*blueberry* Skrevet 3. februar 2023 #3141 Del Skrevet 3. februar 2023 Minombre skrev (8 timer siden): «Jeg kan ikke kutte ut all sexprat heller», sier hun… Eh, jo, man trenger ikke å snakke om sex eller bruke vulgært språk i alle program man deltar på! Hun er den siste sexologen jeg ville gått til. Man har ikke mye substans om man ikke klarer prate uten å måtte innom temaet sex og kroppsdeler. Orker ikke lengre se på programmer hun er med i, det blir så vulgært og alt skal seksualiseres. Noen ganger vil man kose seg med underholdningsprogram uten å bli påprakket unødvendig sexprat. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. februar 2023 #3142 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) *blueberry* skrev (1 time siden): Man har ikke mye substans om man ikke klarer prate uten å måtte innom temaet sex og kroppsdeler. Orker ikke lengre se på programmer hun er med i, det blir så vulgært og alt skal seksualiseres. Noen ganger vil man kose seg med underholdningsprogram uten å bli påprakket unødvendig sexprat. Der sier du noe, det finnes ingen substans. Og slik er det med de fleste influencere, de kommer og går - det skal mye til for å holde seg aktuell og beholde inntekten. Kan telle på en hånd hvilke genuine influencere som finnes, og som ikke får kritikk. Det er jo fordi de har bygd opp merkevaren sin på noe genuint, og som treffer folk. De andre får mye kritikk og lever av å provosere, slik som Iselin. Og i sistnevnte kategori finner vi provoserende innhold, seksualiserende innhold, overforbruk og ugjenkjennelige kvinner (sminke, plastisk kirurgi, botox) ergo; antifeministisk. Og der er det lite dybde, det er aggressiv markedsføring for å få kroner i kassa. Koste hva det koste vil, men får en kritikk - nåde dem som uttaler seg. Da er det rett i offer-posisjon, hersketeknikker og drøy avsporing. Nei. Håper influencer-debatten kommer mer opp og frem snart, begynner å bli litt utålmodig. Etterlyser også retningslinjer og lovverk innad i yrket, som det er i alle andre yrker og jobber. Endret 3. februar 2023 av kraftwerk 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 3. februar 2023 #3143 Del Skrevet 3. februar 2023 *blueberry* skrev (1 time siden): Man har ikke mye substans om man ikke klarer prate uten å måtte innom temaet sex og kroppsdeler. Orker ikke lengre se på programmer hun er med i, det blir så vulgært og alt skal seksualiseres. Noen ganger vil man kose seg med underholdningsprogram uten å bli påprakket unødvendig sexprat. Helt enig med deg! 71 grader nord og skal vi danse vil jeg gjerne se uten å høre om sex. Særlig på den måten hun omtaler sex på, vulgært og usexy. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 3. februar 2023 #3144 Del Skrevet 3. februar 2023 Hun er alltid så tydelig på at sex er noe som skal nytes mellom to mennesker som er glad i hverandre osv.., og da blir det så feil at hun hele tiden skal dra frem sexpraten i full offentlighet til enhver tid. Greit at åpenhet er viktig, men da kunne hun heller begrenset det til en arena, for eksempel i podcasten. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 3. februar 2023 Populært innlegg #3145 Del Skrevet 3. februar 2023 Tenk om det var en mann som hadde holdt på slik IG gjør; snakke slibrig i enhver sammenheng, mikse barnevideoer med sexleketøy og runkeomtale av seg selv … Og titulere seg sexolog etter et lite nettkurs. Jøje meg for et liv det ville blitt. 48 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 3. februar 2023 #3146 Del Skrevet 3. februar 2023 Pust skrev (16 minutter siden): Tenk om det var en mann som hadde holdt på slik IG gjør; snakke slibrig i enhver sammenheng, mikse barnevideoer med sexleketøy og runkeomtale av seg selv … Og titulere seg sexolog etter et lite nettkurs. Jøje meg for et liv det ville blitt. Dette har jeg også vært inne på. En mann hadde aldri sluppet unna med dette, det ville blitt store oppslag i media og hele karrieren ville dødd. Hadde ikke forundret meg om det ikke hadde blitt oppfølgingstiltak i tillegg for å sjekke om barna hadde det bra. Tenk også hvordan de rundt barna hadde sett på han (skole, barnehage, lege osv)? Det verste er at hun kalte det kvinnekamp. Ingen andre enn mødre slipper unna med slikt. Jeg vet hun har fått mye kritikk, men den kritikken er noe helt annet enn en mann ville fått i samme situasjon. Akkurat når det kommer til eksponering av barn står mødre i særstilling. Ser man i kommentarfeltene så er det stolte mødre som forsvarer disse influencerne. Det er jo de som bestemmer over sine barn. Jeg tror noen glemmer at barn er egne individer, og ikke en eiendel. 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 3. februar 2023 #3147 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) Minombre skrev (4 timer siden): Helt enig med deg! 71 grader nord og skal vi danse vil jeg gjerne se uten å høre om sex. Særlig på den måten hun omtaler sex på, vulgært og usexy. Familieprogram bør få slippe alt dette også. Det er barn, overgrepsutsatte og generelt alle slags mennesker som ser på dette. Sex er ikke underholdning for hele familien, spesielt ikke slik vulgær prat hun driver med. Det er sånn vi holdt på da vi var 15-17 år gamle. Vil man høre mer om sex og sexprat ser man på noe som har det som tema. Og da helst med noen med mer tyngde og takt enn Iselin med et brevkurs fra Danmark som hyler ut om kuk og fitte mens hun flirer. Endret 3. februar 2023 av *blueberry* 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 3. februar 2023 #3148 Del Skrevet 3. februar 2023 Minombre skrev (13 timer siden): Samme her, jeg har likt henne godt og syns hun var et friskt pust med sin åpenhet og sitt engasjement. Men, det har gått helt over styr! Hun responderer med å gjøre stikk motsatt av de tilbakemeldingene hun får, ser det ut til. Hun sier selv at hun har hørt at hun er litt mye og at hun burde roe seg litt ned, men da makser hun det heller ut motsatt vei. Og jo, jeg er til en viss grad enig i at andre ikke skal definere hvordan hun skal være, hvordan hun skal sminke seg osv, men noen av de tilbakemeldingene hun får tror jeg hadde vært lurt at hun tok til seg. Som sexolog burde hun da også vite at sånn vulgær sexprat, eller sexprat i det hele tatt, kan trigge mye vondt i folk. Derfor trenger hun ikke å benytte enhver mulighet i media til å snakke om det. Hun kan holde seg til podcasten sin eller til anledninger hvor det er naturlig å snakke om det. Syns oppførselen er særdeles umoden og det virker ikke som hun skjønner hvor grensene til folk går. Nettopp. Hun er grenseoverskridende, noe som er det siste en sexolog skal være som ofte er i kontakt med sårbare. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 3. februar 2023 #3149 Del Skrevet 3. februar 2023 Ser hun har hatt Mortenrulle i podcasten…. Jeg er sååå skuffet, har likt ham så godt! Har han ikke fått med seg hvordan det har rabla for henne de siste ukene, og hvordan hun har eksponert barna sine i lang tid? Nei og nei, dette likte jeg ikke, han kunne godt ha droppa det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 4. februar 2023 #3150 Del Skrevet 4. februar 2023 *blueberry* skrev (7 timer siden): Familieprogram bør få slippe alt dette også. Det er barn, overgrepsutsatte og generelt alle slags mennesker som ser på dette. Sex er ikke underholdning for hele familien, spesielt ikke slik vulgær prat hun driver med. Det er sånn vi holdt på da vi var 15-17 år gamle. Vil man høre mer om sex og sexprat ser man på noe som har det som tema. Og da helst med noen med mer tyngde og takt enn Iselin med et brevkurs fra Danmark som hyler ut om kuk og fitte mens hun flirer. Veldig enig! Så forøvrig at hun hadde hatt foredrag for 60 elever på ungdomsskoletrinnet i går😮 Håper hun klarte å moderere seg litt da! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. februar 2023 #3151 Del Skrevet 4. februar 2023 Minombre skrev (1 time siden): Veldig enig! Så forøvrig at hun hadde hatt foredrag for 60 elever på ungdomsskoletrinnet i går😮 Håper hun klarte å moderere seg litt da! Jeg hadde reagert om min tenåring hadde blitt utsatt for en brevkurs-sexolog som ikke har vett på å skjerme egne barn. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 4. februar 2023 #3152 Del Skrevet 4. februar 2023 Isolert sett tenker jeg hun er helt okay til å ha en time med ungdomskoleelever. Heller det enn en vag naturfaglærer som helst vil bare si det nødvendigste om blomster og bier og så er done. Men- jeg hadde ikke ønsket at min tenåring hadde fulgt henne på sosiale medier etter denne timen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 4. februar 2023 #3153 Del Skrevet 4. februar 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Jeg hadde reagert om min tenåring hadde blitt utsatt for en brevkurs-sexolog som ikke har vett på å skjerme egne barn. Hadde ikke forbigått i stillhet her i allr fall😀 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 4. februar 2023 #3154 Del Skrevet 4. februar 2023 Minombre skrev (3 timer siden): Veldig enig! Så forøvrig at hun hadde hatt foredrag for 60 elever på ungdomsskoletrinnet i går😮 Håper hun klarte å moderere seg litt da! Det var et throwback, var før korona. Hun håper å starte med skoleforedrag igjen snart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 4. februar 2023 #3155 Del Skrevet 4. februar 2023 Djerv2020 skrev (22 minutter siden): Det var et throwback, var før korona. Hun håper å starte med skoleforedrag igjen snart. Åja:) Det fikk jeg ikke med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 4. februar 2023 #3156 Del Skrevet 4. februar 2023 Djerv2020 skrev (1 time siden): Det var et throwback, var før korona. Hun håper å starte med skoleforedrag igjen snart. Skummelt å bo i samme kommune som henne. Vil ikke at mine barn skal bli utsatt for henne på skolen. Har nok med å møte henne og ungene når de er ute og handler. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 4. februar 2023 #3157 Del Skrevet 4. februar 2023 Djerv2020 skrev (1 time siden): Det var et throwback, var før korona. Hun håper å starte med skoleforedrag igjen snart. Det håper jeg det kan bli satt en stopper for, nå som alle vet at hun ikke har fagkunnskap. De har åpenbart blitt lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 4. februar 2023 #3158 Del Skrevet 4. februar 2023 _Maddie_ skrev (1 time siden): Skummelt å bo i samme kommune som henne. Vil ikke at mine barn skal bli utsatt for henne på skolen. Har nok med å møte henne og ungene når de er ute og handler. Det er bare å klage til skolen eller skoleeier om du får nyss om det. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 4. februar 2023 #3159 Del Skrevet 4. februar 2023 https://www.nettavisen.no/livsstil/iselin-guttormsen-om-sin-nye-svigermor-vil-at-sonnen-skal-fa-et-ligg/s/5-95-884271 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 4. februar 2023 #3160 Del Skrevet 4. februar 2023 Emmelise skrev (8 minutter siden): https://www.nettavisen.no/livsstil/iselin-guttormsen-om-sin-nye-svigermor-vil-at-sonnen-skal-fa-et-ligg/s/5-95-884271 🤦♀️ Regner med at den rumenske svigermoren setter stor pris på denne eksponeringen i norsk presse… Finnes det virkelig ingenting som er privat nok til å ikke deles? Vet vi noe om IG sine foreldre/ søsken? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå