorningamerica.com/family/story/mom-influencer-opens-erased-kids-faces-social-media-82928115 I tillegg har man jo denne hersens forskningen da, som viser at det å eksponere familielivet som en salgsvare på nett kan skade både selvfølelsen, skape identitetsproblemer og stress . Angst, depresjon og dårlig selvbilde rammer de små jentene mer en guttene. Enda godt foreldre som IG vet best! Det er derfor vi har et barnevern i dette landet. Foreldre kan ikke gjøre akkurat det de vil med egne barn. 12
Sharpa VinterBerg Skrevet 17. januar 2023 #2044 Skrevet 17. januar 2023 Sunfl0wer skrev (Akkurat nå): Mente at hun gjorde feil i å prøve på nytt med han. Ja, enig i det.
Gjest IreneV Skrevet 17. januar 2023 #2045 Skrevet 17. januar 2023 Misselue skrev (Akkurat nå): Det er derfor vi har et barnevern i dette landet. Foreldre kan ikke gjøre akkurat det de vil med egne barn. Vi får håpe et regelverk kommer på banen snart, så foreldre som ikke klatrer å forstå konsekvensene selv har noe de må rette seg etter. Enn så lenge finnes det tips og råd. https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barn-i-norge/foreldretips/foreldretips-om-deling-av-bilder-av-barn/
Sharpa VinterBerg Skrevet 17. januar 2023 #2046 Skrevet 17. januar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Vi får håpe et regelverk kommer på banen snart, så foreldre som ikke klatrer å forstå konsekvensene selv har noe de må rette seg etter. Enn så lenge finnes det tips og råd. https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barn-i-norge/foreldretips/foreldretips-om-deling-av-bilder-av-barn/ Tips og råd preller av som vannet på gåsa 8 1
elskersommer Skrevet 17. januar 2023 #2047 Skrevet 17. januar 2023 Sunfl0wer skrev (29 minutter siden): Og hun skulle åpenbart ikke tilgitt han siden han ikke klarer å holde slangen inni buksa. Nei det er jeg nå enig i.. men og utlevere en mann på den måten er så stygt gjort 3
Gjest IreneV Skrevet 17. januar 2023 #2048 Skrevet 17. januar 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Nei det er jeg nå enig i.. men og utlevere en mann på den måten er så stygt gjort Også mot barna er det stygt. Det er deres pappa.
Gjest Sunfl0wer Skrevet 17. januar 2023 #2049 Skrevet 17. januar 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Nei det er jeg nå enig i.. men og utlevere en mann på den måten er så stygt gjort Er litt delt der. At hun prater om utroskapen heier jeg på for det er noe som ødelegger så ekstremt mange familier,men hun har melket det litt mye ja.
elskersommer Skrevet 17. januar 2023 #2050 Skrevet 17. januar 2023 HerKommerMummi skrev (32 minutter siden): Snippesken 😇 Da har jeg forandret på mitt innlegg siden det ble feil for noen
Gjest IreneV Skrevet 17. januar 2023 #2051 Skrevet 17. januar 2023 (endret) Sunfl0wer skrev (7 minutter siden): Er litt delt der. At hun prater om utroskapen heier jeg på for det er noe som ødelegger så ekstremt mange familier,men hun har melket det litt mye ja. Hvis de to sammen hadde pratet om det, så kanskje. Reflektert, som i en slags terapisituasjon eller lignende. Og uten at de skulle tjene penger på det, eller få klikk og sympati. Med andre ord ikke på Bloggerne eller hva det nå var de var med på. Men jeg er ikke for at en familie skal utlevere seg, de må tenke også på barna. Det finnes terapigrupper, og nettsteder, og artikler , masse man kan lese seg opp på, og finne støtte i. Slike blogginnlegg som IG la ut er bare til skade. Endret 17. januar 2023 av IreneV
Gjest Sunfl0wer Skrevet 17. januar 2023 #2052 Skrevet 17. januar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Hvis de to sammen hadde pratet om det, så kanskje. IReflektert, som i en slags terapisituasjon eller lignende. Og uten at de skulle tjene penger på det, eller få klikk og sympati. Med andre ord ikke på Bloggerne eller hva det nå var de var med på. Men jeg er ikke for at en familie skal utlevere seg, de må tenke også på barna. Det finnes terapigrupper, og nettsteder, og artikler , masse man kan lese seg opp på, og finne støtte i. Slike blogginnlegg som IG la ut er bare skadelig. Han har jo vært med på å være åpen om det selv,blant annet i hennes pod. Jeg mener at utroskap må prates om for det skjer altfor ofte. Men så klart er det best å ta slikt bak lukkede dører og heller prate generelt om utroskap enn å henge ut noen konkrete.
Sharpa VinterBerg Skrevet 17. januar 2023 #2053 Skrevet 17. januar 2023 Sunfl0wer skrev (3 minutter siden): Han har jo vært med på å være åpen om det selv,blant annet i hennes pod. Jeg mener at utroskap må prates om for det skjer altfor ofte. Men så klart er det best å ta slikt bak lukkede dører og heller prate generelt om utroskap enn å henge ut noen konkrete. Mindreårige kan bli skadelidende av dette. Relasjonen med far kan også bli skadet. Det beste er å snakke på et generelt grunnlag, ikke henge ut all skittentøyet offentlig når hun/de har barn. 17
Gjest IreneV Skrevet 17. januar 2023 #2054 Skrevet 17. januar 2023 (endret) Sunfl0wer skrev (12 minutter siden): Han har jo vært med på å være åpen om det selv,blant annet i hennes pod. Jeg mener at utroskap må prates om for det skjer altfor ofte. Men så klart er det best å ta slikt bak lukkede dører og heller prate generelt om utroskap enn å henge ut noen konkrete. Ja. Generelt, med eventuelt anonymiserte eksempler. Det finnes foredrag og alt mulig. Utroskap er dessverre ikke så uvanlig, Her er utdrag fra en artikkel der Frode Thuen svarer på noen spørsmål: Hva er hovedgrunnene til at nordmenn er utro? Det er fem hovedgrunner: – At man blir forelsket i en annen. – At man får en anledning, uten at man nødvendigvis er forelsket, men at «øyeblikkets lyst» tar overhånd. – At utroskapen er en slags bro på vei ut av et forhold man ikke er fornøyd med. – At man prøver å kompensere for savn og mangler i parforholdet, særlig knyttet til seksualitet og intimitet. – At man kjenner på et behov for forelskelse og bekreftelse. https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/2022/10/15/fem-hovedgrunner-til-at-nordmenn-er-utro/ Endret 17. januar 2023 av IreneV
Gjest Sunfl0wer Skrevet 17. januar 2023 #2055 Skrevet 17. januar 2023 Misselue skrev (1 minutt siden): Mindreårige kan bli skadelidende av dette. Relasjonen med far kan også bli skadet. Det beste er å snakke på et generelt grunnlag, ikke henge ut all skittentøyet offentlig når hun/de har barn. Det var nettopp det jeg sa,at det er best å ta det bak lukkede dører og prate generelt om det.
Nana Skrevet 17. januar 2023 #2056 Skrevet 17. januar 2023 Det er helt sykt at det faktisk må på plass et lovverk for å forhindre at foreldre deler privatlivet til barna på sosiale medier. Spesielt når det kommer til så opplagte ting som den samtalen om intimsåpe og alle konsekvenser det sannsynligvis medførte for barna. Blir så matt, oppgitt og hinsides provosert av at de setter inntjening foran barna - og har frekkhetens nådegave til å stå frem og vise blomster og «støtte» i etterkant i stedet for å legge seg paddeflate og beskytte de stakkars barna. De er ikke samtykkekompetente - kan det være så vanskelig? Hvor syk er man ikke om man syns barn som snakker om vulva og vagina er ok å poste på en offentlig kanal? Det var grusomt å høre på. 31 12
Djerv2020 Skrevet 17. januar 2023 #2057 Skrevet 17. januar 2023 (endret) Ja, nå var det mye rart på story… støtte fra følgere som mener hetsen(!) er fra menn eller damer som ikke fikk omsorg(!) Hvis dette er den støtten hun får, burde hun kanskje ikke ta den til seg… Og poster om cancel culture… altså mener hun seg kansellert? Her må hun ha misforstått uttrykket.. Clout chaser… mener hun da mads hansen? Nei dette vet jeg ikke om jeg orker mer av! Endret 17. januar 2023 av Djerv2020 24 3
Kollontaj Skrevet 17. januar 2023 #2058 Skrevet 17. januar 2023 Den personen skrev vel «ikke utsatt for omsorgssvikt»? Alt det andre IG publiserer om cancel culture osv er rent tullball. Virkelig. Ingen som vil tie henne, bare oppfordre til å la være å eksponere unger uten samtykke-kompetanse. Gådd. 18 1
Gjest IreneV Skrevet 18. januar 2023 #2059 Skrevet 18. januar 2023 Kollontaj skrev (8 timer siden): Den personen skrev vel «ikke utsatt for omsorgssvikt»? Alt det andre IG publiserer om cancel culture osv er rent tullball. Virkelig. Ingen som vil tie henne, bare oppfordre til å la være å eksponere unger uten samtykke-kompetanse. Gådd. Angrep er det beste forsvar for enkelte. Noen takler ikke kritikk. Det pågår nå en stor debatt i hele verden, som støttes av alle som jobber for vern av barn, og de støttes av både forskning og politiet som jobber mot pedofile nettverk. De aller fleste tar dette innover seg, undersøker nærmere og går i tenkeboksen, men ikke IG. Interessant. Og skremmende.
Lillrex Skrevet 18. januar 2023 #2060 Skrevet 18. januar 2023 Jeg skulle så gjerne ønske IG la seg langflat etter videoen, virkelig innså at denne gangen hadde hun tråkket langt over streken.. Jeg får helt vondt på barna sine vegne, og håper IG har hatt flaks og fått barn som vil takle dette godt på veien inn i ungdoms- og voksenlivet. Hun så det som veldig galt at videoen ble delt av MH, men innser hun ikke at det både har og kunne ha gått mye verre? At videoen nå florerer på internetts mørke avkroker er vell sannsynlig, og den kunne jo og blitt plukket opp av noen og plutselig gikk hele greia vitalt? Uten IG eller barna sitt samtykke.. Jeg håper dette har gitt viktig lærdom til flere som eksponerer barna sine, det syns kanskje ikke enda, men jeg håper og tror at det er litt refleksjon på gang hos flere. Både influensere og øvrige. 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå